Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Gestopt met roken. Hoe weed blijven gebruiken?

Snapinho

Elfe Mécanique
Inscrit
22 Sept 2004
Messages
394
wat is knaster? zou eigenlijk ook wel af willen van de tabak in mn jointjes, maar ik vind jointjes gewoon echt de lekkerste manier om mn hasj te roken (ben echt een beetje van de wiet afgekickt...)
is het een goeie vervanger??
 

Snapinho

Elfe Mécanique
Inscrit
22 Sept 2004
Messages
394
nice one!
is het ook minder schadelijk voor je longen, qua teer en andere troep? en weet je ook of het in amsterdam ergens te koop is, woon namelijk tijdelijk niet meer in Groningen...

:grin:
 

irezumi

Neurotransmetteur
Inscrit
14 Nov 2005
Messages
44
Ik rook me wiet gewoon door pure blowtjes te draaien.
maar ik weet nog een leuke mix,
GREENDRAGON: een fles whiskey 5gram wiet of meer.
maak de wiet fijn..maak de fles open doe de wiet erin (met de whiskey natuurlijk) laat dit 2weken staan..de thc lost totaal op in alcolhol.
2weken kan je het op zuipen!! wel effe de wiet er uit filteren!!
:lesson: enjoy maar met mate!! :lesson: .....en/of met je maten!! gegarandeerd een :violence:
 

sapato

Matrice périnatale
Inscrit
16 Juil 2005
Messages
16
verzamel alle plantenresten. Zorg dat het botert met de geest van deze planten. Voeg er het gevoel aan toe wat je er later uit wil krijgen. Een tip! Voeg er minimaal respect aan toe. Als je eenmaal boter hebt kun je koken of bakken wat je maar wil.
 

Snapinho

Elfe Mécanique
Inscrit
22 Sept 2004
Messages
394
voor zover ik weet lost thc niet op in alcohol, wel in vet...
 

marc

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
5 Déc 2003
Messages
1 154
THC lost zeker op !

Fles whisky, 5 gram wiet erin, 2 weken laten staan, wiet eruit filteren en voila !

Green Dragon
 

mrg.

Matrice périnatale
Inscrit
16 Déc 2005
Messages
6
Hallo

Ik ben ook weer gestopt met tabak ... wat een stinkende troep eigenlijk, maar o zo ... tja ... 'lekker'!

Gister las ik de online versie van 'Uit je bol', het stukje over tabak en marihuana.

(Uit: http://www.ephedra.demon.nl/uitjebol/hashish.htm
Het roken van hash wordt BLOWEN genoemd. In Nederland wordt hashish meestal gerookt in een JOINT. De hash of wiet wordt op een bedje van tabak gekruimeld en soms nog toegedekt met nog meer tabak. Daar wordt vervolgens, vaak heel kunstig, een grote joint van gedraaid die door een aantal blowers samen wordt gedeeld. Het zogenaamde STICKIE is hetzelfde, maar dan een eenmansaffaire.

Dat deze manier van gebruiken in Nederland zo populair is geworden is eigenlijk heel jammer, want de uitwerkingen van tabak en marihuana zijn tegengesteld aan elkaar. Tabak vernauwt namelijk de bloedvaten en het bewustzijn, terwijl marihuana de bloedvaten en de geest juist verruimd. Door stuf en tabak te mengen, wordt de werking van de hashish beperkt. In de Verenigde Staten wordt deze manier van roken dan ook als een "doodzonde" beschouwd. Hash wordt daar altijd uit een pijpje genuttigd en marihuana wordt in een vloeitje tot een flinterdunne, stijve REEFER gedraaid die met behulp van een speciaal klemmetje, de ROACHCLIP, tot aan het eind wordt opgerookt.
)

Precies hoe ik ervover denk.
Puur is 'the way to go': Eten, puur roken of verdampen dus.

Dit is mijn verdamper: oer Hollands degelijk vakwerk: werkt super goed!

http://www.de-verdamper.nl/images/luxegrootmetventiel.jpg

En trouwens, hallo mede psychonauts ... Ik heb me hier net geregistreerd.

Namaste,


mrg.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Tobetje schreef: Puur roken is namelijk totaal niet verslavend!

Dit is volgens mij niet helemaal waar. Er is nog steeds de mogelijkheid voor psychologische afhankelijkheid. Ken genoeg mensen die niet zonder hun wiet kunnen ookal roken ze het puur...
 

kalisto

Matrice périnatale
Inscrit
10 Mai 2006
Messages
14
Inderdaad.
Ik en mijn vriendin zijn nu al een jaar gestopt met roken.
Dus zijn we overgestapt naar pure wiet met een waterpijp.
Nu smoorden wij een jaar lang elke avonddie pijp ( ter compensatie van het niet roken denk ik)
Toen besefte ik verleden week dat het niet verder kon om alle dagen heavy te blowen (kans op psychose) en zijn we tot een deal gekomen:
Alleen maar sweekends en de woensdag avond.
Wij zijn nu 3 dagen verder en gister en eergisteren liepen we beide nerveus en konden niet veel verdragen.Dus ruzie allom.Twas lastig om toch maar niet die pijp te vullen...

Dus voor mij is het 100% duidelijk: ==>Veelvuldig Wietgebruik is zeker verslavend.

Maja , vandaag ist woensdag :p
 

marc

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
5 Déc 2003
Messages
1 154
Ik blow al zo'n 12 jaar dagelijks, probeer het op 1 joint per dag te houden.

Het is zeker geestelijkverslavend, zonder joint voel ik mij onrustig, opgefokt en heb moeite met slapen. 's naxchts word ik wakker in koud zweet en heb ik last van nachtmerries.

Mary Jane is een verleidelijke dame wiens kracht wel eens wordt onderschat !!
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Ik heb niet echt veel ervaring met "verslavende drugs", maar ik merk wel dat ik er erg gevoelig voor ben. Daardoor ga ik voorzichtiger met deze drugs om dan de meeste anderen. Zo rook ik af en toe wiet door een waterpijp (wat btw een goede manier is om te roken zonder tabak), maar zeker niet meer dan eens per week. Af en toe maak ik hash-chocola of wietboter, maar dat doe ik slechts eens per half jaar. XTC heb ik slechts een keer gebruikt (enerzijds omdat ik meteen aanvoelde dat als ik door zou gaan het gevoel verslavend zou worden en anderzijds omdat een lichte dosis paddo's bij mij hetzelfde teweeg brengt, maar dan dieper). Ik merk echter altijd als ik deze middelen gebruik dat ik moet oppassen dat ik niet de volgende dag weer ga gebruiken. Ik merk dat ik ernaar verlang, terwijl ik alles nog moet verwerken. :roll: Gelukkig is mijn verstand op dit moment sterker dan mijn verlangen, anders zou ik continu stoned zijn. Echt niet sfeerverhogend voor mijn omgeving...
 

Ilian

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Fev 2006
Messages
1 028
puren roken :prayer: :thumbsup:
leden van mijn familie blowen nu zon 30 jaar dagelijks pure hash, sinds een jaar of 5 ook stickies ertussendoor (met shag dus). deze personen zijn totaal niet geisoleerd, depressief, ziek, geschift, arm, werkeloos oid.
in hasjlanden als afghanistan wordt ook door veel (oude) mensen dagelijks hasj gerookt.
Voor mij is dit genoeg bewijs dat puur roken niet zoveel kwaad kan (per persoon ligt dit natuurlijk wel anders!!). ik rook nu zelf 2 jaar dagelijks pure hasj, door een bong.

ik hoop dat jullie wel beseffen dat dit een topic van 5 maanden oud is en dat het in het verkeerde forum staat? ^^
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
wat betreft dat verslavend gedoe. ik merk bij mezelf, en denk dat dat bij anderen ook zo is. in het begin doe je wat veel en extreem en raak je wat afhankelijk. maar dan na een tijdje hangt het je de keel uit of denk: nu moet het genoeg zijn!
en dan stop je een tijdje helemaal. en daarna vind je de gouden middenweg 8)

weer ontopic:

ik ben btw ook twee weken geleden gestopt met roken en doe wiet gewoon puur en soms wel voor de gezelligheid een jointje met tabak mee. alleen dan valt de nicotine niet altijd goed. maar wil zeer binnekort gaan experimenteren met hash in verscheidene voedselvormen. ben erg benieuwd :!:

heeft iemand een suggestie om die hasholie die je maakt als je een vuurtje onder een lepel houdt met olie en hash. om dat in te doen iets anders dan yoghurt. ik ben namelijk veganist. en eigenlijk ook sinds een week een rawfoodist. dus moet even creatief zijn :roll:
 

Ilian

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Fev 2006
Messages
1 028
je zou gewoon hasjolie kunnen maken? op de normale manier dan :p
het kost wat meer maar ik denk dat je wel een betere opbrengst hebt.
jammer dat overgrow en icmag down zijn, daar stonden erg veel how-tos (ik heb het ook gedaan en kan het wel vertellen, maar daar zijn ze pros :p )

olie met hasj op een lepel heb ik nog nooit gehoord..
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
forest a dit:
heeft iemand een suggestie om die hasholie die je maakt als je een vuurtje onder een lepel houdt met olie en hash. om dat in te doen iets anders dan yoghurt. ik ben namelijk veganist. en eigenlijk ook sinds een week een rawfoodist. dus moet even creatief zijn :roll:

toe maar! wat radicaal! :wink:
Ik zou het niet weten. Een lepel olie roer je natuurlijk niet zo makkelijk door een wortel heen, maar je zou bijvoorbeeld iets kunnen doen met kokosmelk vermengd met wat zoete verse vruchten voor de smaak.
 

Siq

Alpiniste Kundalini
Inscrit
15 Fev 2006
Messages
562
Hasholie .. het beste wat ik ooit heb gerookt! En nogsteeds rook .. Deze substantie bevat de etherische olien en THC. Dit valt te halen uit wiet, maar dat is zonde .. je kan het ook halen uit knipafval. (Ik vond laatst weer een zak knipafval en heb weer lekker olie ziten roken, hmmm). Ik heb 't geleerd van een 24/7 stoner/hippie.

Hoe je 't maakt zal ik eens posten in het "Marihuana topic" als er hiervoor mensen geinteresseerd zijn. Echter, let wel: hasholie is vanwege zijn hoge concentratie aan THC een harddrug. Ik vind 't bullshit, want 't blijft gewoon een Marihuana extract, maargoed.

Interesse?
 
Haut