Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Family trips (dutch)

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
oooh misschien lag t daar aan, de sinaasappelsap, want khad 3,5 gram. maar ja eather t was niet mn eerste x gedroogd. maar wel totaal anders.

wat ook heel interessant was dat in de trip was ik zo sterk gedistansieerd van de mens en alle gevoelens die je tot mens maken, die maken dat je doet wat je doet waren totaal weg. en ik kon het met geen mogenlijkheid bevatten. toen dacht ik aan het geloof van waarmee ik opgevoed ben, sant mat. want bij sant mat en alle andere geloven stijg je boven dit menselijke beperkte en dwase waan-zinnige gedoe uit. en in de trip d8 ik, ooh dus zo voelt het om dat kwijt te raken en als een ''heilige'' naar de mens te kijken die in waanzin leeft.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
:D Dat gevoel herken ik ook van die trip met citroensap/MAOI! :D
Bij mij was het echter niet zo beangstigend. Het was alsof ik oploste in de oceaan van bewustzijn en alles kon overzien zonder de tegenstellingen te ervaren die je hebt als je bewustzijn zo vernauwd is als in het dagelijks leven. Op een gegeven moment dacht ik echt dat ik erin zou blijven en dat ik verlicht was. Ik voelde dat ik daar nog lang niet klaar voor was en nam iets te eten, wat mij weer terugbracht op aarde.
Ik schat dat je trip iets zwaarder is geworden door de sinaasappelsap, misschien vergelijkbaar met 4 a 4.5g. En als je dat niet verwacht kan het idd hard aankomen. :evil:
 

ozrictentacles

Matrice périnatale
Inscrit
9 Fev 2006
Messages
18
ooit getript met famillie ? hmmm... hier komt een trip report :)

nou, ik was eens van plan om de 5e keer Paddos te eten met mijn 10 jaar oudere broer. dus toen ik ze had opgehaald en wou gaan eten thuis met hem kwam hij erachter dat hij een afspraak had met mijn neef... ik baalde best wel, maar ik had zo'n zin om te trippen dat ik toch ze toch maar had genomen. het was een hele portie verse Equadoriaanse (30 gram??)

maargoed, na +-us 40 minuten begin ik in te kicken, ik had een Maat van te voren opgebeld of hij de 'supernintendo' (16 bit) wou langs brengen zodat ik me niet verveelde. dus hij kwam net aan terwijl ik inkickde. helaas wou hij niet mee-trippen (hij vind dat er minimaal 2 jaar tussen moet zitten) 1 'magisch stoeltje' had hij dan nog wel gewilt, maar helaas was het al op toen hij langskwam en erom vroeg :(

hij begon ff wat op mijn gitaar te pingelen en ik ging eventjes op mijn bass spelen en ik voelde me al wat euforischer en alles werd wat vager, zovaag dat ik bijna de kleur van de muziek uit de gitaar zag vloeien. dat was opzich wel een geinige ervaring. niet veel later ging hij ookweg, hij had niet zoveel zin om bij een 'trippend-persoon' te zitten. dus ben ik maar de nintendo gaan aansluiten op de tv, en al die kabeltjes! jezus... het leek of gek werd. ze zaten allemaal door de knoop... alsof er geen eind aan kwam!, uiteindelijk na een half uur had ik hem eindelijk aangesloten, en ging ik 'Super Mario World' samen met mijn broer 'Mambo' spelen, hij was nog niet weg. maar ging wel over anderhalf uur weg. en van een blij persoon die genoot van de kleurtjes en bits van het spelletje. sloeg ik ineens om een gestoord persoon die begon te flippen van alles (waarschijnlijk omdat ik zo afhankelijk was van broer die me moest 'begeleiden' en weg moest) dus hij moest en zal in mijn kamer blijven!!! uiteindelijk begon ik ECHT te flippen van ALLES wat er werd gezegt. ik snapte geen woord meer! ik liep naar zijn kamer toe waar hij toch een joint ging smoken.. en toen moest ik kotsen,... of ik begon kots bewegingen en geluiden te maken. dus rende hij naar beneden om een plastic zak te halen om in te kotsen :) en toen ging ik weer in mijn kamer zitten,.. en hij kwam weer in mijn kamer.. en alles wat hij zei, ik wist gewoon wat het betekende ik wist zelfs niet meer dat ik 'paddos' ophad,.. even later ging hij weg.. en ik zat maar in mijn kamer, ik wist niet wat ik zou gaan doen.. dus ben ik uit verveling gaan slapen.....
en werd ik 2 uur later ongeveer wakker, en ik kreeg ook zulke rare gedachtes.. dat ik dood was gegaan tijdens die trip.. en dat ik vandaar was gaan slapen, en terug ben gekomen om het verder af te maken... maar dat ik daar niks van had meegekregen... en naast me lag een pilletje vitamine C en multivitamine. en een briefje met erop

"yo Shaggy (mijn naam) ik ben weg gegaan, als je je verveelt ga dan ff computeren of mario'en, ik ben over 2 uur wel thuis groeten Mambo, PS: vergeet niet dat je paddos op hebt ; )"

Ik heb dat briefje misschien wel duizend keer gelezen. en mijn kamer rond gekeken. en op de geluiden gelet van autos die voorbij reden. en toen ik uit eindelijk snapte dat ik van dat vitamine C pilletje nuchterder werd wou ik een glas multivitamine innemen, maar helaas ik goot het niet in mijn mond maar 10 centimeter daarnaast, dus lag het over mijn lange haren en in mijn bed... "KUT hoe moet ik nou die vitamine C innemen!!! " dus ben ik ermaar op gaan kouwen... jezus wat was dat vies! en daarna stapte ik uit mijn bed, heb ik nog op de grond gepist, waarom weet ik ook niet.. :roll: en ben ik daarna achter mijn PC gaan zitten, en ik had mijn MSN aanstaan en ik flipte gewoon helemaal van dat als ik iets in tikte dat dat werd ontvangen en datzelfde persoon ook iets terug typte, best weird als je daar bij nadenkt (voorals als je leip bent) en nog geen paar minuten later kwam mijn broer Mambo terug.. jezus... alles wat hij zei, leek alsof ik gewoon wist wat hij zou zeggen. het was niet interresant ik ergerde me aan hem... ik dacht zelfs dat hij zelf paddos had genomen en ik nuchter was... maarja.. en niet veel later werd ik ook gewoon nuchter en ben ik echt gaan slapen..

- Shaggy

Al met Al, de raarste trip tot nu toe, bijna geen visuele dingen, ik wist nietmeer wat ik dee, wie ik was, wat ik ophad, wie de mensen waren waar we over 'praatte'
dit was geen normale trip zoals ik gewend was...
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
ozrictentacles a dit:
jezus... alles wat hij zei, leek alsof ik gewoon wist wat hij zou zeggen.

dat is zooooooo wazig man
ik heb dat soms hele trips lang gehad
precies weten wat een andere ging zeggen en doen
alles was zo bekend..
Alsof ik het al eerder had mee gemaakt enzo
gewoon 1 grote deja'vu
op een gegeven moment wordt je er echt helemaal gek van dat je alles denkt te weten van wat ze zeggne
en ik begreep ook precies de gedachtegang van iemand , waarom hij op dat antwoord kwam enzo
wel vet opzich :)
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
verleden en toekomst wordt heden
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Dit raakt steeds meer off-topic, maar ik heb dat soort dingen soms in het dagelijks leven. Dat je een glimps van inzicht hebt en drie maanden later kom je ineens in een situatie terecht waarvan je denkt: dit is het. Vond het vroeger wel eng, maar omdat ik altijd vrij neutrale situaties voor me zag (nooit ongelukken ofzo), heb ik het geaccepteerd. Ik zou het op zich wel willen ontwikkelen, maar ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen...
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
(mening)
je kan het niet zelf ontwikkelen. het is er. je kan wel er ontvankelijk voor worden. door jezelf te worden en alle angst te verliezen. totaal vrij van hechting. geen verlangen.

wanneer het gegeven word is niet aan jou.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
ehm. juist. dat bedoelde ik ook. het openstaan voor dergelijke ervaringen. ik weet heel goed dat ik niet willens en wetens iets op kan gaan zoeken. wat dat betreft is het identiek aan een trip: die kun je ook niet goed sturen (misschien helpt ervaring hier deels bij).
 

aether

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
196
Shit, ik heb geen tijd meer me achter de comp. te nestelen....
Forkbender, ik merk het me, van die sinassappelsap.....en toch, ik heb het gevoel dat zonder sinassappelsap natuurlijker is, maar ga et wel es proberen.

Forkbender, je schrijft...die kun je ook niet goed sturen.....bedoel je de trip sturen? later schrijf je ergens, ik zou het op zich wel willen ontwikkelen maar weet niet hoe, wat bedoel je precies als ik vragen mag?

Shaggy, ik snap niet dat je van plan was je bezig te houden met dergelijke computerspelletjes, etc mario spelen tijdens de paddoreis, dan wordt het een chaos, en niet gebruikt, maar verspild. Goed, iedereen zijn dingen, maar diepgang krijg je dan niet.....wel knopen in de kabels waar inderdaad geen eind aan lijkt te komen, ik ken dat. Wat ook niet te doen is, is in je keuken rondlopen, waar al een chaos is, tijdens de trip lijkt het dan of er een bom ontploft is....naja.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
aether a dit:
Forkbender, je schrijft...die kun je ook niet goed sturen.....bedoel je de trip sturen? later schrijf je ergens, ik zou het op zich wel willen ontwikkelen maar weet niet hoe, wat bedoel je precies als ik vragen mag?

Ik bedoelde inderdaad het sturen van een trip. Paddo's zijn sterker dan je eigen geest, mijns inziens, en als je het gaat proberen te sturen gaat het mis. Een harde manier om je van je controledrang af te helpen, maar het werkt soms wel.

Met dat laatste bedoelde ik mijn intuitie, ik heb soms precognitieve visioenen, die dan een paar maanden later uitkomen. Niets hemelschokkends tot nu toe, meer gewone situaties die later terugkomen en daardoor wel iets speciaals krijgen. Ik zou dit wel willen ontwikkelen (het vermogen om dit te kunnen ontvangen), omdat het erg krachtig is, maar aan de andere kant ben ik er nog steeds een beetje bang voor. Die angst moet eerst weg en dan kan ik me beter leren open te stellen voor die zaken, al weet ik nog niet hoe dat in zijn werk zal gaan.
 

ozrictentacles

Matrice périnatale
Inscrit
9 Fev 2006
Messages
18
ja, mijn doel is normaal gesproken 'goeie' muziek te luisteren tijdens een trip.. ik ben nogal geinterreseerd in 'the art of music' en onder invloed ondek je meer van muziek etc..

ik ben me al aan het voorbereiden om eens in de zomer/lente met mooi weer ergens op een veldje te zitten en van de natuur genieten en psychobabble'en met goeie muziek..
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
in nederland zijn een paar shamanen, waarvan 1 of 2 door de overheid worden erkend. van 1 weet ik dat die in brazillie in de leer is geweest, in de rimboe. een coole gast. een 2e heb ik alleen van gehoord. ik ga geen namen noemen, want ze zullen t niet waarderen als ze een stroom psychonauten over zich heen krijgen. ze hebben t al dik druk.

het zijn niet van die new age dudes, maar het echte werk.
Sommige mensen zijn oude zielen, die ontvangkelijkheid hebben ontwikkeld en innerlijk erg gegroeid. maar als je incarneerd en in dit leven vloeken hebt (de christenen en islam hebben veel vloeken versprijd, die van generatie op generatie over gaan). die vloeken blokkeren en zorgen ervoor dat je je niet kan herrinneren/ontwikkelen, wat je eigenlijk al kan.

soms heeft iemand 35 vloeken, die mensen plegen vaak zelfmoord of komen in het gesticht. sommigen hebben maar 5/10 of 1 vloek, die hebben gewoon meer moeite in het leven. het is als stenen met je meedragen.

deze shamanen kunnen de vloeken opheffen, wat een immens verschil in je leven zal maken, en zo zul je je automatisch verder ontwikkelen en de dingen die je in vorige levens hebt geleerd herrinneren.

zoek ze maar op, bel, noem je naam, en zij zullen vertellen of ze je kunnen helpen of niet. mits het nodig is is het echt de moeite waard.
 

aether

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
196
Psychedelicas...het geestesvuur, is een machtig wapen, dat je schillen laat vallen, om je naakt te laten zijn.....om vervolgens met de goden te laten zwemmen, in een golvende zee van zijn.

Je moet vertrouwen op de "Kleine Broeders' of, in andere termen, inzien dat hier natuurlijk processen aan de gang zijn en dat het fijngevoelige bewustzijn meer licht! krijgt, waardoor alles behoorlijk verscherpt wordt, dan je aan de oppervlakte, het bewuste deel, in de gaten hebt. Door dit vertrouwen, kan je je makkelijk laten leiden....tijdens een trip. Probeer te dansen met het licht van dit vlees... Gedachten en beelden komen en gaan in een doorlopende film die je met open mond zult bekijken. Enjoy the trip is een goed devies, soms komen er angstige of enge beelden, maar meestal gaat dat weg..., tenzij je in een lager gebied bent beland, dan zie je uuuuuren lang demonen, monsterlijke verschijningen, gore nevels, gore kleuren, maar hier kan je door goede obsevatie inzicht krijgen in de tweestrijd van goed en kwaad ( hierdoor ook de essentie van het "zijn" te begrijpen, de orde en chaos...het lijden van de ziel, etc) Psychedelicas zijn een vergrootglas, en een kosmische blauwdruk... ze bevatten alle trillingen van alle energetische-informatie velden, zijn dragers van alle velden, zo ook van je reacties en emoties. Heb je pijn in je buik, omdat er wat voedsel scheef zit, dan voelt dat enorm aan. Probeer te zien dat je ook normaal dergelijke signalen krijgt, die je lijf dan vertaalt zonder dat je je er bewust van bent. Nu zit je als het ware op de eerste rij en voel je het allemaal veel intenser. Vaak is het toch onmogelijk om een shakie te roken, gezien dit gif is, en je lichaam onmiddelijk correspondeerd met wat komt, of gebeurt. (ik probeer na drie uur of zo, vaak een joint te rollen, wat alweer bijna onmogelijk is, omdat je een zee van moleculen ziet, maar dat is hij eindelijk af, wil ik roken, moet je kotsen van de nicotine....pijpje dus!)

Wat is er, wat je wil bereiken? waar wil je antwoord op hebben?, persoonlijke kwesties, of universele etc, vraag dit al zon drie week voor het nemen van de psychedelica, gezien je onderbewustzijn dit regristreerd, en een antwoord dan sneller volgt, tijdens de reis.
Dit kan een vraag zijn over verleden, heden of toekomst, een diepe angst of trauma die je wilt onderzoeken, van alles dus. (ff een voorbeeldje van john een vriend van me....hij werd terug geslingerd naar een operatie-ervaring toen hij 6 was, had een hevige onsteking aan zijn oog, die er tijdens de operatie uitgehaald werd...Dit ervaarde john, liggend op zn bank, toen zijn oog eruit gehaald werd, hoorde hij 1 van die chirurgen zeggen: "maar goed dat hij dit niet ziet!" javascript:emoticon(':lol:')
Laughing, haha, hij zag et dus wel, door deze re-trauma beleving....maar goed, gevolg hiervan is, da hij wel 3 liter slijm uitgekotst had, dat zijn verstopte emoties, dit soort dingen gebeuren ook, of een vrouw, die een kindje weg heeft laten halen wegens omstandigheden, daar spijt van heeft gehad, en tijdens een trip, weer met haar kind in contact kwam etc etc.

Kom je wat verder, dan kun je kiezen voor de trip naar binnen, met gesloten ogen te gaan kijken....dit varieerd enorm, van visioenen tot omgezette beelden van persoonlijke kwesties etc etc, of, zien hoe een hele cultuur zich in razend snel tempo heeft opgebouwd...duizend dingen.,het Bepaalde voorwerpen die in de buurt staan kunnen inspireren tijdens je reis. Afhankelijk van je doel kun je bv een foto bekijken van iemand, of een overledene en hier sterk energie naar sturen, het krijgen van contact...is ook mogelijk. Of wat ik ook altijd doe, ik stap in het schilderij van mn vader....hij schilderd fantastisch realisme, en zijn schilderijen zijn zeer gedetaikeerd en mystiek, schitterende tafrelen en grote kleurenpracht.....ik stap hierin (wat ik dan zie is een verhaal apart, te veel om nu zo even te beschrijven!! Als je zonder storing van buitenaf, met de kracht van het geestesvuur gaat reizen in objecten kan je een hele mystieke ervaring krijgen met de materie, waar je op dat moment iets mee doet.

Soms wordt je gevoeliger voor lichamelijke sensaties. Je bent veel bewuster van warmte, koude, maar ook van de geur van je dekens of het elektrisch veld van een apparaat. Je zintuigen zijn immers verscherpt. Verbaas je niet als je mogelijk helderruikend of helderhorend wordt...(is dit onaangenaam, ookal duurt dit uren, laat het gebeuren...)
Omdat we het contact met ons lichaam veelal verloren hebben, kun je een trip gebruiken om het eens wat beter te verkennen. Dat kan door simpelweg je aandacht en energie naar verschillende lichaamsdelen te laten gaan. Een fysieke check-up kan je zelf doen, bv door met je handen over je lichaam te strijken, te vragen waar de energiehuishouding slecht is, etc, hier op deze gebieden wordt het dan koud, na....weet je dat ook weer, dit kun je meteen helen tijdens een trip, door er met je rechterhand, een scheut energie in het koude te laten vloeien, en al onmiddelijk, is het opgevuld met warmte...dus ook hiermee kan je klooien tijdens een trip.....klankschaalmuziek van danny becher, of sitar muziek is helemaal te gek, vooral rustige sitar, dit voerd je geest naar behoorlijk hoge oorden.javascript:emoticon(':lol:')
Laughing

En nauw laat ik het aanvoelen van de chakras maar ff weg, das weer een verhaal apart! In de speciale staat van bewustzijn die je met psychedelica bereikt, is 'heel worden' toch iets interessants om op je agenda kunt zetten. Alleen hierover valt al een boek te vullen; middels visualisatie, het sturen van je chi-energie en andere oefeningen kun je iets te weten komen over de diepere redenen van bepaalde ziektes of afwijkingen en of er eventueel iets aan te doen is. Ben daarom ook groot voorstander van psychotherapie d.m.v psychedelica...opsporen van storingen, blokkades, oorzaken etc, hellaas helaas....nog ff wachten.

Realiseer je ook dat de werkzame stoffen je eigen persoonlijke filters, je verdedigingsmechanisme en je opgebouwde egobarrieres beinvloeden.
Het effect van de trip hangt toch altijd af van je persoonlijkheid, je visies, stemming, trilling etc. Er zijn dus meerdere dingen waar je je op kunt richten, dus sturen tijdens een trip. Er zijn duizerden kamers.....duizend deuren.

Wil je uit een onaangename situatie, ga dan liggen op de grond, en adem mee met de vuurgloed, met de ademde golven die geopenbaard worden tijdens een reis, en vraag een andere richting aan.

pff, zoveel kan je dr over schrijven, eigenlijk is het zonder einde, gezien de hoeveelhied belevingen wat zich voordoen.

Klopt het dat jij ook op een ayuhuasca forum, in het engels es een tripverslag hebt geschreven? was geloof ik ook van een forkbender ?
inieder geval was die reis ook diep...herrinner ik me.

ok, groet.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Mooi geschreven, aether. Ik kan alleen maar buigen en instemmend knikken.
Ik herken heel veel van mijn eigen trips in jouw verhaal. Die ayahuascatrip was inderdaad van mij. Voor mij was dat de moeder aller trips: voor het eerst had ik een gevoel van kosmische eenheid, wat ik sindsdien vaak ook zonder drugs voel. Ik voel mijn energie veel meer stromen dan ervoor en ben steeds bewuster van het levensprincipe dat in alles aanwezig is.
Mijn daaropvolgende trips hebben dit gevoel alleen nog maar versterkt. Mijn eerste paddo-trip na de ayahuasca was supersterk, terwijl ik helemaal geen hoge dosis had genomen. Ik ervaarde een vorig leven als medicijnman op de hoogvlakte in de VS, voelde dat ik mijzelf toen kon veranderen in een grote roofvogel en vloog over de bergen. Als ik eraan terugdenk, voel ik die kracht in mij en zie ik dat ik nog zoveel kan leren, dat ik meteen positief tegen het leven ga aankijken.
 

aether

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
196
je schreef;

Mijn eerste paddo-trip na de ayahuasca was supersterk, terwijl ik helemaal geen hoge dosis had genomen. ----Ja, dit heb ik ook met alles, ik hoef nergens meer een hoge dosis van te nemen, en krijg uren lange zeer intense en mystieke trips.....ook van de laatste 2 keer mdma waren een trip-toestand geworden, terwijl ik al een behoorlijke tijd geen paddos genomen heb. Met 1 mdma trip zag ik een levensgroot visioen op de muur, en dat wat ik zag, kwam twee maand later uit, en heb ik tot vandaag de dag bij me.

Ik ervaarde een vorig leven als medicijnman op de hoogvlakte in de VS, voelde dat ik mijzelf toen kon veranderen in een grote roofvogel en vloog over de bergen.----- Haha, gelukskikker! mogelijk is een roofvogel je totemdier, zeer vermoedelijk zelfs. Als ik eraan terugdenk, voel ik die kracht in mij---ja, da geloof ik wel!
 
Haut