Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Doornappel, iemand ervaring?

G

Guest

Invité
Ja klopt, er zijn wel delgelijk mensen gestorven aan vergiftiging.
Dus het is EN een grote kans op vergiftiging/overdosing EN het feit dat zelfs mensen je niet meer kunnen tegenhouden en je buiten beland, onder een auto of wat dan ook...

En zelfs met een sitter is het dus al flink risky.

Ik ben al blij met m'n level 4 en level 5 paddo en acid trips en dmt ofcourse.
Datura hoeft voor mij niet zo.
 

Stupide

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Avr 2006
Messages
114
Erowid heeft goede info:

Q: My friend took 3 pods of Jimson weed (aka Datura Stramonium) and is now in the Intensive Care Unit strapped to a table. Now, I've got two things to say: 1) Is there any known solvent that will end violent hallucinations? 2) Please notify your site visitors about this occurence. it will solve a lot of undue anguish. Thank you for your concern, please write back ASAP.
--------------------------------------------------------------------------------

A: An overdose of Datura can occur from ingestion of as little as one-half teaspoon of seeds. The overdose results in anticholinergic poisoning from tropane alkaloids, which in the worst case can lead to cardiopulmonary arrest and death. [...]
Finally, I'd like to point out that there are countless warnings about Datura and reports of horrendous experiences using it throughout this site. More Datura reports fall under the "Train Wreck" category than any other substance. It is NOT safely used haphazardly. Even with all the warnings and recommendations not to use it, people will continue to do so, often having never read anything about it. Hopefully, the wide variety of information presented here will help some people to take precautions with regard to their safety.

Maar elders op Erowid staat het volgende:

The onset of symptoms occurs within 30 to 60 minutes after smoking leaves or drinking tea; and 1-4 hours after ingestion of plant material or seeds.(4) Initial symptoms include dry mouth then pupil dilatation.(2) The duration of symptoms is often 24-48 hours because of delayed gastrointestinal motility; symptoms have been reported to last up to 1-2 weeks.(4,5) Although poisoning may lead to fatal medullary paralysis, arrhythmias and cardiovascular collapse, Jimson Weed-related deaths mainly are as a result of impaired judgment and coordination resulting in risk-taking activities associated with accidental death.(1,2)
 
G

Guest

Invité
HomoSapiensFantasio a dit:
kwam ik uit op deze site
http://entheogen.netfirms.com/articles/articles/datura.html
Hehe die kerel beweert Datura te consumeren samen met ayahuasca..
Dus Datura samen met MAOremmers...
Straffe gast zou ik zo zeggen :p


Maar er staat ook op de site:Once again let me stress the importance of Not using Datura.....She is a killer. She will take your life

Nou is dit ook weer een btje angst zaaien door het op deze manier te stellen, maar er is gewoon een hele goede kans dat het gebeurd.


Vind z'n verhaal wel boeiend moet ik zeggen, hij brengt het leuk:

I have journeyed with her. I've used her alone and I have used her in an ayahuasca mixture. Alone she is very seductive. She takes you places where you think you might have been with other teachers, but when you arrive you find out that you have never been there quite like this time. She teaches you your own personal songs and she entices you to come back again. This is where you have to make the choice.

You see, Datura messes with your brain in a way that causes mind loss, and I don't mean for just a little while. It can cause permanent short term memory loss for months. It has taken me 3 months just to get back to reality. Now this isn't the effects of just one journey, no, I couldn't break away from her charm.

She is so seductive and so beautiful in her way that she is hard to break away from. This is where she gets dangerous. Datura builds up toxins in your body and starts shutting down organs that you require to live on. She blanks out your mind so you can't remember from one minute to the next. She slows down your breathing so much that sometimes you forget to take the next breath

Journeying on Datura is not for the weak at heart. And when you come back you may find that you have no heart left. It opens up your mind to the frivilous matters in your life and you have a tendency to remove these from your life. You will come back a changed person....if you come back.
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Moet je eens naar Goran zoeken met zijn verhalen over deze plant :wink:

Ik zag trouwens laatst op discovery dat ze bij de Grieken gevangenen in een donker hok zetten en daar drie dagen en nachten lieten zitten nadat ze stiekem Alruin hadden gekregen. Ze gingen dan heel erg trippen en waren na al die dagen zo verstrooid dat ze pas dan voor het orakel mochten komen (die vrouwen). :shock: Dan val je niet meer in herhaling denk ik hehe.

Hier kwam ik trouwens ook weer de appels tegen in verband met de bijbel:

In de Bijbel komen we een aantal keren de plant dudaim tegen, waar ze altijd in de 'magische' context van liefdesappelen worden genoemd. Bekend is de ruzie tussen Rachel en Lea, waarbij Rachel smeekt of ze de dudaim, die Lea's zoon Ruben gevonden had, mocht hebben. Waarop Lea terug bitst: "Was het niet genoeg dat je mijn man hebt afgenomen? Nu wil je zeker ook de liefdesappelen van mijn zoon ook nog stelen?", waarop Rachel droevig antwoord "Nu zal hij vannacht met jou slapen, vanwege die liefdesappelen" (Gen 30:14-15). Veelal wordt deze ??????? dudaim geïdentificeerd met de Alruin (Mandragora Officinarum L.).

En dit:
Ten tijde van de kruisigingen door de Romeinen kregen de gekruisigden soms, van barmhartige vrouwen, een pijnstillend drankje op basis van zure wijn en een aftreksel van de Mandragora-plant (alruin). Dit kruidendrankje stond bekend als de "dodenwijn". Een mogelijk neveneffect was echter dat de gekruisigde in een soort slaaptoestand terecht kwam met een zwakke ademhaling en een bijna onbestaande hartslag. Het gevolg was, dat hij soms schijndood maar nog levend, van het kruis werd gehaald en aan de familie werd gegeven om te worden begraven. De mandragoraplant of alruin wordt in de volksmond trouwens nog steeds "schijndood" genoemd. Het is een zeer sterk hallucinogeen en de werking ervan is, en was genoegzaam bekend. Sommige geschiedkundigen suggereren dat dit mogelijk het geval is geweest met Jezus van Nazareth die, gered door de "dodenwijn", zijn martelingen en het kruis overleefde en daardoor drie dagen later kon "verrijzen".
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Ik had nooit gedacht dat er zoveel wordt gerefereerd naar Datura soorten in de bijbel, zijn best leuke weetjes dit :)... Kga maar eens op zoek naar gekke Goran's verhalen ben benieuwd haha
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
Entheonaut a dit:
Ik had nooit gedacht dat er zoveel wordt gerefereerd naar Datura soorten in de bijbel, zijn best leuke weetjes dit :)... Kga maar eens op zoek naar gekke Goran's verhalen ben benieuwd haha

LOL
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Zowiezo staan heel veel magische middelen aan de grond van religies.

Mijn mening is, is dat veel religieuze ideeen niet uit een nuchtere menselijke geest kunnen komen. Daar is 'hulp' van buitenaf bij nodig.

De volgelingen van vandaag de dag weten niet eens dat dat soort fenomenen erachter schuilen.

Opium en hasish speelt een grote rol in het Midden-Oosten.

Doornappel, ten alle tijden een risico, alles wat je erover weet moet je nog met een korrel zout nemen.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
En deze appel is een mythe van waar de zondeval van het christendom begint, niet zomaar iets.

Nee

http://entheogen.netfirms.com/articles/articles/datura.html
Hehe die kerel beweert Datura te consumeren samen met ayahuasca..
Dus Datura samen met MAOremmers...

Die kerel is waarschijnlijk iemand die onderricht heeft gehad hierin. Toevoeging van Datura in ayahuasca is in onder sjamanen in Z.Amerika helemaal niet ongebruikelijk. Soms is het deel van een normale initiatierite van een nieuwe sjamaan (bron: Michael Harner- Way of the shaman)
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Brugmansia a dit:
Zowiezo staan heel veel magische middelen aan de grond van religies.

Mijn mening is, is dat veel religieuze ideeen niet uit een nuchtere menselijke geest kunnen komen. Daar is 'hulp' van buitenaf bij nodig.

De volgelingen van vandaag de dag weten niet eens dat dat soort fenomenen erachter schuilen.

Dit vermoeden heb ik ook heel sterk :wink:


@ Heartcore:
Waarom zou men datura toevoegen aan een mooie psychedelic?
Één van de doeleinden waar ayahuasca voor wordt gebruikt is het zuiveren van lichaam en geest, lijkt me niet dat datura daarbij helpt, het tegenovergestelde geldt eerder volgens mij. Maarja wie ben ik... Geen shaman in ieder geval :roll:, ze zullen er wel hun redenen voor hebben.
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
ja, maar datura is wel fucking krachtig, en als je die kracht weet te channelen is het een toevoeging
 

Stupide

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Avr 2006
Messages
114
Aan alle reports te zien is het 'channelen' van die krachten behoorlijk lastig, zeker in recreatieve settings. En dan ook nog te bedenken dat de meeste mensen die met datura experimenteren wel het één en ander gewend zijn qua psychedelica.
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Stupide a dit:
Aan alle reports te zien is het 'channelen' van die krachten behoorlijk lastig, zeker in recreatieve settings. En dan ook nog te bedenken dat de meeste mensen die met datura experimenteren wel het één en ander gewend zijn qua psychedelica.

Als iemand het kan channelen dan zal het wel een shaman zijn... Maar zoals HC zegt, gebruikten ze het als initiatie bij shamanen, dus dat zijn dan nog geen echte shamanen als het ik het goed begrijp toch? Beetje wazig om juist de beginnende shaman gelijk vol te stampe met atropine :p... Vind je het logisch dat die gasten bikkels zijn als ze dat overleven :roll:!
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
@ Heartcore:
Waarom zou men datura toevoegen aan een mooie psychedelic?
Één van de doeleinden waar ayahuasca voor wordt gebruikt is het zuiveren van lichaam en geest, lijkt me niet dat datura daarbij helpt, het tegenovergestelde geldt eerder volgens mij. Maarja wie ben ik... Geen shaman in ieder geval , ze zullen er wel hun redenen voor hebben.

Het gebeurt meer dan je zou vermoeden. Michael Harner die ik eerder noemde, wist voordat hij een 'trainer' zocht, dat er in dat gebied vaak datura werd toegevoegd aan ayauhasca vanwege de speciale kwaliteiten. Harner was er vantevoren al zenuwachtig voor en natuurlijk, hij kreeg een soortgelijke drank. Maar vergeet niet dat je in een compleet andere context zit daar. En begrijp me niet verkeerd, als ik hier de plannen van mensen zo lees denk ik godverdomme stelletje sukkels... je weet niet waar je begint, je hebt geen flauw idee. En dan denk ik, ik hoop maar dat we binnenkort geen bericht lezen hier over een daturadode en dat de naam ons bekend klinkt.

Ik begrijp echt niet waarom mensen hier zo nieuwsgierig naar zijn. Het is voor mij ongeveer hetzelfde als jezelf bewust helemaal wezenloos drinken in het weekend en dan de volgende dag zo brak zijn dat je geen stap kunt zetten. En dit is nog een faktor 5 erger, trust me....

Ik zou iedereen die hier overweegt Datura te proberen willen adviseren eerst eens een echte heroic dose paddestoelen te nemen. En dan niet kinderachtig, gewoon 100 gram vers, thee zetten, ineens naar binnen. Als je dat vijf uur lang aankunt, zou je misschien eens kunnen gaan nadenken of je zoiets 24 uur lang zou kunen volhouden. En je dan realiseren natuurlijk dat het niet net zoiets is maar eigenlijk heel vervelend. Weten dat het gros van de mensen er een nachtmerrietrip van krijgt, weten dat je er makkelijk dood van kunt gaan (if you want ONE fucking GUARANTEE for a bad trip...), weten dat je je verschrikkelijk kut voelt. Weten dat je 24 niet in staat bent om voor jezelf te zorgen.

Sorry hoor, ik zeg het nog een keer, ik lees hier mooie plannetjes over super settings etc.. Hou jezelf niet voor de gek want straks zit je daar in je supersetting 10 uur lang zeker te zijn dat je dood bent/gaat.
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
HeartCore a dit:
En begrijp me niet verkeerd, als ik hier de plannen van mensen zo lees denk ik godverdomme stelletje sukkels... je weet niet waar je begint, je hebt geen flauw idee. En dan denk ik, ik hoop maar dat we binnenkort geen bericht lezen hier over een daturadode en dat de naam ons bekend klinkt.

Ik ben het met je eens dat het oerstom is om aan dit middel te beginnen. Hoe indrukwekkend sommige ervaringen hiermee ook klinken, ik raad het iedereen absoluut af, ongeacht je ervaring met psychedelica. Datura is een killer laat dat duidelijk zijn.

Als iemand van dit forum eraan zou overlijden dan neem ik het hem wel ontzettend kwalijk omdat het nou toch wel duidelijk moet zijn hoe giftig deze plant is.

HeartCore a dit:
Ik begrijp echt niet waarom mensen hier zo nieuwsgierig naar zijn. Het is voor mij ongeveer hetzelfde als jezelf bewust helemaal wezenloos drinken in het weekend en dan de volgende dag zo brak zijn dat je geen stap kunt zetten. En dit is nog een faktor 5 erger, trust me...

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ik snap wat je bedoelt, je bereikt er eigenlijk helemaal niets mee. Maar de state of mind die je bereikt met een deliriant (weet ff niet de nederlandse vertaling) wekt bij mij veel meer vraagtekens en nieuwsgierigheid op dan de standaard "ik-ben-lam-en-heb-sgijt-aan-alles-en-alles-draait- state of mind"... Gewoon het idee dat je totaal geen besef meer hebt van wat realiteit is en wat niet. Iets wat je nooit zomaar bereikt met alcohol.
Het is dus het psychotische effect wat mij intrigeert, maar het is niet gewenst om zelf mee te maken uiteraard!

HeartCore a dit:
Ik zou iedereen die hier overweegt Datura te proberen willen adviseren eerst eens een echte heroic dose paddestoelen te nemen.

Ja en daarmee kan je nog wat leren (naar mijn mening)... Datura is natuurlijk niet te vergelijken met Psilocine, maar je kunt er net zo hard van gaan( alst niet harder is) zonder dat je leven aan een draadje hangt :p
 

HomoSapiensFantasio

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Mar 2007
Messages
146
Aaah kheb na een tijdje zoeken eindelijk het recept voor echte heksenzalf gevonden:
'heksen smeerden vroeger de binnenkant van hun dijen in met een zalf waardoor ze konden vliegen' -->het recept -->

'Pluk bij volle maan om middernacht de bladeren van
de doornappel. Laat tussen 24 oktober en 21 november,
wanneer de zon in de schorpioen staat, een klein meisje
met haar rechterteen wat bilzekruid uit de grond trekken
en verzamel het zaad. Zoek dan een zwarte hond en bind
zijn staart aan een arluin vast, maar dan één die groeit
onder een galg waaraan een onschuldige is opgehangen.
Stop eerst je oren toe, houd dan een vette pens voor de
hond en laat hem de arluinwortel uittrekken. De arluin
geeft daarbij zo'n verschrikkelijke schreeuw dat de hond
ter plekke dood neervalt. Geen nood: het hondenvet heb je
nodig voor de zalf. Je mengt er alle, in een mortier
fijngestampte ingrdienten, doorheen. Kijk nog een laatste
keer jou supersnelle bezemsteel na en breng de zalf aan.


Bron: het boek 'gekruid' van gerty christoffels en ivo pauwels

Het door een hond laten plukken enzo is natuurlijk nonsens maar
de planten die er samen mee gebruikt werden zeggen mij wel iets.
Ze gebruikten dus verdovende ingredienten samen met het deleriant
doornappel, misschien dat dit er voor zorgt dat je een mindere dosis
doornappel nodig hebt en dus geen dodelijke dosis, en dat de
verdovende planten er ook voor zorgen dat je niet meer in staat bent om
TE krankzinnige dingen te doen waardoor dit ook weer niet de dood tot
gevolg heeft.
 
G

Guest

Invité
Entheonaut a dit:
Maar de state of mind die je bereikt met een deliriant (weet ff niet de nederlandse vertaling) wekt bij mij veel meer vraagtekens en nieuwsgierigheid op dan de standaard "ik-ben-lam-en-heb-sgijt-aan-alles-en-alles-draait- state of mind"... Gewoon het idee dat je totaal geen besef meer hebt van wat realiteit is en wat niet. Iets wat je nooit zomaar bereikt met alcohol.


Jij bent zeker nog nooit in het Westland geweest?
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Space-is-the-Place a dit:
Jij bent zeker nog nooit in het Westland geweest?

Nee niet dat ik me er bewust van ben in ieder geval. Maar wat heeft dat met het stukje tekst te maken dat je quote? Ik zie het verband niet :roll:
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Ja weet je, iedereen moet het maar zelf weten :)

Van Datura ga je dingen zien, dat staat vast. Terence Mckenna, die in feite zei 'I'm into whats werird.' Vond Datura 'too weird' to handle. En daarnaast had hij een sterk gevoel van zwarte magie erbij. En dat hoor je vaker van mensen die het hebben geleerd.

Het ligt er ook aan WAT je zoekt. Zoek je een kick? Antwoorden of jeZELF? Voor dat laatste lijkt mij Datura niet geschikt maar voor de eerste twee zal het prima voldoen.

Peace
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Ik heb hier Datura metel zaden, 7 stuks. Wanneer ik ze op een bepaalde manier in het licht hou zie ik dat ze allen een soort van zwarte inhoud hebben. Daarbuiten loopt een lichtere rand die wat doorzichtig is.

Weet iemand of die inhoud iets zegt over de potentie? Aangezien die zwarte pit in die zaden bij de een namelijk 2 x zo groot is als bij de ander.

Verder ruiken ze echt muf en dor, ze stinken niet, maar echt een merkwaardig geurtje.

Overigens ben ik dit niet van plan op korte duur te gaan doen. Maar ik zal beginnen met 0.3 zaadje. Voel ik niks, wacht ik tot de volgende dag.

Mocht iemand het toch willen doen, zorg dat je een krachtige plantenspuit klaar hebt waarbij je je lichaam kan laten onderspuiten door je tripsitter. Je lichaam kan namelijk zelf geen zweet aanmaken.
 
G

Guest

Invité
Brugmansia a dit:
Mocht iemand het toch willen doen, zorg dat je een krachtige plantenspuit klaar hebt waarbij je je lichaam kan laten onderspuiten door je tripsitter. Je lichaam kan namelijk zelf geen zweet aanmaken.

11328.jpg


:roll:
 
Haut