Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Doornappel, iemand ervaring?

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Neem kettingzagen, Pennywise the clown, Chucky, en de meest zieke bloedvergieten als leidraad voor je trip.

Die zaden kun je niet roken, daarvoor heb je een Angel's Trumpet nodig. Slikken kan wel, maar de dosis is gewoon NIET te bepalen! Neem Uit Je Bol niet als referentie! Als die zaden vers zijn kun je van 10 zaden gewoon de dood in gejaagd worden.

Datura is geen psychedelic, maar een deliriant!

Weet echt dat je met 1 voet in de dood staat bij gebruik.

Mocht je het toch willen doen, hier tips, en hou je daar ook aan!

- Een tripsitter die je door en door kent en zelf ook getript heeft
- Heb liters water klaar! in Flessen en glazen. Je strot is binnen no time uitgedroogd, en slikken is er niet meer bij. Blijven drinken, je hebt het idee dat het je keel niet eens paseerd
- Heb washandjes met vocht klaar om evt. je lichaam te voorzien van water, doe geen dikke kleding aan!
- Droog de bladeren en draai er een jointje van (zonder toevoeging, ook geen tabak), en neem heel voorzichtig een klein haaltje, wacht minimaal een minuut en doe hetzelfde als je geen effect merkt
- Wees je bewust dat het effect duivels is! Je vergeet al snel dat je uberhaupt wat genomen hebt.
 
G

Guest

Invité
Dit is al een tijdje geleden gepost, maargoed omdat er weer eens op word gereageerd, hier wat quotes:

Een andere vriendin begon snel een graf te graven waarin ze gedurende haar hele trip als een lijk heeft liggen griezelen. Ze werd stokstijf, voelde haar vlees wegrotten en de wormen uit haar oogkassen kruipen.

Een vriend zwierf rond over een slagveld waar duizenden gesneuvelden lagen te stinken terwijl er ook nog enkele zwaar gewonden kreunend rondkropen. Weer een ander veranderde in een wild zwijn en kroop knorrend rond op handen en knie?n, terwijl hij zand, eikels en takken vrat. Een kennis at dertig zaden van de doornappel en belandde in een krankzinnigengesticht, waar hij drie jaar bleef.

I can’t remember the period of time after I ingested the drug, but the next thing I remember is answering the door and seeing two very grotesque monsters come into the apartment. In reality, it was my sister and her boyfriend. I had no idea I was hallucinating, unlike acid, where I'm aware of reality. I was completely unaware of reality for the next 24 hours. I was awake all night, seeing armies of insects on the kitchen floor, playing poker with people who were not there and having long conversations with dwarves under my bedclothes. This was not in the least funny. It was the scariest thing that has ever happened to me. I only recall bits and pieces of the night, but the parts that I recall are terrifying.

I was holding a very old bible in my lap. I couldn't figure out how to open it. Soon it started to leak blood, too. The more I struggled, the more it bled. As soon as I realized my efforts were futile, the book materialized into the air around me

The street outside was a scene of WWII-ravaged Europe. I don't know which country, but everyone on the street was garbed in Nazi military uniform. I felt very threatened. I ran into the alley behind the parking lot and
hid behind a pine tree.

There was no comfort. I didn't recognize the people in the room. I asked the person closest to me where 'Bill' was.

'Bill's not here', was the return. I closed my eyes to escape the growing sense of panic. But when my eyelids shut, all I saw was a new room with new people. Where was I? I tried to reopen my eyes, but it only revealed another room with yet more strangers. This went on and on. I didn't know if my eyes were open or shut. I didn't know where I was, what time it was or what was happening. My panic turned into sensory collapse. Every thing bled together and I felt a deep spiraling sensation engulf me. I lost all visual capabilities, but I still had a very real sense of touch. I was trapped in a small metalic box. It made perfect sense to me.

I was dead. This was hell. There were no demons, no hellfire or brimstone, just a deep, complete feeling of darkness and hopelessness. This was the never-ending void. Not at all how I had imagined it, but worse than I thought that it could have been. I've had feelings of infinite emotion on acid trips and sensations of universal truth in K-holes, but this was the most profound reality I had ever experienced. My whole existence was put into perspective, and I was being punished for wasting the gift of life. I blacked out at some point in the box and woke up in my friend's apartment the next day. He said I was out for about 8 hours. The physical effects wore off about a day later, but the psychological impression has yet to fade.

Datura is boundless. Datura is powerful beyond words. Datura is POISON!

Eating Bugs While My Friends Convulsed


Na het lezen van deze dingen

No fucking way
 

ShR00mPiE...

Neurotransmetteur
Inscrit
13 Juin 2006
Messages
62
Ik ben het met je eens Space, ik zou het niet durven aan te raken... It isn't called the Devils Weed for nothing;)
Toch vind ik het wel heel erg vet om het allemaal te lezen..
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Ik heb het zelf ook nooit gehad, maar ik denk dat ik te nieuwsgierig ben om er de rest van m'n leven deze appel links te laten liggen.

Als ik het ooit zal doen, dan neem ik een dosis zò klein dat het gewoon een minimale intake is, een miniscule haal van een datura joint, en een bevriende psychonaut als tripzitter.
 
G

Guest

Invité
En wat als je er niets van merkt, zou je het nog een keer proberen?
Is het iets wat echt de moeite waard is?
Ik wilde het ook ooit eens doen, een klein beetje, maar hoe meer ik er over lees hoe meer ik zoiets heb, van een miniscuul klein btje voel je misschien niets en als je al iets voeld is er een grote kans dat het negatief is.

Het lijkt zo interessant, allemaal bekenden zien en het idee hebben dat je met ze connect, maar ik denk dat het allemaal 1 grote mindfuck is.
En veel ervaringen lijken ook wel waardevol te zijn, maar bijna iedereen zegt erna no way, nooit meer.

Ik zeg je niet wat je moet doen, het niet doen is geheel mijn keuze, maar bekijk eens wat het voor jou voor waarde zal hebben en maak dan een bewuste keuze ;)
 

Ton

Neurotransmetteur
Inscrit
4 Sept 2005
Messages
72
Ik ken iemand die heeft 't eens gebruikt. Hij zei dat hij uren met buddha had zitten praten. Ik heb ook wel eens gelezen van iemand die dacht dat ie een varken was en stokjes en aarde ging eten. Of van iemand die terecht kwam in een slagveld van de eerste wereldoorlog en overal dode of stervende mensen zag liggen.
Sommige mensen noemen het instant-psychoses. Doornappel valt ook onder delirianten en dat is wat mij betreft een trapje hoger dan waar ik mee wil experimenteren.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Okè, klinkt misschien wat arrogant ( ;) ), maar wat mij opvalt is dat op bijna alle verslagen van Erowid de erg setting riskant is, soms te impulsief nemen of 'damn, I my throat, where to get water?'

Mocht het er ooit van komen, dan wil ik kannen met water klaar hebben staan, deuren op slot, ramen dicht, beginnen met een waterige keel, washandjes klaar en evt. een injectie met een anti-middel klaar hebben liggen. Een goede vriend die me evt. helpt met drinken en die fysiek kan ingrijpen op het moment dat ik onbewust ga lopen.

En de dosis wordt miniscuul, om onder het delrium proberen te blijven (als dat kan), en een week vrij, geen gesol met de dosis en als het niet werkt niet laks worden.

Het daadwerkelijk personen zien en situaties kan ik me niet voorstellen, en met dat datura is dat het geval. En deze appel is een mythe van waar de zondeval van het christendom begint, niet zomaar iets.
 
G

Guest

Invité
Dat is waar, de setting in al die reports is idd altijd kut.
Eens leuk datura gaan doen kijken waar we uitkomen.

Maar je komt helemaal niet arrogant over hoor ;)
Klinkt alsof je je heel goed hebt afgevraagd waarom je het wil en hoe je het gaat doen. :thumbsup:
Respect, ik zie er nog steeds vanaf.
 

JosVU

Alpiniste Kundalini
Inscrit
26 Juin 2006
Messages
512
Op erowid staan inderdaad wat ervaringen.

Bij ons in de schooltuin(bosbouw mbo en hbo op 1 terrein) kwam ik een keer een psychonaut tegen die het gebruikte..Kan hem eens opzoeken om te vragen wat de dosis en setting is.

Bilzekruid heb ik nog wel en wil het wel ruilen opzich.

Wat ik van die plant weet is dat je extreem voorzichtig met doseren moet zijn. Sommige mensen voelen niets van 1 bloem nemen er dan 2 en dat is dan te veel.

Ook zijn je hallucinaties niet zoals een andere mind blowing trip.

In een paddotrip heb je vaak nog door dat wat je ziet komt door de paddestoel...

Bij nachteschade heb je niet door dat de personen in je kamer er in het "echt" niet zijn.. Dit kan extreem gevaarlijk zijn.
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
Bij ons in de schooltuin(bosbouw mbo en hbo op 1 terrein) kwam ik een keer een psychonaut tegen die het gebruikte..Kan hem eens opzoeken om te vragen wat de dosis en setting is.

Goed idee. En vraag hem meteen eens een blik op www.psychonaut.com te werpen.

Enne, mijn mening over scopolamine en atropine achtigen: exteem interessant, maar brrrr.. de rillingen krijg ik ervan. Mijn oom heeft na een motor ongeluk een lange tijd op de intensive-care gelegen. Hij kreeg daar een bepaald medicijn dat ook een delirium opwekte. Tot op de dag vandaag beweert hij dat er motorfietsen op het platte dak reden waar hij zicht op had. Later kon hij wel beredenen dat dat vast niet het geval moet zijn geweest, maar zijn ervaring zegt anders.

In eerste instantie dacht hij dat wij (de familie ) een practical joke hadden bedacht om hem te plagen door wat vrienden van hem te vragen ff een paar rondjes te rijden op het dak.
Hij heeft ter controle zelfs nog met een verrekijker gekeken of er bandensporen waren in de kiezels.

tricky hoor, de absolute overtuiging van de Waarheid.
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
wow, dit is echt WAAAY beyond wat ik voor me zie als interessant om op te trippen. Wel respect (ofzo?) voor de mensen die dit aandurven, want je balanceert gewoon op een wankel koord met links naast je de dood en rechts naast je waanzin. Ik twijfel eraan of ik het evenwicht zou kunnen bewaren dus ik hou het wel op de "vriendelijkere" (bewust met "") hallucinogenen.
 

azgaza

Matrice périnatale
Inscrit
5 Mar 2007
Messages
6
Bij de tripreports van www.drugsforum.nl staat nu ook een doornappel triprepport, nog vrij recent.

Is dus een delerium middel; daar kan ik maar weinig over zeggen behalve afblijven. Ik ken een jongen die het ooit genomen heeft, hij was drie dagen van de wereld en heeft nog geluk gehad dat er niet iets gruwelijk fout is gegaan.
Hij heeft nu trouwens wel psychoses met regelmaat en weet niet of hij die ervoor ook al had.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Ik moet zeggen dat ik een superdunne joint met dature zaadjes wel zie zitten.

Superklein haaltje om de 3 a 4 minuten, liters water klaar in flessen en bekers, een plantenspuit om m'n lichaam onder te (laten) spuiten om de hitte te dempen.

Beginnen met veel vitamines de dag ervoor, evt. een injectie met megadossisen Vitamines B en C. Een vriend die lichamelijk sterker is dan ik. Deuren op slot, scherpe voorwerpen WEG! Alle drugs weg!

Zodra ik maar 'iets' voel, laat ik die joint innemen door m'n tripsitter.

Verder nog meer supersettings doen, dan ben ik van mening dat het best te gebruiken valt.
 

HomoSapiensFantasio

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Mar 2007
Messages
146
Datura, doornappel, ik zie haar graag als de verboden vrucht.
De gevaarlijkst bekende der leraren, ik wil ooit wel eens een reis
maken met deze plant, maar ik wil eerst zorgen dat ik nog meer
ervaringen heb opgedaan met andere leraren en met hun allemaal
volle ervaringen heb beleeft.

1^ Old Testament, Genesis 1:16-17, "And the Lord God commanded the man, saying, Of every tree of the garden thou mayest freely eat: But of the tree of the knowledge of good and evil, thou shalt not eat of it: for in the day that thou eatest thereof thou shalt surely die."
2^ Old Testament, Genesis 1:29, "And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat."
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
HomoSapiensFantasio a dit:
Datura, doornappel, ik zie haar graag als de verboden vrucht.
De gevaarlijkst bekende der leraren, ik wil ooit wel eens een reis
maken met deze plant, maar ik wil eerst zorgen dat ik nog meer
ervaringen heb opgedaan met andere leraren en met hun allemaal
volle ervaringen heb beleeft.

hehe zo heb ik het nog niet bekeken, maar ik denk wel niet dat datura zo'n leraar is. misschien dat het in de oudheid wel zo bekend stond dat de datura wel eens de inspiratie zou kunnen zijn voor de verboden vrucht?
 

Stupide

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Avr 2006
Messages
114
Dit spul is mij te riskant. Maar de reports zijn wel boeiend om te lezen. Hier nog twee van een ander forum. Vooral de tweede is erg indrukwekkend.

Mijn eerste en laatste keer..DATURA..(Doornappels)
Op vakantie in my home country Griekenland:

Na het lezen van wat boeken over psychoactieve planten, kwam ik erachter dat Datura(doornappels) in het wild groeien in Griekenland.
Nadat ik er een week of 2 in m'n dorp was kwam ik die ook tegen. Gewoon, zomaar tussen het andere onkruid..
Na nog wat meer lezen over de werking van deze plant, maakte ik me een beetje zorgen..Ervaren trippers als Timothy Leary hebben ooit is gezegd dat een goeie trip op Datura niet bestaat..
Ik had zoiets van; Ja, dat zal wel..toch ff proberen..
Het basisbestandsdeel van Datura is Atropine (dit alles was voor de opkomst van de Atropinepillen)...
We waren met z'n 4en bij iemand thuis gaan zitten en de doornappels opengemaakt..
Omdat je niet weet hoeveel werkende stoffen er in een zaadje zitten namen we alle 4 een eetlepel vol..
Dat was eens...EN NOOOOOOOOOOOOOOIT MEER!!!!

Na een half uur kon niemand meer praten en alleen nog maar geluiden uitkramen(of ik verstond het niet, dat kan ook)
Ik weet ook niet veel meer van wat zij deden aangezien ik in een totaal surrealistische wereld was beland..Ik praatte met vrienden die er niet waren..(in me hoofd)..Zag me moeder staan en hoorde me kat miauwen..Toen ik naar het toilet ging(die was buiten) was helemaal het einde zoek..Me benen voelde als gelei, en ik kon amper me evenwicht bewaren..Op het toilet aangekomen zorgde het geluid van het plassen ervoor dat ik dacht dat ik een een bak met water zat..Alles leek vertroebeld, zoals je dingen ziet als je onder water kijkt..Heel scary..De uren daarna weet ik niks mer van..Toen op een gegeven moment iemand naar huis ging kon die z'n schoenen niet vinden.. Na lang zoeken hingen die buiten..AAN DE WASLIJN EN ZEIKNAT! Niemand weet wat er met die schoenen is gebeurd en hoe ze daar terecht kwamen..
Ik heb vervolgens 3(!) dagen lang thuis gezeten in me uppie en me (onbewust) afgesloten voor de buitenwereld..Mensen kwamen langs, klopte op de deur, maar ik gaf niet thuis..Heb ook bijna 5 dagen niet kunnen lezen doordat me puppillen WIJD open stonden..
Dit doe ik NOOIT MEER! NOOIT MEER! En ik raad het ook NIEMAND aan! Dit is de enige keer dat ik op "me bek" ben gegaan met drugs..(gelukkig)

Intro,
Zon jaar geleden was ik geïnteresseerd geraakt in Datura en zijn opmerkelijke en hevige effecten. Hoewel ik meerdere malen had gelezen dat het uiterst gevaarlijk was en in maar weinig gevallen plezierig, besloot ik toch het er een keer op te wagen, ik had al meerdere malen ervaring met paddo's en die bevielen me zeer goed, ook had ik ervaring met XTC. Ik dacht (grote fout) dat ik dit ook wel zou aankunnen mits ik gewoon begon met een lage dosis. En zo ben ik in de Domijnen (bos in de buurt) opzoek gegaan naar de beruchte plant, ik wist dat ze er groeide aangezien mijn vader een aantal jaren geleden ze een keer had aangewezen, en zei dat die plant je hele gekke dingen liet zien. Toendertijd was ik nog totaal niet into-drugs en was het weggezonken tot ik het weer op internet tegen kwam een jaar geleden. Na een halve middag gezocht te hebben wierp al het lopen eindelijk de vruchten af; 2 zaatpotten. Ik heb ze thuis nog een aantal weken bewaard tot dat het geschikte moment aangebroken was, een weekend het huis voor mezelf.

20:00 PM - Ik had een goede vriend van mij uitgenodigd (Yuri) om op mij te letten terwijl ik de Datura zou nemen, ik had namelijk al verhalen gelezen van mensen die naakt over straat gingen lopen onder invloed van het duivelse kruid. Het was op een vrijdag avond dat ik de zaadjes tevoorschijn haalden, en besloot te beginnen met een halve eetlepel zaadjes. Ik dacht dat dit wel een degelijk dosis was om mee te beginnen zonder dat het al te zwaar zou zijn. Ik stop de zaadjes in me mond, kauw er eventjes op en slik ze door, niet echt lekker om te eten voornamelijk een nogal bittere smaak. Ik was zojuist in een achtbaan gaan zitten waar ik de komende 12 uur in zou doorbrengen.

+00:45 - De eerste drie kwartier merkte ik er vrij weinig van, wel kreeg ik een behoorlijk droge keel nog veel erger als dat je een joint zou roken, en je komt er ook niet echt vanaf. Na de drie kwartier begon mijn gezichtsvermogen te verminderen, alles zag een beetje wazig en ik kon ook niet meer vloeiend praten of goed luisteren. Ik stoor me aan het feit dat mijn maag een beetje belaberd voelt, en moet mezelf er weer aan herinneren dat im die verdomde zaadjes heb gegeten. Lichtelijk paniekerig loop ik naar de keuken om nog een blikje cola te halen om mijn eeuwige dorst te lessen. Yuri vraagt hoe ik me voel (hij heeft inmiddels een film opgezet en een shot van de bong genomen); Ik zeg hem dat hij nu wel in begint te kicken en door een tekort aan coördinatie val ik op de bank... Vervolgens val ik in slaap in een diepe droom, waar ik me niks meer van kan herinneren, behalve dat het zeer verwarrend was.

+02:15 - Toen ik wakker werd voelde ik me zee onpreetig, alsof je niet goed in je vel zit.. Een beetje verward over wat er is gebeurt en wat voor bizare dromen ik heb gehad. Kijk ik waar Yuri is, hij zit in de stoel de film te kijken en kijkt me nogal raar aan. Langzamerhand word ik weer wat rustiger en besef ik dat ik in slaap ben gevallen terwijl ik naar de TV aan het staren was. Ik vertel Yuri dat hij wel weg kan gaan aangezien in toch verder niks merk. Hij reageert totaal niet op mijn opmerking, lichtelijk geirriteerd ga ik naar de keuken om nogmaals wat te drinken te halen, ik kon me vaag herineren dat ik al eerder wat te drinken had gepakt maar nooit heb open gemaakt, onbevattend loop ik terug de woonkamer in om daar een oude vriend (S.) van mij te ontmoeten die ik van mijn vorige school kende maar naar Duitsland was verhuist om daar een opleiding te volgen. Ik voel me opgewekend omdat het al een tijd was geleden dat ik hem gesproken heb. We praten het één ander over hoe veel lol we vroeger hadden als we gingen smoken en meer absurde verhalen, S. steekt een dikke joint op en paft er flink van en ik vraag me af of ik ook een paar hijsjes zou mogen.. Vanzelfsprekend paast S. mij de joint terwijl ik een trekje probeer te nemen realiseren ik me dat er helemaal geen joint in me handen zit en bedenk me dat hij moet zijn gevallen, na een tijdje zoeken onder het kleed, onder de bank en in een vaas (Ik heb geen idee waarom ik dacht dat hij mogelijk in de vaas was gevallen die op tafel stond.) ik laat het maar en zet het gesprek met S. voor. Ik vraag me plotseling af waarom Yuri weg is. Ik vraag aan S. of hij Yuri heeft gezien en hij verteld mij dat ik die weg had gestuurd. Ik nam aan dat hij weg was gegaan omdat het al aardig laat was en hij zich mischien verveelde. Ik voel me slaperig en behoorlijk moe, en besluit maar naar me kamer te gaan om wat te slapen, eerst even naar de wc aangezien me blaas al een behoorlijk tijd overvol zat, maar ik het was vergeten door de langdradige gesprekken met S.
In de badkamer aangekomen zie ik een nogal verdwaald persoon in mijn badkamer staan, ik vraag hem wat hij hier doet, en waar hij naartoe moet. Ik merk op dat ik me al te lang niet heb gescheerd en er een behoorlijke baard om me gezicht zit en besluit me te scheren terwijl ik naar het levensverhaal luister van het onbekende persoon die zich in mijn badkamer bevind. Hij vertel me op den duur dat ik moet opassen omdat dit huis 'mij niet waardeert' zijn gebrabbel maakt me hoogst onrustig en ik besluit snel de badkamer te verlaten en te schuilen in mijn kamer (Yuri vertelde mij later dat ik tegen de spiegel zat te praten met mezelf terwijl ik een tandborstel over me gezicht heen wreef). Op zoek naar mijn kamer komt er een gevoel van hevige paniek in me op, er hangt een nogal dode sfeer in het huis en ik ben niet in staat op de deur naar mijn kamer te vinden. Overal in het huis waar ik de deur open doet zit een voor mijn gevoel totaal onbekende kamer met en grauwe sfeer en duizenden vliegjes en insectjes. Gevuld door diepe angst en onbenul met wat er in godsnaam aan de hand is loop ik naar de deur die tot de achtertuin lijdt. Ik probeer naar buiten te rennen maar wordt tegengehouden door twee touwen die aan me arm zijn geknoopt. Ik gebruik al me kracht om weg uit huis te komen en wete me los te rukken van de touwen, waarna ik de achtertuin in ren en struikel over een paaltje...

+03:30 - Ik word wakker na ongeveer twee en een half uur te hebben geslapen in me bed. Ik voel me een stuk geruster maar heb het erg warm, de kleuren van me kamer stralen rood af en er hangt een behagelijke warme sfeer. Naast me bed zit me vader en verteld me dat alles in orde komt en dat ik me gewoon kalm moet houden, ik snap niks van wat hij bedoeld en pak een sigaret die mijn vader me aanbied. Ik steek hem op en zodra ik een hijs neem krijg ik een branderig gevoel in me lichaam, het voelt alsof de rook door mijn bloedvaten stroomt en alles vergiftigt ik schrik ervan en dauw hem snel weg in de asbak, en begin te praten tegen een paar van mijn vrienden die de kamer zijn binnen gekomen zonder dat het me opvalt dat me vader reeds is verdwenen en er ongeveer 15 mensen in mijn kamer rondhangen ik praat bij met al mijn oude/nieuwe vrienden en hebben het over verschijdene complot theoriën en zaken over ons zonnenstelsel, alles wat ik zeg en andere klinkt als super logisch. Ik besluit weer wat drinken te halen nadat Yuri (Hij was opeens ook weer aanwezig in de kamer) mij verteld dat hij dorst heeft en ik merk dat ik zelf ook wel wat te drinken kan gebruiken. Ik loop naar de koelkast en pak twee blikjes cola, en loop terug naar me kamer, om tot de ondekking te komen dat ze allemaal weer zijn verdwenen. Ik heb het gevoel alsof ik tot in de eeuwigheid heb gepraat met al mijn bezoekers en ga weer even om me bed liggen. Na nog twee shotjes te hebben genomen van mijn bong (Yuri vertelde mij dat ik met een aansteker mijn blikje cola zat te verwarmen omdat ik blijkbara dacht dat ik dikke shots zat te nemen uit de bong) val ik in een diepe diepe slaap, met dromen waarin ik allerii vage landschappen betreedt, van woestijn gebieden tot aan toendra's en berg achtig gebied. De droom verliep van angstige momenten tot wat rustigere en kalmere momenten, het ergste was vlak voordat ik wakker werd, toen ik ergens doelloos rondwandelde en de lucht plotseling zwart werd, en rode teksten op mijn handen verschenen, en weer insecten overal zaten. Het angstige realisme van het laatste gedeelte van die eindeloze droom was zo erg, en ik voelde me op dat moment ook zo verdwaald in een onbekende wereld.

+05:15 - Ik word bezweet wakker op de bank ik de woonkamer met Yuri naast me met een natte handoek en een kan water. Hij verteld me dat ik na in de badkamer te zijn geweest paniekerig rondliep door het huis en alle deuren opende en dicht deed en uiteindelijk naar de achtertuin toe rende, en hij me ervan had willen weerhouden dat ik naar buiten ging, maar ik was te 'berserk' en hij me niet kon vasthouden en ik de tuin in rende en ben gevallen en in slaap gedoezelt, en hij me naar binnen moest tillen waarna ik een tijd heb geslapen en sommige momenten opstond om naar de keuken te lopen om iets (en soms ook niets) uit te keuken te pakken, en een onverstaanbaar verhaal zat te praten. En op het laatst zo bezweet zag dat hij een handoek had nat gemaakt als koeling. Het is pas sinds dan dat ik me realiseer dat ik al die tijd al aan het trippen was, en alle angstige momenten slechts een droom zijn geweest, dat stelt me gerust maar ik bedenk mezelf ook wel hoe erg realistisch het leek. Ik besluit na even bij geprata te hebben mu een normale poging tot slapen te doen. Dit lukt me vrij goed hoewel ik nog wel vrij bizaare en maffe dromen heb, maar lang niet zo bizar als een aantal uur terug. Ik word smiddags rond 3 uur wakker en voel me nogal raar en ongemakkelijk. Mijn gezichts vermoegn is nog steeds zwaart slecht, en heb nog steeds last van lichte hallucinaties (vervormingen van objecten en de niet bestaande sigaret). Mijn keel voelt droog aan en mijn coördinatie en motoriek is nog steeds niet helemaal zoals het hoort. Ik kwam er savonds achter (toen ik weer een beedje levend werd) dat er een stuk of 7 blikjes cola verspreid lagen over het huis waarvan sommige nog ongeopend.

Tot op de zondag had ik een gebrek aan scherp kijken, en voelde ik me verward. Ik heb sindsdien geen Doornappel zaden meer gegeten en ben het ook zeer zeker niet van plan. Hou het maar gewoon bij paddo's (en LSD) dat is al vaag en leuk genoeg. Datura is duidelijk geen drugs voor plezier, het is gewoon psychisch vergif.
Een belevenis die ik mischien zelfs liever niet had willen meemaken.
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Prachtig om die verhalen te lezen maar oh oh... Ben ik blij dat ik het niet meemaak!
 

HomoSapiensFantasio

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Mar 2007
Messages
146
Meduzz a dit:
HomoSapiensFantasio a dit:
Datura, doornappel, ik zie haar graag als de verboden vrucht.
De gevaarlijkst bekende der leraren, ik wil ooit wel eens een reis
maken met deze plant, maar ik wil eerst zorgen dat ik nog meer
ervaringen heb opgedaan met andere leraren en met hun allemaal
volle ervaringen heb beleeft.

hehe zo heb ik het nog niet bekeken, maar ik denk wel niet dat datura zo'n leraar is. misschien dat het in de oudheid wel zo bekend stond dat de datura wel eens de inspiratie zou kunnen zijn voor de verboden vrucht?

Hmm ik weet het niet, maar het zou mij niet verbazen,
ik kwam op dit gedacht omdat er vaak een appel word
gebruikt als symbool voor de verboden vrucht, ik dacht doornAPPEL..
En omdat de de verboden vrucht aan de 'boom van de wijsheid van
goed en kwaad' groeit en de plant nu eenmaal voor trips over het duister
en het kwade zorgt.
Dus heb ik bij google een 'Datura the forbidden fruit' ingetypt.
kwam ik uit op deze site
http://entheogen.netfirms.com/articles/articles/datura.html
Hehe die kerel beweert Datura te consumeren samen met ayahuasca..
Dus Datura samen met MAOremmers...
Straffe gast zou ik zo zeggen :p
 

HomoSapiensFantasio

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Mar 2007
Messages
146
Ik vroeg me eigenlijk ook nog eens af,
ik vind nergens een rapport over iemand die
datura gebruikt heeft en daarbij is gestorven,
dus als je sterft door het gebruik van datura,
komt dit dan puur door de stof in de plant zelf,
dat deze je lichaam vergiftigd of dergelijk,
of doordat je door de effecten van de plant in zo'n
angstige situatie terecht komt dat je zelfmoord pleegt?
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Tijd geleden (half jaar ofzo) was er een news post hier op psychonaut. Over een Portugees meisje dat een keer heel graag wilde trippen en dood is gegaan. Datura thee geloof ik.

Weet wel zeker dat ik het gelezen heb, weet geen details meer.
 
Haut