Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

De geheimzinnige wereld van LSD...

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
shit man ik had een hele lange reply gemaakt :p
komt mijn bericht niet door en issut weg
ik heb geen zin om weer opnieuw te beginnen dus ik hou het nu kort :p

ik heb nog geen lsd gedaan het komt nog :)
bedankt voor de tips
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Die Schaal die Shulgin beschrijft met die rolling ++++, daar zou voor mij maar 1 ervaring die beschrijving kunnen invullen.

Eerste keer MDMA, damn, *voelt zich nostalgisch*.

LSD is door een scheikundig proces door de mens gesynthiseerd.

Paddo's worden ons voorgeschoteld door Moeder Natuur.

LSD voelt voor mij helder en van binnen ben ik dat dan ook, hoewel de hallugene werking wel sterk is. Met Paddo's voel ik me meer 'lam', en het confronteerd me met meer aspecten het het leven, het gevoel van ups en downs telkens, dan heftig trippend, dan weer nuchter, dan weer trippend, komt harder aan in m'n kop dan met LSD, waar je echt 8 tot 10 uur lang 'open' staat en niet telkens die omschakeling ervaart.

Bij Paddo's heb ik vaker gevoeld 'He? WTF!?', bij LSD een continue gedachtenstroom die makkelijker te sturen viel. LSD voelt wat chemischer aan en Paddo's echt natuurlijk.

Bij een paddo trip zitten er soms wat beangstigende momenten voor me in, bij LSD nooit echt angst gehad, hoewel je soms het gevoel kunt hebben dat je bijna 'out of control gaat', maar dat pikte zich voor mij dan weer goed op.

Bij paddo's wordt ik veel meer het onbekende bos in gestuurd, en bij LSD is de weg die ik ga iets meer uitgestippeld. ;)

Vaak is de angst voor LSD bij mensen die paddo's hebben gehad groot, en dat is vaak onterecht.
 

spijtig

Neurotransmetteur
Inscrit
28 Nov 2006
Messages
62
voor ik ooit lsd nam dacht ik ook dat het dé sterkste hallucinante drug kon zijn,
helemaal mis, het gevoel dat het gaf was buitengewoon, zalig, de rust, het begrijpen van de dingen, geen stress, zelfverzekerd, controle over mezelf,
ik bewoog langzamer maar dacht tien keer sneller dan normaal,
discussies, gesprekken waren telkens zalig,

lsd, een buitengewone ervaring, na iedere trip heb ik er telkens dagen over nagedacht, zeker onder de mensen komen is lekker speciaal...

de ervaringen schommelen ook enorm, de ene dag zit ik tien keer verder dan de vorige, je kan het idd een beetje richten en sturen, alsof je even betere vriendjes bent met je onderbewuste, net wat ik wil!!

een klein gevoel van teleurstelling kreeg ik samen met m'n collega-trippers omdat we écht hallucinante dingen verwachten, we zagen alles meer in 3D, zagen, roken en hoorden beter, alle zintuigen leken beter te werken,

maar blijkbaar moet je echt wel champis hebben om andere dingen te zien
...

kheb telkens een super ervaring gehad,

wat weten jullie over de schadelijke gevolgen voor de hersenen en lichaam? ik hoorde dat het beter is twee weken te wachten eer je een tweede trip neemt, ook las ik dat je geen effect zal merken als je twee dagen na elkaar tript, er moet pauze tussen zitten
...niet in mijn geval alleszins, twee trips op één dag, of vier in drie dagen,
werkt allemaal...

maar hoe kapot ga ik eraan?
 

Stupide

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Avr 2006
Messages
114
spijtig a dit:
maar hoe kapot ga ik eraan?
Volgens mij is dat lastig te zeggen aangezien er niet veel gedegen onderzoek naar gedaan wordt. Langetermijnstudies naar effecten zijn niet dikgezaaid. Natuurlijk zijn er gevaren in de psychologische hoek als het triggeren van een psychose of het krijgen van een flashback, maar over de lichamelijke kant van de zaak is minder duidelijkheid. Er zijn wel wat spookverhalen, zoals de mythe over chromosoombeschadiging.

http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd.shtml#health
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Bird a dit:
Maar klopt dit eigenlijk wel?? (Fear & Loathing is WEL heftig maar is natuurlijk ook mescal, coke en ether)

Een film blijft een film.. en is vaak niet gebaseerd op de waarheid :wink:

Ik ken iemand die had LSD op zijn vakantiebestemming genomen, alleen hij is niet meer uit de trip gekomen, hij is blijven hangen zoals dat heet... die jongen zit nu in een psychische inrichting, waar hij nooit meer uitkomt.

Heb wel vaker gehoord dat mensen in een LSD trip blijven hangen, of dat de LSD trip na 5 of 20 jaar ineens terugkomt, waarna mensen er niet meer uitkomen...

Als je LSD neemt, blow er dan niet bij. Net zoals bij paddo's kan je lichaam in de war raken als je deze twee drugs tegelijk neemt. Het kan dan bijvoorbeeld voorkomen, dat je elke keer bepaalde fases van de trip terugkrijgt als je gaat blowen. Geloof me, dat is heel vervelend. Heb het zelf ook gehad (met paddo's welliswaar).
 
Haut