Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

De geheimzinnige wereld van LSD...

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Siq a dit:
Ik heb zo'n twee weken geleden mijn eerste (2) LSD ervaringen gehad op Boom!-festival in Portugal. Het leek me de beste locatie om LSD voor 't eerst te doen en .. nou, dat was 't ook.

Ik heb (zoals velen het hier ook verwoorden) het minder zwaar ervaren dan paddo's. Paddo's is niet echt mijn ding, ik houd niet van de mood-swings en de verwarring en (persoonlijk) de een-of-andere druk om een beslissing te moeten maken of iets te doen. Enfin paddo's vind ik zwaar.
LSD echter was een veel heldere trip, niet gefaseert zoals paddo's maar constant van karater voor 12 uur lang. Het was voor mij minder een roes (met bijbehorende verwarring) dan paddo's, maar ik kon het juist meer 'laten gaan' .. het gewoon op me af laten komen, omdat ik er helderder over kon denken.

Let wel, dit was een persoonlijke ervaring van 100 mic's, mijn paddo-ervaringen waren met een halve dosis (18 gram vers) voor mij al voldoende (om onaangenaam te kunnen ervaren).

Mijn eerste LSD trip was ook op de laatste Boom. Cker de juiste omstandigheden. Vond het opvallend dat er op de camping mensen gewoon kraampjes hadden waarop stond vermeld:

LSD
MDMA
Opium
Mushrooms

Ik vond de ervaring heftiger dan Paddo's. Nier per se spiritueler, maar juist psychologischer en lichamelijker. Ik had een zegeltje genomen van 200mic (zei de dealer). Ter vergelijking: meestal neem ik 4 of 5 gram gedroogde paddo's. Paddo's vond ik veel natuurlijker en gevoeliger, terwijl LSD een chemisch randje had (de visioenen zijn ook veel neoniger dan de regenboogkleurtjes van paddo's.) Bovendien was er een veel hogere mate kauwgomballen- en zonnebrillen-hallucinaties. Samen met de twee dames waar ik de trip mee had gemaakt (alledrie firsttimers met LSD) konden we een woord verzinnen om het geheel te omschrijven: RAAR.
Ik vond het opvallend dat tegen het einde van de trip (+8 uur) we ineens heel actief en gevat werden. We dwaalden over het festivalterrein en konden nog niet helemaal normaal acteren, maar speelden ondertussen de filmster. Heb nog nooit zoveel mensen aan het lachen gemaakt.
Volgende keer ga ik het lekker thuis doen. Zonder al die afleiding.
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Ben het met je eens.

Met paddo's merk ik dat de paddo's me ergens naartoe brengen. LSD hebben wat dat betreft een veel chemischer en minder diepgaand randje.
 

freak112

Matrice périnatale
Inscrit
22 Août 2006
Messages
14
mijn ervaring met lsd is niet zo erg dan ik had verwacht. ik heb 1,5 zegeltje genomen. in de eerste instantie merkte ik er wijnig van maar na 3 uur begon ik sterk te hallicuneren. het was een mooie trip van 10 uur. ik dacht zelf altijd dat lsd zwaar zou zijn maar dat valt best wel mee als je het vergelijkt met mescaline en andere sterke tripmiddelen.
lsd is voor mij echt het ultieme tripmiddel.
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
400 mics plus is zeker geen wandeling in het park meer. :)

Tussen de 100-200 mics heb je vrijwel altijd leuke rustig ervaring. Daarboven begint de LSD echter een psycho-analytische kant van zichzelf te laten zien die ik toch zeker vaak als zwaar ervaar. Constant conclusies trekken op hetzelfde probleem.

Het is echter wel te sturen.
 

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
De intensiteit neemt ook wel af, het is niet 10-12 uur lang zo intens. Gelukkig, kun je tenminste beetje rond gaan zwerven...
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
DevXavier a dit:
Tussen de 100-200 mics heb je vrijwel altijd leuke rustig ervaring. Daarboven begint de LSD echter een psycho-analytische kant van zichzelf te laten zien die ik toch zeker vaak als zwaar ervaar.

Dat had ik dus ook al bij 200 mics, maar dat hangt volgens mij compleet af van de set en setting. Ik heb op BOOM een lezing bijgewoond van een psycholoog die psychedelica gebruikte om mensen te helpen en hij gebruikte meestal 100 mics in combinatie met stilte en duisternis.
 

marc

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
5 Déc 2003
Messages
1 154
Forkbender a dit:
en hij gebruikte meestal 100 mics in combinatie met stilte en duisternis.

Dat heb ik al van meer mensen gehoord, stilte & duisternis zouden de trip versterken.
 

aether

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
196
Dexavier,

Met paddo's merk ik dat de paddo's me ergens naartoe brengen. LSD hebben wat dat betreft een veel chemischer en minder diepgaand randje.

Ehm, dit geld dan niet voor mij.....
Lsd, kan een ongeloofelijk machtige sleutel zijn, de bewustzijnslevels waar je ingegooid wordt zijn behoorlijk diep! Ik heb zeer heftige zware lsd trips gehad, altijd alleen, en ja, in stilte en duisternis (naja, de componist begon uiteindelijk toch met het stokje te zwaaien, maar ow ow ow, wat een film!

Het lijkt wel, of lsd dingen teweeg kan brengen, wat je met bv een paddo-reis niet op die manier ervaart. Lsd, kan radicaal zijn, heel concreet, ik heb een aantal deuren geopend, nou WAUW!, die tijdens een paddo-reis (waar ik ook zeker heel diep in vertroef) gesloten blijven. Paddo s openen weer andere deuren, maar niet minder heftig.

Geestestrilling is natuurlijk trip bepalend , je inzicht, en of problematiek zijn altijd bepalend. Archetypen komen bv minder voor, maar het zien van visioenen, horen van materie-klanken, bv 1 worden met een eencellige en vooral schieten in een zeer hoog-bewustzijnsveld, zeer intense lijdenswegen bewandelen...kan ik gewoon niet minder heftig noemen.
Ben dr zelf nog niet klaar mee in ieder geval :lol:
 

DrDreez

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Juin 2005
Messages
200
Heb zelf op paddestoelen al redelijk vaak getript, zo'n 20 keer ruw geschat. Ik moet toch wel zeggen dat paddestoelen me compleet gek maken. Heb echt al trips gehad dat ik echt dacht van manman, wat zijn we toch bezig. Het sjieke is gewoon dat ge het ergens nog beseft dat ge met dwaasheden bezig bent maar het u gewoon niet echt interesseerd. Inzichten krijg ik in een volgende fase ook wel en ik moet toch wel zeggen dat ik al echt de natuur rondom me 'begrepen' heb (we trekken meestal ook gewoon het bos in als we paddo's gegeten hebben, is echt super, vooral 's nachts). En dan echt uren ronddwalen :). Visuele effecten heb ik wel, zo in de zin dat ik de grond zie 'golven' en overal patronen inzie en kleuren, je kent het wel. Op het einde van een paddotrip word ik meestal, niet altijd, een beetje depri. Denk ik de hele tijd aan verplichtingen en aan hoe routine het leven eigenlijk wel is enzo... Echt wel redelijk kut. Soms kan ik het dan wel ombuigen maar soms ook niet en dan moet ik gewoon in bed gaan liggen. Toch wil ik na een tijdje altijd opnieuw... Paddo's are magic!

Met LSD Was het toch net iets anders, veel relaxter en zachtaardiger vond ik. Alles had een warme gloed en ik heb me dus echt kreupel gelachen( met 'in de gloria' als jullie dat kennen). Visueel ook wel redelijk sterk maar minder 'dreigend' als met paddo's. Daarna lag ik met men vriendin in bed en ik heb echt de hele nacht niet geslapen, de hele tijd echt super gefascineerd door haar lichaam enzo, wat voor haar wel redelijk ambetant was want zij had geen lsd willen proberen en ik maakte haar de hele tijd wakker HAHA. Ook niet depri geworden en 's morgens voelde ik mij echt herboren. Men vriendin zei wel dat ik op gegeven momenten toch wel zeer raar deed maar daar weet ik niks van. Zal toch wel waar zijn hoor. Zeker iets om nog eens te doen. Tis waar wat jullie zeggen dat LSD echt toch wel een beetje word overschat, maar toch moet je weten waar je aan begint.

Om nog eens terug te komen op die 'flashbacks', ik heb ergens gehoord dat overtollig psilocybine en waarschijnlijk ook wel lsd zich opslaat in uw lichaamsvet. Daar kan volgens mij wel iets van waar zijn want soms als ik train word ik af en toe toch opeens zeer wazig en niet van de adrenaline ofzo. Blijven hangen is volgens mij toch eerder een psychisch probleem t.g.v paddo's ofzo. Van wiet immers ook, ik ken verschillende mensen wat gestopt zijn met blowen omwille van psychoses.
 

DaZeD

Alpiniste Kundalini
Inscrit
25 Août 2006
Messages
658
Weet er soms iemand waarom je van de éne trip soms een veel zwaardere klop krijgt dan van de andere?
Misschien door toevoeging van andere substanties of zo?
Heeft er iemand een idee van?
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
DaZeD a dit:
Weet er soms iemand waarom je van de éne trip soms een veel zwaardere klop krijgt dan van de andere?
Misschien door toevoeging van andere substanties of zo?
Heeft er iemand een idee van?

Ik denk zelf dat het te maken kan hebben met het verschil in set en setting. Als je meer openstaat voor jezelf kan het zijn dat je ook meer te zien krijgt wat je niet aanstaat.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Let wel, dit was een persoonlijke ervaring van 100 mic's, mijn paddo-ervaringen waren met een halve dosis (18 gram vers) voor mij al voldoende (om onaangenaam te kunnen ervaren).

18 gram paddos krijg ik ook een nare trip van, half hier, half daar, swing hier, swing daar. Veeeeeel te lage dosis (voor mij dan he ;) )

Lage dosis lsd doet trouwens hetzelfde voor me.
 
G

Guest

Invité
Ja dat half tussenin gevoel vind ik ook niets, heb ik meestal ook wel bij een "recreatieve dosis" en heb ook nog nooit minder dan 200 mics LSD op dus dat half tussenin heb ik nog nooit echt gehad met acid.

Had wel een keer een keer een half half gevoel met paddo's toen ben ik maar jointjes gaan roken, dat versterkte de werking en toen voelde ik me wel rielekst :)

Maar elke trip, maakt eigenlijk niet uit wat de dosis is kan weer heel anders uitpakken.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
ik wil vanavond LSD gaan doen
we hebben 100 mics en die gaan we delen met zun tween
1ste keer dat ik het doe maar dat tussenin gevoel met paddo's vind ik ook helemaal niet fijn ,
maar ik vraag me af of ik dat ook ga krijgen met die 50 mics :p
we hebben toch niet meer dus het wordt 50 mics of niks
en ik vraag me af of de trip met zown lage dosis ook 6-14 uur gaat duren
en als iemand nog wat last minute tips heeft :)
of leuk dingen om te doen aan een meer in de bossen , dan brand maar los
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
ProStoner a dit:
ik wil vanavond LSD gaan doen
we hebben 100 mics en die gaan we delen met zun tween
1ste keer dat ik het doe maar dat tussenin gevoel met paddo's vind ik ook helemaal niet fijn ,
maar ik vraag me af of ik dat ook ga krijgen met die 50 mics :p
we hebben toch niet meer dus het wordt 50 mics of niks
en ik vraag me af of de trip met zown lage dosis ook 6-14 uur gaat duren
en als iemand nog wat last minute tips heeft :)
of leuk dingen om te doen aan een meer in de bossen , dan brand maar los

De duur zal hetzelfde zijn. Verder ligt het er denk ik aan of je wel eens lsd op hebt. Zo nee, dan is het sowieso nieuw voor je. Zo ja, dan is de kans op een tussenin of onbevredigd gevoel zeker aanwezig. Denk ik ;)
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Met 50 mics zal de LSD zeer weinig tot niets van zijn psycho-analytica laten zien.

Ik heb altijd het idee dat een jointje het aantal mics "verdubbelt". Als je op je piek zit en je hebt het idee dat je wel meer aankan, wat met 50 mics ongetwijfeld het geval is., probeer eens een jointje te roken. Dan zul je wel zelf-reflectie krijgen, etc. Teminste, dat is mijn ervaring.

Daarnaast zul je met 50 mics vrijwel geen visuals hebben. Probeer in ieder geval in het donker te zitten of bijna donker, dan kan er toch nog wel iets verschijnen. :)
 

izmar

Glandeuse pinéale
Inscrit
18 Déc 2004
Messages
146
Sommige mensen hebben een overweldigende ervaring (inclusief visuals) met minder dan 50 mics. Maar die hebben dan meestal ook zeer intense ervaringen met doseringen van andere drugs waar anderen meer voor nodig hebben. Als iemand bijvoorbeeld met 15 gram Psilocybe cubensis of 3 gram Copelandia cyanescens meerdere keren zeer sterke ervaringen heeft gehad, dan is de kans groot dat 50 mics LSD ook zoiets doet, terwijl de meesten daar op z'n minst 2 keer zoveel voor nodig hebben.

Ik zou aan willen raden de doseringen zoals ze op erowid.org staan te bekijken, voordat je een middel gebruikt. Als je geen ervaring hebt met vergelijkbare middelen, dan begin je met de threshold dosering. Als je dat wel hebt, dan begin je met de dosering die past bij de intensiteit waar je naar streeft, behalve als je weet dat je gevoeliger bent voor een soort middel (hetzij psychedelica, stimulanten, sedatieven, etc.).

Voor zover ik weet is LSD overigens niet sterker dan andere psychedelica. Het kan best zo zijn dat er mensen zijn die met LSD herhaaldelijk diepere ervaringen hebben gehad dan met welke paddo-ervaring dan ook, maar ik vermoed dat dit niet aan het middel of het metabolisme van de persoon die het neemt ligt, maar wederom aan psychologische oorzaken (zoals verwachtingen en reeds opgebouwde kennis over een middel). LSD geeft voor de meesten echter wel een langere ervaring dan paddestoelen, meestal 2 keer zo lang. Voor mij is dat de reden waarom ik LSD niet snel zou aanraden aan iemand die weinig tot geen ervaring met psychedelica heeft.

Bottom-line: als je goed geinformeerd bent, moet LSD net zoveel risico's met zich meebrengen als paddestoelen of iets anders.

Er bestaat trouwens een handige manier om over de intensiteit van een psychedelische ervaring te praten, namelijk met een systeem van Shulgin:
http://www.mdma.net/alexander-shulgin/shulginscale.html
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Ik ben nog steeds op zoek naar de ++++ :)

Maar ach, zijn we dat niet allemaal?
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
DevXavier a dit:
Ik ben nog steeds op zoek naar de ++++ :)

Maar ach, zijn we dat niet allemaal?

Ja, na 15 jaar eindelijk gevonden.

Denk ik want:

maar ik heb nog steeds geen fulldose gedurfd....

Goeie tips over dosering trouwens Izmar :)
 

BooYa

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
192
piekervaringen zijn ook erg zeldzaam
en ge kunt da ook perfect een piekervaring hebben zonder drugs ik ken iemand die een piekervaring had op een reuzenrad toen hij d8 dat hij god zag (hij is dan in een klooster gegaan)
het heeft niet alleen met de dosis te maken maar kdenk nog veel meer met chance hebben en u stemming want voor een piekervaring moet alles perfect in harmonie zijn en drm is het zo zeldzaam
 
Haut