Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Combinaties van middelen

Kolk

Matrice périnatale
Inscrit
6 Oct 2005
Messages
10
Ik combineer eigenlijk altijd middelen, ik kan me geen gelegenheid voor de geest halen waar er niet van alles en nog wat door mijn lijf raasde.
Alcohol, coke, speed, pillen, weed, hash, paddestoelen, salvia...
Een heel enkele keer het hele rijtje, maar meestal gewoon een combinatie van alcohol, coke en nog één of twee middelen.
 

Snapinho

Elfe Mécanique
Inscrit
22 Sept 2004
Messages
394
heel stoer. applaus.

:huh:
 

Kolk

Matrice périnatale
Inscrit
6 Oct 2005
Messages
10
heel stoer. applaus.

:huh:

Wat een nuttige post. Applaus.

Sinds wanneer is het verboden om een bericht te posten dat gewoon betrekking heeft op de topictitel? Zo werkt een forum toch? Ik vertel de waarheid, daar mag je rustig een mening over hebben. Maar als je niets zinnigs kunt verzinnen om te posten, kun je beter gewoon je mond houden.
 

Snapinho

Elfe Mécanique
Inscrit
22 Sept 2004
Messages
394
dit is een PSYCHONAUTISCH forum... en ja, de titel zegt combinaties van middelen... dat betekent dus niet dat je vooral moet zuipen, snuiven en dan nog een dosis psychedelica erover heen moet gooien. En als je dat wel doet, moet je het helemaal zelf weten maar ik vind het niet verantwoord. En als het om psychonautische combinaties gaat, al helemaal niet. Wat valt er te leren of ontdekken met 'altijd bier en coke' in je lichaam... :iconhead:

Nou ja, whatever, is deze mening beter onderbouwd?
 

lucasdr

Elfe Mécanique
Inscrit
18 Sept 2005
Messages
274
dit is een PSYCHONAUTISCH forum... en ja, de titel zegt combinaties van middelen... dat betekent dus niet dat je vooral moet zuipen, snuiven en dan nog een dosis psychedelica erover heen moet gooien. En als je dat wel doet, moet je het helemaal zelf weten maar ik vind het niet verantwoord. En als het om psychonautische combinaties gaat, al helemaal niet. Wat valt er te leren of ontdekken met 'altijd bier en coke' in je lichaam... :iconhead:
Ik had het niet beter kunnen zeggen. Ik moest denken aan dat toffe gedicht van Herman Brood, aangezien we het hier hebben over speed/coke...

‘t Leven met dope
wordt soms onkomfortabel
de risiko’s die je neem
je lichaam opoffere
om briljant te zijn
om superman te zijn
en maar lulle die speedfreaks
bekke staan nie stil
je wordt een deel van
andermans vibrasies
je bent met mekaar bezig
op een level van gestoorde gevoelens
gevoelige gestoorden
‘k ben een toerist
in de wereld van mobiele mense.


Dingen als Speed, Coke, Meth, PCP, Heroine enzo zullen de meesten hier niet gebruiken. Heb het dus liever over geestveruimende/entheogene middelen waar je verstandig mee om kan gaan. In principe acht ik het zelfs niet mogelijk om iedere dag te trippen. Daar wordt je te moe van..
 

marc

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
5 Déc 2003
Messages
1 154
Wat valt er te leren of ontdekken met 'altijd bier en coke' in je lichaam... :iconhead:

Het enige dat ik ontdekt heb is dat deze geestvernauwende middelen geen positieve invloed op je hebben, eerder negatiev.

Lijkt mij een beetje onzinnig om combi's te maken van geestverruimende & geestvernauwende middelen.
 

Brakkie

Elfe Mécanique
Inscrit
29 Juil 2005
Messages
318
Lijkt mij een beetje onzinnig om combi's te maken van geestverruimende & geestvernauwende middelen.

En wat te bedenken van Tabak en Wiet dan? :smirk:
 

lucasdr

Elfe Mécanique
Inscrit
18 Sept 2005
Messages
274
[quote:1q4e266g]Lijkt mij een beetje onzinnig om combi's te maken van geestverruimende & geestvernauwende middelen.

En wat te bedenken van Tabak en Wiet dan? :smirk: [/quote:1q4e266g]
Opzich is het niet verkeerd om die twee soorten te combineren, maar dan moet je niet verwachten dat het een entheogeen effect heeft. Een jointje met tabak kan best relaxt zijn om op te chillen, maar als je wilt spacen moet je het gewoon puur roken :D . Ook al zijn er misschien betere middelen om op te relaxen, zoals bijvoorbeeld Lobelia Inflata of een ander kalmerende herb
Deze site gaat dus over entheogene middelen, dus de andere middelen kunnen beter niet aan bod komen..
 

marc

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
5 Déc 2003
Messages
1 154
En wat te bedenken van Tabak en Wiet dan? :smirk:

Ben gestopt met roken, en de tabak die ik in mijn joint draai is verwaarloosbaar. Rijk net genoeg tabak om de boel brandend te houden, (bijna) puur dus.

Tabak + wiet vind ik dus zonde om te roken. Puur is de way to go !
 

lucasdr

Elfe Mécanique
Inscrit
18 Sept 2005
Messages
274
Ik heb geprobeerd jointjes te draaien met andere kruiden, maar tot nu toe heeft dat nog niet tot een gewenst resultaat geleid. Ik heb het dan over smaak. Bij Lobelia werd ik wel wat 'relaxter' high, maar dat spul is echt niet te roken. Er was ook iemand (volgens mij op dit forum) helemaal vol lof over gifsla (Wild lettuce) in combinatie met wiet. En dan niet speciaal over de smaak, maar meer over het effect. Moet ik ook maar eens proberen...
 

Ilsekeuh

Neurotransmetteur
Inscrit
21 Oct 2004
Messages
48
Ik heb ook die ervaring dat het allemaal niet smaakt zoals het hoort. Knaster bijvoorbeeld was echt niet lekker. De mensen waar ik samen mee rookte dachten dat ik aan het barbecuen was. :confused:

Ik vind het wel een beetje spijtig dat er geen discussie kan zijn over andere middelen. Promoten hoeft niet van mij, maar het bestaat dus waarom er niet over 'praten'. En ervaringen delen. :think:
 

lucasdr

Elfe Mécanique
Inscrit
18 Sept 2005
Messages
274
Dit forum gaat over psychedelische drugs en dus niet over speed en coke. Daarmee verneuk je een trip, dus zie ik het niet als een relevant onderwerp
 

Ilsekeuh

Neurotransmetteur
Inscrit
21 Oct 2004
Messages
48
Dit forum gaat over een combinaties van middelen.

Wat een hokjesmentaliteit. :violence:
 

lucasdr

Elfe Mécanique
Inscrit
18 Sept 2005
Messages
274
No problem, naja als mensen andere middelen erbij willen betrekken vind ik dat geen probleem, maar ik heb geen zin in de 'bier, wiet, MDMA, cocaine, speed + nog X aantal andere middelen en ik stond helemaal te flippen' ervaringen
 

psysense

Matrice périnatale
Inscrit
7 Nov 2005
Messages
12
No problem, naja als mensen andere middelen erbij willen betrekken vind ik dat geen probleem, maar ik heb geen zin in de 'bier, wiet, MDMA, cocaine, speed + nog X aantal andere middelen en ik stond helemaal te flippen' ervaringen
word!
:violence: :grin:
 

Rutger

Sale drogué·e
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
822
Zeker altijd een lastig onderwerp, ik denk dat het mixen van verschillende Psycedelische drugs al lastig en zelfs gevaarlijk kan zijn. Het lijkt mij vooral dat de meeste combinaties altijd wel goede kanten van de andere drug weghalen en dat lijkt me nou net niet het effect wat je zoekt.

Tevens was het ook een tijd in opspraak om dat de combinatie van speed en psychedelische drugs (vooral Psilocybine werd genoemd) een hoge kans op een psychose zou hebben. Uiteraard hebben we het hier wel over mensen die hier al een verhoogde kans voor hebben.

Wat vinden jullie van de combinatie van drugs met alcohol ? ik vind zelf altijd dat dit erg wordt overdreven , maar het kan verkeerd vallen uiteraard, maar de overmatige waarschuwingen vind ik soms wel erg overdreven.
 

Rutger

Sale drogué·e
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
822
Zeker altijd een lastig onderwerp, ik denk dat het mixen van verschillende Psycedelische drugs al lastig en zelfs gevaarlijk kan zijn. Het lijkt mij vooral dat de meeste combinaties altijd wel goede kanten van de andere drug weghalen en dat lijkt me nou net niet het effect wat je zoekt.

Tevens was het ook een tijd in opspraak om dat de combinatie van speed en psychedelische drugs (vooral Psilocybine werd genoemd) een hoge kans op een psychose zou hebben. Uiteraard hebben we het hier wel over mensen die hier al een verhoogde kans voor hebben.

Wat vinden jullie van de combinatie van drugs met alcohol ? ik vind zelf altijd dat dit erg wordt overdreven , maar het kan verkeerd vallen uiteraard, maar de overmatige waarschuwingen vind ik soms wel erg overdreven.
 

beun

Matrice périnatale
Inscrit
8 Déc 2005
Messages
18
op mijn eerste aantal xtc ervaringen na ben ik altijd voorzichtig geweest met het combineren van drugs en alcohol, vele synthetische middelen drogen al uit en over alcohol hoef ik niets te zeggen, dat doet de kater wel :)

eerder in dit topic las ik dat iemand zei dat mdma de entheogene werking van paddo's tegen kan gaan, ik heb zelf een tijd geleden op me piek wat mdma genomen en naarmate de paddo trip afliep (die net zo lang duurde en sterk als normaal was) kwam de mdma tevoorschijn, het vloeide als het ware perfect in elkaar over. Dat is tot nu toe 1 van mijn meest verbazingwekkende ervaringen wat drugs betreft,( lsd heb ik het nog niet zo op maar mijn nieuwsgierigheid ernaar word niet minder, ik weet nog niet of ik het wel trek maar er zijn zat tussenwegen om er langzamerhand achter te komen.) de hallicunaties werden er niet minder door als normaal naarmate de trip afliep en het euforische gevoel werd alsmaar sterker en sterker en was in tegelijkertijd in de ban van een fantasierijk tekenfilmpje die in de dvd-speler zat.

verder lijkt het me verstandig om eerst zoveel mogelijk van een middel te weten te komen voordat je het uberhaubt gebruikt (als er niet genoeg algemeen over bekend staat) en daarna bezien wanneer het met wat voor middelen op welke plaats en wijze het te combineren valt. er zijn zo ontzettend veel psycho-actieve planten en andere "dingen" dat er makkelijk alleen de niet schadelijke uit te vinden zijn.geduld is een schone zaak. een beetje hypokriet is het wel van me om dit te zeggen omdat ik van speed ook al zat heb gehad maar ik heb het de laatste tijd meer op geestverruimende middelen...niet geestvernauwend. daar heb je minder aan.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Combinaties zijn niet echt mijn ding. Toen ik een jaar of zes was heb ik geOD'd op teveel boterhammen met pindakaas EN hagelslag. Was ik even aan het rondstuiteren. Gelukkig was mijn moeder er als sitter, anders had het serieus fout kunnen gaan. Sindsdien doe ik erg voorzichtig....
 
Haut