Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

"Blijven Inhangen"

Frostie

Glandeuse pinéale
Inscrit
6 Avr 2007
Messages
164
Ik heb gehoord dat je lichaam van een paddo trip 18 maanden (1,5 jaar) nodig heeft om te recupereren (herstellen). Dus als je dit meerderre keren doet in die 1,5 jaar je lichaam het niet aan kan en dus de mogelijkheid bestaat dat je er in blijft hangen..
Klopt dit??
En is blijven inhangen, niet meer kunnen stoppen met trippen of iets dergelijks?
En heb je het zelfde met LSD of is dat iets totaal anders? Kun je überhaupt wel blijven hangen in LSD??
 

ZOF

Glandeuse pinéale
Inscrit
22 Juin 2007
Messages
244
Frostie a dit:
Ik heb gehoord dat je lichaam van een paddo trip 18 maanden (1,5 jaar) nodig heeft om te recupereren (herstellen). Dus als je dit meerderre keren doet in die 1,5 jaar je lichaam het niet aan kan en dus de mogelijkheid bestaat dat je er in blijft hangen..
Klopt dit??
En is blijven inhangen, niet meer kunnen stoppen met trippen of iets dergelijks?
En heb je het zelfde met LSD of is dat iets totaal anders? Kun je überhaupt wel blijven hangen in LSD??


Volgens mij bestaan er geen paddoflashbacks. Wel van LSD.

Je lichaam hoeft van een trip niet echt biologisch te herstellen. Je hersenen/geest wel. Een psychonautwet is volgens mij ook wel: Begin pas aan je volgende trip als de vorige geen rol meer speelt in je gedachten
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
En is blijven inhangen, niet meer kunnen stoppen met trippen of iets dergelijks?
Blijven "inhangen"? :roll:
Ik geloof niet dat iemand ooit echt in een trip is blijven hangen, wel dat sommige trips mensen in een psychose hebben doen belanden. Meestal wordt van dat soort mensen gezegd dat ze er in zijn "blijven hangen".

Volgens mij bestaan er geen paddoflashbacks. Wel van LSD.
Alle psychedelica kunnen in zeer uitzonderlijke gevallen spontane flashbacks geven. In het overgrote deel van de overige gevallen gaat het over soortgelijke gevoelens als in de trip, maar dan na gebruik van cannabis of iets anders dat het gevoel van flashback opwekt. Flashbacks dienen niet verward te worden met panic attacks of andere kortstondige stress- en paniekgevoelens.

Ik heb gehoord dat je lichaam van een paddo trip 18 maanden (1,5 jaar) nodig heeft om te recupereren (herstellen).
Dat is Klinkklare onzin. Een week is genoeg. Of in ieder geval een dag of drie. Maar 18 maanden, waar mag dat op gebaseerd zijn?
 

Frostie

Glandeuse pinéale
Inscrit
6 Avr 2007
Messages
164
ik heb een verre tante die een psychose heeft (weet niet hoe het juist noemd, ze denkt dat ze meerdere persoonlijkheden heeft).
en ik heb toen ik jonger was last gehad van lichte aandoening van autisme
is het dan wel veilig om te trippen??
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
ik heb een verre tante die een psychose heeft (weet niet hoe het juist noemd, ze denkt dat ze meerdere persoonlijkheden heeft).
en ik heb toen ik jonger was last gehad van lichte aandoening van autisme
is het dan wel veilig om te trippen??

Hoe oud ben je? Waarom wil je trippen? Wat is volgens jou een goede manier om een trip te plannen en 'uit te voeren'? Ben je een controlfreak of ben je in staat los te laten? Zorg je voor een nuchtere sitter?

Ik denk dat dit soort vragen van groter belang zijn dan de psychoses van een verre tante. Een lichte vorm van autisme, daar weet ik niets van eigenlijk. Misschien zou je dat eens met je huisarts kunnen overleggen.

HC
 

Indiaan

Glandeuse pinéale
Inscrit
20 Fev 2006
Messages
220
Frostie: Je moet accepteren dat er altijd een kans is, dat de trip misgaat. Dit moet je zover kunnen accepteren dat je er ook niet bang voor bent. Het beste is om de risico's te minimaliseren. Dat is de raad die ik mensen geef als ze naar mij toekomen.

PS: Kijk of je iemand kent die ervaring heeft met paddo's en praat met die persoon.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Dat van die 18 maanden is onzin.

Blijven hangen is precies wat Caduceus zegt: de trip gaat over in een psychose. Aangezien sommige mensen een psychedelicum ten onrechte als een psychotomimeticum zien, zou je kunnen spreken van een continuiteit tussen de trip en de tijd erna in geval van psychose.

De grootste profeten op deze aardkloot waren psychotisch, dus daar is op zich niets mis mee. Pas echter op dat je volgelingen er niet zo'n zooitje van maken.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Ik ben trouwens van mening dat HPPD min of meer hoort in een psychonautisch leven. Met name als je jarenlang de meest uiteenlopende psychedelics, dissociatieven gebruikt en nauwelijks geestvernauwers.

Ik heb ze incidenteel weleens, golven in m'n zicht of alles even scheef zien staan, of gewoon zo'n licht psychedelische gedachtenstroom. Vind 't verder geen probleem, eerder fijn.

Vreemdgenoeg merk ik wel dat ik het minder tot niet heb als ik wat coke, amphetamine of nicotine neem.

Ik weet bijna zeker dat ongewenste HPPD in ieder geval gedempt kan worden met nicotine en matig alcohol gebruikt op frequente basis.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
De grootste profeten op deze aardkloot waren psychotisch, dus daar is op zich niets mis mee.
Ahem. I beg to differ.
Pas echter op dat je volgelingen er niet zo'n zooitje van maken.
Psychotische profeten trekken latent psychotische volgelingen aan en verergeren hun toestand.
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Frostie a dit:
Ik heb gehoord dat je lichaam van een paddo trip 18 maanden (1,5 jaar) nodig heeft om te recupereren (herstellen). Dus als je dit meerderre keren doet in die 1,5 jaar je lichaam het niet aan kan en dus de mogelijkheid bestaat dat je er in blijft hangen..
Klopt dit??
En is blijven inhangen, niet meer kunnen stoppen met trippen of iets dergelijks?
En heb je het zelfde met LSD of is dat iets totaal anders? Kun je überhaupt wel blijven hangen in LSD??
i
Waarom moet je 1,5 jaar wachten na een trip? Wat moet er precies herstelen in je lichaam? Waar heb je deze informatie vandaan?

Ik geloof niet dat je 1,5 jaar moet wachten om te herstellen van een paddotrip.
Blijven hangen??? Nee daar heb ik geen last van. 1,5 jaar wachten tussen trips is voor mij heel erg lang :lol:
Zoals ik al schreef heb ik geen last van flashbacks of HPPD.
Daarom ben ik ook nieuwsgierig waarom iemand 1,5 jaar moet wacht. (iets wat ik nog nooit gedaan hebt)

Er zijn genoeg mensen die regelmatig psychotropische middelen gebruiken, slechts een handje vol heeft last van flashbacks.
Ik denk dat de kans dat je in een trip blijft hangen, heel klein is.

ik ken wel peoples die nooit meer paddestoelen eten of stoppen met wiet omdat ze een bad trip hebben gehad. Deze mensen hebben een trauma opgelopen door een slechte ervaring.
Een slechte ervaring die meestal is veroorzaakt door een verkeerde set en setting.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
CaduceusMercurius a dit:
De grootste profeten op deze aardkloot waren psychotisch, dus daar is op zich niets mis mee.
Ahem. I beg to differ.
Dat is goed. Lees mijn zin met een knipoog. :wink:
[quote:1c2mqcqe]Pas echter op dat je volgelingen er niet zo'n zooitje van maken.
Psychotische profeten trekken latent psychotische volgelingen aan en verergeren hun toestand.[/quote:1c2mqcqe]
Soms moet je iets verergeren voor je het kunt transcenderen.

Wat ik probeerde te zeggen is dat de term 'psychose' niet zo nauw te definieren is en dat de manier waarop men ermee omgaat voor een groot deel cultuurafhankelijk is. Als je de gemiddelde sjamaan aan een psychologische test zou onderwerpen zou hij er ook niet al te best uit komen.
 

Frostie

Glandeuse pinéale
Inscrit
6 Avr 2007
Messages
164
khad het gwn gehoord dat je lichaam een bepaalde tijd nodig heeft om alles trug op orde te krijgen.. zoals bij een lsd trip. de lsd blijft maar een 4 uur actief. derna moet je lichaam gwn alles trug op orde krijgen en dat duurt dan nog enkelle uren.
dan werd er mij verteld dat de volledige herstelling 18maande duurt
en als je het teveel deed je er in bleef hangen.
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Frostie a dit:
khad het gwn gehoord dat je lichaam een bepaalde tijd nodig heeft om alles trug op orde te krijgen.. zoals bij een lsd trip. de lsd blijft maar een 4 uur actief. derna moet je lichaam gwn alles trug op orde krijgen en dat duurt dan nog enkelle uren.
dan werd er mij verteld dat de volledige herstelling 18maande duurt
en als je het teveel deed je er in bleef hangen.

Zo zie je maar, je moet niet alles geloven. 18 maanden = onzin, kijk maar op erowid. http://www.erowid.org/psychoactives/hea ... _faq.shtml

Wel lijkt het mij verstandig met lsd enige matiging in acht te nemen.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Frostie a dit:
de lsd blijft maar een 4 uur actief.

:shock:

maar 4 uur!?!?

is de rest van de trip dan slechts een hersenspinsel?
 

Frostie

Glandeuse pinéale
Inscrit
6 Avr 2007
Messages
164
men bron is van een vriend. die kreeg het te horen in zo een praat groep over drugs.. (zo een groep waar je naartoe moet als je bent opgepakt met MJ als je minderjarig bent [in belgie toch] en ze je alles vertellen over drugs. voor en nadelen enzo..).
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Frostie a dit:
men bron is van een vriend. die kreeg het te horen in zo een praat groep over drugs.. (zo een groep waar je naartoe moet als je bent opgepakt met MJ als je minderjarig bent [in belgie toch] en ze je alles vertellen over drugs. voor en nadelen enzo..).

misschien dat ze zoiets zeggen om de kinderen bang te maken.
 
Haut