Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

heroine/bruin vragen

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
Ik wil niet ontkennen dat heroine niet verslavend is, maar tegenwoordig is het een van de minst intressante middelen om verslaafd aan te kunnen raken, er zijn meer jongeren die problemen hebben met een wiet verslaving dan een heroine verslaving. En daar hoor ik niemand over.. beetje hypocriet
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Daar heb je gelijk in.
maar toch ben ik blij dat ik wiet rook en geen Bruin of wit.
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
ja het is link om met bruin te exprimenteren, zeker als je aanleg hebt voor verslaving. maarja, k wil het gewoon graag een keer gedaan hebben, weten wat het is.

ik hoorde van mn pa trouwens dat verreweg de meeste hero verslaafden rond hun 40ste stoppen, omdat ze het gewoon zat zijn. maarja, het verschilt per geval welke schade er dan al is aangericht.

lichamelijk brengt het trouwens amper schade toe, alleen als je heel weinig gaat eten, krijg je tekorten enzo.
 

VerusDeus

Sale drogué·e
Inscrit
6 Avr 2006
Messages
914
@Jeniger: een wiet verslaving bestaat niet... Dat noemt men geestelijk afhankelijk zijn. En zelfs voor de mensen die dag in dag uit wake&bake-en en stoned gaan slapen, levert het vrij weinig nadelige effecten op. Ik probeer het niet goed te praten, maar er is wel een duidelijke reden om verschil te zien tussen heroine en wiet.
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
VerusDeus a dit:
@Jeniger: een wiet verslaving bestaat niet... Dat noemt men geestelijk afhankelijk zijn. En zelfs voor de mensen die dag in dag uit wake&bake-en en stoned gaan slapen, levert het vrij weinig nadelige effecten op. Ik probeer het niet goed te praten, maar er is wel een duidelijke reden om verschil te zien tussen heroine en wiet.

Ik zie ook meerdere verschillen. Prijs is er een. Als je bruin of wit rookt kan dat je klauwen vol met geld kosten. En als je eraan verslaafd ben, kan het zijn dat je geen geld meer voor een gezonde levensstijl.
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
quote: En zelfs voor de mensen die dag in dag uit wake&bake-en en stoned gaan slapen, levert het vrij weinig nadelige effecten op. Ik probeer het niet goed te praten, maar er is wel een duidelijke reden om verschil te zien tussen heroine en wiet.

wiet verslechtert je geheugen, net zoals alcohol. bruin niet. het is niet alsof wiet verslaving geen nadelige effecten heeft. ik ken een gast die iedere dag 5 jointjes rookt (ernaast wel werkt trouwens), dat noem je wel verslaving. en vaak valt er geen touw aan vast te knopen van wat hij zegt of vertelt.

edit: ook paranoia en psychose kunnen gevolg zijn van langdurig en veelvuldig wietgebruik
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Ja maar zou die jongen die 5 jointjes rookt social lichamelijk en geestelijk beter af zijn als hij geen wiet maar bruin rookte? :?
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
nee, sorry dat bedoelde ik ook niet. natuurlijk zou hij slechter af zijn als hij bruin rookte, maar k bedoel dat wiet soms onderschat word.
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Wiet wordt ook onderschat als het om verslaving gaat, dat ben ik met je eens.

Je kunt aan zoveel dingen verslaafd raken. En de ene verslaving is erger dan de ander. Het is allemaal relatief.
Pas gewoon goed op waar je loopt. En let en beetje op jezelf.

Meer wil ik er niet over kwijt.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
forest a dit:
lichamelijk brengt het trouwens amper schade toe, alleen als je heel weinig gaat eten, krijg je tekorten enzo.
Dit geldt dan voor farmaceutische/pure heroine, en niet het spul dat je hier in europa op straat koopt (bruin).
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
magickmumu a dit:
Maar je schreef ergens anders dat je in het verleden moeite had met GHB Is het dan wel verstandig om je te wagen aan zulke experimenten?
Heb je meer mensen in je omgeving die bruin gebruiken?
Nadat ik je post gisteren gelezen hebt heb ik er veel over nagedacht.

Ik weet ook wel dat het niet het einde betekent. Ik ken meer mensen die H gebruikt hebben en in sommige gevallen er verslaafd aan zijn geweest. Deze mensen zijn gelukkig op hun pootjes terechtgekomen. Maar in sommige gevallen hebben ze ook wel wat ellende moeten doorstaan.

Sorry als ik overkom als een zeikerd (flapdrol). Het heeft vandaag heel de dag door mijn hoofd gespookt. En ik wil mijn bezorgdheid uitspreken.

Ja, dat klopt, die lichamelijke GHB verslaving is op enig moment ontstaan omdat ik het ben gaan gebruiken voor spier opbouw (cellen nemen eiwit efficiënter op en tijdens de slaap komt er meer groeihormoon vrij) en vet verlies, maar ook om soepeler contact te maken met de andere sekse (nooit alcohol gedronken en zal ook niet gaan gebeuren) of om sollicitatie gesprekken te voeren. Mind you ben zeker geen prater maar een denker.

Uiteindelijk op al die terreinen succes gehad dankzij de G maar toen merkte ik dus dat ik lichamelijke withdrawals kreeg zonder. Ik was nooit zo gecharmeerd van de G roes (op sommige momenten na dan, dan was het net een soort entheogeen, met milde CEV's) dus er is nooit sprake geweest van zin in GHB. Het trapsgewijs afbouwen ging dan ook soepel. Een tijdje terug nog eens 1 x keer GHB gedaan overigens om te kijken wat ik er hedendaags van vond. Die korte opinie stond hier ook ergens op het forum.

Overigens dank voor je bezorgdheid, maar ik kan je stellig op het hart drukken dat ik niet bevangen kan en zal raken van heroïne omdat het qua effect zo ver van mijn wensen en verlangens afstaat. Ken 3 mensen, waarvan er 1 nu inderdaad in de problemen zit. Voor de rest wou ik het hierbij laten, heb bewust dat report op een ander forum geplaatst omdat ik het hier niet vond passen... toevallig kwam het dan hier ter sprake.
 

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
Ik zie natuurlijk ook veel verschillen tussen heroine en wiet... Hetgeen wat ik eigenlijk bedoel te zeggen, is dat heroine hier in nederland op een veel kleinere schaal word gebruikt, en wiet overal te krijgen is, en veel meer jongeren in de problemen komen door wietgebruik dan door heroine gebruik. Maatschappelijk gezien.

In italie, waar ik een tijdje gewoond heb, is het op de plekken waar ik zat bijna makkelijker om heroine te scoren dan wiet. Daar zijn realitief dan weer minder jongeren die problemen hebben door wietgebruik.

Maar voor deze cannabist geen troep meer, vond het niks aan.
 

Bastiaan

Sale drogué·e
Inscrit
14 Sept 2007
Messages
888
die lichamelijke GHB verslaving is op enig moment ontstaan omdat ik het ben gaan gebruiken voor spier opbouw (cellen nemen eiwit efficiënter op en tijdens de slaap komt er meer groeihormoon vrij) en vet verlies

Nu ben ik geinteresseerd geraakt :p
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
k heb vrijdag bruin gedaan, was niet zo bijzonder, wel super ontspannen en heel tevreden gevoel over alles, lekker warm gevoel. maar k heb niet zoveel behoefte aan een herhaling. wel lekker, maar niet heftig.
 
Haut