Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Ayahuasca

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
ok
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Het feest gaat helaas niet door in augustus, dus ik moest jammer genoeg afzeggen. Hopelijk later in het najaar dan wel.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Twilight a dit:
Het feest gaat helaas niet door in augustus, dus ik moest jammer genoeg afzeggen. Hopelijk later in het najaar dan wel.
Inmiddels ingeschreven!
Het staat me te gebeuren op 11 september, mooie datum. :D
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
:D
 

Icelus

Elfe Mécanique
Inscrit
23 Oct 2007
Messages
354
Ik ga op 4 en 5 september weer Ayahuasca doen. Voor het eerst twee dagen achter elkaar. Met een volle maan op 4 september :)
Ik ben benieuwd wat me dit keer te wachten staat..
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Icelus a dit:
Ik ga op 4 en 5 september weer Ayahuasca doen. Voor het eerst twee dagen achter elkaar. Met een volle maan op 4 september :)
Ik ben benieuwd wat me dit keer te wachten staat..

Ik wens je alvast een goede reis! 8)

Zelf ben ik inmiddels tot de conclusie gekomen om het maar gewoon thuis te doen, ik heb de mimossa en peganum harmalla al binnen :) Ik merk tijdens mijn trips meestal toch, dat ik tijdens moeilijke momenten even geisoleerd wil zijn. In de plaats van een sjamaan zal mijn vriendin me bijstaan en die week erop zal ik haar bij staan ;)
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Ook mooi natuurlijk. :)
Wanneer gaat jouw reis plaatsvinden? ;)
 

Icelus

Elfe Mécanique
Inscrit
23 Oct 2007
Messages
354
Wat een weekend! Wat een ervaring! Ik voel me echt zwaar gereinigd.
Caapi, Chaliponga, Datura, San Pedro en vloeibare tabak. Ik voelde me net een wandelende medicijnkast :p

Misschien schrijf ik hier nog een report over. Even kijken nog.

Succes vrijdag, Twilight!
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Woow ook nog met datura er bij, jeetje dat klinkt wel heftig!

Dat zou ik wel willen lezen! Dus schrijf dat report aub ;)

En nog bedankt! Ben een beetje zenuwachtig maar heb er ook wel zin in. :)
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ik neem aan een vleugje Datura?

Twilight, veel plezier en purgering tijdens je sessie. :D
 

Icelus

Elfe Mécanique
Inscrit
23 Oct 2007
Messages
354
Het zal inderdaad niet heel veel datura zijn geweest..

De ervaringen waren ook niet heel erg visueel, behalve de constant door de ruimte springende/vliegende lichtjes en een moment waarop er een aantal vogels en slangen mijn lichaam leken in te kruipen.

Het was vooral heel erg op mijn lichaam gericht (kan overigens ook wat met de intentie van mijn trip te maken hebben gehad) en voelde extreem helend. Er is die dagen, ondanks het weinige eten, zoveel meer uit mijn lichaam gekomen dan er in ging. Van onder en van boven. Ik zal jullie de details besparen ;)
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Dat is grotendeels het kenmerk van de San Pedro, voel erg fysiek aan en je voelt het echt van top tot teen. Zeer plezierige bodyload, inderdaad rommelt het behoorlijk in de maag, met de MAOI's erbij zal dat nog weleens versterkt zijn. Helend is het zeker, wat dat betreft zijn mescaline cactussen dan ook een stuk diepgaander dan andere entheogenen vind ik persoonlijk, groener en zul je het niet krijgen. Het dromen terwijl je wakker blijft is een echt magisch aspect. LSD heeft dit niet, DMT laat je juist meer slapen en Psilo heeft het wel enigzins maar niet geheel.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Nou ik ben weer terug van Arno! :D

Woow wow wow! Wat was dat een mooie ervaring zeg!!

Arno heeft met vrienden op een prachtig stukje land dat gedeeltelijk bos is een hut gebouwd speciaal voor deze ceremonies. Het is vooral een constructie van hout, palen en platen en is versierd met allerlei kleuren en takjes en gekleurde ramen.
We waren met zo'n 27 man, de hut was daar groot genoeg voor.
Ik voelde me al snel helemaal op m'n gemak, iedereen was hartelijk en Arno maakte een hele prettige eerste indruk op me.
Wat me wel op viel was dat hij samen met een ander als enige de begeleiding waren, dat vond ik wel een minpuntje maar trok me er verder niet zo veel van aan. Hij zei namelijk wel dat als je hulp nodig had je daar gewoon direct om kon vragen.

Alles ging heel relaxed, er zaten zelfs een paar Duitsers in de groep en ik geloof 2 mensen uit België.
De Ayahuasca was gedeeltelijk door Arno zelf gemaakt, het andere deel was van een brouwsel die door een sjamaan was gemaakt in Equador.
Het was geconcentreerd spul, ik weet niet precies welke planten er in zaten, maar de DMT kwam van een plant die ik nog niet kende en ben de naam er ook weer van vergeten helaas.

Na het kopje Ayahuasca opgedronken te hebben ging ik terug naar mijn plek.
Mijn God was is dat toch super smerig. Ik probeerde de smaak weg te spoelen maar die blijf je maar proeven op je tong, vreselijk. Ik probeerde me tot rust te manen maar voelde dat ik misschien beter even naar buiten, de frisse lucht, in kon.
Eenmaal buiten kwamen de braakneigingen vrijwel direct op en holde naar de kotskuil. Dus, dat eerste kopje kon ik niet lang binnen houden.
Wel merkte ik heel subtiel wel een beetje effect. Maar toen iedereen aan de beurt was geweest ging ik naar Arno terug om te vertellen wat er was gebeurd en ik kreeg een nieuwe.
Er was een schaal met mandarijnenpartjes om de smaak weg te werken. Ik mocht pakken zoveel ik wilde dus maakte ik daar dankbaar gebruik van.
Na even geworsteld te hebben met m'n maag tot rust brengen merkte ik dat het deze keer wel beneden bleef en ik ging achterover liggen.

Ik zakte langzaam weg in een hele mooie trance. Met m'n handen op m'n borst voelde het soms net alsof die versmolten met de rest van m'n lichaam. Ik zakte echt steeds diep weg. En ondertussen zag ik de raarste dingen.
Allerlei icoontjes, geel, rood, zwart, wit, groen. En soms als ik even moest denken aan opnieuw overgeven gingen die icoontjes er op in spelen, alsof ze m'n maag wilden stimuleren om z'n inhoud terug m'n slokdarm in te sturen.
Alles wat ik zag was vooral ontzettend maf en deed me erg denken aan de oude nintendo spelletjes. En ik dacht bij mezelf "Godsamme, hoe kom ik hier op? Wat een vage dingen komen uit mijn hersenen!". Ik zat me er echt over te verbazen.
Maar ik voelde ook een steeds meer aanwezige druk in m'n buik, die soms wanneer ik wegzakte even niet meer fysiek merkte maar zich wel vertaalde in een gevoel. Dus na een tijdje besloot ik om toch maar weer naar buiten te gaan voor het geval dat.
Het toilet en de kotskuil waren een eindje van elkaar verwijderd, en ik zat met een ernstig dilemma. Ik wist namelijk niet of ik naar het toilet moest of moest overgeven. Ik voelde dat gewoon niet, ik was te veel in trans daar voor.
Toen kwam in een opwelling toch de braakneiging en leunde ik zo snel als ik kon tegen een boom ergens tussen het toilet en de kotskuil. Helaas niet netjes in de kuil, maar het kon me niet deren. Eindelijk kwam het er uit.
Terwijl het er uit kwam zat ik allemaal reptielachtige vormen om me heen. Helemaal beeldvullend. Alsof ik door talloze dieren werd gadegeslagen hoe ik mijn maag aan het omkeren was. Dat voelde echt heel bijzonder en zat me terwijl ik het er uit gooide ook constant over te verbazen.

Na m'n mond maar even gespoeld te hebben en even rondgekeken te hebben besloot ik terug te gaan, de hut in. Ik voelde me steeds sterker worden, en heel fijn. Ik was zo ontzettend blij dat het er uit was, ik voelde me alleen maar goed toen, al het negatieve was er uit, het was achter me.

Eenmaal op m'n slaapzak ging ik liggen en zakte direct weer weg.
Dit was zo ontzettend mooi. Ik voelde alleen maar liefde en zag de mooiste dingen. Een groot verschil met voor 'the purging', alles wat ik zag was veel rustiger van aard. Niet meer cartoony en hoekig en zeker niet meer chaotisch.
Nu maakte ik eindelijk pas echt kennis met het gevoel van een pure trans.
Ik heb me al bezig gehouden met theta hersengolven en REM-slaap, en het was zo herkenbaar! Een ontzettend bijzondere bevestiging. Soms leek het heel erg alsof ik op een zondagochtend in m'n bed kon uitslapen en dan soms heel even wakker werd, me realiseerde dat ik wakker was, bedenken dat het toch wel lekker door kon slapen, en weer in slaap viel. Maar in plaats van echt weg te zijn, was ik nu wel aanwezig terwijl ik telkens opnieuw wegzakte in de REM-slaap die de DMT veroorzaakte.
Zo bleef ik een tijdje lekker liggen terwijl ik genoot van het effect en de heerlijke muziek die Arno en zijn collega maakte.
Maar na een tijdje vond ik het steeds weg zakken in die plezierige trans wel even genoeg en bedacht me dat ik wel zin had om Tai Chi/Qi Gong improvisatie bewegingen te maken buiten. Dus dat was wat ik ging doen.
Dat was ook heel bijzonder, maar terwijl ik er mee bezig was merkte ik dat de werking al minder werd.

Er was een jongen die het moeilijk leek te hebben die bij het kampvuur buiten op het gras lag. Hij zat soms een beetje moeilijke geluiden te maken.
Iemand die daar ook was vroeg of het wel met hem ging, hij zei van wel.
Ik observeerde dat allemaal een beetje en iets later kwam er iemand anders die zei dat hij eigenlijk beter terug kon gaan naar de hut. "Je moet echt terug man. Daar is het ritueel, niet hier." Etcetera. Maar ik was van mening dat als hij zich gewoon prima voelde op de plek waar hij zich toen bevond dat hij geen reden zou hebben om terug te gaan naar de hut. Ik vond dat niemand iets 'moest'. Na een korte poging dat ze hem naar de hut probeerde te brengen bleef hij toch maar bij het kampvuur. Ik ging bij de 2 mensen zitten bij het kampvuur en begonnen te praten. We hadden super interessante gesprekken die varieerden van het leven zelf tot kristallen en stenen met speciale krachten.
Op een gegeven moment kwam een van die twee mensen met een zakje wiet aan zetten en iets later ging er een flinke joint rond (Wat later nog een). Ik vertelde over dat Simon Vinkenoog - voor die korte tijd dat ik hem nog ken - al ontzettend veel invloed op me heeft gehad en vertelde over een gedicht wat zo veel indruk op me heeft gemaakt. Ik wilde het opdragen maar kende maar kleine stukjes dus begon ik met:

Het moet lichter worden, niet zwaarder.
Je bent een mens,geen steen.
Je wordt niet hard, je wordt juist zacht.
Je versteent niet, je lost op.
Je rijst omhoog.


Iemand van de drie kwam met een plaatje wat hij had gezien van een "Zen dog", een hond met een zonnebril op in een bootje in de oceaan. Zen dog zou zich geen zorgen maken om waar hij heen ging, hij zou zich laten brengen waar de oceanstromen hem heen voerden.
Later herinnerde ik me een ander stukje

Je hoeft niemand to geloven.
Je kunt ook niemand meer geloven.
Wil je nooit meer iemand geloven?

Alle weten komt uit jou,
vloeit je toe van binnenuit.


Meer wist ik helaas niet, ook al wilde ik dolgraag het hele gedicht voordragen.
Iets later kwam de jongen die in het gras lag en het even moeilijk had naar me toe en bedankte me voor het stukje gedicht.
Het had hem op een of andere manier heel erg geholpen met iets waar hij nog mee zat en was me heel dankbaar. Dat voelde ontzettend fijn en hadden vanaf toen een heel lang gesprek over van alles en nog wat wat ons boeide.
Het was heel tof om zo'n goed gesprek weer is te hebben en we hadden er allebei veel aan volgens mij.

Na een tijdje dat iedereen een beetje in een gesprek was merkte ik dat de lucht aan het opklaren was. Ik vond het eerder in de nacht een beetje jammer dat we geen sterren konden zien. Maar nu dus wel! En de maan heel mooi. Dat was zeg maar nog een heel mooi extraatje.

Nog een mooie quote die ik later aanhaalde en waar ik ook direct weer meer fan van werd:

De wereld swingt als de pest
en de rest
is gemompel van bedelaars.


Mijn kameraad moest er erg om lachen, hij vond em geweldig!

Uiteindelijk weer terug naar de hut gegaan, en ging even mee doen met muziek maken. Arno had een Hang drum, wow! Dat wilde ik wel eens proberen. Dat blijkt toch moeilijker te zijn dan ik dacht zeg, maar het was wel erg leuk om er een beetje mee te spelen.
Toen ging ik slapen en viel vrijwel direct in slaap.
Ik heb heerlijk geslapen, waarschijnlijk niet heel erg lang, maar het voelde erg goed.

Ik heb voor zo veel dingen weer een hele stevige bevestiging gekregen. Eigenlijk niet echt nieuwe inzichten, maar alles voelde zo goed en wat ik heb ervaren was toch wel een hele goede en mooie bevestiging dat hoe ik nu bezig ben en in het leven sta gewoon goed is en ik er nog meer voor moet gaan. En dat is ook wat ik ga doen! Bedankt voor het lezen!
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Zo Twilight, dat klinkt als een zeer indrukwekkende ervaring. Dit keer vond je het tenopzichtte van Almasto, dus wel de moeite waard? :) Ik bedoel 27 mensen dat zijn er nogal wat. Maar goed, als de omgeving het toelaat is dat natuurlijk ook wel een wat ander verhaal.

Ik heb hier nog steeds aya liggen. Ik weet alleen nog niet goed of ik het hier thuis wil gaan proberen of dat mijn eerste keer een ceremonie gaat worden. Thuis zal ik begeleid worden door mijn vriendin, maar omdat ik eigenlijk altijd solo trip en graag iets positiefs wil halen uit de ervaring. Lijkt het mij best interessant om echt in het diepe gegooid te worden en mee te doen aan zo'n ceremonie.

Icelus a dit:
Wat een weekend! Wat een ervaring! Ik voel me echt zwaar gereinigd.
Caapi, Chaliponga, Datura, San Pedro en vloeibare tabak. Ik voelde me net een wandelende medicijnkast Razz

Waar heb jij je ceremonie ondergaan? Je mag het eventueel ook wel via pb vertellen. Ik vind het anders wel heel erg gedurfd van de sjamaan, maar ik neem aan dat hij wel weet waar hij over praat.

Icelus a dit:
Misschien schrijf ik hier nog een report over. Even kijken nog.

Ik ben heel erg nieuwsgierig ;)
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Wow Dat klinkt als een mooie ervaring.
Had je nog tabaksvocht gesnoven of niet :?:
(ik heb trouwens wat mapacho tabak zaden, ik hoop volgend jaar wat plantjes te groeien :D )


Ook voor mij is Simon Vinkenoog een inspiratie bron.
Ik ben blij dat er nog mensen zijn die het werk van Simon kunnen waarderen.
De wereld swingt als de pest. :D
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Deze keer voelde aan als een eerste échte kennismaking met DMT. :D
Ik vond het dus zeker beduidend beter dan toen bij Askawan.
Betekent niet dat de ervaring bij Askawan slecht was, ik heb dat inmiddels verwerkt en een plekje gegeven.
27 man is inderdaad nog al wat, ik ben toch wel een beetje van mening dat Arno misschien moet denken aan wat meer begeleiders voor elke ceremonie.

Ik ben ook wel erg nieuwsgierig naar het report van Icelus, dus ik hoop het ook te mogen lezen wanneer het af is. ;)

Add: En ja, ik heb wederom tabaksvocht gesnoven! Zat wel weer flink te snuiten en te hoesten daarna, maar het voelt wel lekker. Alleen ging m'n verkoudheid helaas gewoon door met m'n neus verstopt maken gedurende de nacht. :p
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Klinkt als een goede ervaring. Nog belangrijke levenslessen gehad ondertussen?
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Niet echt concrete ofzo. Ik heb vooral heel sterk de realisatie gehad dat ik gewoon op de goede weg zit voor mezelf en ik daar echt voor moet gaan, m'n hart volgen enzo, maar dat ben ik min of meer al wel aan het doen.
Voor de rest moet de hele ervaring nog gewoon geïntegreerd worden en misschien zal dat zich wel uitten in dat iets anders aan ga pakken ofzo, maar dat moet ik nog zien. :)
 

Icelus

Elfe Mécanique
Inscrit
23 Oct 2007
Messages
354
Klinkt als een mooie ervaring Twilight! Ik had overigens ook steeds de neiging om tai chi achtige bewegingen te maken. Dit voelde erg goed. Ik heb zelf een tijd aan zen-meditatie gedaan, maar eigenlijk voelt het alsof meditatieve oefeningen met bewegingen een stuk beter bij mij passen (heeft misschien ook te maken met het feit dat ik een nogal gevoelige knie heb en meditatie daarom erg zwaar voor mijn lichaam kan zijn).

Bij mij lijken alle inzichten op psychologisch/emotioneel/sociaal gebied met de dag groter te worden. Er beginnen heel wat puzzelstukjes op zijn plaats te vallen in mijn leven en ik voelde (en voel me nog steeds) extreem goed en sterk de laatste week. Het was overigens niet zo dat ik me voor de ervaring slecht voelde. De ervaring is alleen een extreme bevestiging en stimulans geweest van en voor de dingen waar ik op dit moment in mijn leven mee bezig ben. Ik heb ook het idee dat het pad wat ik bewandel nu veel sneller en intenser bewandelt kan gaan worden.

Gisteravond leek ook het ene inzicht op het andere inzicht te volgen en toen besefte ik me ook hoe lang die ervaring nog kan doorwerken. Het zal daarom ook veel interessanter zijn om mijn report pas over enkele weken te schrijven en de hele periode die op de ervaring volgde er ook bij te betrekken.

Dus later meer! :)
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Klinkt wel als een goeie setting zeg!

Mystic, vind je vriendin het leuk om te zingen? Onder invloed van ayahuasca klinkt de stem van een vrouw namelijk goddelijk. Maakt niet uit of ze een icaro zingt of "slaap kindje slaap". Als je vriendin bereid is om twee uur lang voor je te neurien kan het een hele mooie ervaring zijn. Anders zou je voor ayahuasca beter aan een ceremonie kunnen deelnemen. Ayahuasca en happy hardcore gaan niet goed samen!
 
Haut