Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

21 december 2012 -- the end of time?

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ik had altijd begrepen dat er op Atlantis een hoog ontwikkelde samenleving floreerde. Plato was misschien de eerste die dit land Atlantis noemde, maar hij was volgens mij niet de enige die in de Oudheid een dergelijk continent omschreven heeft.

Interessant: http://www.crystalinks.com/vimanas.html

Het lijkt me voor hand liggend dat een menselijke beschaving het zonder vliegende schotels niet lang vol houdt. Slechts 110 jaar na de uitvinding van de auto en het vliegtuig lijkt onze samenleving al aan milieuvervuiling en het broeikaseffect ten onder te gaan.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
^ Dat is wel redelijk overdreven.

Maar mocht het werkelijk zo ernstig zijn zijn we gelukkig al goed bezig met milieuvriendelijke vervoersmiddelen te ontwikkelen, evenals energie-opwekking.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Twilight a dit:
Maar mocht het werkelijk zo ernstig zijn zijn we gelukkig al goed bezig met milieuvriendelijke vervoersmiddelen te ontwikkelen, evenals energie-opwekking.
Het is een nobel streven, maar zonder anti-zwaartekracht en nulpuntenergie blijft het water naar de zee dragen.
 

VerusDeus

Sale drogué·e
Inscrit
6 Avr 2006
Messages
914
Anti-zwaartekracht enzo wordt toch allang onderzocht? Hitlers prive-wetenschappers maakten ufo-ontwerpen, en zei zijn na de oorlog voor een groot deel naar Amerika geimporteerd om een paar jaar later NASA op te richten. Het probleem is alleen dat het allemaal vanuit de invalshoeken oorlog en ruimtevaart moet en we er als samenleving dus maar in beperkte mate profijt van zouden hebben. En het dus allemaal top geheim moet blijven.

En wie zegt dat de Atlantiers niet teloor zijn gegaan aan hun eigen technologie?
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Plato was misschien de eerste die dit land Atlantis noemde, maar hij was volgens mij niet de enige die in de Oudheid een dergelijk continent omschreven heeft.

Dit had ik ook ergens gelezen of gezien in een documentaire. Ik denk dat de oudheid veel verder was dan als wij vandaag de dag vermoeden. Het bewustzijn wat de mens toen lijken te hebben gehad, zal er wel voor zorgen dat wij hun gedachten met een hedendaagse moderne op dingen, niet meer echt kunnen bevatten.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
We weten niet zeker of de Atlantiërs zelf verloren zijn gegaan, alleen dat hun land verzonken is.

Ik denk niet dat we vliegende schotels hoeven uit te vinden (aangezien ze al bestaan), en dat er een logische reden is waarom de wetenschappers van Hitler het niet voor elkaar kregen. Voor het vervaardigen van een vliegende schotel is niet alleen technologische kennis maar ook spiritueel inzicht vereist.

Eergisteren dacht ik aan de boodschappen die NASA de ruimte in heeft gestuurd. Je weet wel, onder andere dat metalen plaatje met daarop gegevens over onze planeet, ons DNA, onze geweldige samenleving enz. Ik vroeg me af: Is er al eens iemand op het idee gekomen om simpelweg het signaal "Help!" de ruimte in te sturen?

Misschien is dat wel alles waar de intergalactische vloot op wacht: een beetje nederigheid van onze kant.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Ik vroeg me af: Is er al eens iemand op het idee gekomen om simpelweg het signaal "Help!" de ruimte in te sturen?

Niet zover ik weet. Wel heb ik gehoord dat het nummer van the beatles "Across the universe" de ruimte in is gestuurd. Kan me niks anders voorstellen dat de galactic federation het idee krijgt dat we het hier wel naar ons zin hebben.... :roll:
 
Haut