Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

21 december 2012 -- the end of time?

VerusDeus

Sale drogué·e
Inscrit
6 Avr 2006
Messages
914
Wat de Maya's van nu over 2012 denken is exact terug te vinden in de eerste link waar space-is-the-place op wees(die van melchizedek), wat trouwens een super informatief filmpje is. Na het kijken van dat filmpje ben ik niet minder sceptisch geworden over het hele gebeuren, maar ik hou de mogelijkheid zeker open. Een ding is voor mij absoluut zeker: we kunnen een hoop leren van de Maya's. Er wordt dan ook in het filmpje geroepen dat het nu de tijd is om te leren van deze primitievere volkeren, en los van 2012 ben ik het daar geheel mee eens.

Verder zou ik me niet te veel bezig houden met wat er mischien gaat komen, want naar mijn mening heeft het absoluut geen zin om de toekomst te proberen te voorspellen(daarbij verander je de toekomst toch onvermijdelijk?).

Peace.
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
svenjansen a dit:
Gast, je merkt toch zelf ook al wel dat het klimaat aan het veranderen is of niet dan?

(...)

ZWAARTEKRACHT/MAGNETISCHE KRACHT ETC. No hard feelings, maar je hebt toch zeker ook op de middelbare school gezeten of niet?
Ja, ik weet dat het klimaat verandert, ben daar zelfs nauw bij betrokken, en heb nog nooit gehoord dat dat iets met de plek van het centrum van de Melkweg, de aarde en de zon te maken heeft. Ik heb op de middelbare school gezeten, juist dáárom vraag ik me af, welke 'krachten' die samenstand, als die er zou zijn, veroorzaakt. Kun je dat uitrekenen, kun je uitrekenen wat dat voor invloed heeft op de situatie hier? Zo voor m'n gevoel heeft de plek van de maan ten opzichte van de aarde een miljard keer (als het niet meer is) méér invloed, dan de plek van het centrum van de melkweg. Nou, als de maan en de zon op één lijn staan met de aarde, gebeurt er ook niks bijzonders hoor. Springtij ja, maar dat is het. En als die invloed van die astronomische situatie in 2012 al zo absurd klein moet zijn, waarom zou het dan nú al ons klimaat doen veranderen?

Zo lang al dat gedoe met die samenstanden en voorspellingen in fysisch oogpunt niet is onderbouwd, zie ik geen reden om er iets van te geloven. Volgens mij is dat ook hoe de discussie zou moeten gaan, niet over wat hebben de Maya's toen en toen wel of niet gezegd, maar over: waarom zouden we íets geloven van wat ze gezegd hebben, al was hun voorspelling nóg zo gedetailleerd.
 

svenjansen

Neurotransmetteur
Inscrit
4 Mai 2009
Messages
98
Ja daar zit wat in inderdaad. Maar toch is het al vaker gebeurd dat een complete beschaving bijna is weggevaagd door een klimaatsverandering, tenminste als je het verhaal van Atlantis moet geloven.
Ik vind het allemaal heel indrukwekkend wat er gezegd word door die Drunvalo, maar toch heb ik mn vraagtekens.
Misschien probeert iemand wel de wereld te choqueren, of dat we bij ons stil gaan staan en eens goed gaan nadenken: zijn we wel gelukkig met wie we zijn, zijn we niet te egoistisch?
En dan dat verhaal van de maya's die zich tijdens een paddotrip in een kristallen schedel verplaatsen en daar al hun kennis in op slaan? WEl heel erg vet natuurlijk, ik geloof er iig in dat je met paddos out of body experiences kan krijgen.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Hier is een stukje tekst. Ik moest vandaag aan mijn kinderen uitleggen waarom in 2012 de wereld NIET vergaat, dat slechts een nieuwe cyclus begint, en heb deze pagina als basismateriaal voor mijn spreekbeurt gebruikt. Deze website is toevallig de eerste plek waar ik voor het eerst over DMT las.

http://www.diagnosis2012.co.uk/5thsun.htm
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
svenjansen a dit:
tenminste als je het verhaal van Atlantis moet geloven.
Ik heb nooit in het verhaal van Atlantis geloofd.
Zijn er echt nog mensen die denken dat het bestaan heeft?
Ik vind het verder wel cool om er over te lezen en zoektochten er voor vind ik ook super interessant, maar ik heb mijn hoop op zo'n geweldige en enorme gezonken beschaving wel een beetje verloren ondertussen.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Ik heb nooit in het verhaal van Atlantis geloofd.
Zijn er echt nog mensen die denken dat het bestaan heeft?

Nee, het is duidelijk een moderne mythe die voornamelijk gesteund word door de newage supporters. Het is een verhaal dat meer symbolisch is dan gebasseerd op de reaiteit, maar door de new age aanhangers vertelt word als werkelijk verhaal. Eigenlijk precies dat wat de christenen ook al eeuwen lang doen.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
De eerste beschrijving van Atlantis is te vinden bij Plato (ca. 400 v. Chr.), dus echt modern is de mythe niet. Het is wel heel erg gemythologiseerd door allerlei mediums en 'intuitieve' mensen in de laatste paar decennia, dus in die zin is ons huidige beeld ervan een moderne mythe.
 

Space-is-the-Place

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Sept 2008
Messages
1 072
Tis geen bewijs dat het heeft bestaan, maar het is ook geen bewijs dat het niet heeft bestaan.

I don't know, you don't know and nobody else do either ;)

Sven, ik bewonder je enthousiasme, maar ik zie op de vorige pagina dat je niet goed hebt op zitten letten tijdens de video en alweer veelste ver gaat met conclusies trekken (dan wel in vraagvorm).
Plus dat het denk ik even goed is om erbij te vertellen dat je niet zomaar alles ineens moet geloven als je het leest (dat geld ook voor de krant en ook voor de bijbel en ook voor geschiedenis boeken)
tis goed om open minded te blijven en je open te stellen voor mogelijkheden en ik snap dat je over dit onderwerp wel enthousiast ben, maar tis niet de bedoeling dat je in 1 keer iets voor waar aanneemd als je het tegen het lijf loopt.
Khoop dat je even de tijd hebt om je rustig in te lezen over het onderwerp.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Zo'n beschaving die is weggezonken kan echt niet spoorloos verdwijnen imo. Vooral nu met al die satellieten zou het allang ontdekt moeten zijn, want het lijkt me sterk dat het zo ver verwijderd van Europa lag, aangezien Plato er inderdaad mee aan kwam zetten. Veel stukken land die daadwerkelijk gezonken zijn liggen allemaal te ver van Europa vandaan en bovendien zou het dan allang al ontdekt zijn mocht het echt bestaan hebben.
 

Space-is-the-Place

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Sept 2008
Messages
1 072
Zou 9/11 over 2000 jaar ook een mythe zijn?
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
In zekere zin is het dat nu al: er worden zoveel verhalen over geschreven, om het te begrijpen, het te vatten, maar wat er echt is gebeurd raakt daardoor ondergesneeuwd. Repressie van het verleden...
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Space-is-the-Place a dit:
Zou 9/11 over 2000 jaar ook een mythe zijn?

Buiten het feit dat het mensdom haar doorgemaakte tijd sinds ongeveer na de val van het Romeinse rijk goed heeft weten te documenteren, en dat waarschijnlijk met de bestaande en nog komende technieken nog veel beter zal blijven doen vrees ik dat over enkele honderden jaren al, elke generatie niet meer zozeer zal terugkijken op het verleden maar met de nano technologie een levensvisie ontwikkelt op basis van behoeftensbevrediging en pas secundair kijkt naar traditie. Verlopen tijdsgeesten zullen voor veel minder mensen een prominente rol gaan spelen.

We krijgen allemaal ons eigen eiland dat zich langzaam versmelt met innovatieve digitale werkelijkheden. Zielsmanifestatie in elk opzicht zal afnemen.

Wat je dus wel gaat krijgen zijn strijdende partijen die de geschiedenis gaan herschrijven om de informatica bronnen te manipuleren. Een digitaal strijdtoneel. Dat gebeurd in sommige landen nu al met de holocaust en dat is pas 70 jaar geleden.

Het gaat allemaal om belang, wat dat betreft veranderd onze mentaliteit niet, wie weet hoe vaak oude documenten, waar wij de geschiedenis op baseren, wel niet herschreven zijn de afgelopen duizenden jaren.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Twilight a dit:
Zo'n beschaving die is weggezonken kan echt niet spoorloos verdwijnen imo. Vooral nu met al die satellieten zou het allang ontdekt moeten zijn, want het lijkt me sterk dat het zo ver verwijderd van Europa lag, aangezien Plato er inderdaad mee aan kwam zetten. Veel stukken land die daadwerkelijk gezonken zijn liggen allemaal te ver van Europa vandaan en bovendien zou het dan allang al ontdekt zijn mocht het echt bestaan hebben.

Het schijnt dat er redelijk wat steden gezonken zijn in zee en wetenschappers ontdekken veel van deze steden nu pas.... Maar het is overduidelijk, het verhaal van atlantis is een mythe.
 

VerusDeus

Sale drogué·e
Inscrit
6 Avr 2006
Messages
914
Aan de kust van Japan hebben duikers toch laatst mega-sculpturen gevonden? Iets wat deed denken aan onderwater piramides of iets in die trant meen ik te hebben gezien. Om maar even aan te geven dat we heus niet elke nook & cranny van de aarde hebben gemapped, en het zou dus zomaar kunnen dat er ergens nog een stad onder water of onder een laag grond ligt, en die lichten heus niet zomaar op op je satelliet beelden hoor...

[edit]: Dicht bij Europa? In de tijd van Plato hadden ze toch ook boten? :?
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Volgens mij waren ze in de tijd van de oude Grieken nog niet echt bezig met het ontdekken van andere continenten. De vikingen waren wat scheepsbouw betreft de rest ver vooruit.

Dat andere verhaal klopt geloof ik wel idd. We hebben zeker nog niet alles in kaart gebracht.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Volgens mij waren ze in de tijd van de oude Grieken nog niet echt bezig met het ontdekken van andere continenten. De vikingen waren wat scheepsbouw betreft de rest ver vooruit.

Ja zeker! Wat ook interessant is. Is dat de kelten samen werkten met de vikingen, om zich zo te kunnen verweren tegen het opkomende christendom. Het duurde dan ook tot iets van 1160, voor dat het christendom pas noorwegen binnenviel.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Volgens mij waren ze in de tijd van de oude Grieken nog niet echt bezig met het ontdekken van andere continenten. De vikingen waren wat scheepsbouw betreft de rest ver vooruit.
We hebben het hier over Atlantis...en over boten?

ufo.jpg
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Caduceus Mercurius a dit:
Volgens mij waren ze in de tijd van de oude Grieken nog niet echt bezig met het ontdekken van andere continenten. De vikingen waren wat scheepsbouw betreft de rest ver vooruit.
We hebben het hier over Atlantis...en over boten?

:finga:
 

VerusDeus

Sale drogué·e
Inscrit
6 Avr 2006
Messages
914
Ja ik probeer aan te sluiten op de 'wetenschappelijke' invalshoek, met welke men hier over Atlantis aan het discussieren was. Als je meteen over UFO's begint en die kristallen schedels erbij haalt denkt men meteen dat je teveel Indiana Jones kijkt :lol:
 
Haut