Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Welke truffels kiezen?

  • Auteur de la discussion Qarcil
  • Date de début
Q

Qarcil

Invité
Hey iedereen,
Ik wil morgen eens lekker uit de bol gaan en ik wil wat truffels inkopen in de locale smartshop.
Ze hebben hierbij de keuze uit Space Shuttles en Dolphin's Delight.
Ik heb de Dolphin's Delight vorige keer geprobeerd. Ik had niet echt zoveel visuals als ik die bij paddo's had.

Ik heb dus enkele vraagjes:
Wat is het verschil eigenlijk tussen de Space Shuttles en Dolphin's Delight?
Zijn het psilocybe mexicana of psilocybe tampanensis?
Welke zouden jullie kiezen?

Bij voorbaat dank,

Qarcil
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Welkom Qarcil!

Ik weet niet welke soorten het betreft, dus kan je niet helpen, maar ik denk dat als het een goede smartshop is, ze deze informatie wel hebben. Eventueel kun je zelf even nazoeken welke soort het meest potent is, of je kunt een hogere dosis nemen.
 

Noknok

Neurotransmetteur
Inscrit
23 Août 2008
Messages
50
Heej Qarcil, heb zelf een dosis van 10g psilocybe tampanensis gehad (vorige week maandag)

Ik ben van mijzelf al vrij filosofisch ingesteld en dit kwam door de tampanensis heel sterk naar voren. Was nog wel goed in staat om me tussen de mensen te bevinden dus heel erg ver weg was ik er niet van. Pas op het moment dat ik in een rustige omgeving ging zitten en goed tot rust kwam werkte de truffels op zijn best.

Ook was het veel makkelijker voor mijzelf om creatief te denken, en te doen (vooral dat laatste is nuchter vrij lastig voor me :p)

Weet niet of je vaker hebt getript maar 1 doosje is iig genoeg om de geest wat verder te verruimen ;)
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Qarcil a dit:
Ik heb de Dolphin's Delight vorige keer geprobeerd. Ik had niet echt zoveel visuals als ik die bij paddo's had.
Verhoog de dosering met 5 gram, en kijk of je dan meer visuals hebt. Het heeft niets met de soort te maken, enkel de dosering.

Wat is het verschil eigenlijk tussen de Space Shuttles en Dolphin's Delight?
Zijn het psilocybe mexicana of psilocybe tampanensis?
Ja, maar het maakt voor de gebruiker niet uit welke genomen wordt, de werking is exact hetzelfde. Voor de kweker daarentegen bestaan er duidelijkere verschillen.

Wanneer smartshops doen alsof er grote verschillen bestaan tussen het effect van mexicana truffels en tampanensis truffels, heb je te maken met marketing, niet met wetenschappelijke voorlichting. Ook de kwalitatieve verschillen tussen paddo's en truffels moet je niet te serieus nemen. Alle truffels en paddo-soorten geven filosofische gedachtenspinsels en bij hogere doseringen visuele en spirituele ervaringen. Van alle soorten moet je soms giechelen, en van alle soorten word je soms onrustig.
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
Ik denk persoonlijk, en dat is mijn bescheiden mening, dat het geen reet uit maakt voor welke soort je kiest :D.
Ik zou dus voor de truffel gaan die je aanspreekt, gewoon vragen of de verkoper de 2 soorten op de toonbank wil zetten en de bakjes bestuderen tot je zoiets hebt van 'ja dit bakje gaat em worden. Veel plezier!
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Wel grappig, die namen. Zowel een Space Shuttle als een Dolfijn beweegt zich voort in een grenzeloze ruimte zonder zwaartekracht, als een baby in de moederbuik... Ik zou zelf denk ik ook voor de Dolphin's Delight gekozen hebben. :D
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Caduceus Mercurius a dit:
een Dolfijn beweegt zich voort in een grenzeloze ruimte zonder zwaartekracht

:?
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
:D

Moet wel lachen om Fork's reactie. :lol:
Ik vind die namen echt zo stom he, noem het gewoon bij wat het is. Dus tampanensis of mexicana. Lekker eenvoudig.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ik begrijp niet zo goed wat Forkbender met :? bedoelt.
 

Icelus

Elfe Mécanique
Inscrit
23 Oct 2007
Messages
354
^ Misschien bedoelt fork dat er voor dolfijnen wel degelijk zwaartekracht en grenzen bestaan? :p
 

Icelus

Elfe Mécanique
Inscrit
23 Oct 2007
Messages
354
Ik zou trouwens niet willen uitsluiten dat er subtiele verschillen tussen de effecten van verschillende paddenstoelen en/of truffel soorten bestaan. Ik zou me kunnen voorstellen dat de andere aanwezige stoffen (die op zichzelf misschien geen uitwerking hebben) een soort van synergetisch effect veroorzaken.

Wie weet zorgen de verschillen in psilocybine/psilocine ratio ook wel voor subtiele verschillen in een trip. Nou wordt psilocybine in het lichaam gewoon omgezet naar psilocine, maar wellicht is dit extra proces ook weer van invloed op de effecten die men ervaart.

Dit is natuurlijk geheel speculatief en ik verwacht ook niet dat de psilocybine/psilocine ratio daadwerkelijk voor verschillen in het effect zal zorgen. De mogelijk synergetische reactie met de andere aanwezige stoffen in een paddenstoel acht ik wel waarschijnlijker.


(heb een beetje moeite met schrijven vandaag :p)
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Voor raketten en babytjes in de buik ook, maar toch is het heel anders dan ons huidige bestaan.
 

BedOnStall

Neurotransmetteur
Inscrit
9 Juin 2008
Messages
36
De laatste keer dat ik truffels op had waren het de space shuttles.

Ik had daarvoor de atlantica op, ik moet zeggen dat de space shuttles een stuk zwaarder op de maag lagen (10 minuten na het eten heb ik alles er weer uitgegooid)

Ik weet niet of dit aan de soort truffels ligt, toen ik de space shuttles haalde zeiden ze dat het de sterkste waren die ze hadden, en er zat ongeveer 15 gram in.

Nu weet ik nog steeds niet welke strain t is, want ze verkochten ook mexicana en die zou volgens hun minder sterk zijn als de space shuttles.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Caduceus Mercurius a dit:
Ik begrijp niet zo goed wat Forkbender met :? bedoelt.

Wat icelus zegt. Ik snap natuurlijk wat je bedoelt, maar onbedoeld kraam je onzin uit.
 
Haut