Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Voordelen van een speed kater

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Het voornaamste voordeel van de kater van speed is denk ik dat je duidelijk merkt dat speed echt zeer slecht voor je lichaam en geest is.

Maar zijn er nog andere voordelen te bedenken?

Tijdens de kater ben je vaak wat lichtgeraakter, agressiever en lustelozer.
Kan dit ook voordelen met zich meebrengen?
Je wordt wat harder bij beoordelingen, je gaat bijvoorbeeld sneller iets afkeuren dan goedkeuren.
Zou dit ook op een positieve manier gebruikt kunnen worden?

Ik ergerde me namelijk een keer kapot aan de huidige indeling van mijn kamer, die heb ik na een douche en redelijk ontbijt eens aangepast en helemaal opgeruimd. Ik voelde me toen wel behoorlijk geïrriteerd en niet al te gaar, ik had hooguit 0,25 gram op en wel wat uren kunnen slapen.

Ik denk wel dat het mogelijk is, alleen zullen de positieve effecten van de kater zeker niet opwegen tegen de negatieve effecten.
Het lijkt me ook niet dat bij hoge doseringen speed mogelijk is, aangezien je jezelf moet gaan inspannen als je een katerig gevoel hebt.

Zijn er hier mensen die positieve dingen hebben beleeft onder een speed kater?
 

dutchmarshal

Glandeuse pinéale
Inscrit
21 Juin 2007
Messages
108
ik vind dat speed in het algemeen wel voordelen met zich meebrengt hoe raar het ook klinkt.. mij heeft het geholpen met sociale omgang...en met beslissingen durven nemen..

maar als ik terugblik... speed heeft meer nadelen als voordelen.. ten alle tijden..
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Ik heb gemerkt dat je door speed gewoon een beetje scheit krijgt aan alles en nog wat.
Dat kan soms plezierig zijn, maar als je aan alles en iedereen scheit gaat krijgen, dan ga je een hoop dingen voor jezelf verneuken.

Dat 'scheit hebben aan...' kan soms in je voordeel werken, maar dat zijn volgens mij echt uitzonderingen.
Zo'n uitzondering is mij overkomen.
Een ex-vriendin kon mij maar niet vergeten en ik had nog redelijk vaak verbaal contact met d'r. Ik wilde haar geen pijn doen en vond het moeilijk om helemaal afstand van haar te nemen (ook al wist ik dat het beter was om het contact te verbreken).
Ik was niet meer verliefd en zij wel.

Een keer belde ze toen ik een paar lijntjes speed op had en heb redelijk goed met d'r gepraat.
Door de speed hield ik veel minder rekening met haar gevoelens en daardoor heb ik wel een aantal dingen duidelijk aan haar gemaakt.
Ik wist gewoon niet hoe ik sommige dingen aan haar moest vertellen, maar met speed ging het gewoon vanzelf.

Dit heeft mij goed geholpen en haar ook, ze heeft me laatst nog bedankt voor mijn duidelijkheid en dat ik eigenlijk wel gelijk had, ook al klinkt het hard :)

Maar eigenlijk zou je helemaal geen drugs nodig moeten hebben om iets voor elkaar te krijgen. Het is mooier als drugs je inzichten bieden waar je echt iets aan hebt.
Als ik nu weer in zo'n situatie terecht kom, dan weet ik dus niet of speed mij het inzicht heeft gegeven over hoe ik het moet aanpakken.
Ik wist immers al dat ik gewoon wat harder moest zijn, maar kon dat niet.
De speed heeft mij de tijdelijke ballen gegeven om het te kunnen zeggen, maar die zijn nu (denk ik) weer weg.
 
Haut