Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Bewaren van paddo's - houdbaarheid en methode

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Gedroogde paddo´s zijn wel iets minder sterk dan verse, maar niet zoveel als de schrijver van dat stuk zegt. Psilocine en psilocybine zijn niet in gelijke hoeveelheden aanwezig in verse paddo´s. Wellicht ligt het aan zijn methode van drogen of had hij een slechte batch te pakken.

Als ik jou was zou ik
1. De paddo´s kurkdroog maken.
2. De boel invriezen in een luchtdichte en vooral vochtdichte container.

Het schijnt hiermee in ieder geval een jaar goed te doen en waarschijnlijk langer.

Verse paddo´s bewaren in een papieren zak zou ik zelf niet doen, zeker niet als je geen trip geplant hebt. Denk dat de maximale houdbaarheid dan toch een week of twee is.
 

Space-is-the-Place

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Sept 2008
Messages
1 072
Heeeeeey, Cyproxicus, goed om je weer te zien.
Kweet het, kwas toen nog niet onwijs actief en m'n account is ondertussen een keer gecrashed, dus vandaar de datum van aanmelding,
maar leuk dat je iig toch weer interesse hebt.
En qua ontopic: Wat Fork zegt :mrgreen:
 

Getafix

Banni
Inscrit
18 Avr 2009
Messages
486
Ja, als je ze kurkdroog invriest (uiteraard meteen na het plukken gedroogd), blijven ze meer dan een jaar zeer krachtig.
 

svenjansen

Neurotransmetteur
Inscrit
4 Mai 2009
Messages
98
Ik heb gelezen op shroomery.org dat je paddos het best kunt laten drogen in de koelkast, dus bij lage T in een afgsloten box met silica korrels erin. (Paddos's nooit direct erop leggen, silicagel is schadelijk) Door de lage T blijft de psylocibine en pylocine er beter in, of blijft stabieler. Zelf droog ik mijn paddos op tussen 2 krantenvellen in, werkt ook goed.
Na een half jaar bewaren bij kamertemperatuur gaat echter de werkzame stof er uit, dus drogen in de vriezer is misschien beter ja, dat weet ik zo niet.

Ps als je paddo's kweekt, bewaar dan ook de kleinste paddo's. de zogeheten "aborts." Heb gister van 7 gram aborts thee gemaakt, en na een uur ik dacht dat ik op ging stijgen. :shock: Zoveel kleuren en bewegende dingen heb ik nog NOOIT gezien, zelfs niet met hawaiiaanse paddo's!
Serieus, die kleine aborts zitten boordevol met goodies :D
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
mmmm, toevallig gisteren nog geplukt. 3 maal raden wat ik heb weggegooid :lol:
 

Space-is-the-Place

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Sept 2008
Messages
1 072
svenjansen a dit:
Heb gister van 7 gram aborts thee gemaakt, en na een uur ik dacht dat ik op ging stijgen. :shock: Zoveel kleuren en bewegende dingen heb ik nog NOOIT gezien, zelfs niet met hawaiiaanse paddo's!
Serieus, die kleine aborts zitten boordevol met goodies :D

Holy shit! Dat kan ik me voorstellen, 7 gram aborts is wel een FLINKE dosis
 
Haut