Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

yopo

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
mrvn a dit:
hmmmm. ik denk dat ik de laatste keer de zaden op een te hoog vuur heb laten poffen ( poef).
Heb net weer wat gemaakt alleen op een lager vuur en de binnenkant is nu niet zwart. :D
Alleen ff een vraag: Wat is nu de beste manier om te snuifen?
Die hele lijn in 1x
of steeds kleine beetjes zodat je keel niet meteen vol zit?


Zatedag neen ik een MAO remmer erbij,
Ben benieuwd, en laat het weten

Chill ze.

Ik heb geen idee, maar lijkt mij dat je er redelijk wat van achterover moet werken. Ik hoop alleen nu niet dat ik je aanzet tot iets wat absoluut niet goed is. :oops:

Was het snuiven overigens pijnlijk?
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
Nee, viel mee alleen bij de eerste lijn wat me keel helemaal vol. Stond bijna te kotsen dus ik dacht beter het werkt. Maar helaas het kwam door die zooi in me keel :lol:
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
mrvn a dit:
hmmmm. ik denk dat ik de laatste keer de zaden op een te hoog vuur heb laten poffen ( poef).
Heb net weer wat gemaakt alleen op een lager vuur en de binnenkant is nu niet zwart. :D
Alleen ff een vraag: Wat is nu de beste manier om te snuifen?
Die hele lijn in 1x
of steeds kleine beetjes zodat je keel niet meteen vol zit?


Zatedag neen ik een MAO remmer erbij,
Ben benieuwd, en laat het weten

Chill ze.


Het beste is een vriend te vragen of hij het in je neus blaast.
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Ik heb geen ervaring met snuiven, dus was het erg moeilijk om er genoeg van binnen te krijgen.
Ik moest ervan overgeven. Jammer genoeg was het effect niet erg sterk.
Ik heb nog meer zaden dus ik heb een tweede kans.
 

skrudge

Alpiniste Kundalini
Inscrit
10 Déc 2005
Messages
694
Ik heb ook gelezen dat het het beste is om je brouwseltje (ik neem aan dat je het mengt met kalk) een paar dagen te laten staan om de bufotenine om te zetten zodat er van misselijkheid geen sprake meer is. Ik kan het je niet garanderen, maar misschien de moeite waard om uit te proberen.

[quote:3aao968q]“Yopo kan geweldige ervaringen opleveren die zeker niet onderdoen aan wat ik van rookbare DMT-ervaringen heb gelezen. Alleen moet je het dan wel op de juiste manier voorbereiden. Jammer dat dat hier niet word beschreven dus laat me Yopo-gebruikers een handje helpen:

Na het vermalen van de zaden tot poeder:
-Mix de Yopo met Kalk; Yopo:Kalk verhouding moet 3:1 zijn.
(dus voeg 1/3e deel van de yopo-massa aan kalk toe)
-Giet hier een beetje water bij: NET genoeg om er een cement/dikke erwtensoep-achtige substantie van te maken.
-Mix dit Yopo-Kalk papje MINSTENS 5 minuten lang.
-Zet dit mengsel weg, Denk het af en laat het minstens 2 uur staan.
-De mix zal nu sterk naar amonia ruiken. Laat het een paar daagjes in de open lucht staan tot de Amonia-geur compleet verdwenen is.
-Verpulver het poeder opnieuw.

NU is het klaar om te snuiven. Door deze behandeling word het hoofdingrediënt van Yopo, Bufotenine, omgezet in Calcium Bufotenaat; Een stof die GEEN misselijkheid veroorzaakt en, omdat het veel makkelijker door de bloed-hersen barriere heenkomt, VEEl visueler en spiritueler is.

Het is heel makkelijk om een foutief snuifmiddel te bereiden. Doe het zoals ik heb beschreven en zorg er oo voor dat na het snuiven NIETS ervan in je keel terecht komt. Alleen dan zal je een sterke visionaire ervaring hebben zonder misselijkheid.
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Misschien dat ik ook maar eens binnekort m'n yopo ga proberen. Ik wil het wel eens vergelijken met het roken van N,N-DMT. Ik heb gelukkig Anadenanthera peregrina dus daar hoef ik me niet druk om te maken.

Ik vraag me af wat voor kalk jullie hebben gebruikt voor de bereiding? Ik las een stukje op wikipedia over de bereiding:

The bean is then ground with a mortar and pestle into a powder and mixed with a natural form of calcium hydroxide (lime) or calcium oxide (from certain types of ashes, calcined shells, etc.). This mix is then moistened to a consistency similar to bread dough, using a small amount of water. If calcium oxide is used, the water will react with it to form calcium hydroxide. Once moistened, it is kneaded into a ball for several minutes. After kneading, it is then left to sit for several hours to several days, depending on the local customs. During this period most of the excess calcium hydroxide reacts with the carbon dioxide in the air to form less caustic calcium carbonate (carbonatation). The more modern non-traditional use of baking soda or calcium carbonate as a substitute for calcium hydroxide has been used with limited success.

Als ik dit zo lees kun je het beste calciumhydroxide gebruiken. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Entheonaut a dit:
Misschien dat ik ook maar eens binnekort m'n yopo ga proberen. Ik wil het wel eens vergelijken met het roken van N,N-DMT. Ik heb gelukkig Anadenanthera peregrina dus daar hoef ik me niet druk om te maken.

Ik vraag me af wat voor kalk jullie hebben gebruikt voor de bereiding? Ik las een stukje op wikipedia over de bereiding:

The bean is then ground with a mortar and pestle into a powder and mixed with a natural form of calcium hydroxide (lime) or calcium oxide (from certain types of ashes, calcined shells, etc.). This mix is then moistened to a consistency similar to bread dough, using a small amount of water. If calcium oxide is used, the water will react with it to form calcium hydroxide. Once moistened, it is kneaded into a ball for several minutes. After kneading, it is then left to sit for several hours to several days, depending on the local customs. During this period most of the excess calcium hydroxide reacts with the carbon dioxide in the air to form less caustic calcium carbonate (carbonatation). The more modern non-traditional use of baking soda or calcium carbonate as a substitute for calcium hydroxide has been used with limited success.

Als ik dit zo lees kun je het beste calciumhydroxide gebruiken. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik zal het ook op mijn lijstje zetten ;)
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
Ik heb de kalk die bij het zakje zaden zat gebruikt, maar ik had ook een zak eetbare kalk erbij besteld.

Vrijdagavond heb ik het weer gebrobeerd, en weer geen sucses.
Ik had weer geen MAO remmer genomen maar ik merkte wel iets, ik voelde me bijzonder relaxt nadat de irritatie in me keel weg was.

Alleen kwam ik later op de avond op het briljante idee om een kop thee van 5 gram gedroogte paddo's te zetten...........

Rond 2330 dronk ik me kop thee.
Ik zat op de bank een film te kijken en voel de paddo's opkomen.
En ineens ging echt alles in hyper-speed, echt warp 19.
Ik schrok er een beetjevan, echt nog nooit zo iets meegemaakt alles begon heel fel te stralen(opzich niet erg)ik begon overal te zweten en te trillen(niet leuk voelde me net een crakhoer) en voelde me een beetje angstig worden :( .
Ik ben een aardig ervaren paddo tripper maar dit ging me toch echt een paar stappen te ver.
Toen heb ik de tv maar uitgezet in ben ik op bed gaan liggen om een beetje tot rust te komen (Dit werkt voor mij erg goeg als het allemaal een beetje te veel word. :lol: )
Vervolgens heb ik tot 6 uur liggen trippen in me bed,
echt heerlijk in complete stilte en duisternis.


Aankomend weekend ga ik een MAO nemen om het nog een keer te proberen, maar ik eigenlijk geen zin om een MAO te nemen. Ik hou er niet zo van om de hele dag rekening te houden met wat je wel of niet eet
maar wil toch wel eens die volledige yopo ervaring meemaken.
Heeft er iemand nog tips hoe je peganum harmala het beste kunt nemen?
Ik zat hier aan te denken:
5 gram zaad met 150 ml water en 50 ml citroensap een klein half uur te laten pruttelen dat opdrinken en een half uur later de berg yopo snuiven.

ik laathet igg weten.
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
Vandaag: Yopo met MAO

tijd: 11:30
hoeveel? kopje thee van 4 gram peganum harmala en 2.6 gram yopo
werkt? niet..........

Helaas weer geen geluk.
Denk dat 2.6 gram te weinig is (hoewel het ging niet echt van harte naar binnen)
Niet het gewenste resultaat wel de hele dag een bijzonder pretttig en relaxt gevoel.
Helaas een klein beetje diaree niet veel maar toch.

Denk dat ik maar iemand moet gaan zoeken die het mijn neus wil inblazen(hint :D )

Volgende keer (gaat nog wel even duren ben er voorlopig ff klaar mee) een 5 gram proberen weg te snuiven...........zie er nu al tegen op :lol:

peace
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
mrvn a dit:
Niet het gewenste resultaat wel de hele dag een bijzonder pretttig en relaxt gevoel.
Dat zal dan wel door de MAO remmer komen waarschijnlijk.
Ben benieuwd naar je verdere experimenten!

*haalt zakje yopo van onder het stof* :wink:
 
Haut