Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

vraagje over paddo's

Snow_White

Neurotransmetteur
Inscrit
10 Mai 2007
Messages
68
Ik heb nu al iets van 10x paddo's gedaan. Mijn favoriet is een vol doosje hawaiiaanse paddo's (12 gram), daar ga ik altijd erg lekker op. Nou zou ik wel eens een hogere dosis willen proberen, 1,5 doosje ofzo. Maar ik ben een beetje bang voor misselijkheid, omdat mijn maag met een vol doosje altijd al een beetje vreemd aanvoelt. Ik vroeg me af of iemand misschien tips heeft om kans op misselijkheid te verkleinen tijdens een paddo-trip.
 

dangoo

Neurotransmetteur
Inscrit
9 Mai 2007
Messages
68
Ik spreek nu uit mijn eigen veronderstelling en ervaring.

Tijdens de trip zelf wanneer de buikkrampen en/of misselijkheid opdagen het verorberen van een droog beschuitje, een toast.

Het uitkotsen van uw paddo's, die wel degelijk op je maag liggen. Sinds de psychoactieve bestanddelen vooral worden opgenomen tijdens het kauwen van de pados, kan dit geen invloed hebben op de sterkte van je trip.

Geen natte maar gedroogde paddo's eten.


Uit mijn ervaring heb ik altijd meer last gehad van mijn maag wanneer ik verse paddo's at, ik verkies dus gedroogde. Juist om die reden.
Maar ik ben er dus nu ook wijzer op geworden dat het uitkotsen van je paddo's totaal geen kwaad kan. Des te beter zelfs. Zie het maar als een zuivering van je lichaam.

grtz

Dangoo
 
J

jb

Invité
-vijf uur ervoor niks eten

-stoeltjes drogen en heel fijn malen en oplossen in sinaasappelsap.
Let wel op, dit poeder wordt snel opgenomen in het lichaam, soms voel je het al na een kwartier en dat kan soms nogal overweldigend zijn
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
jb a dit:
-vijf uur ervoor niks eten

-stoeltjes drogen en heel fijn malen en oplossen in sinaasappelsap.
Let wel op, dit poeder wordt snel opgenomen in het lichaam, soms voel je het al na een kwartier en dat kan soms nogal overweldigend zijn

Dat komt waarschiijnlijk omdat het citruszuur uit de sinasappelsap psilocybine sneller omzet naar psiloscine dan dat je lichaam zou doen zonder citruszuur. Resultaat is dat je trip sneller begint, intensiever is, maar ook korter duurt.


Ik heb bijna geen last van mn maag met paddo's als ik er een thee van zet. Alhoewel ik het ook niet erg vind om ze rauw te eten vers. Enne, uitkotsen daar begin ik niet aan, vind het kotsen erger dan de smaak/kramp van paddo's.
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
Entheonaut a dit:
jb a dit:
Dat komt waarschiijnlijk omdat het citruszuur uit de sinasappelsap psilocybine sneller omzet naar psiloscine dan dat je lichaam zou doen zonder citruszuur. Resultaat is dat je trip sneller begint, intensiever is, maar ook korter duurt.

kan het dan zijn dat ik een snel metabolisme heb en mijn ligaam de stoffen uit paddo's sneller omzet dan bij andere mensen? want bij mij begint de trip bijna altijd na ongeveer 10 a 15 minuten en duurt bijna altijd korter dan bij mijn trip genoten.
 

Snow_White

Neurotransmetteur
Inscrit
10 Mai 2007
Messages
68
Dank je voor de tips. Ik vind het zo ellendig om misselijk te worden tijdens een trip. Ik heb het een keer heel erg gehad, toen was ik echt niet blij. Gelukkig lijkt mijn maag er wel steeds beter tegen te kunnen, maar ik dacht dat het met een hogere dosis misschien wel weer erger kon worden.

Het lijkt me trouwens ook wel erg interessant om eens gedroogde te proberen. Is het effect daarvan erg anders of sterker?
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
skoeip a dit:
kan het dan zijn dat ik een snel metabolisme heb en mijn ligaam de stoffen uit paddo's sneller omzet dan bij andere mensen? want bij mij begint de trip bijna altijd na ongeveer 10 a 15 minuten en duurt bijna altijd korter dan bij mijn trip genoten.

Ja sommige mensen verteren voedsel veel sneller dan andere. Bij sommige mensen werkt het al zodra de laatste paddo naar binnen gaat, en andere moeten 45 minuten wachten tot de eerste effecten. Het kan dus erg verschillen per persoon.

Snow_White a dit:
Het lijkt me trouwens ook wel erg interessant om eens gedroogde te proberen. Is het effect daarvan erg anders of sterker?

Nee het effect is exact hetzelfde want het gaat hier ook om dezelfde werkzame stoffen. Het enige verschil is dat verse paddo's ongeveer 90% water bevatten, en gedroogde niet. Dus 1 gram gedroogde shrooms komt overeen met 10 gram vers, maar je tript er even hard van. :mrgreen:
 

Snow_White

Neurotransmetteur
Inscrit
10 Mai 2007
Messages
68
Entheonaut a dit:
Dus 1 gram gedroogde shrooms komt overeen met 10 gram vers, maar je tript er even hard van. :mrgreen:

hihi das mooi dan :D
 

Pinealjerker

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Avr 2007
Messages
456
Wat die omrekening betreft, toen ik mijn paddestoelen direct na het plukken woog waren ze 12x zo zwaar als wanneer ze enkele dagen later 'knak-droog' waren. Maar als je een bakje met "verse" bij een smart-shop koopt, zou er al wat vocht verloren kunnen zijn. Thuis kweken garandeert de beste gedroogde fladderstoelen. In het begin is ervaring opdoen met de kant-en-klare growkits aan te raden. Het is een leuke hobbie, en fijn gezelschap. Paddestoelen zijn heel wat spraakzamer dan honden of katten bijvoorbeeld.

Over de misselijkheid: mijn recente eerste ervaring met paddestoelenthee is mij erg goed bevallen, en ik vermoed dat mijn volgende thee nog beter zal bevallen. Geen misselijkheid.
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
Mischien ga ik wel proberen om een soort ijs thee te gaan maken voor paddo's, de paddo's in warm water met citroen sap en wat suiker en dat dan direct koelen in de vriezer totdat het brouwsel ijskoud is. lijkt me wel een lekker idee voor de mensen die op de warme zomer avonden willen trippen :p nou nog paddo's kweken (de cake staat al af te koelen) een paar proef personen optrommelen en ik kan beginnen met expirimenteren :twisted:
 

Kwarkfanaat

Sale drogué·e
Inscrit
2 Jan 2006
Messages
764
skoeip a dit:
Mischien ga ik wel proberen om een soort ijs thee te gaan maken voor paddo's, de paddo's in warm water met citroen sap en wat suiker en dat dan direct koelen in de vriezer totdat het brouwsel ijskoud is. lijkt me wel een lekker idee voor de mensen die op de warme zomer avonden willen trippen :p nou nog paddo's kweken (de cake staat al af te koelen) een paar proef personen optrommelen en ik kan beginnen met expirimenteren :twisted:

Proefpersoon meldt zicht 8) Leuk idee trouwens wel; heb ik ook weleens aan zitten denken.
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Ik heb wel vaker gehoord dat suiker niet goed is icm paddothee. Het scheen het trippen tegen te werken op 1 of andere manier.

Na ff surfen vond ik dit stukje op wikipedia:

wikipedia a dit:
Als men de paddo's in kokend water doet, worden de werkzame stoffen vernietigd en zal er nauwelijks of geen effect optreden. De toevoeging van suiker versnelt de afbraak van psilocybine en psilocine. Wie hallucinaties van de thee wil krijgen, moet dus uitsluitend niet-gesuikerde smaakmakers toepassen. Er zijn gebruikers die ervoor kiezen om hun paddo's in een chocoladereep te verwerken. Dit wordt als minder veilig beschouwd omdat chocola enzymen (zogeheten MAO-remmers) bevat die de afbraak van de psilocybine tegenhouden, waardoor in theorie de effecten heviger of langer kunnen zijn waardoor men ziek kan worden. De hoeveelheid chocolade die hier echter voor nodig zou zijn is dusdanig hoog dat dit niet echt een risico vormt.

Het combineren van psilocybine-bevattende paddestoelen met chocolade is een eeuwenoud gebruik. In 1502 kregen gasten bij de kroning van de azteekse leider Montezuma II een dergelijk mengsel geserveerd.


Wat ik dan weer niet begrijp is, zit chocola niet vol met suiker? Beetje een paradox als je het mij vraagt...
 

Rutger

Sale drogué·e
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
822
Weet niet hoe betrouwbaar die Wiki is, heb echt zo vaak thee gezet en nooit een mindere werking opgemerkt hierdoor. Vaak 15-20 minuten laten koken met goed effect.

Ook vind ik het een beetje vaag en algemeen verhaal over die suiker die de afbraak zou versnellen. Suiker is natuurlijk vrij heavy op je lichaam maar of het echt zo'n verschil maakt. Net als met het koken heb ik vaak thee gedronken met suiker en een goed effect gehad, maar kan aan mij liggen natuurlijk.
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Ik heb ook wel eens paddo's gekookt voor 20 minuten en ik voelde zeker nog effect. Ik begrijp niet waar dit soort informatie op wordt gebaseerd...
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
hmm of een andere zoet stof er voor zoeken. ik las laatst ergens iets over bladeren uit brazilie die daar gebruikt worden om gerechten te zoeten. mischien is dat een beter alternatief dan de suicer. even zoeken :)
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Zet er eens een keer thee van, de restantjes die overblijven kan je ook gewoon opeten ;)
Ik werd er minder misselijk van.

Beste is om er eens minimaal een jaar vanaf te blijven. Een hoop van die troep is dan uit je lichaam en dan krijg je weer eens een overheerlijke trip.. maar dan moet je daar wel 't geduld voor hebben :twisted:
 

dangoo

Neurotransmetteur
Inscrit
9 Mai 2007
Messages
68
Moet je het water waar je de pado's in laat trekken
niet onder de 75 à 80°C behouden? Dit was toch mijn ervaring.
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
HappyMind a dit:
Beste is om er eens minimaal een jaar vanaf te blijven. Een hoop van die troep is dan uit je lichaam en dan krijg je weer eens een overheerlijke trip.. maar dan moet je daar wel 't geduld voor hebben :twisted:

Ik dacht dat psilocybine ed in een paar dagen al uit je ligaam waren, alleen het psychologische, dat kan voor somige mensen natuurlijk wel een lange tijd duren voor dat de trip verwerkt is.
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
HappyMind a dit:
Beste is om er eens minimaal een jaar vanaf te blijven. Een hoop van die troep is dan uit je lichaam en dan krijg je weer eens een overheerlijke trip.. maar dan moet je daar wel 't geduld voor hebben :twisted:

En over welke "troep" heb jij het dan als ik vragen mag?
Voor zover ik weet bevatten paddo's voornamelijk psilocybine, psilocine en baeocystine, waarvan de laatste volgens mij het meest "troep" genoemd kan worden omdat het schijnt dat dat de meeste misselijkheid veroorzaakt. Maar daar hoef je geen jaar voor te wachten voordat het uit je lichaam is. Enige reden dat ik een jaar zou wachten is om het geestelijke aspect... een trip is dan mystieker om zo maar te zeggen vind ik.
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
ik denk dat er ook wel wat te zeggen valt over om de paar dagen trippen, zodra je tolerantie weg is (of soms nog niet eens) gewoon weer een dikke portie nemen. zoals terence mckenna deed in de amazone. die kerel heeft daar een aantal heel erg interesante dingen mee gemaakt die je niet mee maakt als je maar 1 x per jaar tript. maar dit is natuurlijk heel subjectief wat het verschilt heel erg sterk per persoon en mckenna zijn set en setting zijn wel heel erg anders. zo veel trippen achter elkaar is natuurlijk ook niet samen te voegen met werk ed.
 
Haut