Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Verbod paddestoelen

  • Auteur de la discussion sandman
  • Date de début

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Als wij over Europese accijnsverhoging beginnen tegen de Fransen. Valt hun muil open van verbazing, dan hebben we nog niet eens een slecht woord over hun wijn zelf gerept. En dan willen zij notabene hier een compleet deel van de Nederlandse cultuur aan banden leggen.
 

Pinealjerker

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Avr 2007
Messages
456
En dan willen zij notabene hier een compleet deel van de Nederlandse cultuur aan banden leggen.
Dat is een goed uitganspunt voor dialoog: ze moeten goed beseffen dat dit iets cultureels is voor ons. Wat voor de fransen wijn en brie is, dat is voor ons wiet en paddos.
"Qui est le vin et du brie pour tous, c'est la hasj et la champignons magique pour nous." (Mijn Frans is nooit zo geweldig geweest, kan iemand dat beter vertalen?)
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Vandaag was ik echt met stomheid verbaast.
De chille smartshop in de spuistraat waarover ik het had, is de smartshop die sinds kort geloten is :x

Ik volg de regering echt niet meer, waarom juist die shops die het goede voorbeeld willen nemen sluiten?

In mijn mening vond ik dat 1 van de betere smartshops in Amsterdam die
duidelijke voorlichting gaf aan zijn bezoekers.
Op de voorkant van de gevel wat is dichtgetimmert
is trouwens een hele mooie Piece geplaatst met de tekst:
"een gesloten shop zijn gesloten ogen"
 

Pinealjerker

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Avr 2007
Messages
456
In mijn mening vond ik dat 1 van de betere smartshops in Amsterdam die
duidelijke voorlichting gaf aan zijn bezoekers.
Ze hadden moeten weten dat dat streng verboden is. :?
 

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
Ik heb een nieuwsbericht over de hele toestand geplaatst bij *******.

http://*******.nl/news/185/Smartshops_in_Amsterdam__time_to_rethink/


Laten we hopen dat het VLOS voorstel zn vruchten afwerpt, en dit ook de smartshop branche dwingt zich meer te verenigen dan nu het geval is... :roll:
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Dat Vlos voorstel is inderdaad wel een goed voorstel.
Nu maar hopen dat ze dat ook in Den Haag vinden. :?

Quote:
In mijn mening vond ik dat 1 van de betere smartshops in Amsterdam die
duidelijke voorlichting gaf aan zijn bezoekers.

Ze hadden moeten weten dat dat streng verboden is.

Tja het is wel een eigen schuld dan.
maar dan nog is het wel gierig dat ze voor gedroogte paddos (wat ze overig niet verkochten) worden gesloten.
Wat zou jij doen met de verse paddos die zogenaamd over datum waren? 8)
 

Pinealjerker

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Avr 2007
Messages
456
Over dat artikel:

3) Een uniforme paddo voorlichting flyer, in zoveel mogelijk talen.
Klasse!

Ik hoop heel erg dat de paddo's legaal blijven, en de pers ook daar aandacht aan zal besteden. Voorpagina nieuws in alle kranten: "Paddo's toch veilig."

Als ze legaal blijven (ik bedoel: als wij allen niet-crimineel blijven), zouden we de grootste psychonauten-meeting ooit moeten organiseren, met het grootste aantal tegelijkertijd op paddo's trippende deelnemers ooit. En dan alle takken van de media uitnodigen, terwijl we daar met 50.000 man (ik noem maar wat) vredig en rustig voor ons uit zitten te staren. Vrijwilligers? :lol:
 

Pinealjerker

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Avr 2007
Messages
456
MindAstronaut a dit:
Wat zou jij doen met de verse paddos die zogenaamd over datum waren?
Niet in de winkel laten in ieder geval. Zeker niet in deze riskante tijden. Ik heb een jaar geleden in een shop ook gedroogde paddo's gezien, en ik hoefde er niet eens om te vragen (de steeltjes werden gebruikt om te laten zien dat het weegschaaltje dat ik wilde kopen het goed deed). Dan neem je als shop wel een risico. In deze tijden kun je beter wat paddo's derven (weggooien of aan het personeel geven) dan proberen nog wat geld te verdienen aan gedroogde steeltjes, want als je toko gesloten wordt ben je veel meer geld kwijt.
 

Indiaan

Glandeuse pinéale
Inscrit
20 Fev 2006
Messages
220
Pinealjerker a dit:
Als ze legaal blijven (ik bedoel: als wij allen niet-crimineel blijven), zouden we de grootste psychonauten-meeting ooit moeten organiseren, met het grootste aantal tegelijkertijd op paddo's trippende deelnemers ooit. En dan alle takken van de media uitnodigen, terwijl we daar met 50.000 man (ik noem maar wat) vredig en rustig voor ons uit zitten te staren. Vrijwilligers? :lol:

Volgens mij gaat dat 100% zeker mis. Ik vind trippen met bepaalde goede vrienden al niet mega relaxed. Trippen met vreemdelingen zou ik (en ik denk vele anderen) niet zeker positief op kunnen nemen. ;)
 

Pinealjerker

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Avr 2007
Messages
456
Volgens mij gaat dat 100% zeker mis.
De laatste keer dat ze zo'n meeting hielden, werden de piramides van Gizah gebouwd. Niemand kon zich de volgende ochtend herinneren hoe ze dat precies gedaan hadden, maar men vond het wel cool.
 

ZOF

Glandeuse pinéale
Inscrit
22 Juin 2007
Messages
244
Hoe kan de regering nou bepalen dat je zoiets niet mag doen? Ik bedoel, wat voor problemen heeft het koningkrijk der nederlanden ermee als psychonauts paddo's gecontroleerd gebruiken? Niks toch, het is toch geen gevaar voor de volksgezondheid?!

Misschien wel een verbod op paddestoelen voor fransen :twisted:
In ieder geval pleeft iemand geen zelfmoord als die goed ingelicht is en zich de juiste set and setting bevindt, toch? :?:
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
lsjeblieft, 120 gram vers, en als de auto verschijnt, gewoon terugkoppen (misschien is hij wat minder "koppig" hierna) Wink

"Beste kun je ze met een MAO remmer nemen, dan ga je helemaal uit je plaat."

of:

"Het zijn net pillen...."
 

JosVU

Alpiniste Kundalini
Inscrit
26 Juin 2006
Messages
512
ZOF a dit:
Hoe kan de regering nou bepalen dat je zoiets niet mag doen? Ik bedoel, wat voor problemen heeft het koningkrijk der nederlanden ermee als psychonauts paddo's gecontroleerd gebruiken? Niks toch, het is toch geen gevaar voor de volksgezondheid?!

Misschien wel een verbod op paddestoelen voor fransen :twisted:
In ieder geval pleeft iemand geen zelfmoord als die goed ingelicht is en zich de juiste set and setting bevindt, toch? :?:
Denk je echt dat het om onze gezondheid gaat? Als ze zich daar voor zouden intresseren zou de gemiddelde leeftijd van mensen op de intensive care dan 13.5 zijn op zaterdag avond?

Zag laatst een debat over drank en een minister eindigde het debat met de woorden:
we weten allemaal dat alcohol niet schadelijk is, mits in kleine hoeveelheden word gedronken..

 
G

Guest

Invité
Kgeloof niet dat er nog hoop is voor Den Haag en het beleid.

Ik zou zeggen, beter gaan we flinke hoeveelheden sporen verzamelen/inslaan.
Denk toch niet dat het "entheogene gebruik" gestopt kan worden.

Can't stop the mushroom of fulfilling it's purpose ;)
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Tja dan maar Underground.. het is weleens waar erg jammer dat dit gebeurd.
Maar dan nog "whats next" ik denk niet dat Den Haag het hierbij zal laten.
ze zullen onze vrijheid van het drugsbeleid beetje voor beetje inperken, tot er niks meer van over is.

We moeten ergens een lijn trekken voor onze vrijheid..
 
G

Guest

Invité
Dat is een risico, al denk ik dat ze niet zo gauw cannabis zullen verbieden, alhoewel dat risico wel erg groot word, mocht alsnog het europese nazi-regime doorgaan...

Maargoed, ik denk niet dat het gauw zo ver zal komen, want dan zou je dingen die cultureel ingebakken zouden zijn in bepaalde landen verbieden omdat het overal niet mag.
Ik hoop toch dat iedereen in Europa wel zal zien dat dit de domste move ooit zou zijn.
 

Paracoculi

Glandeuse pinéale
Inscrit
23 Juil 2007
Messages
136
ZOF a dit:
Misschien wel een verbod op paddestoelen voor fransen :twisted:

Dat is een goed idee, ik dacht aan hetzelfde ;)
Ze zouden het bij kikkerbillen moeten houden.
Toevallig (?) lees ik net weer een kopje van een fransman:"Bad trip : Skyzophrénie", die mensen kunnen er gewoon niet tegen.
Ik heb ze nooit gemogen ook die Fransen, en brie stinkt!
:wink:

Verder ben ik het met jullie allemaal eens, sorry dat ik zo klaag, maar daar ben ik toch een Hollander voor?
 

$T0N3R_420

Neurotransmetteur
Inscrit
3 Juil 2007
Messages
68
bij mij staat er altijd wel info op het bakje als ik paddo's koop.
dan is de persoon toch verantwoordelijk wat die er verder mee doet.
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Ik denk dat de oplossing is dat Amsterdam een serieus imago verandering moet ondergaan, om niet meer de SpaCe touristen aan te trekken, want de merendeel van de touristen zijn gewoon jongeren die helemaal uit dak willen gaan en denken dat Amsterdam daar de perfecte stad voor is, omdat daar alles kan en mag.
Dit zijn niet echt de psychonauten die op zoek zijn naar een verruiming van de geest. hoewel die er ook wel dergelijk zijn maar je er gewoon niks van hoort.

Iedergeval Amsterdam moet van dat "Helemaal Naar de Klote Gaan" Imago af..
Als je dat uitstraalt als een stad trek je juist dat soort touristen aan.

Gewoon een stuk minder smartshops, en vooral in het centrum.
(maar daar zijn ze al mee bezig volgensmij :? )
 

$T0N3R_420

Neurotransmetteur
Inscrit
3 Juil 2007
Messages
68
voortaan gewoon nog meer info.

setting
dosering
effecten
tripsitter voor beginners
en wat je moet doen als je bad gaat.

voorderest kan je niet veel aandoen dat sommigen mensen een verkeerd beeld hebben over paddo's,amsterdam en het hele verhaal eromheen enz.
 
Haut