Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Verandering perceptie Dromen

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
Hallo, hoe is jullie droombeleving veranderd na ervaring met psychedelica ?

Heel soms beleef ik tijdens mijn droom een trip, in niks anders dan een trip van paddos of lsd.

een paar weken geleden droomde ik dat ik op een stoepje aan de rand van een stad zat te blowen met een vriend. toen ik lekker stoned was, begon ik te trippen en had ook visuele hallucinaties. op dat moment dat ik nog: "hey, wat gek, dit is wel erg visueel voor wiet"
op die stoep keek ik uit over de weilanden bij een zon die net was onder gegaan, het was ook een beetje grauwig mistig met hier een daar een wolk.
vanaf de horizon kwamen een soort kubussen zweven en buitelen op dezelfde hoogte als de wolken. die kubussen spatten uiteen zonder geluid in een dikke regenwolk.

de kubussen ter grootte van een huis waren diep-pik-zwart, zoiets zwarts heb ik nog nooit gezien, je zag als het ware alleen maar de contouren.. de rest was void. Op 1 van de vlakken zat steeds een conus, ongeveer 1/3 zo groot als de kubussen zelf.
 

BooYa

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
192
mijn dromen zijn er nie echt door veranderd
dromen zijn de leukste trips:)
volledig veilig en tkost niets, ge kunt er veel uit leren ook u angsten enzo tenigste nadelige is dage et moeilijk kunt herinneren soms :)
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
ja, ik droom ook wel vaak over drugs, een paar x dat k in mn kleren nog een pakje coke had gevonden en blij was. een x van speed en dmt. en 2 weken geleden droomde ik dat ik in hilversum over straat liep, opeens een bak (doos size) zag staan, vol met phillosopher stones. dus geniepig als ik in de droom was pakte ik hem mee, ik had honger, en terwijl ik verder liep over straat at ik de hele tijd nietsvermoedend uit de bak, zoals met popcorn.
na een tijdje was de bak leeg en kwam ik tot dat besef.
dit besef zorgde voor grote paniek, aangezien de bak erg groot was en ik wel een overdosis zou moeten hebben gegeten, dus ik mn vinger in mn keel. en hop, alles kwam er gelukkig uit. geen trip...... het was dan ook een droom.....
 

psycheria

Neurotransmetteur
Inscrit
1 Oct 2006
Messages
24
mijn droom ervaringen zijn wel degelijk veranderd na het gebruik van paddo's.... Ik droom nu heel erg realistisch en er zit ook een betekenis 8ter vaak en ik kom er telkens meer 8ter dat die betekenissen ook blijken te kloppen, heel vaag, voorheen kon ik mijn dromen niet eens herinneren terwijl ik nu mijn dromen van zowat iedere nacht nog weet.... ik kan mijn dromen niet herrineren als ik ben gaan slapen onder invloed van alcohol of speed etc...
 

Siq

Alpiniste Kundalini
Inscrit
15 Fev 2006
Messages
562
Ik heb MDMA en DMT eerder gedaan in mijn dromen dan in het echt.

Best grappig, want in de droom dat ik MDMA deed zag ik voor het eerst kleur in mijn droom, of ik was me er voor het eerst van bewust. En de nacht voordat ik voor 't eerst DMT zou gaan doen, had ik het al drie in mijn droom geprobeerd. Helaas was het, net als de dag erna in het echt, niet aangeslagen ..
 

Kwarkfanaat

Sale drogué·e
Inscrit
2 Jan 2006
Messages
764
Siq a dit:
Ik heb MDMA en DMT eerder gedaan in mijn dromen dan in het echt.

Best grappig, want in de droom dat ik MDMA deed zag ik voor het eerst kleur in mijn droom, of ik was me er voor het eerst van bewust. En de nacht voordat ik voor 't eerst DMT zou gaan doen, had ik het al drie in mijn droom geprobeerd. Helaas was het, net als de dag erna in het echt, niet aangeslagen ..

Damn! Ik heb gisternnacht gedroomd dat ik wat MDMA had gesnoept midden in het centrum hier samen met een vriend. Toen kreeg ik allemaal paddo visuals.. heel erg vaag.. maar met zo'n lekker mellow MDMA gevoel. Alles zag, en voelde heel realistisch :D.

Btw Siq, ik kom echt soon ff! ;) Beetje druk met afronden van school :p
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
jah ik heb zelf speed en dmt gedaan in dromen
dmt was wel extreem vaag :p aangezien je droom er door word veroorzaakt:)
maar ik rookte het toen in een pijpje wat ik kreeg van een paar stoners die daar op de grond zaten
en ik rookte .. en meteen kreeg alles andere kleuren enzo
maar verder niks :) .. en ik was op de een of andere manier bij mijn oudtante thuis
dus ik maar beter niet meer kon roken haha
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
ProStoner a dit:
jah ik heb zelf speed en dmt gedaan in dromen
dmt was wel extreem vaag :p aangezien je droom er door word veroorzaakt:)
maar ik rookte het toen in een pijpje wat ik kreeg van een paar stoners die daar op de grond zaten
en ik rookte .. en meteen kreeg alles andere kleuren enzo
maar verder niks :) .. en ik was op de een of andere manier bij mijn oudtante thuis
dus ik maar beter niet meer kon roken haha

Dit schijnt een eigenschap te zijn van DMT, wanneer je het eenmaal hebt gerookt, kun je het wanneer je het in een droom rookt, net zo hard gaan als in het echt. Ik heb het zelf nog neit meegemaakt overigens maar Terence Mckenna zwoer erbij :)
 

Stighar

Neurotransmetteur
Inscrit
5 Jan 2007
Messages
78
Ik heb sinds gebruik van psychedelic inderdaad andere droombelevingen gehad.
Dit sluit overigens goed aan op mijn filosofie over dromen, dat dromen zelf in wezen geen beelden bevatten, enkel informatie, en je zelf die beelden en gevoelens uit je geheugen erbij haalt, en deze natuurlijk ook lichtelijk vervormt, omdat je van bepaalde dingen je nooit gelijk kan herinneren hoe het eruit ziet, tenzij je een goed fotogravisch geheugen hebt. (Probeer maar eens te in detail te vertellen waar je 's ochtends allemaal langs fietst, ook als je het probeert te onthouden, je zal je niet herinneren hoe het er precies uit zag)

Hoewel één droom me wel bij blijft, ik sliep bij een vriendin, en tijdens die droom (ik had voor ik ging slapen nog mdma genomen, ik sliep wel echt trouwens) ineens een tekening die ze op haar deur had gemaakt voor me zag, op die deur, alsof ik er pal voor stond. Pas later, toen ik wakker werd, en eens goed naar die deur keek, schrok ik me te pletter, omdat dat het beeld was dat ik in mijn droom zag, terwijl ik in die droom ook nog eens het gevoel ervaarde dat ik had bij mijn eerste volle lsd trip.
Het gevoel is moeilijk te beschrijven, tenminste ik kom telkens weer met het idee dat het gevoel giftig-donkergroen was.
Maar daar hebben jullie weinig aan ;)
 

Soulcatcher

Elfe Mécanique
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
434
Het gevoel is moeilijk te beschrijven, tenminste ik kom telkens weer met het idee dat het gevoel giftig-donkergroen was.
Maar daar hebben jullie weinig aan Wink

Dit is een geval van synesthesie, waarbij zintuigen samenwerken. Er zijn mensen die hier permanent last van hebben. Smaak en geluid hebben dan bijvoorbeeld kleuren.
Ik weet niet zeker of het eronder valt, maar als ik salvia gerookt heb voel dingen die ik zie (mijn armen zijn dan de randen links en rechts van mijn gezichtsveld). Het is best een interessant verschijnsel waar ik me zeker nog in wil verdiepen.

Ik heb trouwens ook wel eens salvia en shrooms in mijn dromen gedaan. Het voelt inderdaad levensecht (maar wat is echt :p).

Greets


edit: ik heb net op wikipedia gevonden dat er geen sprake is van synesthesie als er drugs in het spel zijn. Maar goed, het lijkt me hetzelfde principe
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Damn, vet topic! Ik heb precies hetzelfde.

Gek genoeg meestal na een tijdje niet trippen heb ik psychedelische dromen die eigenlijk gelijk zijn aan een tripbeleving zelf. Alsof ik geroepen wordt om terug te keren en een trip te nemen. Vlak na een trip droom eigenlijk totaal niet en zijn m'n dromen zwarte gaten. Dan voelt het meer als bijkomen.

Ook als ik een middel lang niet genomen heb en ik het gevoel enigszins vergeten ben duikt het vaak weer op in m'n dromen. Vlak na het wakker worden is er dan even weer nostalgie.

Het mooiste is, is dat m'n dromen ook veel meer sense maken op een of anderre manier. Vroeger droomde ik altijd vaag en wist ik niet wat ik ermee aanmoest. Nu voelt alles helder en duidelijk aan en sluiten ze eigenlijk aan bij m'n trips en gedachteleven.

Verder ben ik me ook heel bewust geworden van hoe en waarom. En hoe dromen in z'n werk gaat. Voelt als een proces van defragmentatie en de invloeden die van buitenaf op je afkomen. Alsof een bepaalde hoeveelheid ruimte vol zit met gedachtes, beelden etc. en verkleind moet worden weggezet in een archief zodat de trechter weer vol kan lopen als je wakker wordt en weer vrije ruimte heeft.

Heb ook gedroomd dat ik drugs innam, de doornappel genomen had en m'n tong zo droog als een woestijn was en m'n lichaam superheet was. Verder veel paranoide en gek om me heen schreeuwen.
 

Stighar

Neurotransmetteur
Inscrit
5 Jan 2007
Messages
78
[quote="Soulcatcher]Dit is een geval van synesthesie, waarbij zintuigen samenwerken. Er zijn mensen die hier permanent last van hebben. Smaak en geluid hebben dan bijvoorbeeld kleuren.
Ik weet niet zeker of het eronder valt, maar als ik salvia gerookt heb voel dingen die ik zie (mijn armen zijn dan de randen links en rechts van mijn gezichtsveld). Het is best een interessant verschijnsel waar ik me zeker nog in wil verdiepen.
[/quote]

Of er sprake was van synesthesie laat ik in het midden; ik zag de kleur namelijk niet, ik had enkel dat idee in mijn hoofd.
Ik heb alleen tijdens mijn eerste lsd trip gehad dat ik geluiden zag "inslaan" als kleuren, dat was ook een totaal andere ervaring. :)

Wat je zegt over salvia komt me bekend voor, ik heb een keer gehad dat ik "door het bed heen ging" met een houten onderbodem, en door mijn hele lichaam die houtstructuur voelde. Als je met je hand langs een afgebroken stuk hout voelt, die groffe structuur, maar dan alsof je lichaam van die structuur gemaakt is, vrij apart.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
Soulcatcher a dit:
Dit is een geval van synesthesie, waarbij zintuigen samenwerken. Er zijn mensen die hier permanent last van hebben. Smaak en geluid hebben dan bijvoorbeeld kleuren.


edit: ik heb net op wikipedia gevonden dat er geen sprake is van synesthesie als er drugs in het spel zijn. Maar goed, het lijkt me hetzelfde principe

ik heb zelf altijd dat als ik iets aanraak ik het ruik en proef
ook als ik datgene niet zie.. ik heb het niet altijd maar het gebeurt regelmatig
dat ik buiten mijn gezichtsveld iets aanraak .. en dat ik dan ineens die geur ruik of proef
en dan draai ik om en dan ligt datgene wat ik rook daar
ik denk dat het te maken heeft met de herinnering aan het voorwerp .. die dan je smaak en reuk activeert .. alleen heb ik geen verklaring voor dingen die ik buiten mijn gezichtsveld dus kan ruiken of proeven..
iemand zei me dat dit ook een vorm van synesthesie is
ik had er nog nooit van gehoord eigenlijk
 

Nitroman

Glandeuse pinéale
Inscrit
15 Déc 2005
Messages
160
Voor mij heeft psychedelica zeker mijn dromen beinvloed, maar ook de rest.. eigenlijk heeft het mij heel veel dingen geleerd, vooral wat zelfbewustzijn betreft :)



Dit boek is het lezen waard 8)
 

Dman

Matrice périnatale
Inscrit
5 Mar 2007
Messages
10
je kan jezelf ook aanleren om om bewust te dromen... zo wordt je je ervan bewust dat je aan het dromen bent en kan je zelf je dromen sturen (zonder wakker te worden). Je kan ook aanleren om je je droment te leren herinneren... heel leuk en leerrijk...(hoewel het zeker niet altijd lukt).

Sweet dreams
 

Kingetjuh

Glandeuse pinéale
Inscrit
1 Jan 2007
Messages
122
Dman a dit:
je kan jezelf ook aanleren om om bewust te dromen... zo wordt je je ervan bewust dat je aan het dromen bent en kan je zelf je dromen sturen (zonder wakker te worden). Je kan ook aanleren om je je droment te leren herinneren... heel leuk en leerrijk...(hoewel het zeker niet altijd lukt).

Sweet dreams
Kun je dit ook toelichten? Ik ben namelijk benieuwd hoe dit in z'n werk gaat.
 

Dman

Matrice périnatale
Inscrit
5 Mar 2007
Messages
10
Wel, ik heb dat ergens gelezen (weet niet meer waar) maar als je voor dat je gaat slapen een senario bedenkt heb je meer kans dat dit ook in je droom gebeurt. dit lukt wel niet van de eerste keer. veel oefenen... en als je je regelmatig afvraagd of je droomt (als je wakker bent) ga je je dit in je droom ook afvragen en realiseer je je dat je droomt en kun je dus je droom sturen... dit noemt luciede dromen...je kan informatie vinden op wikipedia en in boeken over dromen staat dit ook zeker vermeld.

Sweet dreams
 

florus

Neurotransmetteur
Inscrit
9 Juin 2006
Messages
52
http://www.ld4all.com/

Hier kan je het leren..Ik heb het 1x gehad dat ik bewust was tijdens het dromen, was opzich wel leuk en ik kon mn droom ook sturen, maar ik werd meteen er na wel wakker..ik denk dat je niet goed uitrust als je hier te veel mee bezig bent..
 

JosVU

Alpiniste Kundalini
Inscrit
26 Juin 2006
Messages
512
Misschien 2 jaar terug lag ik bij m'n vriendin in bed en ik droomde dat ik bietje rondliep op het weiland bij haar buiten en de wolk werd 2D en zag er ongelovelijk mooi uit ook al leek het op dat moment meer op een blauwpaarse pritzel :p Toen werd ik wakker, word vaak wakker als ik besef dat k droom.

Maar sinds die ervaring zijn al mijn dromen onwijs psychedelisch..
Iedereen kent die tekeningen van ayahuasca daar lijken mijn trips op. Dat is best vreemd want gezichten zijn vaak het enige wat helder is en ik heb nog nooit ayahuasca gebruikt. De rest ziet er zo ongelovelijk fucking trippy uit dat is niet te beschrijven.
Soms als ik bier met wiet mix dan kan ik langzaam uit die wereld stappen en dat is het meest vage. Zoals laatst lag ik op zolder bij een vriend van Siq en Prostoner en hij werd om 8uur 's ochtends gebeld toen zat ik nog midden in me droomwereld. Toen ik half wakker werd(maar ogen dicht hield) voelde het echt alsof ik op een vlot zat. Me hele lichaam voelde alsof dr meters hoge golven waren. Snel ging ik weer proberen te slapen want het was nog te vroeg. Paar uur later ontwaakte ik dan echt en ik deed me ogen open en het schuine zolderdak waar ik onderlig was niet een stilstaand wit vlak maar het was groen met paarse tinten en alles was verdeeld in hokjes van 2cm² die met een Achterlijk snelle frequentie bibberde. Schrok enorm hiervan wat dat is niet iets wat je verwacht als je uit een trippy droom kom.

Toen nog ff m'n ogen dicht gedaan om vervolgens voor de 3e keer die ochtend wakker te worden met de volle zon die 1 straal licht op me gezicht straalde Damn wat een lekkere nacht :D
 
Haut