Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

verandering perceptie dagelijks leven

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
kunnen jullie uitleggen welke veranderingen psychedelica in jullie ''nuchtere'' staat van het dagelijks leven teweeg hebben gebracht?

dan zou ik namelijk meer duidenlijkheid krijgen over welke veranderingen in mijn eigen perceptie/bewustzijn door psychedelica komen en welke gewoon door emotionele/andere processen.

ik heb sinds een tijd heel erg dat ik alles te twijfel stel. op veel gewone momenten wordt ik me bewust ervan hoe onwerkelijk alles is, dat ik niks weet, dat alles veel meer 2D lijkt, als een poppenkast waarin iedereen als een majoret wordt bespeeld, iedereen op automatische piloot behalve ik op dat moment, omdat ik aan de dingen twijfel, ''waarom'', ''hoe'' en ''of'' stel.
hoe meer je je bewust wordt van die dingen, hoe meer je de schijn door lijkt te hebben, hoe meer je ook juist niks weet, omdat alles wat je normaal voor gewoon aanneemt is niet meer. ik accepteer materie niet meer als iets bestaande.
geestelijk weet ik natuurlijk al lang dat de dingen niet zijn wat ze lijken, dat; zoals bill hicks het beter verwoord, we slechts langzaam vibrerende energie zijn zichzelf subjectively experiencing. ( je begrijpt wel wat ik bedoel).
maar de laatste tijd heb ik in het dagelijk leven meer moeite om met dat onbegrip te leven.

ik ben er nog niet uit, of dit een positief of negatief iets is, ik denk als je er juist mee omgaat, heel positief, maar zie ook dat sommige mensen zelfmoord zouden plegen in een gevorderd stadium.
het maakt dat je zoekt, en uiteindelijk vind.
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Moeilijke vraag. Wat jij beschrijft heb ik meerdere keren meegemaakt. Het is voor mij een lastig proces geweest. Ik weet nog dat ik na een paddo-trip zoveel dingen weer begreep, de schoonheid van de natuur, de vreedzaamheid van het leven verborgen onder de realiteit. Ik zag de illusie maar bovenal ook de oppervlakkigheid van mensen om me heen. De angst die mensen stuurt om onredelijk en egoistisch te handelen maakte me tijdelijk introvert. Ik heb daardoor weer de diepte van onze ziel gezien.. Het was voor mij de kunst om mijn leven niet te verliezen en een plek in de maatschappij te vinden.
Mijn gebruik van psychedelica heeft me veel doen twijfelen over alles maar de balans wordt vanzelf weer gevonden en dan heb je een sterkere basis dan mensen die dit liever vergeten, geloof ik.
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Dit las ik toevallig net:

"Het Zelf beschijnt een ieder naar zijn standpunt, overeenkomstig de rijpheidsgraad van zijn manas, en als je verder en verder voortgaat, zullen die twijfelingen je niet meer overvallen."
" Bewustzijn en bestaan zijn niet van elkaar verschillend. Je zegt: 'ik ben me mijn leven bewust' enz. Maar zuiver bewustzijn is boven (buiten) alles. Dat is absoluut bewustzijn. Daarbij gaat het niet om een overgaan van de onbewustheid tot een hoogst zuiver bewustzijn. Je laat beide achter je: zelfbewustzijn en onbewustzijn, en wordt je natuurlijk bewustzijn gewaar, dat zuiver bewustzijn is."
"Achter al deze enkelvoudige opwellingen is evenwel een omvattend 'Ik' en dat is je Zelf. Dit 'Ik' kan de eerste opwelling worden genoemd. Houd je aan deze 'Ik' opwelling en ondervraag die, om te weten te komen, wat die te zeggen heeft. Wanneer dit vragen je geheel in beslag neemt, komen er geen andere opwellingen in je op"

Groeten!
 

Bird

Glandeuse pinéale
Inscrit
9 Mai 2006
Messages
100
Hmmm ik ken het dilemma... heb ik zelf ook een tijdje mee gezeten, zelfs al voor ik mijn eerste paddestoel at.. Ik twijfelde zelf aan het feit of alles wel echt was, of dat alles gewoon 1 grote fata morgana was. Na mijn eerste trips ging ik zelfs nog meer twijfelen, omdat ik nu wist dat zelfs het tastbare kon veranderen in verschillende waarnemingen. Ik heb ook een tijdje rondgelopen met het gevoel dat we slechts bacterien waren, de ziekte van de aarde zeg maar. De aarde zelf was dan 1 groot organisme en allerlei microspopisch kleine diertjes gingen de strijd aan met elkaar!
Ik heb er op een bepaald moment vrede mee gesloten dat niets zeker is, dat de massa ronduit kortzichtig en in veel gevallen waardeloos is en dat het zaak is om er maar gewoon het beste van te maken. Ik bedoel in de zin van: Zo veel mogelijk betekenen voor anderen en goeddoen. Doe lekker wat je het liefste doet en heb daarnaast je medemens lief! Meer kun je toch niet doen, en uiteraard kan het beangstigend zijn te concluderen dat alles vergankelijk is, maar een fiets kan met 1 wiel niet rijden, en iedereen is ergens wel een wiel! Mensen hebben elkaar nodig en liefde overstijgt het tastbare. Besides, de wereld van vandaag de dag heeft ook mensen nodig. EN liefde. Heel veel liefde!!!!
 

BooYa

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
192
allemaal erg herkenbaar:)
ik merkte meer de natuur op maar kwerd een beetje down omdat ik zag dat mensen veel slechte en domme dingen doen en er veel mensen alleen leven voor geld en macht:)
keb daarna paar maanden volledig nuchter geleefd, 1st geen alcohol meer, daarna geen cola meer enkel water, en daarna vooral fruit eten en zo weinig mogelijk fastfood ofzo (klet nu zelf op die verdomde E-nummers:) )
keb wa gelezen over de indiaanse cultuur ook en daar ebbik veel over geleert en nu concentreer ik mij op 5 dingen: respect, liefde, eenheid, gezondheid en vrijheid
maarja soms ist moeilijk om in een maatschappij te leven waar vast werk en geld verdienen belangrijk is ma geniet gwn van elken dag alsof dant uwen laatsten is, oe raar en anders het erook uitziet:)
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Veranderingen van psychedelica op mijn dagelijks leven vond ik in het begin heel zwaar, vooral als het gaat om hoe de mens met de natuur en elkaar omgaat en in welke richting de maatschapij zich beweegt, en dat je er vrijwel in je eentje er helemaal niks tegen kan doen
die gedachte heeft me ook echt geraakt.

Maar naar enige periode begin je ook verder te kijken dan het negative in het leven en hoe jij iets kan betekenen voor deze maatschapij door niet in de massa optegaan en niet met alle bullshit mee te doen. En mensen in je omgeving hun standvastige vooroordelen over drugs te doen twijfelen of nog beter te verdwijnen.

Dit werkte iedergeval voor mij voor zover.


PeaCe..
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
dat niets zeker is, dat de massa ronduit kortzichtig en in veel gevallen waardeloos is en dat het zaak is om er maar gewoon het beste van te maken.

die instelling heb ik ook, gewoon maar het beste van maken.

vroeger wilde ik nog weleens gesprekkens aangaan met "gelovige conservatieven" mensen die in een god geloven, maar met alles gebaseerd op moeten en verboden met een absoluut karakter (op fora, op straat) die dan altijd vragen wat de zin is van het leven als er niet een echt leven na de dood is in de vorm van een hemel. Het leven als zodanig heeft niet echt een "zin" net zomin als de "zin" van een schimmel op een oud stuk brood, maar dat betekent niet dan ons leven "waardeloos"is. maw, we kunnen het beste ervan maken en gewoon goede dingen doen en plezier hebben.

en over mijn verandere perceptie na psycedelica; het is meer een bevestiging dan een echte openbaring. ik heb altijd al vraagtekens gezet bij perceptie van realiteit. Als ik terug kijk is het niet meer dan een natuurlijk verloop dat ik experimenteer met psychedelics. ik denk dat er relatief veel mensen met een filosofische kijk op het leven hier op het forum zitten, soort zoekt soort enzo :)
Mijn moeder vond een oude agenda terug met daarin een uitspraak die ze had opgeschreven van mij toen ik 8 jaar was: "mam, het leven is toch eigenlijk een ziekte; want je gaat er dood aan"


voor mij is het vooral belangrijk geweest om mensen te kennen waarmee je net ff wat dieper kan praten, een paar daarvan heb ik leren kennen op psy goa feesten. daarvoor voelde ik me ook vaak introvert op feestjes, ik heb wel meegemaakt dat ik wel een lekker gesprek had met iemand en dat er dan vanuit een soort groepsdruk "gezegd" werd dat dat soort discussies maar ergens anders moeten, nu is het tijd voor bier, vrouwen en voetbal. zoiets. moeilijk te bewoorden.

Ik bedoel niet dat je op elke feest en in elke kroeg je het wezen van het zijn hoeft te doorgronden, maar het moet iig *mogen* en het is fijn als je vrienden hebt waarmee dat af en toe gewoon kan.
 

aether

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
196
Hoi Forest,

(kunnen jullie uitleggen welke veranderingen psychedelica in jullie ''nuchtere'' staat van het dagelijks leven teweeg hebben gebracht? )

Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar je schrijft welke veranderingen psychedelica in jullie NUCHTERE staat van het dagelijks leven teweeg hebben gebracht.........

Tijdens een reis, voel ik me anders behoorlijk NUCHTER, scherper nog, ik kom in een opper-bewustzijn. Wat mogelijk maakt, meerdere deuren, van verschillende kamers te openen.

Als je ademt en ziet (dus niet kijken...dat is een groot verschil) maar ziet, zie je dat alles bv alleen uit sterrenstof etc bestaat, de ademde structuren, netwerken, whatever, de prisma-kleuren wat alles tekend, de hoeveelheid trillingen etc, het eeuwig en altijd ineenvallen, en samentrekken van responsen. Materie is ja, een illussie, materie is louter GEEST! Materie zijn voertuigen om de geest op een hoog niveau te willen brengen....waar we al miljoenen jaren over doen.
lOS DAARVAN, BEVESTIGT BV, DE KWANTUMMECHANICA, DAT MATERIE VOOR 99,9999999999,99999 procent uit LEEGTE bestaat!, maar waarom is dat zo? omdat het bewustzijn is.

Trippen heeft het leven voor mij zoooooooo ontzettend verrijkt, mocht ik dit nooit hebben ervaren, dan was ik een totaal ander persoon, met een totaal andere geest-inhoud. Door bewustveruimende ervaringen d.m.v
reizen in de geest, pas je deze kennis dagelijks toe.

Ik raad je aan forest, om " Het Veld " te lezen, van Lynne mc.taggart!!!
Dit heeft behoorlijk wat te maken met reizen etc, het veld, wordt je nl, ook geopenbaard tijdens een trip etc. ( vooral ook wetenschappelijke feiten, dir in de nabije toekomst onontkoombaar zijn, voor intergratie.......ik wacht af!

Misschien valt de puzzel beter samen, en geeft het wat opheldering, over hoe je dit alles moet intergreren in je " zijn ".

ok, groet sh.
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
^_^ hoi aether

jah, daarom had ik nuchter tussen twee '' gezet.

''Wat een mens ''niet nuchter'' maakt, is de mogelijkheid verliezen dingen van verschillende kanten te bekijken, vast te zitten in een gedachtepatroon. Psychedelica kunnen dit voorkomen/doorbreken.''


Die kwantummechanica is heel interessant, maar geloof jij dat materie 99% ''niks'' is?
misschien niet energie die ze kunnen meten met apparaten die voor 99,9999999999,99999 uit leegte bestaan^_^, maar jij weet ook dat als je psychedelica neemt je kan zien hoe vol de dingen juist zijn, van energie.
tot op een bepaald niveau is het iets, stijg je daar boven uit, kan het niets worden, stijg je daar boven uit, word het alles.
(naar mijn mening kan het zo gaan)

bedankt voor het advies over het boek, ik zal het bestellen.


forest
 

aether

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
196
Alweer hoi!

Die kwantummechanica is heel interessant, maar geloof jij dat materie 99% ''niks'' is?

Neeeej, ik schreef leegte........dat is niet nix...(lol)
Wetenschappers kunnen tot nu toe niet verklaren Wat deze leegte is, zeer en zeer vermoedelijk is het bewustzijn .(en ik voor mezelf weet dat zeker)
dus, geestesstof. Sterrenstof is ook geestesstof, net als materie. Materie zou niet eens kunnen bestaan zonder zoiets als een BEWUSTZIJN, of iets dergelijks.....het zijn de bouwstenen van al!!! het bestaan. Micro-macro etc.

Dus, jah, tuurlijk weet ik dat de energie wat je ervaart, en of ziet tijdens een trip geen leegte is, zo bedoel ik het niet, dat bedoelde ik met de wetenschappelijke analyse over elektronen-protonen-kwartsen etc etc, dus waar materie, in zijn/haar diepste kern nou eigelijk uit excisteerd.

Ik schrijf je binnenkort ff een pmetje, omdat er anders zoveel gelul meegelezen wordt.

ok, groet!
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
welnee, dat gelul is nou juist het interessante .. ;) en wat is een betere plek
voor filosofisch gedoe dan een SmartCafe ?

grtz..
 

aether

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
196
Nou, omdat ik es een pmetje kreeg, over een trip-beschrijving van mij,
dat ik het ut mn duim geluld zou hebben, en mensen probeerde af te schikken, en bla bla bla, maar ok, dan gaan we rustig verder!!

...in smart-caffee!
 

Indiaan

Glandeuse pinéale
Inscrit
20 Fev 2006
Messages
220
Ikzelf had vooral moeite met de mogelijkheid dat er juist niks kon bestaan. Want een totale niks is voor de mens niet voor te stellen. Je weet toch nooit hoe het voelt omdat je het niet mee kunt maken.

Toen ik psychidelica begon te gebruiken, begon ik ook te accepteren dat er wel degelijk iets zou kunnen zijn. Dus nu zweef ik er tussen in. Ik maak geen harde statements. Alleen dingen waarvan ik denk dat ze waar zouden kunnen zijn, maar evenveel ook weer totale BS zouden kunnen zijn.

VB: Ik weet niet of er een god bestaat omdat ik niet kan bewijzen dat hij wel of niet bestaat.

Zoiets kunnen veel mensen moeilijk accepeteren. En het gebruik van psychidelica heeft dit effect op mensen. (of in ieder geval dat gevoel heb ik.) Het leert je wat meer dingen in het midden te laten en over dingen te discussieren. Wat ik dan wel krijg is dat mensen vinden dat ik niet goed discussieer. Ze vinden dat ik niet naar een compromis moet werken, maar standvastig mijn ideeen uit moet dragen.

Als laatste merk ik ook dat ik mensen meer begrijp dan vroeger. Maar ja, dat kan ook weer een illusie zijn :p

just my 2 cents
 

Indiaan

Glandeuse pinéale
Inscrit
20 Fev 2006
Messages
220
aether a dit:
Nou, omdat ik es een pmetje kreeg, over een trip-beschrijving van mij,
dat ik het ut mn duim geluld zou hebben, en mensen probeerde af te schikken, en bla bla bla, maar ok, dan gaan we rustig verder!!

...in smart-caffee!

Toen ik mijn tripreport van mijn salvia ervaringen op internet had gezegd hadden sommige mensen ook moeite met dat te geloven. Drugs heeft echter een verschillende uitwerking op iedereen alleen niet iedereen kan dat begrijpen.

Daarnaast is het ook verdomd moeilijk om je ervaring goed in woorden op te schrijven. Woorden zijn nu eenmaal niks anders dan vage indicatie van het daadwerkelijke gevoel dat je hebt.
 
Haut