Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Vanavond op ned 2: Ayahuasca ceremonie

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Op je rug liggen is een verslechtering van je doorbloeding en vernauwing van je strottenhoofd en keel holte. Het beste is een hoek van 140 of 150 graden met groot kussen onder de rug en het hoofd. Omgeving oogt me wat te klinisch, te opgesloten en het kunstlicht met de kaarsen is ook niet uitnodigend. Zo'n wit pak is al misselijkheid opzicht.

Rozen, aardbeijen, vruchtensap op tafel en open ramen met zich op de lucht is natuurlijker. Voor de rest is er een inlegging dat 'houden van' en gezamelijk zielsverbondenheid enkel het bericht van ayahuasca is. Eigenlijk veranderd er dan dus niets, enkel een intensivisering van wat je al wist.

Het zit het verwerkt in een programma wat bij mensen die nog nooit getript hebben de indruk wekt dat het slechts een iets ander soort workshop of sessie is dan de reguliere moderne waar ook een fortuin voor wordt gevraagd. Aan de omgeving zie je nauwelijks verschil. Geluk zoeken vind ik nogal een beperkt motief ten opzichte van wat mogelijk is. Het is wel typerend voor al die happiness magazines en andere kul wat maatschappelijk gefocuste individuen er even bij doen.

Waar ik het wel echt mee eens was, was dat daar waar men stelt dat gebeurtenisen hen vaak overkomen, vaak het gevolg zijn van hun handelen in een eerder stadium. De kennendheid hiervan geef controle over je toekomst, je maakt keuzes.

Eigenlijk vond ik de BBC een meesterstuk afleveren omtrent Ayahuasca, gewoon in de jungle in je blote togus en een radicaal ander leven. Vergeleken hierbij is dit een echt verkapte weergave.
 
Haut