Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Technoshamanism / Muziek

Space-is-the-Place

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Sept 2008
Messages
1 072
magickmumu a dit:
steve roach heeft ook muziek met meer ritmes
Mja z'n tribal ambient vind ik persoonlijk niet zo, maar bijvoorbeeld Structures from Silence, wat een heeeeeerlijk album.
Kheb m'n laatste paddestoel reisje doorgebracht op 1 nr van dat album: Reflections in Suspension. Elke keer was hij ook weer anders en morphte hij weer mee met m'n reis, was echt onwijs mooi.

magickmumu a dit:
Xela - for frosty mornings and summer nights. (IDM)
Xela is een held, vooral z'n Label, Type Records, brengt zulke heerlijke muziek uit.
Alhoewel ik Xela niet zou bestempelen als IDM, IDM is vaak best snel met echt vrij georganiseerde chaotische beats.
Tis wel heerlijke muziek.

Helios (Type) is ook superfijn tijdens een reis, vogeltjes en kleine apparte geluidjes als ritme, echt heerlijk genieten.
Helios - Coast Off
Ik hou echt zo gigantisch veel van Helios, de man snapt de weg naar m'n :heart:

Aaaah Biosphere :heart:
Ook zo fijn om op te trippen.

Qua organische geluiden vind ik Aglaia heel sterk, ook echt te fijn om op te trippen, er is maar 1 stukje van een nr te vinden op youtube, hun meeste tracks zijn 20 minuten tot een half uur
Aglaia - Seven Ancient Glaciers (van album: Three Organic Experience)

Een van m'n vetste ervaringen was nog steeds Amon Tobin's Out From Out Where album, elk geluid heeft gewoon een plaats in het spectrum en dat uit zich in "3D geluid" geluiden die achter je langs gaan en over je heen vliegen en super veel details. Kheb zo zwaar respect voor die man, dat hij dat kan creeeren met alleen samples, met hardware heb je al best ronde geluiden, maar met samples werken blijft moeilijk en deze man heeft het tot kunst verheven.
Het hele album gaf ook echt zo'n mystiek gevoel, kben blij dat ik daarmee m'n eerste acid trip ben ingegaan ipv dat industriele doorstamp goa gedoe (waar tripmaatjes helemaal dol op waren, wat ik op een gegeven moment echt zat was)

Shamanita a dit:
heb die steve roach eens opgezocht, kende hem niet.. te ambient-achtig voor mij (geen beat, enkel lange pads).. Nuja, om te slapen is zo'n muziek natuurlijk wel uitstekend, maar om gewoon te chillen heb ik liever iets met wat ritme in.
Jeniger a dit:
+1 Inderdaad, dat gevoel heb ik ook met die muziek... het lijkt ook meer sfeer muziek dan dat je op de details kan letten
Jeniger a dit:
"psychedelics" zijn bij uistek de tool om all je oude verwachtings patronen (ook kwa muziek) overboord te gooien en de muziek in de meest eerlijke vorm te ontvangen,het is maar net hoe open jij er zelf voor bent.....

:roll:
 

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
magickmumu a dit:
Als jij graag sphongle wil luisteren. Ga je gang. Het is jou trip, niet die van mij. Whatever floats your boat
:lol:
:D

Ik vind sphongle niet veel aan, wel ben ik het net shamanita eens dat er een sjamanistisch tintje aan zit. Laten we proberen wel selectief zijn en vooral de muziek met sjamanische tint te posten.

Een belangrijk punt dat je lijkt te vergeten is dat het heel anders klinkt nuchter dan wanneer je tript, en ik het vreemd vind dat je kan oordelen zonder ervaring :wink:

my boat
Dymons
 

Space-is-the-Place

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Sept 2008
Messages
1 072
Ik denk dat Sjamanistische tint heel arbitrair is, als ik namelijk Tobin luister of Helios of Roach, dan heb ik ook het idee dat ik mee word genomen op een shamanistische reis, het voerd je mee naar andere plekken en kan ervaren worden als zeer mystiek.

Als jullie persee Shpongle achtige dingen bedoelen, dan heb ik eigenlijk niet zoveel tips, behalve Bluetech (die niet altijd even sterk is, maar heerlijke tracks heeft) die al door Magick is getipt...
 

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
Space-is-the-Place a dit:
Ik denk dat Sjamanistische tint heel arbitrair is, als ik namelijk Tobin luister of Helios of Roach, dan heb ik ook het idee dat ik mee word genomen op een shamanistische reis, het voerd je mee naar andere plekken en kan ervaren worden als zeer mystiek.

Ja daar heb je eigenlijk helemaal gelijk in.
:oops:
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Aglaia dat kon ik nog niet.
Klinkt goed.
Bedankt voor de tip space. :thumbsup:
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Ovuca – Wasted sunday's
Astrobotnia Part 1,2,3
Aleksi Perälä - project v
allemaal door dezelfde artist.
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Het eerste album van east forest heet the education of the individual soul en hij is gratis te downloaden via zijn site.
http://www.eastforest.org/

East forest maakt ambient achtige muziek met piano en veel omgevingsgeluiden.
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
als jullie van sphongle houden denk ik dat jullie Solar Quest ook wel kunnen waarderen. het heeft ook exotische geluiden, maar is wat meer downtempo.
De albums die ik geluisterd heb zijn Sola Luna en Orgship
Ik vondt Sola Luna het best.
 

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
magickmumu a dit:
als jullie van sphongle houden denk ik dat jullie Solar Quest ook wel kunnen waarderen. het heeft ook exotische geluiden, maar is wat meer downtempo.
De albums die ik geluisterd heb zijn Sola Luna en Orgship
Ik vondt Sola Luna het best.

Die dubbelcd heeft eens op repeat gestaan tijdens een van mn trips...... zeker een dikke aanrader :D



Telepath
 

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
magickmumu a dit:
als jullie van sphongle houden denk ik dat jullie Solar Quest ook wel kunnen waarderen. het heeft ook exotische geluiden, maar is wat meer downtempo.
De albums die ik geluisterd heb zijn Sola Luna en Orgship
Ik vondt Sola Luna het best.

Die dubbelcd heeft eens op repeat gestaan tijdens een van mn trips...... zeker een dikke aanrader :D



Telepath
 

thedragonexperience

Neurotransmetteur
Inscrit
1 Fev 2009
Messages
22
Over leuke deuntjes tijdens het trippen gesproken. Waar ik woon begrijpen ze mijn muzieksmaak totaal niet....waar het aan ligt...Joost mag het weten! waar ik o.a. goed op heb getript zijn...Download,Cevin key en platEAU. Deze muziek is niet voor de doorsnee luisteraars> Het is uitstekende muziek voor de hoofdtelefoon waar ik zeer de voorkeur op leg. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en zou het leuk vinden om een mening van jullie te horen. Positief of negatief...maakt niet uit....smaken verschillen!

Download -

Download -

Cevin Key -

Cevin Key -

PlatEAU -

PlatEAU - http://www.youtube.com/watch?v=PZKjpBznNPw

De "clips" bij de nummers zijn vaak erg belabberd....en de nummers die je hoort zij absoluut niet de beste nummers van het betreffende albums....excuses!
 

Space-is-the-Place

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Sept 2008
Messages
1 072
magickmumu a dit:
Het eerste album van east forest heet the education of the individual soul
Aaaaaaaaaah, wat een schattige lieve deuntjes!!! :heart:
Ik hou wel van lieve electronica :mrgreen:
Jammer dat hij geen echte piano gebruikt, maar klinkt chill

Download, platEAU en cK: ik vind het tof wat ze doen, vage electronica met een psy randje, maar voor mij is't het allemaal net niet ofzo.
 

thedragonexperience

Neurotransmetteur
Inscrit
1 Fev 2009
Messages
22
Hahaha....schattige lieve deuntjes!!! Zo heb ik het nog niet bekeken maar daar zit wel iets in geloof ik! :) Dus je kent cEVIN Key en z''n zijprojecten zoals Download en Plateau?! Super zeg...ik ken er welgeteld 1 iemand en jij zou dan de 2e zijn. Ik vindt hun/zijn muziek echt meesterlijk in alle opzichten. Vooral de afwisseling en dat elk synth geluid constant heel subtiel veranderd....allemaal heel doordacht. Bij mij raakt zijn muziek altijd een gevoelige snaar en beinvloed mij bij het maken van mijn eigen muziek.

Ik heb hier wat namen van bands/artiesten gechecked en niet alles spreekt me aan. wat ik wel geinig vond klinken was Shpongle maar niet alle nummers. Nog nooit van gehoord....denk dat ik uit een heel andere hoek kom. Kan me wel goed voorstellen dat het met een portie paddo's er lekker aan toe kan gaan :D

Nog tips voor leuke muziek?
 

thedragonexperience

Neurotransmetteur
Inscrit
1 Fev 2009
Messages
22
Wat trouwens ook leuk is tijdens het trippen is o.a. Boards of Canada.
En Beefcake (leuke clip)
En nog zoveel meer! :D
 

Space-is-the-Place

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Sept 2008
Messages
1 072
Boards is geniaal.
Maar m'n schattige lieve deuntjes was een reactie op East Forrest.

Ik kende idd platEAU en cK al, download nog niet, maar kwist dattie nog een ander project had.
Maar zoals ik al zei, het is allemaal net niet mijn ding.
Maar kvind echt de insteek supertof
 

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
Bij mij raakt zijn muziek altijd een gevoelige snaar en beinvloed mij bij het maken van mijn eigen muziek.

Cool wat voor muziek maak je?

denk dat ik uit een heel andere hoek kom. Kan me wel goed voorstellen dat het met een portie paddo's er lekker aan toe kan gaan..

precies, de bedoeling van het topic gaat precies over dit soort muziek, waarbij het vrij duidelijk is dat de producer flink geexpirimenteerd heeft en/of beinvloed is door psychedelica/sjamanisme. In uiting door psychedelic ritme',s effecten, ethnische invloeden, en ode's/ samples aan de middelen/sjamanen

Niet alles wat psy of atmospherisch is valt meteen onder deze categorie vind ik persoonlijk.

Tikal - meditation

de sample/lezing in die track, zo mooi :shock:
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Daarom begon ik ook gelijk over Steve Roach.
Hij heeft heel veel sjamanistisch/psychedelische en ook ethnische invloeden.

De eerste keer dat ik steve roach in een trip luisterden had ik een van de meest bijzondere visioenen die ik ooit gehad hebt.
 

Space-is-the-Place

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Sept 2008
Messages
1 072
Ik zeg dan ook Deadbeat!
Well het album New World Observer dan.
Het album ervoor is wel ok en erna vind ik niet zo, maar die plaat heeft me echt meegenomen op reis tijdens een leuke portie paddestoelen.
 
Haut