Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Stelling:

experience

Neurotransmetteur
Inscrit
12 Sept 2003
Messages
88
Stelling:

Wanneer wij een hallucinatie zien en er vanuitgaan dat er geen massa is maar louter alles uit energie bestaat, zien wij een vervorming van energie (dat wij kunnen waarnemen doormiddel van enthogene middelen) die anders niet waarneembaar is, dus de dingen dus nog wel echt zien maar dan vanuit een ander perspective, maar niet minder echt!
:confused:
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
als dat zo is, zijn er nog een aantal natuur weten die we nog niet kennen (en die zijn er waarschijnlijk wel) maar of het echt zo is?
 

wilbertk

Neurotransmetteur
Inscrit
21 Nov 2004
Messages
20
is dat hetzelfde als zero point energy??? Ik heb laatst een documentaire gezien over dit onderwerp. Deze is denk ik gewoon te downloaden... Het gaat erover dat er een apparaat is uitgevonden dat meer dan 100% efficient is wat dus in zou houden dat je gratis energie zou kunnen opwekken. Ik zou m misschien ook wel kunnen sturen als er iemand geinteresseerd is... Heel interessant allemaal, zeker als het waar is wat er beweerd wordt...
 

experience

Neurotransmetteur
Inscrit
12 Sept 2003
Messages
88
als je een link weet waar die docu. is te downloaden, zet 'm hier maar neer!
 

Roy

Matrice périnatale
Inscrit
13 Déc 2004
Messages
16
Zeker zet maar neer, klinkt interessant. Maar dat heeft toch vrij weinig te maken mat hetgeen wat je ziet als je hallucineert? Vind het wel een mooie stelling. Ik ga er maar eens veel onderzoek naar doen. :grin:
Ik geloof wel dat alles op deze bol ook bepaalde energievelden heeft, en dat je die beter kan zien als je tript. Maar als alles wat je ziet tijdens trippen ook een realiteit is, dan is die realiteit wel een kermis!!
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
ik denk dat dr meer dan een realiteit is, en dat we met iedere trip in een andere komen, voor een korte periode.
en dat we van al deze realiteiten kunnen leren. beetje zoals shulgin zegt dus. dat iedere trip 1 of meerdere deuren opent. en dat iedere realiteit een echte wereld opzich is.
 

synap

Neurotransmetteur
Inscrit
4 Sept 2003
Messages
74
Wat nou als perceptie/realiteit een subjectieve interpertatie is voortkomend uit een biochemisch neurologisch functioneren wat beinvloedbaar is door biochemische substanties.

Aka, er is geen 'true' iets.

Daarbij komt dat 'energy' een los begrip is. Energy
heeft een vorm, en materie is een vorm van energy.
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
is de realiteid in een trip een valse realiteid?
want in een trip kan ik de dingen die ik zie niet vastpaken, en het is moeilijk om dat te proberen, ik voel altijd een sterke kracht om de dingen die ik zie niet vast te paken, als of mijn onderbewuste de ilusie instant wil houden. mischien wil het onderbewuste iets aan me leren, en probeert het de tijd vast te houden, en vertraagd de tijd darom vaak ook? hmmz interesante gedachte zo
 

Woody

Glandeuse pinéale
Inscrit
29 Jan 2005
Messages
106
Stelling:

Wanneer wij een hallucinatie zien en er vanuitgaan dat er geen massa is maar louter alles uit energie bestaat, zien wij een vervorming van energie (dat wij kunnen waarnemen doormiddel van enthogene middelen) die anders niet waarneembaar is, dus de dingen dus nog wel echt zien maar dan vanuit een ander perspective, maar niet minder echt!
:confused:
Interessant, maar wie beweert dat er geen massa bestaat en alleen maar energie?
IMO is een hallucinatie niets meer dan een vervorming van perceptie in je hersenen. De werkende middelen in drugs beinvloeden je hersenen en de daar aanwezige receptoren zodanig, dat je dus iets anders ziet, hoort of voelt....of zoiets...dus.... :think:
 

iris

Neurotransmetteur
Inscrit
29 Sept 2005
Messages
52
Massa is relatief.
Het klinkt misschien een beetje vreemd, maar hier geloof ik ook in. Dit door een ervaring van mijn moeder. Zij had een vleesboompje (goedaardig kankergezwel) in haar buik. Ze kon het laten opereren maar ze besloot naar een vrouw te gaan die speciale technieken had geleerd in de amazone. Wat die vrouw deed om het boompje te verwijderen, was simpelweg, met de blote handen, door m'n moeders buik gaan. Het boompje pakken, en eruit trekken. Daarna was de buik gewoon weer heel. Ze had nog een paar dagen een rode streep op haar buik. Maar er is niks geen snijwerk of zo aan te pas gekomen. Bizar maar waar...
 

svandamme

Glandeuse pinéale
Inscrit
14 Mar 2005
Messages
180
ik raad het laatste boek van A.Hofmann aan
Inside Outlook

0893341169.01._SCTZZZZZZZ_.jpg

http://www.amazon.com/exec/obidos/h...m/exec/obidos/tg/detail/-/0893341169?v=glance

het bespreekt net dit soort stellingen

bv. er zijn meerdere realiteiten

de realiteit van iemand die blind is , is anders dan de realiteit van iemand die kan zien

elkeen heet zijn eigen perspectief op dingen , maar we gaan er toch van uit dat er maar 1 realiteit is ...

het is eerder een filosofisch boek, gaat niet perse over psychedelics
 

iris

Neurotransmetteur
Inscrit
29 Sept 2005
Messages
52
okee! Ik denk dat ik dat maar ga zoeken.
klinkt intressant
 

cody

Glandeuse pinéale
Inscrit
21 Juil 2005
Messages
114
lees es de boeken van carlos castaneda... :)
daar staan die dingen allemaal perfect uitgelegd.
 

lucasdr

Elfe Mécanique
Inscrit
18 Sept 2005
Messages
274
Ik geloof in dat een trip net als 'de echte wereld' een hallucinatie is. De hersenen functioneren bij een trip anders en daardoor kunnen we andere dingen waarnemen.
Massa is in mijn ogen opgebouwd uit energievelden (en volgens de wetenschap in principe ook). De afstand van een elektron tot de kern van een atoom bijvoorbeeld is in vergelijking tot de grootte van een elektron/proton/neutron heel erg groot. Om dan nog maar weg te laten dat deze 'bouwstenen' ook weer uit kleinere deeltjes bestaan. Uiteindelijk zal je niks overhouden behalve energie...
 
Haut