Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Psychedelische therapie

Rutger

Sale drogué·e
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
822
Ik heb gisteren avond nog een documentaire zitten kijken over ayahuausca maar ik moet zeggen, ik heb nog nooit zo veel mensen zien kotsen (zelfs niet in Nederlandse films). Op zich niks mis mee maar het lijkt me wel vrij typerend voor de ayahuausca trip.

In de zelfde docu kwam iemand ook bij een stam die het gif van kikkers gebruikte om visioenen te krijgen. Dat de kikker hiervoor eerst een vrij lange rituele martelgang moetst ondergaan hoorde daarbij maar was wel vrij ernstig om te zien. Ook de manier van inname was vrij opvallend, het gif werd in kleine balletjes vermengd met spuug van de beste jager op kleine wondjes (de ze eerst maakten op elkaars lichaam) gezet. Het mooie hiervan was om de zie hoe snel het gif op deze manier je lichaam binnen kwam , na minder dan een minuut stonden de personen op om hevig te braken. Het effect hierna was echt anders dan bv ayahausca , het lichaam werd sterk en deze stam gebruikte dit dan ook voor de jacht.

Maar om niet weer te veel oftopic te gaan : Ayahuasca lijkt me zeker wel iets om mee te kunnen genezen , maar wat ook veel in de docu naar vooren kwam is dat de setting waarin het genomen wordt erg belanrijk is en dat je toch wel diep het binnenland in moest gaan om de echt (magical) Ayahuasca evaring te beleven.
 

Wiero

Matrice périnatale
Inscrit
8 Oct 2014
Messages
6
nog een nieuweling op het forum, dit jaar maak ik mijn profielwerkstuk over psychedelica en zou heel graag contact met je opnemen hierover! hoor het heel graag van je.
 

Wiero

Matrice périnatale
Inscrit
8 Oct 2014
Messages
6
Dit jaar maak ik mijn profielwerkstuk over psychedelica, graag zou ik hierover contact met je opnemen!!!
 

Wiero

Matrice périnatale
Inscrit
8 Oct 2014
Messages
6
Beste Christiaan, dit jaar houd ik mijn profielwerkstuk over psychedelica, zou graag contact hebben via email of misschien zelfs een afspraak maken. Hoor het heel graag van je!
 
Haut