Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

PADDO-Vereniging !???!

Mycophile

Alpiniste Kundalini
Inscrit
30 Juil 2004
Messages
534
Kleine boetes? Andere prioriteiten? Tolerant land?

Ik weet niet waar jij gewoond hebt de laatste paar jaar. Maar toen ik een jaar of 2 terug voor het eerst werd geconfronteerd met 'stille agenten' op de dansvloer, was ik dezelfde mening als jou vrij snel kwijt. De 'stille agent' was voor mij een schok destijds, nu kijk ik niet eens meer op van de kliklijn die in NL massaal gebeld wordt...
 

aether

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
196
Redhawk,

Welke eisen?...voor iedere GEINTERESSEERDE, klaar;-)
 

redhawk

Alpiniste Kundalini
Inscrit
18 Avr 2008
Messages
722
Mycophile a dit:
Kleine boetes? Andere prioriteiten? Tolerant land?

Ik weet niet waar jij gewoond hebt de laatste paar jaar. Maar toen ik een jaar of 2 terug voor het eerst werd geconfronteerd met 'stille agenten' op de dansvloer, was ik dezelfde mening als jou vrij snel kwijt. De 'stille agent' was voor mij een schok destijds, nu kijk ik niet eens meer op van de kliklijn die in NL massaal gebeld wordt...

Als ik het goed begrijp, is jouw mening drastisch omgeslagen na te zijn geconfronteerd met een ‘stille agent’ op de dansvloer? Wat voor vreselijke straffen heeft meneer de agent hier uitgedeeld?

De afgelopen jaren heb ik niet alleen in Nederland doorgebracht, vandaar dat ik ook mooi vergelijkingsmateriaal heb, wat betreft de tolerantie die er in het buitenland is voor een drugsgebruiker. En je kunt toch niet beweren dat justitie hier, als een prioriteit heeft, om ons als gebruiker achter slot en grendel te krijgen. Nederland behoort op dit gebied tot één van de meest vooruitstrevende landen in de wereld. Ook al worden straks coffeeshops gesloten, dan is dit alleen voor de formele beeldvorming.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Maar ik denk dat velen van ons wel paddo's gaan kweken en verkopen. Met die handel kunnen we in de problemen raken.
 

redhawk

Alpiniste Kundalini
Inscrit
18 Avr 2008
Messages
722
Verkopen?? Dat is een keuze die je zelf maakt en geheel los staat van het consumeren. Bovendien zou ik er zelf geen cent aan willen verdienen! Hoogstuit zal ik ze weggeven en de gebruiker een goede reis wensen, maar uitsluitend als ik weet dat ze er op een respectvolle manier mee om gaan.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Hoogstuit zal ik ze weggeven en de gebruiker een goede reis wensen,
Met LSD gebeurt dat ook wel eens, maar in het algemeen worden de meeste porties toch gewoon onderling verkocht. Je kunt niet blijven weggeven. Voor je het weet wordt je vrijgevigheid uitgebuit.
 

Mara

Elfe Mécanique
Inscrit
29 Avr 2008
Messages
398
redhawk a dit:
Verkopen?? Dat is een keuze die je zelf maakt en geheel los staat van het consumeren. Bovendien zou ik er zelf geen cent aan willen verdienen! Hoogstuit zal ik ze weggeven en de gebruiker een goede reis wensen, maar uitsluitend als ik weet dat ze er op een respectvolle manier mee om gaan.

+1 Ik zou nooit paddenstoelen kunnen verkopen, weggeven aan mensen die je vertrouwd lijkt me een veel betere zaak. Al moet je toch ergens een kweekset vandaan halen natuurlijk.

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je sowieso wilt nadenken over 6 jaar in een gevangenis slijten. Er is zoveel meer wat je kunt betekenen voor deze maatschappij. Kom je door privegebruik ook in de bak? Ik dacht dat het verbod voornamelijk op distributie was gericht?

Voor je het weet wordt je vrijgevigheid uitgebuit.

Alleen als je dat zelf toelaat.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Als het met de paddo net zo eindigt als met LSD, MDMA, 2cb etc., dan is het zo dat er uiteindelijk een levendige onderlinge handel op gang komt, waarbij vrijwel alle gebruikers min of meer verhandelen. Natuurlijk kun je paddo's zelf kweken, maar niet iedereen zal uiteindelijk met de snelkookpan aan de slag gaan. Ik ben gewoon realistisch.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Redhawk a dit:
Verkopen?? Dat is een keuze die je zelf maakt en geheel los staat van het consumeren. Bovendien zou ik er zelf geen cent aan willen verdienen! Hoogstuit zal ik ze weggeven en de gebruiker een goede reis wensen, maar uitsluitend als ik weet dat ze er op een respectvolle manier mee om gaan.

Ja, dat vind ik nu persoonlijk een lastig punt. De paddenstoelen uit mijn laatste kweekset heb ik zo'n beetje allemaal weg gegeven. Ook heb ik een tijdje terug een aantal zegels LSD weg gegeven. Maar nu dat de paddo verboden is geworden, word het ook moeilijker om paddo's te verkrijgen. Dus op zich heb ik een dubbele gedachte bij het verkopen van paddenstoelen. Aan de ene kant vind ik het belangrijk dat ze in de omloop blijven, maar aan de andere kant......

CaduceusMercurius a dit:
Hey, zullen we met een groepje een afspraak bij een gevangenis maken, om te vragen of we een rondleiding kunnen krijgen? Vragen ze waarom, dan antwoorden dat wij vanaf heden het risico lopen in de gevangenis terecht te komen, en willen weten of we dit risico wel of niet willen nemen. En dan aan het eind van de rondleiding serieus overwegen of we zes jaar van ons leven daar door zouden willen brengen wegens het distribueren van paddo's. Lijkt me overigens best een leuk item voor op TV.

Als je de media van te voren in zou lichten met het verhaal dat je een actie voert tegen het paddo verbod, dan weet ik zeker dat er wel een mooi item op de televisie te zien zou zijn.

Redhawk a dit:
Er zal geen rechter in Nederland zijn, die je tot een gevangenisstraf zal veroordelen voor het consumeren of het op kleine schaal kweken van paddo’s. Het zal hooguit van je worden afgepakt en als het echt tegenzit, misschien een kleine boete worden uitgeschreven. Gelukkig heeft justitie ander prioriteiten en leven we toch nog in een vrij tolerant land. Het verbod is denk ik meer gericht, als signaal naar het buitenland.

Idd, op een boette na word er haast nooit een maximale straf gegeven. Kijk voor de grap maar is naar vandalisme. Ergens een raam ingooien daar staat toch een behoorlijke gevangenis straf voor, toch word dit meestal afgedaan met een boette of een taakstraf. En dit zelfde zal zeker ook voor de kwekers/verkopers van paddenstoelen gaan gelden. De gebruiker zal er denk ik wel zonder kleerscheuren vanaf komen. Je zou hooguit op het bureau terecht kunnen komen, om daar te ontnuchteren. Wat GEEN mooie plek daarvoor is. ;)

Redhawk a dit:
Maar ook ik ben een voorstander om ons te verenigen, en zo een stem te vormen in de samenleving. Net zoals CM aangeeft, zal het dan niet gericht moeten zijn op het recht van consumptie van de paddo’s.

Ik denk dat dit ook erg belangrijk is en dat we hier ook absoluut niet te lang mee moeten wachten...

Redhawk a dit:
De afgelopen jaren heb ik niet alleen in Nederland doorgebracht, vandaar dat ik ook mooi vergelijkingsmateriaal heb, wat betreft de tolerantie die er in het buitenland is voor een drugsgebruiker. En je kunt toch niet beweren dat justitie hier, als een prioriteit heeft, om ons als gebruiker achter slot en grendel te krijgen. Nederland behoort op dit gebied tot één van de meest vooruitstrevende landen in de wereld. Ook al worden straks coffeeshops gesloten, dan is dit alleen voor de formele beeldvorming.

Brugmansia, zei het ook al eens. Wij zijn stiekem hartstikke verwent in ons kikkerlandje.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Wat is er mis met een beetje geld voor bewezen diensten? Je hoeft geen winst te pakken, maar een vergoeding van het geleverde werk, de zorg en de liefde mag best worden beloond. Gezien het gemak van een grote opbrengst zullen de prijzen van paddo's omlaag gaan, terwijl ze misschien moeilijker te krijgen zijn. Ik zou ze zelf nooit gaan verkopen, maar heb weinig morele bezwaren tegen mensen die dat wel doen.
 

Jelleb

Glandeuse pinéale
Inscrit
5 Déc 2008
Messages
226
(ik heb niet alles gelezen, heb geen tijd, moet zo door. wou toch effe m'n mening kwijt)

maar is het niet mogelijk te zeggen dat je vereniging al een tijdje bestond, en dat deze geen enkel probleem ondervond aangezien je onze geliefde paddenstoeltjes gewoon kon kopen.
nu 'ie illegaal geworden is 'kunne wij niet meer verder met onze vereniging' en willen we daarvoor een vergunning..

't is maar een simpel idee maar vandaaruit kun je iets bedenken? ;)
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Probleem is dat verenigingen geregistreerd zijn, dus geen fictieve aanvangsdatum kunnen hebben.
 

TheSearchForSoma

Elfe Mécanique
Inscrit
13 Sept 2006
Messages
428
Dat is inderdaad het probleem, je kan niet aantonen dat je een echte vereniging had..; Hmm..Zou het iets uithalen als je zegt dat het toen nog geen officiëele vereniging was omdat dat niet hoefde,je moest namelijk geen vergunning aanvragen,je kon het meer als een clubje organiseren,er ging toch geen geld in rond want iedereen kocht zijn paddestoelen in de shop en niet bij de vereniging zelf..?
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Ik geloof niet dat je als vereniging het paddo-verbod zou kunnen omzeilen. Maar we kunnen ons bijvoorbeeld wel verenigen, waardoor je connecties op kunt doen. En eventueel aan paddo's of what so ever, kan komen....
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
^licht incriminerende opmerking. rustig aan.
 
Haut