Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Opium van Papaver Somniferum

Phantom

Neurotransmetteur
Inscrit
3 Juin 2008
Messages
22
Hi, ik ben nieuw op het forum en heb gelijk al een aantal vragen over Poppy planten.
Een aantal weken geleden werd ik steeds meer geinteresseerd in het zelf maken van opium uit de Papaver Somniferum plant die hier in Nederland nogal veel voorkomt. Ik vond op deze site al een artikel erover: http://www.psychonaut.com/index.php?opt ... 67&lang=en
helaas kon ik hier niet meer een post zetten.

Toevallig moesten we voor het vak ANW een proef doen en ik heb een simpele proef gekozen, namelijk: onder welke omstandigheden een plant het beste/snelste groeit. En besloot met mijn groepje bonen en papaver somniferum (het soort: Danish Flag) te kweken.

Nu, 2 weken nadat ik de zaden van de poppy heb geplant zijn ze zo'n 4 cm lang, maar ze zien er allen niet zo uit als dat ik op foto's zie van de verschillende stadia in de groei van poppies. Want als ik foto's op google bekijk zie je bij 2 weken na ontkieming al een aardige bos bladeren, maar bij mij zien ze er zo uit:


Heeft iemand hier verstand/ervaring met het groeien van deze planten? Of kan iemand mij vertellen of er iets fout gaat of niet?
 

skrudge

Alpiniste Kundalini
Inscrit
10 Déc 2005
Messages
694
Allereerst, welkom op het forum :)

met bonen? ik neem aan dat je de kleine zaden gebruikt hebt, want ik zie de zaailingen :)
kleine opkomst wel, maar 2, maar ik weet niet hoeveel zaden je gebruikt hebt.
Ik heb vorig jaar zelf oo kwat papavers gekweekt, en de eerste 2 weken tot een maand groeien ze langzaam maar gestaag. zorg ervoor dat ze genoeg licht en water krijgen, ze kunnen redelijk goed tegen volle zon. Na een aantal weken zal je bladvorming zien waarna ze de grond uit springen. Even geduld, en alles komt goed.
 

Phantom

Neurotransmetteur
Inscrit
3 Juin 2008
Messages
22
Ok bedankt.
Met bonen bedoel ik gewoon van die snijbonen, we moeten namelijk 2 verschillende planten soorten kweken.

Weet je ook hoe lang het duurt vanaf ontkieming totdat de zaad dozen rijp zijn om in te kerven?
 

skrudge

Alpiniste Kundalini
Inscrit
10 Déc 2005
Messages
694
Ik gok twee maanden, ik weet het niet precies. Ze moeten eerst helemaal uitgebloeid zijn voordat je kan kerven.
De foto is wel een beetje onduidelijk, maar zorg dat er genoeg wortelruimte is. Volle grond was beter geweest, of in ieder geval een wat diepe pot.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
Heeft er iemand al succesvol opium geoogst in deze streken die van goeie kwaliteit was?
Ik heb nog zef 50 bollen gekerfd en laten drogen. Het effect van het roken was er wel, maar ik vond het nu echt het werk niet waard...
 

Phantom

Neurotransmetteur
Inscrit
3 Juin 2008
Messages
22
Hoeveel gram, of hoeveel mL, opium kreeg je van die 50 bollen?
 

Phantom

Neurotransmetteur
Inscrit
3 Juin 2008
Messages
22
Ik heb vandaag 2 zaaddozen uit een tuin geplukt en er gelijk sneetjes in gemaakt, het witte melksap er vanaf geschraapt. Het was een miniscule hoeveelheid die ik heb opgevangen, vergelijkbaar met de grote van een millimeter van een paperclip. Toen het lichtbruin was heb ik het binnengenomen door er met een hete paperclip tegen aan te 'vrijven' en de rook ingeademd. Ik kreeg later alleen zware oogleden, meer niet. Dit was trouwens de eerste keer dat ik het probeerde.

Ook komen de poppies van het maanzaad dat ik bij de Turk heb gekocht boven de grond..
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Niet, om opium de grond in te praten. Maar zijn er niet veel meer leukere middeltjes?
 

Phantom

Neurotransmetteur
Inscrit
3 Juin 2008
Messages
22
Vast wel, maar ik heb nog nooit eerder iets gebruikt en ben niet oud genoeg voor smartshops, anders zou ik zeker nog wel even voor het verbod shrooms proberen, maar dit zit er dus niet in..
Een maat van me probeert ook P. Somniferum te kweken en dan waren we van plan het te proberen.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Tja, die leeftijd grens is een beetje lastig. Zelf heb ik daar nooit last van gehad omdat ik gelukkig pas op latere leeftijd ben begonnen met experimenteren.

Maar via *******.nl kun je nog wel andere middeltjes proberen...... Die een meer gewenst effect hebben dan die geplukte bollen.

Ik weet weinig van opium, maar het lijkt me nou niet het meest voor de hand liggende middel om mee te gaan experimenteren. Heb je jezelf goed ingelezen over de effecten en de nadelen ervan?

http://www.*******.nl/shrooms/grow_boxes/

Als je op ******* kijkt, dan vind je daar nog wel growkits. Als je deze opzet, heb je binnen een paar weken genoeg paddenstoelen voor een hele periode. Ik weet niet waar die kameraad van je mee bezig is, maar dit is in iedergeval behoorlijk makkelijk te doen.

Maar phantom, pas alsjeblieft op! Je bent dus nog jong, en paddenstoelen en andere psychedelica kun je ook in de toekomst nog wel gebruiken. Als je een beetje rond vraagt, valt er meer te verkrijgen dan als je zou denken. Gebruik dus niet zomaar allerlei vreemde middeltjes, omdat je de middellen die je eigenlijk wil proberen niet in de smartshop kan krijgen.
 

Phantom

Neurotransmetteur
Inscrit
3 Juin 2008
Messages
22
Mijn kleine papaver plantjes die ik binnen heb staan gaan allemaal langzaam maar zeker dood...
Die buiten staan leven nog wel, maar die heb ik ook later geplant.
Kan dit komen doordat ze te weinig licht krijgen, want ik heb ze niet bij de vensterbank o.i.d. staan.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Phantom a dit:
Vast wel, maar ik heb nog nooit eerder iets gebruikt en ben niet oud genoeg voor smartshops

Wellicht niet oud genoeg voor coffeeshops, maar smartshops mogen technisch aan iedereen verkopen. Niet dat ze het doen, hoor. Maar het mag (nog).
 

Phantom

Neurotransmetteur
Inscrit
3 Juin 2008
Messages
22
Ik ben nu iets verder gekomen met het kwekenvan de plantjes, ik ben een week geleden begonnenmet potgrond te gebruiken in plaats van aarde bemest met koeien mest, en merk al snel dat de planten veel sneller lang worden, maar ik weet nog niet of ze het uit zullen houden.





Dit waren de twee poppies na 3-4 weken in grond met koeien mest.



Dit zijn ze in potgrond na ong. 1-2 weken, zoals je ziet zijn de stengels al een stuk langer ( 2-3x zo lang)
Eerst zaten er ook zoveel kleine poppies in die blauwe emmer, maar daar heeft een soort 'Survival of the Fittest' plaats gevonden, dus hopelijk zijn daar alleen de 2 sterkste overgebleven, en gebeurt dit ook bij de plantjes in de potgrond.

(sorry voor de slechte kwaliteit van de fotos, maar ik heb ze met mijn mobiel gemaakt van dichtbij :p)
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
ik heb 2 dagen geleden een tiental bollen afgesneden en daarna ingekerfd maar dat was zoiezo al geen succes er kwam niets uit..
er is een vloeistof druk van de plant zelf nodig "eigenlijk" om te zorgen dat je optimaal sap uit de bollen krijgt.
dus ik had ook een tiental laten staan en ingekerfd
maar er is ook daar niets uitgekomen, nu weet ik niet of het te vroeg was of te laat in het seizoen
maar kheb het ook nog tussen 7 en 9 uur sochtends gedaan, het tijdstip waarop je het beste kan kerven, ik denk omdat dan de zon opkomt en de planten als het ware wakker worden en gaan pompen, en dan krijg je de meeste potente sappen

maar tot nu toe is de moeite zonder succes, ik zag ook al dat de helft van het veld waar ik was al geoogst was door een andere bollen spotter hehe :p

ik zit te denken om de bollen alsnog aan stukken te snijden en dan een extractie erop los te laten om te kijken of er op die manier opium uit te halen is.
 

Phantom

Neurotransmetteur
Inscrit
3 Juin 2008
Messages
22
Ik heb een paar dagen geleden een p. somniferum plant gevonden op een stuk land, en heb em mee genomen.
Hier zijn 2 foto's van de pods, zijn ze klaar om geharvest te worden of moet ik nog een tijdje wachten?




Voor wie mij kan helpen, alvast bedankt!
 
Haut