Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Nederlandse psychonaut maakt weer schitterende reis

Tetris

Glandeuse pinéale
Inscrit
5 Juin 2006
Messages
132
Jammer dat hier zo gebasht wordt, door mensen waarvan ik zoiets niet had verwacht!
ik zeg: vaarwel!
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
ik ben het geheel met tetris eens .. dit is gewoon bijna kinderachtig en erg kortzichtig...
sommige reacties zijn gebaseerd op dingen de een paar honderd jaar geleden zijn gebeurd, en andere op dingen die je leest en hoort etc.
er wordt hier een hoop over één kam gescheert idd

toon eens wat respect voor de medemens zeg.. wat voor overtuiging ze ook hebben .. hoe onwetend ze ook zijn.. iedereen heeft zijn eigen waarheid
je kunt niet zeggen dat jouw waarheid beter is dan anderen
we zullen het toch ook met elkaar moeten doen

ik had dit niet verwacht hier
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
ik ben hier om te leren
Niet alleen hier, ook elders op het Internet, en natuurlijk door de jaren en mystieke ervaringen heen, zul je nog een hoop leren, wij allemaal.

En ik weet zeker dat je nog heel veel zult leren. Vooral wat de onderliggende structuren van het universum betreft (denk aan cycli van planeten of zonnen om elkaar heen, en het maffe, uiterst idiote feit dat die cycli gelijk blijken te lopen met onze eigen cycli als mens en mensheid) is er heel veel te lezen en leren. Als je je daar voor open stelt, zul je beseffen dat de "chemische door evolutie gekatalyseerde toevalligheid" waar veel hardcore atheisten in geloven, net zo'n mythe is als het scheppingverhaal waar het de tegenpool van is.

De werkelijkheid zit opmerkelijk gestructureerd in elkaar. Het vage gevoel dat "alles verbonden is" en "een doel" lijkt te hebben, iets wat je vooral onder invloed van LSD of paddo's niet kunt wegdrukken, blijkt een wetenschappelijke basis te hebben. Vandaar dat ik schreef "nog veel te leren" en niet "nog veel te geloven." Het is fantastisch voor je dat je nog zoveel te leren hebt: nog vele opwindende ontdekkingen voor de boeg!

Over het bashen in deze thread: ik weet niet zeker of dit ook een reactie was op mijn "dan heb je nog veel te leren." Die opmerking was namelijk niet neerbuigend bedoeld, wat hopelijk uit bovenstaande blijkt. De meeste ontdekkingen heb ik zelf pas in de afgelopen 5 jaar gedaan, tussen mijn 27e en 32e. Zou ik de Ivar van 25 jaar oud een emailtje kunnen sturen, dan zou ik ook hem schrijven: "Je hebt nog veel te leren."

je kunt niet zeggen dat jouw waarheid beter is dan anderen
O jawel. Zeker wel. Waarom zou ik dat niet kunnen zeggen?

sommige reacties zijn gebaseerd op dingen de een paar honderd jaar geleden zijn gebeurd, en andere op dingen die je leest en hoort etc.
Geen idee welke reacties je bedoelt, maar de Christelijke gemeenschap doet, denkt en zegt anno juli 2007 dingen waar ik heel veel moeite mee heb. Elke paar weken staat er een voor mijn neus, en wat die persona dan zegt is een bron van ellende voor mij en voor hemzelf.

Ja, heksen worden niet meer verdronken, maar in de USA zitten duizenden mensen vast ten gevolge van cannabis consumptie. En wie heeft cannabis in de USA en daarna de UN aan banden gelegd? Harry J. Anslinger, een gristen. Maar inderdaad was hij niet de eerste...

Pope Innocent V111 (1484) decreed "cannabis" an unholy herb, Satan’s weed, herb of heathens, weed of the satanic masses etc., etc. This BULL is responsible for the Spanish inquisition as well as the "WITCH-HUNTS" of Europe in the late 1400's and early 1500's. The heathens and satanic followers he was referring to were the "Arabs" and "Africans" who Europeans regarded as the evil occupiers of the holy lands of the BIBLE. This "POPE" edits were used as reasons to launch a crusade against the "Turks". Millions of people died as a result of this so-called religious ban. Prior to Hitler this individual rightfully was considered the deadliest human in world history.

Today's right wing fundamentalist Christian conservatives (politicians), lead the charge in the witch hunt like U.S. WAR on "herb-users". The entire U.S. "WAR ON DRUGS" is driven by a "FUNDAMENTALIST CHRISTIAN" sense of morality that see's substances not acceptable to them as "EVIL"!
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
mijn main point hier is gewoon dat ik vind dat je mensen slecht of goed extreem gelovig of atheist moet respecteren
en je kan hier jaren over blijven discussiëren en dingen als war on drugs erbij gaan halen ... maar dat is totaal besides the point
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
'Probleem' met religies is dat ze unaniem acceptatie van sommige verschijnselen verwerpen en eeuwig tegenspreken.

Psychonautisme verwerpt op voorhand niets. Het is Christenen/Moslims etc hun goedrecht om hun geloof tot uitdrukking te brengen. Al hou je jezelf het recht voor hen niet te volgen. Maar hen per definitie eveneens niet een sticker op te plakken.

God is voor mij de verwondering en bizarre, absolute piekende gevoelsstromen/emoties die een menselijke geest kan hebben, even als de natuurwetten en elke vorm van materie die de evolutie voortstuwen. En het bewustzijn daarvan wat tot je doordringt.

Vroeger dacht men dat onweer de thorn van God was, nu is er de wetenschap die het antwoord geeft. De onverklaarbare verschijningen in onze geest en daarbuiten, die door de wetenschap nooit verklaard zijn, vulden we als mensheid God op in.

Duizend jaar geleden, kon God op nog veel onverklaarbare verschijningen worden ingevuld. Fenomenen die wetenschappelijk hedendaags gedefinieerd zijn.

Psychonautisme gaat mee met de tijd en nieuwe ontdekkingen en bevindingen. Waar religies vaak stug in de oudheid blijven hangen, geven trips ons een bewustzijn waarvan de mystieke kant zich tot in de oneindigheid blijft expanderen en stof tot nadenken voor een tijdsbestek van tientallen jaren.

Na een overweldigende trip blijf je wel achter met een soort drang om anderen ervan op de hoogte te stellen en kennis te willen laten nemen van hoe universeel de ondervinding ervan was. Al blijft het een stukje van de cake van de psychedelische geest die je bij je draagt en die door elke trip aangesterkt wordt.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
CaduceusMercurius a dit:
De werkelijkheid zit opmerkelijk gestructureerd in elkaar. Het vage gevoel dat "alles verbonden is" en "een doel" lijkt te hebben, iets wat je vooral onder invloed van LSD of paddo's niet kunt wegdrukken, blijkt een wetenschappelijke basis te hebben.

Bronnen? Ben nieuwsgierig op welke wetenschappelijke onderbouwing je doelt. ;) En eveneens hoe die verbondenheid in relatie staat tot de astronomie/ universele materie/kwantummechanica.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Bronnen? Ben nieuwsgierig op welke wetenschappelijke onderbouwing je doelt. Wink En eveneens hoe die verbondenheid in relatie staat tot de astronomie/ universele materie/kwantummechanica.

Wetenschappelijke onderbouwing is zinvol. Met name wanneer je na 12 gram gedroogde cubensis vanaf een afstand van 10x de oneindigheid, kijkt naar het puntje wat ons universum is.

Geef eens een duidelijke definitie van Astronimie/universele materie/quantummechanica?
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Overigens goed om te horen dat de trip zo overweldigend was. 8) :) Dat staat in dit topic nog altijd centraal.

De werkelijkheid is dat ons zonnenstelsel uit slecht 9 planeten bestaat die in een baan rond de zon reizen. Die zon is slechts 1 ster, die 1 sterrenstelsen vormt. En er zijn 100 miljard sterrenstelsel voor zover de mensheid tot op heden weet.

Het ging erom dat Mercurius een link legde tussen psychonautische ervaringen (met een algehele verbondenheid en bewustwording van een evolutionair doel) met de onderliggende structuur van het universum en de hele cycli.

Dus vroeg ik me af welke wetenschappelijke astronomische onderbouwing hij daarvoor had. En hoe dat in relatie tot elkaar staat ;) Aangezien die bewustwording zich in de geest afspeeld en niet daarbuiten.

Vind dit videotje erg facinerend,
al moet iedereen zelf uitmaken wat hij/zij daaraan linkt tot z'n eigen bewustzijn.

Persoonlijk vraag ik me af of het menselijke brein, hoe opperst het bewustzijn ook kan zijn, uberhaupt wat kan zeggen over 'het doel' of 'alles dat verbonden is'.
 

izmar

Glandeuse pinéale
Inscrit
18 Déc 2004
Messages
146
Voor de leer-en-opzoek-gieren - wetenschappelijk bewijs voor de niet-zomaar-per-ongeluk-heid van op z'n minst levensvormen op aarde is sinds een jaar of 15 meen ik bekend. Klaarblijkelijk is het zo dat de notie dat alles toevallig geëvolueerd is uit wat microbes of oersoeprestjes, sinds ongeveer 2 decennia als onmogelijk verklaard kan worden.

Het gaat om bepaalde feiten over de opbouw van DNA die dankzij recente ontwikkelingen aan het licht zijn gekomen. Jeremy Narby noemt er een aantal in zijn Cosmic Serpent. Ik denk dat je via de persoon die ontdekkingen over DNA had gedaan (aan de hand van inzichten verkregen tijdens een LSD-ervaring, waar hij een nobelprijs voor heeft gekregen) ook een eind moet komen.

Ik vind overigens dat er in alle posts wel wijze dingen worden verteld. Het bashen valt hier ook nog wel mee toch... Dit zijn gewoon ingewikkelde dingen waarbij nog veel meer misverstanden ontstaan over wat iemand daadwerkelijk bedoelde te vertellen dan met de meeste onderwerpen.

Tips van de week, en ook zeker gerelateerd aan dingen die gezegd zijn in deze thread: Zeitgeist & David Icke (googlevideo, youtube)
 
Haut