Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

natural high?

Arafat

Glandeuse pinéale
Inscrit
9 Déc 2005
Messages
112
Weet iemand meer over natural high en het eetpatroon dat je gebruikt. Ik overweeg om het zelf te doen om gezonder te leven maar ik heb geen flauw idee van wat ik wel en neit mag eten, behalve niet roken, geen vlees enzo. als iemand info hebt, alvast bedankt!
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Geen enkele drug die in ons eetpatroon zit zou erin moeten zitten. Dit betekent vooral geen suiker, koffie, zwarte en groene thee, aardappels, pasta en rijst. Je noemt al dat vlees en nicotine eruit moeten, maar eigenlijk moet je afbouwen tot je alleen verse groenten en fruit eet (uit de natuurwinkel). Dit culmineert in vasten en gecombineerd met mediteren: wonderland. Het kost wat moeite, maar dit is wel de meest pure manier om een extatische ervaring op te doen. Als je ervoor gaat, succes :thumbsup:
 

Cyproxicus

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Jan 2006
Messages
322
is dat niet een te eenzijdig dieet ?!
Of is het (net als bij zuivel) van boven opgelegde onzin dat het gezond voor je zou zijn om regelmatig vlees te eten ?!
 

Rutger

Sale drogué·e
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
822
Je lichaam heeft nodig voor een gezond bestaan (wat ik geleerd heb dan hoor , wellicht opgelegde onzin ?)

- Koolhydraten (zit in deeg, aardappelen, rijst enz , wordt ook omgezet vanuit suikers)

- Eiwitten (zit in vlees maar ook in verschillende soorten bonen en peulvruchten)

-Vitaminen en Mineralen (en spoor elementen)

Koolhydraten zijn brandstoffen, eiwitten, vitaminen en mineralen zijn bouwstoffen.

Op zich kun je door groente en fruit te eten wel overleven, je zal er misschien alleen een aanvullende bron van eiwitten bij moeten zoeken ?
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Je zou bonen kunnen eten, de grootste bron van eiwitten buiten dierlijke producten. Ik denk trouwens dat je dit dieet niet te lang moet volgen, omdat het 1) veel toewijding vereist, 2) op onbegrip uit je omgeving stuit en 3) veel energie kost. Alleen met een rotsvast vertrouwen in het idee dat energie niet per se uit eten hoeft te komen kun je het volhouden. Zie bijvoorbeeld new agey boeken over lichtvoeding, prana, etc.
 

Rutger

Sale drogué·e
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
822
Denk ook dat het lastig vol te houden is. Denk wel dat als je de eiwitten niet uit bonen zou halen je wel erg afzwakt.

Trouwens een tijd geleden alweer een stuk gelezen over bepaalde dieeten die uitgaan zo min mogelijk voedsel (doen ze dat niet allemaal dan :) .

Deze mensen leven erg lang, maar zijn wel erg zwak en slapen en rusten bijvoorbeeld wel veel (ook overdag). Het principe is gebaseerd op het feit dat elke verbranding in cellen in je lichaam schade opleverdt aan het DNA.

Aangezien je cel deling ook beperkt is zou er dus bij overmatige inname van voedsel (VS Europa , Westerse wereld ect.) een korter leven hebben.

Bepaalde bevolkings groepen (vooral afgesloten groepen zoals op eilanden) die een geschiedenis hadden van veel voedsel schaarste leefden veel langer dan mensen in andere gebieden. Iemand hier iets over gehoord ?
 

asksatan

Neurotransmetteur
Inscrit
18 Jan 2006
Messages
22
Ik zal gauw ff mijn kennis m.b.t. een juiste voeding verkondigen:
het is een slordige 3-4 miljoen jaar geleden dat de eerst mensen hier op aarde rondliepen. Tot ongeveer 10.000 jaar geleden leefde men als jager en verzamelaar. De voeding bestond destijds vooral uit vlees, vis, eieren, groeten, fruit, noten en zaden. Diverse ziekten en (chronische) aandoeningen bestonden nog niet en de gemiddelde leeftijd was zo'n 60 jaar. Dit voedingspatroon is miljoenen jaren standaard geweest en ons lichaam heeft zich a.h.w. gevormd om te functioneren op een dergelijk dieet (natuurlijk zijn er binnen het dieet grote verschillen. Op de ene plaats stond er vooral plantaardig voedsel op het menu; op weer een andere plaats was er veel vlees voorhanden)

10.000 jaar geleden is men echter overgestapt op akkerbouw en veeteelt en dit was in de 1e instantie geen al te glorieuze verandering. Er ontstonden diverse ziekten en aadoeningen waar voorheen geen sprake van was en de gemiddelde leeftijd daalde een stuk. Nu leven we in een generatie waarin zelfs genetisch gemanipuleerd voedsel tot de mogelijkheden behoord. In de afgelopen 10.000 jaar hebben zich er dus gigantisch veel veranderingen voorgedan in het voedingspatroon. Het lichaam kán zich echter niet aanpassen in zo'n snelle tijd. We leven ongezonder dan ooit. De gemiddelde leeftijd mag dan wel zijn toegenomen; dat is vooral het gevolg van nieuwe medische voorzieningen e.d.

Conclusie: wil je op je gezondheid letten? Denk dan aan het traditionele dieet, waarop ons lichaam in principe is ingesteld. Probeer zoveel mogelijk natuurlijke (= onbewerkte) producten in huis te halen.

Van natuurlijk high worden heb ik geen verstand, maar gezien de aard van de discussie die er op volgde, leek het mij wel interessant om dit verhaaltje te vertellen ;)

Verder wil ik er nog inrammen hoe belangrijk een kritische blik is. Ik zal verklappen dat veel "deskundige" voedingsonderzoeken gefinancierd worden door de fabrikanten van die voedingsmiddelen. I rest my case..

Greets,
Jules.
 

Arafat

Glandeuse pinéale
Inscrit
9 Déc 2005
Messages
112
Bedankt voor alle tips. Ik ga het wel proberen maar ik ga ik het wel langzaam opbouwen, eerst minder vlees eten en dan helemaal niet en zo eigelijk een beetje met alles. Ik hoop dat ik het wel een tijdje vol kan houden :D
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
@Cyproxicus
ja, wat je lekker vindt is natuurlijk belangrijk, maar dit ligt niet voor altijd vast en je zou het ook kunnen veranderen: "Je moet het leren eten/drinken".
 

asksatan

Neurotransmetteur
Inscrit
18 Jan 2006
Messages
22
Forkbender a dit:
@Cyproxicus
ja, wat je lekker vindt is natuurlijk belangrijk, maar dit ligt niet voor altijd vast en je zou het ook kunnen veranderen: "Je moet het leren eten/drinken".

True, true.. En daarom vind ik het belangrijk om steeds nieuwe dingen te proberen; je leven wordt er alleen maar rijker van. Om toch een beetje on-topic te komen: ik heb veel contact met een voedingsexpert; ik zal bij hem eens checken wat er bekend is over zo'n natural high dieet. Misschien helpt het als je vertelt hoe je op het onderwerp bent gekomen? Ik had er nl. nog niet eerder van gehoord.


- Jules.
 

$p@cebuGGs

Neurotransmetteur
Inscrit
8 Jan 2006
Messages
86
NAH ut zal wel :p
 
Haut