Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Koninginnedag

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
mrvn a dit:
:shock: jullie zijn echt erg :lol:

Ja echt schandalig hoor :p

Maar geef toe, al met al was het een vreemde gebeurtenissen met een verhaal dat stinkt.

Als jullie ooit een nissan micra in de nieuwberichten ergens tegen op zien rijden..... Dan weet je dus genoeg, ik bedoel dat hacken kost gewoon iets teveel tijd. En de vraag blijft of ik daar ooit toe in staat zou zijn. En ik denk dat de zekere man daar net zo over dacht ;)
 

Getafix

Banni
Inscrit
18 Avr 2009
Messages
486
Jeniger a dit:
Ik vind het zo vreemd dat de koninklijke bus niet geraakt is
Het lijkt me dat hij de bus niet meer kon zien omdat zijn voorruit gebarsten was, anders was hij zeker naar rechts uitgeweken.

m1bzr3iaiof8.jpg
 

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
aaah dankje... ja, met zon auto gaat het niet zo makkelijk meer.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
HeartCore a dit:
Sorry als ik een beetje fel klink, maar ik erger me rot aan het aangewakkerde nationalisme.

In die zin is het tekenend dat de PVV als eerste politieke partije met een reactie kwam op het gebeuren ;)

PVV is erg goed in het zaaien van angst... Toevallig? :D
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Over de monarchie kan ik kort zijn, het feit dat we deze als zeer democratisch land aan het buitenland kunnen tonen is enorm belangrijk voor de beeldvorming van een samenleving steunend op tolerantie, begaandheid en gezonde hegemonie welke wij trachten uit te dragen wereldwijd.

Een ieder die zich verdiept in de geschiedenis van vroegere monarchieën in andere landen zal lezen dat deze ten gronde zijn gegaan aan hun eigen wellust. Hun koppen zijn er door het volk vaak letterlijk afgehakt.

De Oranjes zijn als èèn v/d weinige erg goed geweest voor hun volk door de eeuwen heen. En een land en volk dat zo lang de monarchie heeft weten te handhaven en inmiddels bij een open samenleving met een democratisch stelsel is aangekomen, met het oudste volkslied ter wereld, heeft in de internationale kringen een trofee van verlichting en verzachting.

Als je kijkt welke puinhopen er in de openbare orde van republieken als Frankrijk, Duitsland en Italie soms ontstaan dan vind ik dat wij als Nederland met zoveel diversiteit trots mogen zijn op hoe we elkaar met z'n allen zo overeenstemmend weten te vinden. We delen een collectieve mentaliteit van wederzijds begrip wat ver voorlopend is op de rest van de wereld waar het ten opzicht van hier nog heel donker is. Denk aan euthanasie en ethische kwesties die in Frankrijk bijvoorbeeld nog veel gevoeliger liggen dan hier. Onze monarchie is het icoon van onze voorlopende verlichting. Misschien wordt dit door de gewone man niet meteen zo ervaren, hetgeen ik begrijp.

Ik vind die SP en PVV geluiden dan ook behoorlijk vernauwend. Men kijkt puur naar de structuur van het huidige moment en z'n eigen emotie.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Toch hebben we m.i. geen koningshuis nodig om onszelf te verenigen.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Onze koningin heeft met haar verschijning betrokkenheid bij internationale handelsbetrekkingen en internationaal moraal. Klimaatbeheersing is bijvoorbeeld een internationale kwestie die nooit te nimmer in afzijdig nationaal verband kan worden opgelost, dat moet op globale schaal gebeuren.

Reken er maar op dat wanneer een Vorst een staatsbezoek aflegt dit een stuk meer eerbied schept dan wanneer we enkel een Minister-President hebben om aan te dragen die direct in de formaliteit duikt.
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Wat zijn we weer lekker nationalistisch Brugmansia.
:lol:
Als je het zo bekijkt is een koningshuis een mooi visite kaartje.
En ja de Oranjes zijn altijd gesteund door het volk.
Aan de andere kant is een koningshuis niet goedkoop. Net als in American Psycho moet je er wat voor over hebben om het mooiste visite kaartje te hebben.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Maar zonder dat visite kaartje draaien helaas veel authoriteiten van veel landen het gezicht de andere kant op. Het is ook een pure ceremoniële functie.

Vergeet niet dat in heel Azie en de Arabische wereld bijvoorbeeld, men heel veel eerbied heeft voor een Vorst en erg gevoelig is voor dit soort elitaire hoffelijkheid. De helaas harde realiteit is dat een duur Koninklijk geschenk bijvoorbeeld, daar een hoop meer bespreekbaar maakt.

Dankzij een staatsbezoek van Beatrix aan Thailand heeft Nederland bijvoorbeeld een uitleveringsverdrag kunnen sluiten met Thailand. Zoals je weet zijn de gevangenissen daar alles behalve menselijk. De politiek kreeg dit onmogelijk van de grond.

Om onze eigen verzachtende en wereldverbeterende Nederlandse visie, in minder verlichte landen in ieder geval kenbaar te maken, is de monarchie een verbindingslijn om binnen te komen.
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Getafix a dit:
D'r hing daar wel een heel gezellig en mellow sfeertje, beter dan in de rest van de stad, en ben nog wat bekenden tegengekomen, maar zonder de juiste drugs achter mijn kiezen vind ik dat soort stampmuziek toch niet echt opzwepend of zo. Opvallend dat ik "door psychedelica geïnspireerde muziek" ook nuchter kan waarderen, maar dat MDMA-muziek me onder normale omstandigheden volkomen koud laat.

Nuchter of niet psy trance kan ik niet echt waarderen.
Acid house, techno, hardcore en andere door mdma geinspireede muziek wel. Als de muziek goed is heb ik niets nodig.
:D
 

Getafix

Banni
Inscrit
18 Avr 2009
Messages
486
www.nos.nl

03 Mei 2009

Dader Apeldoorn had niet gedronken

De dader van de aanslag in Apeldoorn is overleden aan hersenletsel. Hij had geen alcohol in zijn bloed. Dat is de voorlopige conclusie van de sectie die vrijdag op het lichaam van de man is verricht.

Er zijn wel sporen van cannabis in het bloed van de man gevonden. Dat hoeft op zich niets te betekenen, want cannabis is enkele weken na het gebruik van de drug nog terug te vinden.

De 38-jarige man woonde in het Gelderse Huissen. Hij leidde een teruggetrokken bestaan. Vlak na de aanslag met de auto zei hij dat zijn actie gericht was tegen de koninklijke familie.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Wat nou de reden is om dat te vermelden snap ik niet, maar wat wel prettig is is dat ze gelukkig zelf wel in zien dat het inderdaad niets hoeft te betekenen.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Acid house, techno, hardcore en andere door mdma geinspireede muziek wel. Als de muziek goed is heb ik niets nodig.

8)

Twilight a dit:
Wat nou de reden is om dat te vermelden snap ik niet, maar wat wel prettig is is dat ze gelukkig zelf wel in zien dat het inderdaad niets hoeft te betekenen.

In het nieuws vertelden ze dat er dan net weer niet bij ;)
 
Haut