Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

indoctrinatie

JosVU

Alpiniste Kundalini
Inscrit
26 Juin 2006
Messages
512
Sonja bakker doet het echt niet alleen zo goed omdat dat lekker is hoor..
Er zijn te veel mensen TE dik.
Vind dat ze vakken op de basisschool moeten geven als filosofie en gezondheid.. ipv 1 uurtje per week achter een bal rennen.. Dan staan de kinderen met een overgewicht alsnog aan de kant omdat ze zich schamen.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
phalaris a dit:
Het volgende stukje komt uit een spreekbeurt van een 9 jarig meisje dat ik ergens op i-net vond:

Sommige paddestoelen worden ook gegeten als een soort drugs!Ze worden paddo’s genoemd! Dat is heel gevaarlijk. Je gaat dan hallucineren! Hallucineren is dat je je heel anders gaat voelen, denken en doen! Het is ontzettend gevaarlijk omdat je van te voren nooit weet hoe je hier op reageert. Sommige mensen vinden het fijn maar het kan bijvoorbeeld ook gebeuren dat je denkt dat je kan vliegen en dan van een flat afspringt!

Hoe kunnen we hier tegenop, als kinderen op die jonge leeftijd al bang gemaakt worden voor het onbekende ?


ik heb het hele topic nog niet gelezen .. dat doe ik later wel :)
ik vind dat je wel gelijk hebt ..
maar ik dacht op de basisschool precies zo over roken en andere drugs..
DAT DOE IK NOOIT, DAT IS VIES, BAH BAH
en toch heb ik een hele tijd gerookt
en Wiet of hasj idem ... ik dacht dat het dodelijk was en weet ik veel wat ik nog meer dacht over allerlei andere drugs :p
uiteindelijk heb ik ze toch allemaal gebruikt het valt het best mee..
maar idd er zou best een betere voorlichting mogen gegeven worden
 

Pinealjerker

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Avr 2007
Messages
456
Gammagoblin, ik ben het helemaal met je eens.

Hierdoor raakt het kind met paddo-ervaring uiteindelijk alleen vervreemd met de buitenwereld en dat lijkt me niet positief.
Dat is het grote nadeel van psychedelica, en dat is eigenlijk het enige negatieve wat ik in een Jellinek-brochure over LSD tegenkwam, en het is iets dat ook in mijn eigen leven best een grote rol speelt.

Maar aan de andere kant zou ik het niet anders willen. Ik ben blij dat TV en sport en ringtones me niet boeien.

En wat mijn eigen kinderen betreft, die zullen überhaupt gaan vervreemden omdat ze een gekke vader hebben (vegetariër, shpongeloid, bongeloid enz.). Maar we zien het wel. Als ze er aan toe zijn.
 

Snow_White

Neurotransmetteur
Inscrit
10 Mai 2007
Messages
68
Space-is-the-Place a dit:
Waarschijnlijk werpt dit filmpje meer licht op de situatie.

Als schimmels het al weigeren aan te vreten weet je zeker dat het zwaaaaar verderfelijke shit is...

Ziek hoor. Heel ziek :( . Ik snap eigenlijk niet waarom dat toegestaan wordt!
 

Kaleidoscope

Neurotransmetteur
Inscrit
12 Mar 2007
Messages
52
Space-is-the-Place wrote:

Waarschijnlijk werpt dit filmpje meer licht op de situatie.

Als schimmels het al weigeren aan te vreten weet je zeker dat het zwaaaaar verderfelijke shit is...



Ziek hoor. Heel ziek . Ik snap eigenlijk niet waarom dat toegestaan wordt!
Ik moet toch zeggen dat ik dit filmpje wel erg overdreven vind. Iedereen weet dat er is gekloot met het "vlees" de mac en bk. Maar juist het doel van vele onderzoekers is om voedingsmiddelen te ontwikkelen dat niet bederft, dat niet zijn voedzaamheid verliest en dat te doen zonder schade toe te brengen aan het menselijk lichaam. Dit is op zich een heel mooi doel, lijkt mij. Maar je moet je naturlijk ook bedenken dat de grote "bazen" die zulke onderzoekers inhuren ombijvoorbeeld hun product te verbeteren,in de eerste instantie puur op geld uit zijn. Maar dat zou eigelijk uiteindelijkniet zo veel moeten uitmaken als er genoeg tijd wordtgegeven om gnoeg tests en meuk te doen. Staat dit je niet aan? Nou dan eet je het toch niet, en houd je je kindere er ook uit de buurt.
Maar dan weer even naar t filmpje: Die lijst met 'chemicalien' die er er dus in die burger zouden zitten vind ik misschien nog wel de grootste onzin. Die chemicalien klinken heel erg, maar hee: Als jij een leek was, wat zou je op je eitje doen: Natriumchloride of keukenzout? :roll: / Die lijst moet er griezelig uit zien en blijkbaar volgens de vorige post is dat ook gelukt. Ok ik geef toe dat er een paar verdachte stoffen tussen zitten. Maar bijster gevaarlijk zoals het filmpje je bijna zou willen laten denken zijn ze zeker niet. de meeste zijn zelfs aantoonbaar onschadelijk..
Dit is gewoon een filmje waarvan de maker een sterke mening wil overbrengen. Maar een mening en de onderbouwende argumenten zijn niet altijd goed, of echte feiten. Als het de mening van de maker maar wordt duidelijk gemaakt. (denk aan veel propaganda bulshit) En het leuke is denk ik nog wel dat de maker technieken gebruikt die ook inde reclame zaken worden gebruikt om ons juist hun producten te consumeren: gebruik maken van zaken waar maar weinig mensen verstand van hebben. (denk aan de lolly reclame van een paar maanden terug, waar werd gezegd dat er 0% vet in zit. En dan zijn er mensen die daar intrappen en denken: oh ik word niet dik!. STELLETJE RUNDEREN :retard:! er zit geen vet in lolly (op ijs lollys nadan(Magnum)) Nou zullen de meeste mensen dat wel weten denk/hoop ik. maar tis een simpel voorbeeldje. En dan nog even een ding: Kun je niet aan wat bedrijven om ons heen doen?
pech gehad, zo is onze wereld nou eenmaal. Wil je er iets aan doen? pech gehad, je zult veel geld moeten meebrengen (hhhheeeeelvveee) en dan nog zal er niets gebeuren en bestaat er alsnog iets als de Kentucky Fried Crap (KFC)Ik zou zeggen: Trek je toch niet zo veel van de problemen aan in deze maatschappij, ik was zelf ooit een echte 'wereldverbeteraar' ,zou ik maar zeggen, maar ging me er alleen maar kut doorl voelen omdat je ziet hoe veneukt alles is maar je er niks noppes nades aan kan doen.
fijn weekend nog 8)

oja:
ik snap eigenlijk niet dat dat toegestaan wordt!
Is wel een beeje simpel om te zeggen. Bij alles wat je niet aanstaat: verbieden. :roll: aan mensen met die manier van denken heb ik te danken dat k strax geen paddestoelen meer mag klaarmake.
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
kaleidoscope; goede uitleg over de chemicalien en het gebruik van propaganda door deze figuur. Ik zal de lijst met chemicalien posten die ze tonen, ik kan alvast verklappen dat sommige chemicalien er meerdere malen in genoemd zijn. Opzettelijk de boel erger laten lijken dus.

en:

Ik zou zeggen: Trek je toch niet zo veel van de problemen aan in deze maveneukt alles is maar je er niks noppes nades aan kan doen. atschappij, ik was zelf ooit een echte 'wereldverbeteraar' ,zou ik maar zeggen, maar ging me er alleen maar kut doorl voelen omdat je ziet hoe hoe veneukt alles is maar je er niks noppes nades aan kan doen.

Een wereld verbetereraar laat zich niet niet lam slaan door de ellende in de wereld maar doet toch zijn eigen bijdrage aan het geheel. De toegevoegde waarde van op de hoogt zijn van alle ellende in de kranten staat is ook te betwijfelen. Ik denk dat je een grotere wereld verbeteraar bent dan je zelf weet.

..de belangrijkste vraag is natuurlijk:

..Hoe zullen ze nog smaken ;)
 

JosVU

Alpiniste Kundalini
Inscrit
26 Juin 2006
Messages
512
Kaleidoscope a dit:
Space-is-the-Place wrote:

Waarschijnlijk werpt dit filmpje meer licht op de situatie.

Als schimmels het al weigeren aan te vreten weet je zeker dat het zwaaaaar verderfelijke shit is...



Ziek hoor. Heel ziek . Ik snap eigenlijk niet waarom dat toegestaan wordt!
Ik moet toch zeggen dat ik dit filmpje wel erg overdreven vind. Iedereen weet dat er is gekloot met het "vlees" de mac en bk. Maar juist het doel van vele onderzoekers is om voedingsmiddelen te ontwikkelen dat niet bederft, dat niet zijn voedzaamheid verliest en dat te doen zonder schade toe te brengen aan het menselijk lichaam. Dit is op zich een heel mooi doel, lijkt mij. Maar je moet je naturlijk ook bedenken dat de grote "bazen" die zulke onderzoekers inhuren ombijvoorbeeld hun product te verbeteren,in de eerste instantie puur op geld uit zijn. Maar dat zou eigelijk uiteindelijkniet zo veel moeten uitmaken als er genoeg tijd wordtgegeven om gnoeg tests en meuk te doen. Staat dit je niet aan? Nou dan eet je het toch niet, en houd je je kindere er ook uit de buurt.
Maar dan weer even naar t filmpje: Die lijst met 'chemicalien' die er er dus in die burger zouden zitten vind ik misschien nog wel de grootste onzin. Die chemicalien klinken heel erg, maar hee: Als jij een leek was, wat zou je op je eitje doen: Natriumchloride of keukenzout? :roll: / Die lijst moet er griezelig uit zien en blijkbaar volgens de vorige post is dat ook gelukt. Ok ik geef toe dat er een paar verdachte stoffen tussen zitten. Maar bijster gevaarlijk zoals het filmpje je bijna zou willen laten denken zijn ze zeker niet. de meeste zijn zelfs aantoonbaar onschadelijk..
Dit is gewoon een filmje waarvan de maker een sterke mening wil overbrengen. Maar een mening en de onderbouwende argumenten zijn niet altijd goed, of echte feiten. Als het de mening van de maker maar wordt duidelijk gemaakt. (denk aan veel propaganda bulshit) En het leuke is denk ik nog wel dat de maker technieken gebruikt die ook inde reclame zaken worden gebruikt om ons juist hun producten te consumeren: gebruik maken van zaken waar maar weinig mensen verstand van hebben. (denk aan de lolly reclame van een paar maanden terug, waar werd gezegd dat er 0% vet in zit. En dan zijn er mensen die daar intrappen en denken: oh ik word niet dik!. STELLETJE RUNDEREN :retard:! er zit geen vet in lolly (op ijs lollys nadan(Magnum)) Nou zullen de meeste mensen dat wel weten denk/hoop ik. maar tis een simpel voorbeeldje. En dan nog even een ding: Kun je niet aan wat bedrijven om ons heen doen?
pech gehad, zo is onze wereld nou eenmaal. Wil je er iets aan doen? pech gehad, je zult veel geld moeten meebrengen (hhhheeeeelvveee) en dan nog zal er niets gebeuren en bestaat er alsnog iets als de Kentucky Fried Crap (KFC)Ik zou zeggen: Trek je toch niet zo veel van de problemen aan in deze maatschappij, ik was zelf ooit een echte 'wereldverbeteraar' ,zou ik maar zeggen, maar ging me er alleen maar kut doorl voelen omdat je ziet hoe veneukt alles is maar je er niks noppes nades aan kan doen.
fijn weekend nog 8)

oja:[quote:2ujlfj5q]ik snap eigenlijk niet dat dat toegestaan wordt!
Is wel een beeje simpel om te zeggen. Bij alles wat je niet aanstaat: verbieden. :roll: aan mensen met die manier van denken heb ik te danken dat k strax geen paddestoelen meer mag klaarmake.[/quote:2ujlfj5q]
first of all.. Iedereen weet puntje puntje puntje...
Deze uitspraak is volkomen onjuist. Niet iedereen weet! Iedereen weet dat je niet dood gaat van cubensis toch zijn er mensen die weten dat je er dood aan gaat..
Dan over die chemische middelen in die burgers.. ALS het waar is wat ze in dat filmpje zeggen dan betekend het dat er DDT in zit.. Dat is niet eens een beetje ongevaarlijk. Ook is het geen 'verdachte' stof meer maar in 1970(rond die tijd) is het verboden omdat dodelijk giftig is.
Verder als mensen word verteld dat je van vet dik word en er geen vet in lollys zit dan is dat niet raar van hun om dan te denken dat ze er niet dik van worden. Het zijn geen retards! Ook al weten ze minder dan jou. Als zij net als jou zouden weten dat die suikers vaak als reserve worden opgeslagen in de vorm van vet zouden ze er niet intrappen.
En als je kut gaat voelen door de wereld te verbeteren doe je iets gruwelijk fout. Verbeter de wereld begin bij jezelf.. Be the change you want to see..

daarom zeg ik tegen iedereen die dit lees: TREK JE WEL WAT AAN VAN WAT ER IN DE WERELD GEBEURT!!!

Zijn er bedrijven waar je morale problemen mee heb maak mensen bewust van wat die bedrijven doen. Wil je er iets aan doen? Kijk of dat mogelijk is! Kan je in je eentje niets doen? Zoek een groep mensen op!
Alles is mogelijk! Als een bedrijf echt "evil" is maak mensen er dan bewust van en koop zelf niets van ze..

Als het je niet aanstaat moet je er niet kopen natuurlijk.. Maar net zoals het vet/suiker verhaal dan moet je wel de feiten kennen. En als je die weet en denkt dat andere het ook vreselijk vinden ja delen met andere je ervaring!
 

Kaleidoscope

Neurotransmetteur
Inscrit
12 Mar 2007
Messages
52
Ok. ben nu zelf eigenlijk een mooi voorbeeld van iemand die kort door de bocht oordeelt. :?
Maarja dat terzijde, wat JosVU zei over die DDT is inderdaad waar. (ik moet zeggen dat ik die lijst niet eens echt van 'dichtbij' heb bekeken. *wijst naar eerste zin*) Maar het probleem is zoizo dat DDT nogal in de natuur verspreid (door mensen) te vinden is. Ik weet t niet zeker maar ik vermoed dat dat komt door het veelvoudige gebruik van dit goedje (vroeger) kan me een documantaire herrinneren waar ze een oud filmpje lieten zien hoe ze met een vliegtuigje een helewijk besproeiden met DDT oplossing, tegen de muggen :shock: En daar komt nog bij dat het niet overal verboden is. En ik weet eigenlijk niet welke plekke ze dat vlees vandaan halen. t viel me trouwes ook net op dat er nog meerdere pesticides in zouden zitten.(zoals de malathion) Ik kan me alleen niet voorstellen dat dat er met een speciaal doel in is gestopt.

maar nog even op t 'wereldverbetere'. Ik bedoelde er niet mee dat iedereen zou moeten opgeven om vebeteringen te maken en dit ook te stimuleren. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat ik daar mee gekapt ben. Denk zelf namelijk wel dat het zin heeft om wat te doen en idd begin daar mee met jezelf. Maar het echte probleem is dat er in de menselijke geest gewoon een knop om moet gaan, die knop is bijna niet te bereiken. Dat kun je alleen zelf, zelf kun je je knop op de goede stand zetten. Maar misschien dat Al gore toch wel in de buurt is gekomen, als t om enerie besparing gaat. (wel vreempt dat het helevele jaren heeft gekost, en een dure film voordat mensen het eindelijk door leken te hebben) Ik denk dat hij wel wat knoppe heeft bereikt, maar wat ik om me heen zie zijn mensen die toen ze die film hadden gezien opeens kwamen met: "Ohhh daar moet wat aan gebeuren en waarom is dit niet eerder gebeurt?" En zelf laten ze wel bijwijze van spreken de computer snachts aan zodat ze een film kunnen downloaden. Maarja dwaal nogal af volgens mij. maar toch wat JosVU al zei: "Je zult bij jezelf moeten beginnen."... (helaas ben ik niet veel verder gekomen)
 
Haut