Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Het verschil tussen: Paddo's LSD en DMT (Ayahuasca)

svenjansen

Neurotransmetteur
Inscrit
4 Mai 2009
Messages
98
Caduceus Mercurius a dit:
Het idee dat je een trip kunt laten afnemen door inname van vitamine C, suiker of sinaasappelsap is regelrechte onzin.

Hoe weet je dat zo zeker? Ik heb het wel vaker gehoord, van de alarmcentrale maar de laatste keer scheen het niet echt te helpen binnen een half uur. Een uur nadat ik de suiker (zeg maar 2 suikerpotjes) heb opgedronken met warm water was de trip echter snel voorbij. Dat was 4 uur nadat ik de thee van 7 gram had genomen. Dus ik denk dat de suiker wel degelijk werkt.

Btw 112 bellen is totaal onzinnig, en dat om het volgende:
Ten eerste krijg je de keuze: wilt u brandweer, politie of de ambulance? Ehhhhhh weet ik veel!? Je denkt dat je zo gaat opstijgen en dan moet je daar na gaan denken over welke soort hulp je nodig hebt.
Vervolgens leg je je verhaal uit, en dan verbinden ze je door. Dan vertel je je verhaal opnieuw, en verbinden ze je WEER door met de huisarts. Maar die is er niet midden in de nacht, dus krijg je de vervanger. Die leg je vervolgens je hele verhaal KAARShelder uit, waarop ze vervolgens zegt: sorry hoor, maar ik snap het niet!! :shock: GVD WHAT THE FUCK!?
Dus bel nooit 112 als je alleen bent enfout gaat, maar bel een vriend die ervaren is met paddo's. Die zal je uitleggen dat je aan paddo's niet dood kan gaan. Pas als je 13 gram psylocibine op hebt, dus das ongeveer zo'n 1,3 kilo paddo''s. Nou dat krijg je nog niet op al heb je een hele week gevast.
8) 8) 8) :lol:
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Heeft niet met vitamine C te maken maar met de stijging van het glucose in het bloed.

Glucose of dextrose stimuleren insuline afgifte en dat hormoon regelt de bloed glucose waarden en de uitdunning van stoffen in het bloed.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
^Werkt insuline dan ook direct op psilocine/psilocybine? Dat heb ik nog nooit eerder gehoord.

Suiker geeft natuurlijk wel een boost in je energieniveau, waardoor je je automatisch iets beter zult voelen. Ik heb echter nog geen sluitend bewijs gezien dat het ook een trip kan stoppen. Als je thee drinkt van paddo's is de trip meestal ook niet veel langer dan een uur of 4/5 maximaal 6, dus het kan gewoon dat de trip al op z'n eind liep.

Ik kan het me bijna niet voorstellen een kilo suiker te eten, lijkt me persoonlijk een bad trip op zich.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Je kan natuurlijk de risico's ook afwegen.
Liever een bad trip dan m'n gebit verknallen door zo belachelijk veel suiker te eten. :p
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
At Fork, het zal ook bij lange nooit een trip stopzetten maar de comedown komt ietsjes sneller in zicht. Dan moet je bijvoorbeeld denken aan een half uur eerder of iets, hoogstends.

Oxazepam is overigens bekend om z'n killende effecten van trips. Thorazine injecties maken een trippend individu acuut koud maar dat vind ik een erg rigoreuze ingreep.

Beter leven onder angst van Morpheus dan onder de behaaglijkheid van Smith.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
lsd en paddo's zijn vergelijkbaar, dmt is helemaal iets anders.

Niet echt, psilocybine komt meer overeen met dmt zowel qua werking als moleculaire structuur.

Een uur nadat ik de suiker (zeg maar 2 suikerpotjes) heb opgedronken met warm water was de trip echter snel voorbij. Dat was 4 uur nadat ik de thee van 7 gram had genomen. Dus ik denk dat de suiker wel degelijk werkt.

Na vier uur ben je al lang over de piek heen dus dat het door de suiker komt is onzin.
 

svenjansen

Neurotransmetteur
Inscrit
4 Mai 2009
Messages
98
Ok, suiker is dus bullshit, weten we dat ok weer :)

Maar ik snap nog steeds niet waarom zoveel mensen denken dat ze tijdens een trip doodgaan, dat het het einde van hun leven is!? Heb nu al zoveel van dit soort verhalen meegemaakt en gehoord.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Is meer identiteitsverlies. Je mentale model is volledig uit z'n waakbewustzijn en het lot bepaalt wat aan je voorbij trekt. Vaak wordt je je ook bewust van hoe teer en broos je bent, een kant die we van onszelf niet durven laten binnenstromen voor beter begrip.

Kom nog eens bij dat we anno 2009 vanaf geboorte op een paard zitten met een afstandsbediening in onze hand. De wereld verlangt nu eenmaal dat we deze weg volgen, als je dit alles loslaat, ontdoe je jezelf van dit controle instrument en tot voorheen wist je niet beter. Verlossing van pressie gaat hiermee gepaard. Een geheel nieuw wit vel om jezelf te herschrijven/ontdekken, naar wie je zelf, los van alles, werkelijk bent.

Het tijdelijk niet kunnen vinden van je zelf, is de afwezigheid van je autonome zetel en daarmee is er niet iets als een 'ik' bewustzijn waarin je jezelf herkent.
 

svenjansen

Neurotransmetteur
Inscrit
4 Mai 2009
Messages
98
Hmm klinkt ingewikkeld, maar als je je dus laat gaan leer je jezelf kennen op een geheel nieuw gebied?
Klink interessant!
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
svenjansen a dit:
Hmm klinkt ingewikkeld, maar als je je dus laat gaan leer je jezelf kennen op een geheel nieuw gebied?
Klink interessant!

:)

Ok, suiker is dus bullshit, weten we dat ok weer Smile

Ach ja, zo heb ik ook ooit behoorlijk wat suiker achter over gedrukt. Maar zoals al gezegt is, het helpt je helemaal nergens mee. Ik heb toen daarna nog dik 4 uur door getript. :)
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
svenjansen a dit:
Hoe weet je dat zo zeker?
Ik ben onder andere drogist en orthomoleculair therapeut, dus weet ongeveer hoe voedingsstoffen en psychedelica het lichaam en bewustzijn beïnvloeden. Dat suikers een trip niet kunnen afzwakken wordt bovendien bevestigd door de ware kenners, zoals Dennis McKenna (de jongere broer van Terence).

Het placebo effect, zoals door Mycophile omschreven, is daarentegen wel degelijk een belangrijke factor, vooral tijdens een trip, dus het geven van een *kleine hoeveelheid* suiker of sap kan wel eens helpen, maar meer dan een suikerklontje of een stuk fruit is echt niet nodig, en kan bovendien gevaarlijke of ongemakkelijke lichamelijke reacties geven (zo kun je na het drinken van een grote hoeveelheid vruchtensap wel eens pijnlijke kramp in het bovenlijf krijgen). Beter dan suiker bij de hand is een nuchtere sitter. Dit kan niet vaak genoeg gezegd worden.

Ik heb het wel vaker gehoord, van de alarmcentrale
Die mensen werken met protocollen. Ze hebben geen persoonlijke ervaring met trips en weten niet precies hoe deze stoffen werken. En hoewel het boekje 'Uit Je Bol' meer op ervaring gebaseerd is, staan daar ook nog best wat mythes in.

Voor informatie over psychedelica moet je bij geleerde en ervaren psychonauten wezen, zoals Stanislav Grof, Jonathan Ott, Albert Hofmann enz.

Maar ik snap nog steeds niet waarom zoveel mensen denken dat ze tijdens een trip doodgaan, dat het het einde van hun leven is!? Heb nu al zoveel van dit soort verhalen meegemaakt en gehoord.
Psychiater en LSD onderzoeker Stanislav Grof interpreteert dit soort ervaringen als herinneringen aan de geboorte, waarbij de transitie van de baarmoeder naar buiten toe ook als een soort sterven ervaren werd. Ik kan zijn theorie niet goed samenvatten. Je kunt er meer over lezen in 'LSD Psychotherapy'.
 

svenjansen

Neurotransmetteur
Inscrit
4 Mai 2009
Messages
98
Bedankt, zal er zo eens naar kijken. Zo te zien weet je er veel vanaf. Grappig vind ik dat, op partyflock zie je ook veel mensen die drugs gebruiken en niet zo'n beetje ook, en dan staat op hun profiel dat ze verpleegster zijn of zo lol.

Btw, ik ben erg benieuwd wat het verschil is tussen een paddotrip en een trip van peyote! Iemand daar ervaring mee?
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
svenjansen a dit:
Btw, ik ben erg benieuwd wat het verschil is tussen een paddotrip en een trip van peyote! Iemand daar ervaring mee?
Ik heb inmiddels wel ervaring met mescaline. Ik vond het zelf meer op LSD lijken dan op paddo's.

Voor mescaline kun je alleen beter San Pedro nemen dan Peyote. De Peyote cactus is schaars geworden, en je hebt er best veel van nodig om een goede trip te beleven. Je kunt in Nederland wel Peyote kopen, maar je moet die dan eerst een paar jaar laten groeien. San Pedro en Peruvian Torch groeien een stuk sneller, en je kunt ook exemplaren kopen die klaar zijn voor consumptie.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ik heb trouwens onlangs een informatie brochure geschreven voor onze klanten (ik werk in een nieuwe smartshop in Amsterdam) waarvan de meesten touristen zijn. Ik heb geprobeerd op een luchtige manier bepaalde waarschuwingen en richtlijnen te geven, waarbij ik me heb proberen te verplaatsen in hun situatie en verwachtingen. Ik heb net de eerste exemplaren uitgeprint. Suggesties en verbeteringen zijn welkom.

Philosopher's stones

Also known as truffles, these small stones (sclerotia) contain the same ingredients as magic mushrooms, namely psilocin and psilocybin. These compounds generate a psychedelic state of mind that lasts between four and six hours, with some mild after-effects lasting another two hours. Because psychedelics give rise to philosophical thoughts, the stone-like sclerotia are sometimes referred to as Philosopher's stones.

Dosage

A regular dose is approximately 10 grams of fresh truffles. If it's your first time, start with 5 to 7 grams. Much more important than the dosage however is the set and setting, or the circumstances under which the truffles are taken (see below).

Don't eat anything for a couple of hours before eating the truffles. This will make the effects come up more rapidly (within 30 minutes), and helps to prevent nausea. Chew the truffles well, and wash them down with a little fruit juice, tea or soda.

Set & Setting

Truffles strongly amplify feelings and perceptions, so make sure you take them in a place where you feel comfortable and with people you trust. If it's your first time, it's advisable to take them in the presence of an experienced user who stays sober. Because you perceive the world (including yourself) in a brand new way, you may at times feel restless or burst into uncontrollable laughter about it all. Do not resist any of the feelings you're experiencing, whether it be uncertainty or euphoria. The less you resist the new feelings and sensations, the more useful and pleasurable the trip will be.

Many people enjoy the effects in a natural environment, for example in a park. If that is not an option, find yourself a place that is warm and quiet, and listen to some soothing music. The visual effects of psilocybin are best experienced with eyes closed or in a dark room. Especially for the first time it's best to avoid bright lights and noisy surroundings.

Effects

Though the experience may be fun and hilarious, you may also have deeply personal, philosophical or even religious thoughts. Psychedelics are known to bring suppressed feelings and memories to the surface.

When you close your eyes, especially in a dark room, you'll see swirling patterns in very bright colors. Sometimes these patterns form elaborate visions that are so captivating that you'll have no desire to do anything but sit and watch. Remember that what you see are symbolic representations of what is already present in your mind. Psychedelics simply make visible, in symbolic imagery, what is already there. 

Remember that no matter how intense the visions may be, they can not do you any harm. Moreover, they are always morphing: unpleasant visions quickly turn into pleasant ones. Don't resist any of them.

Combining with other substances

Do not combine truffles with alcohol, amphetamines or other drugs. Even the combination with cannabis isn't always appreciated by everyone, at least not during the first hours of the trip.

Precautions

Make sure you don't have to go anywhere for the duration of the experience and the hours following it. Wait a few hours after the effects have ceased before participating in traffic. If possible, don't plan anything for the next day.

If you feel restless or overwhelmed by the visual and mental effects, find yourself a place that is warm and quiet, and try to keep your eyes closed. The person who takes care of you should encourage you to focus on the effects rather than distract you from them. Listening to good music is usually very enjoyable and comforting. Though you'll probably not feel like eating anything, make sure you regularly drink some water or fruit juice. Avoid the use of alcohol or other drugs until the experience is over.
 
Do not take truffles if you're feeling anxious or depressed, or if your time is limited. People who have a latent psychosis or schizophrenia should not use truffles.

If you have the time, go to http://www.youtube.com/user/mapsmdma and watch the video titled “Psychedelic crisis
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Ziet er goed uit!

Ik zou alleen bij dat stukje over 112 nog even benadrukken dat daar alleen tot moet worden over gegaan als er echt geen andere opties meer zijn.

Je zegt naar mijn mening vaak genoeg dat de combi met alcohol niet goed is, dat is mooi. :D
 

svenjansen

Neurotransmetteur
Inscrit
4 Mai 2009
Messages
98
Ziet er idd goed uit ja, zou er alleen nog even bijzetten dat bepaalde medicijnen tegen deprssies, zoals SSRi's en MAO-inhibitors niet in combinatie te gebruiken zijn met paddo's ivm het vasthouden van serotonine. MAO-inhibitors en Specific Serotonine Reuptake inhibitors houden serotonine langer vast in de synaps, of tewel de ruimte tussen 2 zenuwuiteinden in. Bij het vrijkomen van grote hoeveelheden serotonine, net als bij XTC/MDMA kan dan dodelijk zijn. En trouwens, ik zou sowieso al geen paddos doen als ik anti-depressiva slikte.
 

svenjansen

Neurotransmetteur
Inscrit
4 Mai 2009
Messages
98
PS misschien zou je er ook bij kunnen zetten, dat een overdosis pas wordt bereikt bij een hoeveelheid van 1,3 kg paddos en nog meer truffels. Das wel een geruststellende factor als iemand denkt dat hij doodgaat aan de truffels/paddos.
Het beste is denk ik, ik geval van fout gaan, je gewoon te laten gaan in de trip, maar wel op een rustige manier....als dat kan dan. Eerst kalmeren dus, en suiker eten helpt niet lol
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
ik weet niet of dat over die overdosis hoeveelheid verstandig is om er bij te zetten, want dan is het voor mensen makkelijker om meer bakjes te nemen. Al hoewel je dat natuurlijk wel tegen kan houden.
 

achilless

Sale drogué·e
Inscrit
29 Juil 2006
Messages
814
ja combineren met alcohol :D daar zeg je wat :) maar wat maakt dat alcohol je trip zo neig kan versterken? moleculair bedoel ik dan...iemand een idé ?
mijn eerste keer paddo's... was om 5u 's ochtends thuisgekomen na een zware nacht doorzakken. zag mijn kweekset staan met de eerste paddo's dat eruit kwamen, 30 gram afgewogen en lvl 4 trip gehad :twisted: maar niet aan te raden, i admit

en voor suiker, ik had daar een théorietje over. het is bekend dat rijke maaltijden je gelukkige maken (zie 'supersize me' ofzo; hoe tevreden & voldaan kan je niet zijn na een bezoekje aan de McDo). Dit door receptors op je tong en in je maag.
Als je zo wat op het randje bent van een badtrip te hebben kan volgens mij dat effect wel de weegschaal weer naar de goede kant doen afbuigen. (een zware badtrip zal daardoor niet verholpen worden, en een kilo lijkt mij ook wat veel :p)

Evolutief is dat wrsch gekomen doordat 'de oermens' geen idéé heeft van wat hij aan het eten is. suikerrijke voedingsmiddelen is voor een oermens kwa energie een dikke plus (vandaag de dag in onze consumptie maatschappij niet meer zo een concern), vandaar dat zijn lichaam hem stimuleert en 'reward', om hem aan te moedigen om meer suikerrijke dinges te eten, zodat hij een energiereserve zou kunnen opbouwen. (de arme man moest immers voornamelijk van slaatjes leven, wat een leven)

enja placebo speelt dan ook mee...

5-HT-antagonisten stoppen de trip onmiddelijk, maar de gevolgen van zo een abrupte stop kan (naar het schijnt) nog ernstigere gevolgen hebben dan een te hevige trip/badtrip

HeartCore a dit:
Niet echt, psilocybine komt meer overeen met dmt zowel qua werking als moleculaire structuur.
akkoord voor de moleculaire structuur, maar van lsd en paddo's heb je niet die vreselijk heavy body load zoals met dmt. ook vind ik de visual en de mindset meer vergelijkbaar tussen lsd en paddo's dan dmt. maar mijn enigste ervaring met dmt is dan ook yopo snuff...

vind je folder wel goed in mekaar steken. dat van die SSRI's en MAO's zou ik er wel bij zetten en zoiets in den aard van 'een overdosis is haast onhaalbaar, maar de trip kan wel zwaar doorwegen op de psyche, en dit onafhankelijk van de genomen hoeveelheid. hoewel de 'neveneffecten'(ja het woord is niet zo goed gekozen, vond zo direct niets beters) neigen te stijgen met de dosis.

caduceus, mogen we weten in welke coffee-/smartshop je werkt? ik plan in juli een tripje(haha) naar a'dam. dan loop ik liever bij 'bekenden' binnen dan bij de concurentie...
(sorry voor de hughe post die obviously niet door velen gelezen gaat worden)
 

lol*fan

Elfe Mécanique
Inscrit
7 Juil 2007
Messages
378
svenjansen a dit:
Een uur lang ging alles goed, ik dacht ik kan het sturen, het kan niet fout gaan, ik ben de baas over mijn gedachten. Maar toen opeens werd het zo intens heftig, dat ik dacht het moet minder, het moet eruit!
(..)
Op een gegeven moment dacht ik dat ik dood zou gaan, dat ik zo op ging stijgen, of als ik ging slapen dat ik nooit meer wakker zou worden. Ik heb gewoon serieus gebeden tot God, als die er is, om mij alstublieft in leven te laten...FUCKING niet normaal meer, zo heftig!!!! Ik heb gezegd dat ik alles wat ik in me heb zal geven, om bij te dragen aan de uitbreiding van het universum, ik heb een belofte afgelegd,
Haha, zó ontzettend herkenbaar! Ik heb me in dit soort tripfases zo nietig, klein en onwetend gevoeld. Wie dacht ik eigenlijk dat ik was, dat ik wel even de geheimen van het universum zou ontrafelen? Totaal overspoeld word je dan, en je angst maakt langzamerhand plaats voor een intens ontzag.

Uiteindelijk heb ik geleerd dat de sleutel loslaten is. De heftige eerste fase van de trip, waarin je hoofd wordt opengebroken en het halve universum naar binnen stroomt, is sinds ik me in die fase op m'n ademhaling ben gaan richten een stuk minder problematisch en ook steeds sneller voorbij. Dan komen de lessen en inzichten...

svenjansen a dit:
Op een gegeven moment zag ik ook in, dat het probleem dat ik dacht dat ik had, er niet meer was! Alles klopte, ik ben perfect, de wereld is perfect en alles draait om energie.
SWEET!
 
Haut