Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Help mee open brief aan de kamer te schrijven

Stupide

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Avr 2006
Messages
114
Het lijkt me niet verkeerd als er meerdere brieven geschreven worden. Ik zal zelf mijn gedachten ook eens op papier zetten.

Edit: mooie brief trouwens.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
kheb dit topic ff verplaats naar het smartcafe :)

zo'n brief kan het ministerie echt niet negeren mici, goed werk hoor :)
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
GODVERDOMME Mici, wat mij betreft kan je onder die brief gerust zetten: Uit naam van: . Want dat is echt een FUCKING goede brief.
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Ik vind de brief van Mici erg goed. Als 'open brief' zeker, omdat hij behoorlijk lang is; als open brief die door veel mensen is ondertekend moet hij wel worden gelezen door politici, terwijl zo'n lange brief misschien vooral wordt 'gescand' en niet volledig gelezen, wanneer Mici hem alleen namens zichzelf opstuurt.

Ik mis misschien één ding: een alternatief voor de huidige situatie. We kunnen concrete verbeteringen voorstellen. Een vriend van me heeft ook een brief geschreven aan kamerleden, en daarin stelt hij voor, in smartshops een systeem met vaste klanten en pasjes te introduceren, net zoals bij bv videotheken. Zo wordt de aankoop iets moeilijker, en heeft de verkoper meer zicht op de ervaring van de klant, zodat hij zijn voorlichting kan aanpassen. Nieuwe klanten kunnen zo bv een extra duidelijke en voorzichtige voorlichting krijgen, en domme acties zouden veel minder moeten voorkomen. Verschillende fracties reageerden positief op deze suggestie. Ook kunnen verkopers verplicht worden tot het volgen van een cursus, etc. Zoiets zou nog wel passen in een open brief.
 

Kwarkfanaat

Sale drogué·e
Inscrit
2 Jan 2006
Messages
764
Zeer puike brief :))
 

Mici

Neurotransmetteur
Inscrit
29 Mar 2007
Messages
44
JJJ a dit:
Ik vind de brief van Mici erg goed. Als 'open brief' zeker, omdat hij behoorlijk lang is; als open brief die door veel mensen is ondertekend moet hij wel worden gelezen door politici, terwijl zo'n lange brief misschien vooral wordt 'gescand' en niet volledig gelezen, wanneer Mici hem alleen namens zichzelf opstuurt.

Ik mis misschien één ding: een alternatief voor de huidige situatie. We kunnen concrete verbeteringen voorstellen. Een vriend van me heeft ook een brief geschreven aan kamerleden, en daarin stelt hij voor, in smartshops een systeem met vaste klanten en pasjes te introduceren, net zoals bij bv videotheken. Zo wordt de aankoop iets moeilijker, en heeft de verkoper meer zicht op de ervaring van de klant, zodat hij zijn voorlichting kan aanpassen. Nieuwe klanten kunnen zo bv een extra duidelijke en voorzichtige voorlichting krijgen, en domme acties zouden veel minder moeten voorkomen. Verschillende fracties reageerden positief op deze suggestie. Ook kunnen verkopers verplicht worden tot het volgen van een cursus, etc. Zoiets zou nog wel passen in een open brief.

Goed idee ja. Om er ook suggesties voor beleid in te zetten. Moet nu werken, maar kom er vanavond of morgen even op terug.
 

Mici

Neurotransmetteur
Inscrit
29 Mar 2007
Messages
44
Voor de mensen die voorstellen om mijn brief verder uit te werken en daar gezamenlijk een handtekening onder te zetten; bedoelen jullie dan gezamenlijk vanuit het psychonaut-forum of eventueel ook andere fora en instanties die de brief steunen? Ik bedoel, wat individuen betreft, is er immers als een handtekeningactie gaande op internet.
 

Nathaniel

Neurotransmetteur
Inscrit
16 Jan 2006
Messages
80
kmoet toegeven dat ik pagina 2 en 3 niet gelezen heb,dus mocht ik een overbodige opmerking maken,excuses..

Maar wat ik wil opmerken is dat
ten eerste:

de brief goed geschreven is en de juiste onderwerpen goed aan bod komen.

Maar...

ten 2e: ik de brief net ff iets te aanvallend vind overkomen.

Ik bedoel..tuurlijk...tZijn ook een stelletje kneusjes.Maar het gaat nu gewoon erom dat we onze mening kenbaar maken,en onderwerp in de discussie,Deze discussie niet een andere.

-Wie schreeuwt wordt niet gehoord-

zeg ik altijd maar,tenminste...ik bedenk t nu net..maar vanaf nu ga ik t zeggen :)

Ennn over dit in combinatie met de handtekeningen...ehm naja maak deze brief dat waarvoor de handtekening staat,nietje dr doorheen hatseflats klaar 8)

Ik hoop dat t goed komt allemaal.Maar dat denk ik eigenlijk wel.Verboden wordt het niet...sowieso gewoon niet..Kweetniet waarom ik dat denk maar,nee verbieden kunnen ze gewoon niet.
Maar hopelijk gaat er wel weer eens naar het beleid gekeken worden,en in dat proces kunnen we ook weer onze stem laten horen.


...En over ?'tig jaar...zit ik aan een vettig tafeltje,en neem een slok McAyahuasca om m'n droge McSpacecake weg te spoelen.... :roll: ... :wink:
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Mici a dit:
Voor de mensen die voorstellen om mijn brief verder uit te werken en daar gezamenlijk een handtekening onder te zetten; bedoelen jullie dan gezamenlijk vanuit het psychonaut-forum of eventueel ook andere fora en instanties die de brief steunen? Ik bedoel, wat individuen betreft, is er immers als een handtekeningactie gaande op internet.
Wat mij betreft zo breed mogelijk, en wellicht in combinatie met een demonstratie? Laten we ook letten op andere initiatieven, en zo goed mogelijk samenwerken.

We moeten ook afwachten hoe het gaat met het onderzoek, natuurlijk. Is daar eigenlijk al nieuws over, is het al gestart bijvoorbeeld?
 

Mici

Neurotransmetteur
Inscrit
29 Mar 2007
Messages
44
Ik zal binnenkort eens een nieuwe versie schrijven van de brief. Minder aanvallend en met enkele alternatieven aan het eind.
 
G

Guest

Invité
Hij heeft pagina 2 en 3 niet gelezen, dus tzal wel om Hc's brief gaan...
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Ik trek me terug uit deze discussie en deze actie omdat ik met mijn neus op een aantal feiten ben gedrukt in de privésfeer. Ik ga er geen lang verhaal van maken maar mijn relatie is deze week geeindigd en de pijn die dat met zich mee brengt, heeft mijn ogen geopend mbt een aantal zaken.

Punt is dat ik niets waar ben voor wat voor actie dan ook, voordat ik mijn shit heb opgelost. Ik wil niet in detail gaan, maar het heeft oa te maken met contact met mijn kinderen opnieuw opbouwen.

De paddos redden zich wel.

Sorry
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Heartcore, ik wens je het allerbeste. Neem meer dan genoeg de tijd om de juiste keuzes te maken, ik begrijp dat je hele leven op zijn kop staat...
Alle kracht en wijsheid de komende tijd, patrick
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
@ Mici:

Goede brief die je hebt geschreven. Die zal wel wat mensen aan het denken moeten zetten, of overtuigen zelfs. Ik vond hem niet te aanvallend en ik denk ook dat Nathaniel de eerste brief van HeartCore bedoelde, niet de jouwe.
Ben overigens benieuwd naar je volgende versie.


@ HeartCore:

Ik denk dat jij je op dit moment de minste zorgen hoeft te maken om de paddo's, dat komt wel goed. Ik wens je sterkte met alles...
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
HeartCore a dit:
Ik trek me terug uit deze discussie en deze actie omdat ik met mijn neus op een aantal feiten ben gedrukt in de privésfeer. Ik ga er geen lang verhaal van maken maar mijn relatie is deze week geeindigd en de pijn die dat met zich mee brengt, heeft mijn ogen geopend mbt een aantal zaken.

Punt is dat ik niets waar ben voor wat voor actie dan ook, voordat ik mijn shit heb opgelost. Ik wil niet in detail gaan, maar het heeft oa te maken met contact met mijn kinderen opnieuw opbouwen.

De paddos redden zich wel.

Sorry
ik zal proberen elke dag even wat positief karma jou kant op doen komen.
Als je snapt wat ik bedoel.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
ik zal proberen elke dag even wat positief karma jou kant op doen komen.
Als je snapt wat ik bedoel.

Jazeker, dank!

het komt goed, niet de relatie waarschijnlijk, maar ik zelf. Dit was een noodzakelijke timeout.
 

Nathaniel

Neurotransmetteur
Inscrit
16 Jan 2006
Messages
80
hahaa inderdaad....heb net brief van Mici gelezen en das meer mijn cup of tea yes dear...:D
 

Mici

Neurotransmetteur
Inscrit
29 Mar 2007
Messages
44
Nathaniel a dit:
hahaa inderdaad....heb net brief van Mici gelezen en das meer mijn cup of tea yes dear...:D

Gelukkig heb ik mijn brief nog niet herschreven ;) Zal hem vandaag in de 'wij-vorm' schrijven en alternatieve vormen van beleid er in verwerken. Wat zijn jullie ideëen voor alternatief beleid? Ik dacht zelf aan werken met certificaten in smartshops en vrijgeven van paddo's en psilocybine voor wetenschappelijk onderzoek.
 

Stupide

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Avr 2006
Messages
114
Een eerlijk vergunningenstelsel voor smartshops lijkt mij zelf geen slecht plan. Zo heeft de overheid toch een middel om 'slechte smartshops' op de vingers te tikken, met als uiterste consequentie (bijvoorbeeld bij het structureel overtreden van het verbod aan minderjarigen paddo's te verkopen) de sluiting van de zaak. Aan de andere kant zal dat smartshops stimuleren zich aan de regels te houden en zich scherper te profileren als plaats waar veilige paddo's gekocht kunnen worden, met de nodige informatie voor de klant.

Met zo'n stelsel is er ook geen goede reden meer om (de verkoop van) paddo's te verbieden. De risico's zijn dan namelijk maximaal beperkt. Een verbod betekent niet dat de consumptie van paddo's stopt, maar alleen maar dat de nodige voorlichting helemáál weg is.
 

Mici

Neurotransmetteur
Inscrit
29 Mar 2007
Messages
44
Hierbij de nieuwe versie van de brief. Ik heb hem in de wij-vorm geschreven, enkele punten toegevoegd en aan het einde een aantal aanbevelingen gedaan:

"Met verbazing is het nieuws tot ons gekomen dat een meerderheid van de Tweede Kamer verse psilocybine bevattende paddestoelen wil verbieden. Als kenners van deze paddestoelen maken we ons grote zorgen over het op handen zijnde verbod. Het gaat hier om een materie die bij vele Nederlanders onbekend is, wat het riskant maakt om een uiteindelijk oordeel te baseren op de afspiegelingen in de volksvertegenwoordiging of op polls die onder de hele Nederlandse bevolking gehouden worden. Ik verzoek u om de oren open te houden voor mensen die bekend zijn met het gebruik van de psilocybine bevattende paddestoel. Niet alleen dreigen hun rechten opgeslokt te worden in de 'democratie van de meerderheid', maar ook beschikken zij over waardevolle kennis van zaken.

Het gebruik van psilocybine bevattende paddestoelen gaat duizenden jaren terug. Er zijn sterke historische aanwijzingen van 'paddo-rituelen' in het oude Griekenland, in het noorden van Afrika en in delen van Latijns-Amerika. De paddestoelen hadden daar geen recreatieve functie, maar werden medicinaal en spiritueel aangewend. Voornamelijk door sjamanen die mensen in paddo-rituelen konden genezen. Veel van deze kennis lijkt verloren te gaan, in ieder geval in de mainstream van de westerse maatschappij, omdat men de paddestoelen samen schaart met drugs als cocaïne en heroïne. In het koloniale tijdperk werden indianenstammen onderdrukt, alsmede hun zogenaamd “verderfelijke
 
Haut