Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Gestopt met alcohol

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
2 weken terug had ik DXM genomen en ineens kreeg ik het idee om met alcohol te stoppen. ik begon de afgelopen maanden steeds meer te drinken en ineens zag ik in dat ik er niets mee opschoot en dat het echt een verspilling is van me geld en tijd, en daarnaast heb ik het in een kroeg nooit bij 2 biertjes kunnen latyen, het werden er altijd een stuk meer. meestal tot het punt dat ik niet meer wist wie ik was en wat ik deed (heb ooit eens staan zoenen met een ander meisje terwijl mn vriendin ernaast stond) in die trip was ik me ineens bewust dat ik zo niet verder kwam en dat t beter was om geen alcohol meer te nemen. dit is voor mij best ingrijpend omdat ik overal drank tegenkom, al mijn huisgenoten lusten de goudenrakkers graag en we gaan 3 a 4 x per week naar de kroeg, waar ik nu dus zwaar aan de cola zit :p

ik was er eigenlijk benieuwd naar ofanderen eigenlijk ook zulke openbaringen gehad hebben tijdens trips?
 

Ilian

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Fev 2006
Messages
1 028
je bent niet de eerste die 'geneest' van 'alcoholisme' ^^
er zijn genoeg ervaringen met ibogaine en paddos waarbij mensen stoppen met drinken of roken..

ikzelf heb geen ervaring hiermee, ik moet wel zeggen dat ik sinds ik (dagelijks) blow minder vaak drink (nu eigenlijk nooit meer).. Dit komt eerder 'omdat ik het niet nodig heb' dan dat ik een speciale ervaring heb gehad, maar toch vind ik het niet verkeerd omdat alcohol een zeer schadelijke drug is, die helaas geaccepteerd is en veel geld in het kasje brengt
 

Arafat

Glandeuse pinéale
Inscrit
9 Déc 2005
Messages
112
Ik heb er zelf wellis aan gedacht om te stoppen met drank. Maar ik heb wel na een paddotrip gehad dat ik met alles moest stoppen wat ik nam, ik was alleen gestopt met pillen en speed. Maar drank tja, ik weet dat et heel veel kapot maakt, maar ik heb nog ene beetje moeite om gewoon nuchter te kunne zijn in het weekend, maar ooit gaat et me lukken, ik gebruik nu ook niks meer doordeweeks, heel af en toe een jointje, en dan in het weekend zuip ik wel in grote mate, wat wel wat minder moet gaan worden. De laatste tijd heb ik ook ernstig trillende handen de dage na het zuipen, best irritant.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Ik zelf ben nooit aan alcohol begonnen, heb nooit het idee gehad dat ik het leuk/lekker zou vinden en ben eigenlijk wel blij dat ik er niet aan ben begonnen als ik sommige van mijn vrienden zie. Dat ik nooit eraan ben begonnen maakt het natuurlijk een stuk makkelijker voor mij om sober te blijven. M'n vrienden halen intussen altijd een rondje + 1 appelsap voor mij, dus op zich wordt het door hun wel gerespecteerd, maar in het begin was het wel moeilijker. Ik stoorde mij toen aan de aanname die alom heerst dat drinken erbij hoort en ging dan ook in discussie met mijn vrienden.
Ik heb dus ook nog nooit tijdens een trip het inzicht gekregen om met drank te stoppen. Mijn broer wel: na een goede paddo-trip is hij volledig gestopt met alcohol (het is nu ruim een jaar later en hij heeft een keer gedronken om te kijken of het nog wat met hem deed.) Hij beredeneerde het ongeveer zo: het is beter om eens in de twee a drie maanden een goede trip te hebben dan je elk weekend klem te zuipen en de volgende dag brak te zijn. Hij haalt meer vreugde uit die paar trips per jaar dan uit alcohol. Die vreugde blijft bovendien langer in je lichaam dan het effect van alcohol.
 

j-lazy

Glandeuse pinéale
Inscrit
16 Déc 2005
Messages
226
ik heb na DXM nooit echt het gevoel gehad dat ik iets moest laten. bij paddo's wel maar na een dag is dat meestal wel weer weg. mischien moet ik dat gevoel toch eens gaan vasthouden ofzo en kijken wat er gebeurt.
 

Cyproxicus

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Jan 2006
Messages
322
ik ben sinds ik af en toe eens ga trippen, spacen of andere gekkigheid, alchohol op deze manier gaan bekijken:
het is een drug! (logisch eigenlijk, maar niemand lijkt er bij stil te staan)

dus dat houdt (voor mij) in; het is niet goed om t elke dag/week te gebruiken, combineer het niet met andere drugs en luister naar je lichaam en gemoedstoestand om te oordelen of je wel in staat bent om de drug (alcohol) te consumeren.

Daarom plan ik nou ook regelmatig een zaterdag- of dondagavond in (waarop in normaal gesproken zou zuipen tot in de late uurtjes) een trip van het een of het ander in. Op die manier hou je de kosten onder de duim en is het makkelijker om na te gaan wanneer je weer wat kan gebruiken.
Aanstaande zaterdag gaak aan de LSA zaadjes, en laat ik het bier lekker staan :D (Ben ik waarschijnlijk nog goedkoper uit ook..)

Maar eh.. stoppen met alcohol. Nee dat lijkt me niet zo nodig. Maar ik ben zowieso niet zo'n grootverbruiker wat dat betreft. Wiet/Hasj heb ik overigens wel 'afgezworen' een paar maanden terug.. t blijft te lang in men systeem zitten en ik doe erdoor veel te weinig op een dag, zonde van men opleiding.
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
hmmm ik vind het wel heel goed om te stoppen met alcohol, maar niet een must.
ik dronk vroeger best een hoop en wist me niet te beperken, had wel ehbo nodig enzo. maar sinds k paddo's en andere dingen heb geprobeerd drink ik nog maar weinig, en ben er hard over na aan het denken te stoppen. maar een pilsje op zn tijd vind ik heerlijk. vaak is een jointje ook fijner dan een pilsje. maar om met beide te stoppen en alleen op shrooms en mdma en alle andere dingen zo nu en dan te trippen lijkt me ook heel chill en een vooruitgang voor de kwaliteit van het dagelijks leven.
 

Murphy

Neurotransmetteur
Inscrit
27 Fev 2006
Messages
50
alcohol=evil
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Alcohol is leuk maar dit geld voor alle drugs dat je het niet te vaak moet doen dus niet elke weekend zwaar naar de klote gaan van Bijv alcohol wissel dan af met andere middelen :D
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Laatst nog inderdaad. Tijdens een trip merkte ik dat alcohol overal in je lichaam gaat zitten. Je darmen, maag, huid, haar etc. Net alsof het de doorstroming van energie verhindert, zoals nicotine dat ook lijkt te doen.
Teveel wiet net zo, te weinig slaap, te veel koffie etc..
De boodschap dat je moet stoppen klinkt als je lichaam die pauze nodig heeft. Het draait om balans en niet alleen om de mate. Alcohol is niet zozeer evil, onze hele maatschappij is opgebouwd uit de roes van alcohol. Mijn idee is dat je over het algemeen niet teveel moet drinken, logisch, maar als je dan drinkt ga dan af en toe tot het gaatje (schokeffect). Een goede kater zet je lichaam met beide benen op de grond en kan net zo psychedelisch zijn als een trip :wink: Het donkere van onze geest, het creatieve, is bereikbaar via alchohol en kan veel voldoening geven. Gewenning geeft vooral de last..
 

MuschBusch

Glandeuse pinéale
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
138
Ben nooit een alcohol-liefhebber geweest en zal dat zeer waarschijnlijk ook nooit worden. Heb het altijd al zo opvallen gevonden hoe dingen horen, hoe bepaalde regels gelden in deze cultuur.. Bier drinken lijkt een goddelijke status gekregen te hebben. Ik lust het niet. Alcohol is volgens mij niet voor niets zo'n populaire drug; het verhoogt ego, verhoogt de drang naar dominantie en agressie, verlaagt intelligentie, en is dus een uitstekende drug om nachtenlang paringsdansen uit te voeren op de dansvloer. Het vergemakkelijkt de kans op voortplanting, maar het maakt mensen des te egocentrischer. Het hele dronkenmans-sfeertje trekt me niet aan en dronken zijn vind ik uberhaupt geen aangename staat.
Ik ben geen totaal onthouder. Een wijntje gaat er op zn tijd met genot in, maar drinken om dronken te worden doe ik dus niet.
 

Cesco

Neurotransmetteur
Inscrit
6 Avr 2006
Messages
50
Ik ervaar elke paddotrip dat ik moet gaan stoppen met alcohol, net zoals ik ook moet stoppen met nicotine, coke en speed.
Met wiet ben ik al geruime tijd geminderd (godzijdank), wiet en hasj nam echt werkelijk al mijn ambities weg.
Het enige probleem is dat het me na zo'n 10 vergelijkbare trips nooit helemaal gelukt is om te minderen met alcohol. Misschien sta ik niet sterk genoeg in mijn schoenen of komt het omdat mijn vrienden ook allemaal zo abnormaal veel zuipen. Met hard drugs minderen is het overigens wel gelukt, ik doe nu nog maar de helft ten opzichte van eerst en roken doe ik nu alleen nog maar als ik drink (hoe toepasselijk he!!)
Dus trippen heeft wel degelijk effect op me gehad om te minderen met al deze middelen, maar helemaal stoppen is me nog niet echt gelukt.
Maar ik denk dat dit voor iedereen anders is en dat je karakter hier een hele grote rol in mee speelt!!!!
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Ik heb nooit een alcohol probleem gehad hoewel ik wel sloten vol heb weggewerkt. Tussen mijn 16e en 20e was ik ieder weekend dronken. Na mijn 20e ben ik misschien een totaal van vijf keer dronken geweest. De laatste twee keer was van de whiskey tijdens het stappen, twee keer een blackhole van ruim 2 uur. Niet geslaagd. Ik lust graag een biertje af en toe maar drink nooit meer zoveel dat ik het ga voelen. Wel blow ik dagelijks maar daar heb ik geen probleem mee aangezien het geen negatieve effecten heeft op mijn sociale of professionele leven.

Stoppen met roken, dat moet nog gebeuren, inmiddels ben ik terug naar een pakje per drie dagen ipv anderhalf pakje per dag dus het gaat de goede kant op.
 

Indiaan

Glandeuse pinéale
Inscrit
20 Fev 2006
Messages
220
Ik begon echt laat met drinken. Ik was 18. Toch werd ik in een paar maanden tijd een groot alcohol gebruiker. Toen ik 19 was kwam ik gelukkig meer en meer in aanraking met wiet. Ik had het ook al op mijn 18e gerookt maar dan heel soms. Ik had gewoon het gevoel dat elke keer dat ik uitging ik veel alcohol moest drinken en ben blij dat ik in ben gaan zien dat dat slecht was. Sindsdien ben ik nagenoeg gestopt. één keer in de zoveel maanden een paar glazen en daar blijft het bij mij bij. Alcohol is hard-drugs en door de algemene acceptatie ervan realiseren zich maar weinige dat. Het is gewoon een val.

Mijn tip is: Stop met alcohol want al snel gaat het je onbewust beheersen. Elke week meer en meer drinken tot je een keer bekant in je eigen kots rolt. Ik heb dit gezien als het punt om te stoppen. Alcohol is gewoon slecht.
 

MuschBusch

Glandeuse pinéale
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
138
Indiaan a dit:
Alcohol is hard-drugs en door de algemene acceptatie ervan realiseren zich maar weinige dat. Het is gewoon een val.

100% waar. Een heel mooi voorbeeld over hoe de meeste mensen zich laten verdrinken in manieren en regels. De maatschappij waar je in leeft, de subcultuur waar je bij wilt horen, het zijn allemaal religies die je mogelijkheid om zelf na te denken lijken te verdringen.. De meeste mensen leven zo ONbewust, ik verbaas me daar nog regelmatig over.. schapen, terwijl dat niet hoeft..
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
Alcohol is niet evil, als alcohol slecht is wrom zouden paddo's dan niet slecht zijn? het zijn de mensen die er niet mee om kunnen gaan die het een slechte naam geven.

ik drink nu inmiddels wel weer maar heb niet meer de neiging om me zelf constant totalloss te zuipen, dus door (voor een tijdje) te stoppen heb ik wel mijn doel berijkt :)
 
G

Guest

Invité
Een biertje op z'n tijd is echt zooooooo lekker.

2Mendil:
"dat dronkemanssfeertje" ligt helemaal aan waar je naartoe gaat om te drinken ;)
Ik ken vrienden die vervelend worden als ze iets teveel op heb, maar daar ga ik dus ook niet mee een biertje pakken.
En tis altijd rielekst om lekker te genieten in de natuur (hetzij in je eentje, hetzij met wat meer mensen) en een biertje daarbij kan best lekker zijn (of een jointje...)
 

aether

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
196
Na, op zn tijd een biertje of een wijntje is toch een genot??
Gister hak wel ff te diep in het glaasje gekeken :lol:
Wat was et,...fifty-one heette t drankje, drie laagjes sterke drank, huppah in de brand gestoken, en dan met een rietje drinken, ehm....tja, lekker was t wel,
vandaag droge kop van hout :(
Ik drink de laatste paar jaar echt met mate, gezien ik baal van de kater daarna, en je hele dag naar de klote is....kreupeld met een kromme rug door je huis je proberen te verplaatsen, is toch verre van leuk.

Tijdens een paddo-trip of zo, zegt de geest duiderlijk dat alchohol en ook koning nicotine niet geaccepteerd wordt. Ik weet dit allang, en drink absoluut niet tijdens een reis, dit heeft toch geen enkele nut, en daarbij heb je het absoluut niet nodig alcohol te nuttigen, werkt juist ave-rechts, nicotine toch ook, heb je eindelijk een joint in een paar uur tijd, in elkaar weten te draaien, steek jem aan, krijg je kotst neigingen , niet altijd, maar vaak wel. Is volkomen logisch, omdat je tijdens een trip aan het zuiveren bent, en gifstoffen niet getolereerd worden.

Maareh, een koud biertje in je achtertuin drinken in de zon is toch lekker?
:lol:
 
G

Guest

Invité
Of een lekker wijntje met kaas... Hmmmmmm

Maareh ja idd ik ben ook gaan balen van de kater, alhoewel die steeds minder werd.
Maarja dat gaf alweer aan dat ik op de harde manier had geleerd te drinken en dat het toch echt teeeering slecht is in te grote hoeveelheden...

Tijdens trippen zijn andere stoffen een big-nono, alcohol geeft echt een klote gevoel in je pens (en terecht)
Blowen vind ik dan wel weer lekker tijdens een trip.
 

Rutger

Sale drogué·e
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
822
Ik heb met cubensis en ook met truffels wel altijd goede ervaringen gehad in combinatie met alcohol. Bier wel te verstaan wat (naar mijn mening) iets heel anders dan sterke drank.

Ik vond de ervaring met deze "Bier Paddo" het altijd wel erg aangenaam, het nam het soms trage en saaie weg, klein nadeel was dat de trip wel iets minder helder is, maar wel zeer aangenaam voor bijvoorbeeld een warme zomer avond.
 
Haut