Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

effect half LSD zegeltje

BedOnStall

Neurotransmetteur
Inscrit
9 Juin 2008
Messages
36
Ik heb pasgeleden een half LSD zegeltje geprobeerd met een maat, een tijdje op het zegeltje gezogen totdat de smaak weg was en toen maar gewacht (het was de 1e keer dat ik lsd deed en ik wist niet hoe sterk het zegeltje was)

Maar naast een lichte high en de sensatie dat ik emotioneel gevoeliger was heb ik niks gemerkt, het was ook op een festival dus er waren veel invloeden om me heen.

Maar nu vraag ik me af of de lsd nou zo slecht was of ofdat de lage dosis ervoor zorgde dat ik er bijna niks van merkte.

Als je begint met een halfje hoeveel tijd heb je dan nog voor het 2e halfje in te nemen voor het optimale effect, of is het beter de volgende keer gewoon gelijk een hele te nemen?
 

figment

Neurotransmetteur
Inscrit
6 Jan 2008
Messages
96
De eerste keer ik lsd nam was op een goa feest. En ik was begonnen met een half. 2 a 3 uur later nog een kwart erbij en nog een tijd later nog een kwart (geen idee hoeveel, ik had toen geen realistisch tijdsbesef meer). Op het hoogtepunt moest ik toch even gaan zitten om niet de grip op mijzelf en de realiteit te verliezen. Het was vrij waanzinnig, ook al had ik al ervaring met paddo's. Van diezelfde batch had ik 2 maand later gewoon ineens een volle zegel genomen en dat effect was zeker niet harder. Dus ... maar sommige mensen vertellen mij dat dat normaal niet veel helpt, bijpakken.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Welke 'smaak' bedoel je? LSD smaakt helemaal nergens naar, zeker niet in die hoeveelheden. Zal wel de smaak van het papier/inkt zijn geweest. Enig idee wat er op stond/of ze waren getest? Waarschijnlijk was de dosis te laag, als het al LSD was.

Bijnemen is wel mogelijk, maar doe het na maximaal een uur, hierna wordt de trip alleen maar langer (behalve natuurlijk als je de dosis radicaal verhoogt: eerst een halfje en dan twee blotters ofzo).

Het eerste wat mij opviel toen ik de eerste keer LSD nam was een raar gevoel in mijn lichaam, ik leek ineens helemaal geen gewicht meer te hebben. Lopen was ultiem raar. (dit was op ca. 150 mics, op een festival).
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
De effecten die je beschrijft zijn die van een dosis iets boven de drempel waarde. Dus het is LSD maar laag gedoseerd.

Mijn ervaringen met zegels zijn wisselend geweest in het verleden, sommige echt ontzettend zwak en anderen zeker heel degelijk. Ik heb aardbeijen gehad die 10 ug per zegel bevatten, en sterren die 40 ug bevatten. Buitengewoon zwak. Oranje hofmann's waren prima. Hartjes bevatten bijvoorbeeld meer dan 400 ug.

Wat Fork zegt over dat uur klopt, als je daarna nog bijneemt heeft het relatief weinig effect ten opzichte van wanneer je het in 1 keer zou innemen. Wat niet wegneemt dat je uiteindelijk alsnog stevig kunt trippen als je veel bijneemt na bijvoorbeeld 2 uur.

Eerste uur van acid is vooral stimulerend met een verhelderende perceptie, met name objecten. Maar als je gedurende een trip een nieuwe dosis neemt beland je deels opnieuw in dit proces, uiteindelijk pas veel later fuseren de 2 trips zich tot 1 trip die constant is. Ik kom er zelf dan niet lekker in. Mist diepgang.

Wat ik aanraad is om een aantal van dezelfde blotters te bemachtigen zodat je een idee kunt krijgen van de sterkte. Of, gewoon 1 hele zegel nemen in een rustige situatie thuis.

Als je hevig tript en vanuit zittende positie opstaat is het net alsof je wat gewichtsloos een bounce omhoog maakt.
 

BedOnStall

Neurotransmetteur
Inscrit
9 Juin 2008
Messages
36
Ik denk dat ik het de volgende keer bij een iets betrouwbare bron hou als ik lsd koop, dit was een beetje via via, en degene die een heel zegeltje ophadden hebben ook niet echt getript zoals je van lsd zou verwachten.

Het zegeltje was op beide kanten bedrukt, op de ene kant zag ik in line art een deel van een hand die iets vast had, en aan de andere zag ik een beetje space kleur blauw.
 

BlueSoul

Neurotransmetteur
Inscrit
28 Mai 2009
Messages
20
Ik vroeg me af of je van LSD ook dezelfde misselijkheid ervaart als bij het innemen van paddo's?
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Denk dat dat erg persoonlijk is. Feit is wel dat bij paddo's je spijsvertering materiaal moet opnemen waar het niet alledaags gewend aan is, en bij de inname van LSD de darmen geen activiteit beginnen voor de opname van de stof.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ja, van LSD heb ik zelf nooit gerommel in mijn maag gehad, en heb tijdens het trippen regelmatig rijpe bananen gegeten. Na het eten van paddo's, en als ik het me goed herinner ook na het drinken van thee, heb ik meestal wel een raar gevoel in mijn maag.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Caduceus Mercurius a dit:
Ja, van LSD heb ik zelf nooit gerommel in mijn maag gehad, en heb tijdens het trippen regelmatig rijpe bananen gegeten. Na het eten van paddo's, en als ik het me goed herinner ook na het drinken van thee, heb ik meestal wel een raar gevoel in mijn maag.

Herkenbaar, blijkbaar heeft de maag dan toch lichtelijke problemen met het opnemen van psilocybine?
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
BlueSoul a dit:
Ik vroeg me af of je van LSD ook dezelfde misselijkheid ervaart als bij het innemen van paddo's?

Welke misselijkheid?

Wat Brug zegt: het is persoonlijk, de misselijkheid is voor een groot deel psychosomatisch.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
mysticwarrior a dit:
Herkenbaar, blijkbaar heeft de maag dan toch lichtelijke problemen met het opnemen van psilocybine?

Volgens mij is dat juist het enige dat wel goed gaat. 8)
 

Shamanita

Alpiniste Kundalini
Inscrit
5 Jan 2009
Messages
634
Heb één keer "lsd" gehad waarvan ik, en ook anderen die diezelfde blotters genomen hadden, van heb moeten kosten..
Die lsd was zeer metallisch-bitter van smaak, en effect was sterk, heb 2 keer hard getript van een half blottertje.
Nu, die metallische smaak, kan het misschien zijn dat het geen echte lsd was, maar 5-MeO-AMT?? Kom er vanalles op fora tegenwoordig dat men deze AMT verkoopt alsof het lsd is... Iemand wat meer info hierover en hoe je het verschil kan merken tussen echte lsd en 5-MeO-AMT?

Oja, ik heb momenteel nog 2 ganesha's en 2 hoffmanns liggen, (dubbelbedrukte btw) maar ook die smaken zo bitter-wierrook-aftershave-achtig... Raar..., en vraag me echt af waaraan dat ligt... Is het mssn de inkt of het papier? Mengen ze lsd met aftershave of zo probleemloos te vervoeren? Of is het misschein geen lsd maar iets anders??? Heb ook de indruk dat het effect veel sneller afneemt dan bij andere lsd die ik had
iemand die hier meer over weet??
 

Tunnelvision

Elfe Mécanique
Inscrit
28 Août 2008
Messages
296
Brugmansia a dit:
Ik heb aardbeijen gehad die 10 ug per zegel bevatten, en sterren die 40 ug bevatten. Buitengewoon zwak. Oranje hofmann's waren prima. Hartjes bevatten bijvoorbeeld meer dan 400 ug.
.
werkt het niet net zoals met pillen? dat het eigenlijk geen drol uitmaakt wat er op het zegeltje staat of welke vorm deze heeft? dat populaire zegels nagemaakt worden met mindere hoeveelheid werkzame stof, omdat de zegel "populair"is???
 

Shamanita

Alpiniste Kundalini
Inscrit
5 Jan 2009
Messages
634
Tunnelvision a dit:
Brugmansia a dit:
Ik heb aardbeijen gehad die 10 ug per zegel bevatten, en sterren die 40 ug bevatten. Buitengewoon zwak. Oranje hofmann's waren prima. Hartjes bevatten bijvoorbeeld meer dan 400 ug.
.
werkt het niet net zoals met pillen? dat het eigenlijk geen drol uitmaakt wat er op het zegeltje staat of welke vorm deze heeft? dat populaire zegels nagemaakt worden met mindere hoeveelheid werkzame stof, omdat de zegel "populair"is???

jup, tuurlijk
de ene hoffman is de andere niet. Maar als je bvb een hofman, dubbel bedrukt laat testen op 200µg, en iemand anders heeft een week nadien die dubbel bedrukte hoffmanns te koop, dan is er wel veel kans dat het om dezelfde trips gaat... zekerheid is er echter nooit.

en zelfs tussen trips in een batch is er een verschil, sommigen zijn meer bedruppeld dan andere, in één en dezelfde batch...
houdt maar eens een batch van 25 trips omhoog onder een lamp en kijk toe, je ziet gewoon waar de trips bedruppeld zijn.
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
Ik dacht dat ze die blottervellen door een "bad" met een oplossing met lsd halen ipv druppelen?? Of doen ze dat alleen in de fabriek:wink:? lol.
Lijkt me nogal vervelend als je dan net dat zegeltje hebt waar dan net niks op zit, of weer net teveel hoewel me dit minder erg lijkt :D Dat net wel net niet trippen trek ik bijzonder slecht.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Mengen ze lsd met aftershave of zo probleemloos te vervoeren? Of is het misschein geen lsd maar iets anders???

LSD zou volgens mij geurloos moeten zijn, dus het lijkt me niet dat ze het met aftershave bewerken :p

Ik heb ooit een paar maya zegeltjes gehad, waarvan ik 100% zeker ben dat het echte acid was. Echter een tijdje terug had ik ook wat zegeltjes, maar ik voelde na die tijd echt een naar gevoel, het was of ik helemaal opgebrand was. Heel anders dan wat ik op die maya zegels had ervaren. Die zegels van de laatste keer hadden een wazige print, kon er niet iets uit afleiden. Maar ook deze smaakten zoals hier verteld, een beetje inkt/chemie achtig, hoewel dit bijna niet te proeven was.

Forkbender a dit:
mysticwarrior a dit:
Herkenbaar, blijkbaar heeft de maag dan toch lichtelijke problemen met het opnemen van psilocybine?


Volgens mij is dat juist het enige dat wel goed gaat. Cool

:twisted: :lol:
 

Shamanita

Alpiniste Kundalini
Inscrit
5 Jan 2009
Messages
634
mysticwarrior a dit:
Mengen ze lsd met aftershave of zo probleemloos te vervoeren? Of is het misschein geen lsd maar iets anders???

LSD zou volgens mij geurloos moeten zijn, dus het lijkt me niet dat ze het met aftershave bewerken :p

zo bedoel ik het niet echt.. :)

ik bedoel dus dat ze ipv een flesje pure lsd te vervoeren, ze die lsd mengen met bvb aftershave of iets dergelijks, zodat wanneer men wordt tegengehouden door meneer de politie, men geen pure lsd op zak heeft, maar gewoon een flesje aftershave (-:

of is dat vergezocht? :p
 

BlueSoul

Neurotransmetteur
Inscrit
28 Mai 2009
Messages
20
Forkbender a dit:
BlueSoul a dit:
Ik vroeg me af of je van LSD ook dezelfde misselijkheid ervaart als bij het innemen van paddo's?

Welke misselijkheid?

Wat Brug zegt: het is persoonlijk, de misselijkheid is voor een groot deel psychosomatisch.

Een misselijk gevoel die lijkt op autoziekte. Als ik rechtsta wordt ik draaierig en moet ik meestal overgeven. Heb geen krampen ofzo, gewoon misselijkheid. Misschien komt dit omdat psilocybine het evenwichtsorgaan beïnvloed?
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
BlueSoul a dit:
Een misselijk gevoel die lijkt op autoziekte. Als ik rechtsta wordt ik draaierig en moet ik meestal overgeven. Heb geen krampen ofzo, gewoon misselijkheid. Misschien komt dit omdat psilocybine het evenwichtsorgaan beïnvloed?

Denk dat dit niet per se waar is. Ik heb eigenlijk nog nooit hevige misselijkheid ervaren op paddo's, wel een beetje een rommelende maag of een beetje misselijkheid, maar nooit meer, misschien is jouw lichaam anders of is het toch psychosomatisch (je beeldt je in/verwacht dat je misselijk wordt en wordt misselijk). Vergeet niet dat elke beleving versterkt wordt door psilocybine.

Belangrijker is hoe je met de misselijkheid omgaat. Probeer je het tegen te gaan door iets te doen? Of laat je het over je heen komen?

Ik denk dat het misschien een goed idee is om veel gember in de paddothee te doen of om wat gember te eten samen met de paddo's, dit ontspant de maag.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Vergeet niet dat de geest zelf nog altijd een krachtige hand heeft in de mate van je lichamelijk behagenlijk voelen. Je kunt jezelf bewust of onbewust ook misselijkheid 'inspreken'.

Acid is overigens altijd vermengd met een ruikende en duidelijk smakende solvent. Een geopend flesje zul je onmiddelijk ruiken en een druppel smaakt sterk. Als je het druppelt op een klontje of stukje papier dan proeft men nog duidelijk een tintje chemische smaak als het ruimschoots is ingetrokken. Dus het is geen inkt of de acid wat je proeft maar de solvent die LSD houdbaar houd want het is in zuivere vorm een zeer fragiel molecuul.
 
Haut