Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Eerste keer paddo's

Maniack28

Matrice périnatale
Inscrit
8 Déc 2007
Messages
12
Mn vriendin heeft paddo's besteld dus nu moet ik er echt aan geloven, ik heb alleen wel wat vraagjes:

Ze heeft vorig weekend de volgende paddo's besteld: stropharia cubensis, 2 doosjes a 30 gram. Nu was 1 doosje al open toen we de verpakking hier open maakte... kan dit heel veel kwaad?

Daarnaast ben ik sinds dinsdag ziek thuis en zit ik nu nog steeds gezellig met koorts in bed (of achter de pc ;) ). Drugs moet je enkel gebruiken als je je goed voelt, dus ik wacht graag met eten tot ik beter ben. De paddo's zijn helaas maar tot de 15e houdbaar. Nu las ik dat je ze ook kan drogen... hoe kan ik dat het beste doen?

Behalve thee zetten of puur eten, welke mogelijkheden heb je nog meer? Kan je het bij wijze van spreken door de nasi doen?

Wat voor dosis kan je de 1e keer het beste nemen?
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Dat het doosje open was kan geen kwaad, als de paddo's er maar goed uit zien. Wat je hier schrijft over houdbaarheid is de reden waarom ik een voorstander ben van verkoop van gedroogde paddo's in smartshops in plaats van verse. Verse paddo's leggen een tijdsdruk op de gebruiker. Dus juist gedroogde paddo's legaliseren.

Ja, drogen kan als je op tijd bent. Je zou de paddestoelen een beetje in stukjes kunnen snijden om het droogproces te versnellen, en dan ergens op een redelijk warme plek neerleggen. Als je ze kunt breken zijn ze droog genoeg, als ze buigen zit er nog vocht in.

Paddo's altijd op een lege maag innemen, dus niet met nassi, pizza, omelet etc.

30 gram is niet teveel voor een eerste keer. Wat veel belangrijker is dan de dosis is de set & setting. Lees ter voorbereiding deze tekst door, en bekijk de video's onderaan de pagina. Eigenlijk is het heel gunstig dat jij nu even te ziek bent om te trippen. Kan jij de sitter zijn. Een sitter is wat de Bob is in het uitgaansleven: degene die zorgt dat alle praktische zaken geregeld worden. Zo kan je vriendin onbezorgd haar ervaring beleven, terwijl jij zorgt voor drinken, de juiste kamertemperatuur, enz. Vooral voor een eerste trip is dat heel belangrijk.

Als ze onder jouw hoede thuis tript, met telefoon en deurbel uitgeschakeld, in een stille, donkere ruimte, eventueel met wat zachte muziek op de achtergrond, hoeft ze zich over 30 gram echt geen zorgen te maken.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Die houdbaarheid is slechts een indicatie, net zoals de houdbaarheidsdatum op pakken melk e.d. Er staat niet voor niets 'ten minste houdbaar tot'. Als de paddo's voor die tijd gaan stinken of rotten, dan kun je ze gewoon terugsturen naar de site waar je het hebt besteld. Na die datum zijn ze nog wel te eten, mits er geen rotting heeft plaatsgevonden.

Drogen kan natuurlijk ook.
 

Rutger

Sale drogué·e
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
822
Haha, van teruggestuurde rottende paddenstoelen worden smartshop medewerkers erg verdrietig hoor Forkbender, ik spreek uit ervaring !

Het stinkt en het is erg vies om uit te pakken en niemand heeft er iets aan natuurlijk (alleen de TNT met verzendkosten dan). Tenminste bij ons nemen we genoegen met een foto of zo als bewijs dat scheelt weer een stank en bende.

Het is inderdaad wel zo dat die houdbaarheid datum niet altijd klopt, ik ben het wel met CaduceusMercurius dat gedroogde paddenstoelen makkelijker zijn en de versheid niet echt bijdraagt aan een goed gebruik omdat mensen het anders zonde vinden om weg te gooien en het dan maar op het "verkeerde" moment gaan eten, omdat het moet.
 

Maniack28

Matrice périnatale
Inscrit
8 Déc 2007
Messages
12
Tnx... zal zo even kijken hoe ze eruit zien en als ze nog niet beschimmeld zijn ga ik ze wel drogen. Als ze gedroogd zijn kan ik ze dan gewoon in een luchtdicht zakje afsluiten en een paar maanden bewaren?
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Rutger a dit:
een foto of zo als bewijs

Okee, daar kan ik inkomen. Maar als ze daar niet op reageren, zou ik ze alsnog die rottende stoeltjes sturen. :wink:

--

Weet iemand hoe het eigenlijk zit met het drogen van paddo's die al een paar dagen geleden geplukt zijn? Is er een verschil met het drogen van plukverse paddo's??? Het lijkt mij dat meteen drogen beter is, aangezien je dan minder kans op rotting hebt, maar is er nog een ander (potentie?)verschil?
 

Maniack28

Matrice périnatale
Inscrit
8 Déc 2007
Messages
12
IS het trouwens normaal dat de steel (het witte gedeelte dus :p ) op sommige plekken een beetje blauw is? Dit is al sinds ik ze uit de verpakking haalde...
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
ja dit is heel normaal, het heet "bruising" en je kunt het best vergelijken met blauwe plekken bij mensen.
 

Maniack28

Matrice périnatale
Inscrit
8 Déc 2007
Messages
12
Okido.. de 1e set paddo's is nu echt heel smal, heeft 3 dagen gelegen, helemaal droog... Die kan ik nu gewoon in een bakje bewaren voor een x aantal maanden dus (is niet het plan, maar you never know).
 

glesse

Neurotransmetteur
Inscrit
20 Juil 2007
Messages
56
1ste keer paddo's... Ik hoop voor je dat je een goede en/of leuke ervaring zult hebben!
Ik vond het erg spannend ook de eerste keer.. Ik was 15, en samen met een vriend, en kende enkel de recreatieve waarde ervan.
We hadden afgesproken in ieder geval niet naar buiten te gaan, en verbleven daarom in mijn kamer van 16 m2.
Wat ik me nog goed kan herrinneren ervan was mijn dekbed, wat helemaal op en neer golfde, en mijn soort brede schroten plafond, wat als een harmonika in en uit elkaar trok... Dat was wel het voornaamste visueel gezien. Wat ik me verder nog kan herinneren was mijn bijna lege koelkast met o.a. een gekookt ei en een tomaat. Op een gegeven moment heb ik een hele tijd voor mijn open koelkast gezeten omdat ik ervan overtuigd was dat dat ei en die tomaat dingen uitspookten met elkaar als ik de koelkast dichtdeed!
Als het allemaal goed gaat en aanvoelt kan ik je aanraden (ook al ben ik jou niet en jij mij niet) om eens een korte of langere tijd voor jezelf te nemen, in stilte en in een wat donkerder omgeving. Dit vond ik de eerste keer erg apart. Heb over zaken nagedacht, gerelativeerd, opgelost en zaken 'in de wacht' gezet. Toen ik op een gegeven moment wat vreemde verbanden begon te leggen die me wat angstiger maakten heb ik gauw weer mijn vrienden beneden opgezocht, de warmte en gezelligheid...
Maargoed, ik weet niet hoe en met welk doel je paddo's gaat gebruiken en wat je er al allemaal van weet, maar wie weet heb je hier wat aan. .
Heb een goede tijdl!!!
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Over die dosering... Ik ben zelf toch wel een voorstander van 'eerste keer, halve portie'. De meeste mensen zullen met uitstekende omgeving etc wel 30 gram aankunnen een eerste keer, maar er zijn er ook (waaronder ik) waarvoor zo'n dosis eigenlijk teveel is. Ik nam mijn eerste keer iets van 2 gram gedroogd (eq. aan 20 gram vers), en dat was eigenlijk al veel teveel. Een 'kennismaking' met het idee van trippen, voordat je echt een flinke ervaring meemaakt, vind ik best wel relaxter, dan meteen het diepe in (want het diepe, dat is 30 gram voor veel mensen toch echt wel). Je hebt toch nog alle tijd om later meer te nemen :) Zo voorkom je ook de bedrieglijke, doodenge ervaring die je ervan weerhoudt om ooit nog weer paddo's aan te raken.

Dit om even het idee van 'eerste keer is 30 gram geen probleem', zoals hier geopperd, te relativeren. Voor veel mensen, en dat kan liggen aan je gevoeligheid (bij mij werken paddo's denk ik +- 2x zo sterk als bij de gemiddelde persoon), aan je psychische gesteldheid en aan vanalles, is 30 gram wanneer je geen idee hebt van wat je te wachten staat, en dat is de eerste keer voor bijna iedereen zo, enorm heftig.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Over die dosering... Ik ben zelf toch wel een voorstander van 'eerste keer, halve portie'. De meeste mensen zullen met uitstekende omgeving etc wel 30 gram aankunnen een eerste keer, maar er zijn er ook (waaronder ik) waarvoor zo'n dosis eigenlijk teveel is.

I agree. Ik zelf had laatst een half portie hawaiiaanse opgegeten. Maar uh, die trip was heftiger als ooit tevoren. Maar dit heeft alles te maken met mijn overgevoeligheid voor drugs in het algemeen.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Ik ben voorstander van eerste keer dubbele portie icm een goede voorbereiding.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Forkbender a dit:
Ik ben voorstander van eerste keer dubbele portie icm een goede voorbereiding.

Ik ben er voorstander voor het niet voor de lol te doen :)

(en ben het met je eens over die dubbele portie + voorbereiding).
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
juist^
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Forkbender a dit:
Ik ben voorstander van eerste keer dubbele portie icm een goede voorbereiding.
Ik weet het niet hoor. Volgens mij zijn er verschillende typen mensen. Je hebt degenen die van nature sterk in hun schoenen staan, zich niet te druk maken, en een tamelijk relaxte levenshouding hebben. Vermoedelijk hoor jij daar bij. Die mensen kunnen een goede eerste ervaring hebben op een hoge dosis, omdat ze uiteindelijk, als het maar hard genoeg gaat, van nature de knop 'loslaten' zullen omzetten. Ik ken de theorie (van Leary, of was het McKenna?), dat een ervaring op een hoge dosis minder moeilijk kan zijn dan op een lage dosis, omdat je dan 'wel moet', en op een bepaald moment alle weerstand (die immers de veroorzaker van slechte ervaringen is) zult moeten loslaten, welk moment je op een hoge dosis makkelijker bereikt dan met op een lage dosis.

Maar er is ook wel een andere groep denk ik, die veel meer twijfelt, tobberiger is en minder sterk in zijn schoenen staat. Ook die groep kan heel veel baat hebben bij paddo's. Maar zij zullen bij een eerste keer op en hoge dosis volgens mij eerder compleet gek worden en helemaal fout gaan, dan dat ze van nature hun angsten zullen loslaten. Voor die mensen is het denk ik beter om heel rustig te beginnen en langzaam op te bouwen. Ze hebben het volgens mij nodig om eerst even de kat uit de boom te kijken, voordat ze de trip helemaal kunnen toelaten, en echt iets kunnen hebben aan paddo's. Ik behoor zelf tot die groep. En ik denk, dat je, zolang je niet weet tot welke groep iemand behoort, beter in het begin rustig aan kunt doen, omdat meteen een hoge dosis voor mensen uit de tweede categorie gewoon veel te veel in 1 keer is, en gevoelige mensen best wel kan beschadigen, terwijl er als je rustig aan doet, er voor niemand risico is. Meer nemen kan altijd nog!

Maar ik weet het niet 100% zeker hoor. Wel weet ik dat mijn eerste trip veel te heftig voor me was. Ik heb natuurlijk geen idee of het beter was gegaan als ik 2x zo veel had genomen. Wie weet had ik dan wel het punt bereikt waarop ik alles zou loslaten. Maar ik vraag het me af, het voelt voor mij echt niet goed om het zo aan te pakken. :D
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
ik zou toch gewoon beginnen met een enkele portie, zodat je een beetje de weg leert kennen voor je op wereldreis gaat zeg maar ;)
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Natuurlijk moet je doen wat goed voor je voelt, maar het heeft mijns inziens vooral te maken met om welke reden je de paddo's neemt. Is het voor een leuke, fijne, inzichtelijke en interessante avond samen met wat vrienden, dan zou ik voor de lage dosis gaan. Wil je meer een introspectieve en spirituele zoektocht naar de eigen ziel, dan zul je toch echt een hogere dosis moeten nemen en je goed voor moeten bereiden. Wil je een bad trip, bereid je dan vooral niet of slecht voor, eet veel suiker en vlees voor je het neemt, zorg dat je buren je kunnen storen en besluit wat terrorcore op te zetten op de piek.

De paddo leert je alleen iets als je je volledig aan haar durft over te geven.

Ik denk dat door goed te trippen die tweede groep van jou langzaam overgaat in de eerste. Zo ging het bij mij ook. Was ook onzeker en tobberig. Mijn eerste trip was 6 gram gedroogd, maar ze waren niet zo heel sterk (oud, slecht bewaard en toen ook nog eens verwerkt in brownies met veel suiker in een warme oven). De vriend die ze bereidde vertrouwde ik echter volledig en dus ging het allemaal goed. Mijn tweede trip was ayahuasca (bij Santo Daime), mijn sterkste trip tot nu toe. En ik ben blij dat ik zo hard heb getript, vooral omdat ik daardoor weet dat ik het aankon.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Tot nu toe heb ik altijd nog halve en hele porties gehad, maar omdat ik mijn eerste oogst mexicaanse paddestoelen binnen heb, zit ik er aan te denken om mij zelf is los te laten op een grootte dosis paddestoelen.

Wat betreft die theorie, daar zit opzich best wel wat in. Ik vergeet namelijk nooit meer dat ik een kwart porsie truffels had genomen. Deze beinvloede net een beetje mijn denken, ik zat gewoon de hele tijd op het randje van een trip en dat was niet echt relaxt. In iedergeval het was een hele waze ervaring. Maar doordat ik verder nog heel bewust was van mij zelf, kon ik mijzelf ook totaal niet laten gaan.

Maar omdat ik nu wel een keertje toe ben aan een hoge dosis, zat ik te denken aan een anderhalf porsie paddo's, is dit voldoende voor een flinke reis? Ik ben namelijk zeer gevoelig voor entheogenen.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
^ Wat is een portie? Is dat wat je in de smartshop kan kopen of dat wat je een bepaalde ervaring geeft? Lijkt mij moeilijk te beslissen.

Mijn advies voor als je dieper wil gaan: Neem je hoogste dosis tot nu toe en doe er een gram (gedroogd = 10 gram vers) bovenop. Gaat in de meeste gevallen prima als je je er goed op voorbereid, maar zorg wel dat je iemand standby hebt.
 
Haut