Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Echte grote verschillen in effect in paddo's

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
CaduceusMercurius a dit:
Ooit zullen er kookprogramma's op TV zijn als Bakken Met Baard en Culinair Met Pasuzu. En in de late uurtjes Tea Time Met Heartcore.

:D haha. De volgende keer (over een jaar of 20, als ons kind groot is en op kamers) ga ik denk ik toch weer over op thee.

Ik had hierboven gezegd dat psilocybine minder goed tegen warmte kan, maar het was juist omgekeerd. Psilocybine kan tegen een stootje (drogen, verhitten), psilocine minder.

Zo is de vorige keer mijn thee ook mislukt. Had iets te lang op het vuur gestaan denk ik, want er zaten toch aardig wat paddo's in, maar de trip viel tegen. Ik had bevroren thee ontdooit en nog wat extra verse paddo's erbij getrokken.

Soms denk ik wel eens, misschien is het beste wel om ze gewoon op te eten en niet te verwarmen. Maar 75 g verse paddo's opeten...moet ik ook niet aan denken. Misschien even in honing dopen?

Ik heb ook wel eens gelezen van iemand die ze gedroogd in gelcapsules gewoon inslikte. Had ook een geweldige trip. Dus kennelijk is dat kauwen niet zo belangrijk als gedacht wordt.

Bij thee zetten misschien paddo's gebruiken met veel psylocybine en nagenoeg geen psilocine, zoals het puntig kaalkopje (psilocybe semilanceata). Die kan dus het beste tegen drogen en verhitten, zonder aan kracht te verliezen. De percentages zijn: 0.98% psylocibine, 0.02% psilocine, 0.36% baeocystine.

Ik heb wel eens gelezen (maar weet niet of dit waar is) dat psilocybine minder sterk is dan psilocine, omdat deze eerst nog omgezet moet worden naar psilocine om zijn hallicunerende werk te kunnen doen. Daarbij verliest het zo'n 33% aan kracht t.o.v. pure psilocine.

Ik was me vroeger altijd heel bewust van wat voor LSD trip ik had genomen, en dat kleurde de trip

Jammer dat ik dan alles vanaf het begin weer zo droog wetenschappelijk benaderd heb, want de fantasie heeft een grote invloed op de trip. Als ik nou gewoon die man uit de winkel had geloofd dat paddo's kleurrijkere trips opleverden en truffels meer filosofischer waren, dan was dat misschien ook gebeurd. Qua kleuren en vervorming van de dagelijkse werkelijkheid is er bij mij maar weinig gebeurd. Ik had voornamelijk filosofische trips en trips die werken op de emotie. Zou wel lekker geweest zijn als er gewoon eens een trip gewijd was puur aan de pret, humor en leuke kleurtjes. Maar misschien moet je daarvoor samen met vrienden voor trippen, waar je mee kunt lachen.
 

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
Voor de liefhebbers het recept:

Omelet Pazusupassie:

2 eieren
4 eetlepels (soja-)melk
peper en zout
3 champignons
1 sjalotje
60 g Psilocybe Cubensis uit Palenque (met die prachtige azuur blauwe kleur, die wel eens als schimmel aangezien wordt, maar dat is het niet) of andere paddo's.

Bereiding:
Doe de eieren, de sojamelk, peper en zout en fijngesneden cubensis in de blender of mengkom voor de staafmixer.
Snij de champignons in plakjes
Snipper het uitje

Neem een koekenpan met een dikke bodem, zodat de hitte zich goed verspreid over de pan en doe er een beetje boter of olie in.
Fruit eerst het uitje er in tot ze glazig zien
Doe de champignons erbij op matig hoog vuur.

Wacht tot de champignons een beetje gekrompen zijn.
Giet het eimengsel erbij en zet het vuur laag en doe de deksel op de pan.

Bak tot de bovenkant van de omelet gestold is.

Liever niet te lang, omdat paddo's inderdaad niet zo goed tegen hitte kunnen.

Pak 2 witte boterhammen en doe de omelet er op.

Suggestie om er bij te drinken: munt thee met een klein vleugje gembersiroop (of verse gember). Helpt de maag rustig te houden.
 

lol*fan

Elfe Mécanique
Inscrit
7 Juil 2007
Messages
378
Pazusu a dit:
Zou wel lekker geweest zijn als er gewoon eens een trip gewijd was puur aan de pret, humor en leuke kleurtjes. Maar misschien moet je daarvoor samen met vrienden voor trippen, waar je mee kunt lachen.
Hmm... hoéft niet denk ik. Ik heb eens heerlijk getript op een portie Mexicaanse bij een live-DVD met veel vrolijke muziek, een vrolijke zangeres en veel gekleurde lichten. 't Was net of ik erbij was!

'k Heb niet eens de hele tijd zitten kijken, heb ook nog een tijd met een kaars zitten knuffelen, haha. Die was wel uit trouwens. En thee gedronken waarbij ik me dan weer verloor in de schoonheid van de bodem van het theeglas. En meer van dat soort dingen :p

Ik had in ieder geval de grootste lol in m'n eentje. Die DVD hielp flink met een leuke sfeer neerzetten en verder zat ik zelf goed in m'n vel en kan ik me over het algemeen goed alleen vermaken.
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Ik weet nog dat ik eens zoolander ging kijken terwijl ik paddo's op had.. :)

Maar jullie hebben een punt, de ene paddestoel kauw je meer, verteer je sneller, of valt zwaarder op de maag. De effecten verschillen dus. Voor meditatie heb ik meer dan genoeg aan een portie mexicaanse, zwaardere trips trek ik nog niet tijdens een meditatie.

Het is een ander verhaal. Maar ik heb wel het een en ander gelezen over salvia en meditatie. Het complete artikel vind ik niet zo snel maar hier staat wat: http://www.maps.org/research/salvia/sdmeditation.html

Mijn persoonlijke ervaring is dat lsa zaden, de utopian bliss balls, voor mij een heel diepe meditatieve staat gaven. Al had ik persoonlijk vooral behoefte aan stilte tijdens deze trips.
 

The-Pupil

Glandeuse pinéale
Inscrit
5 Juin 2006
Messages
100
Ben net terug van de smarthop. Koste me toch een 4 a 5 uur om aan paddo's te komen. Omdat m'n vaste plaats dicht was. Bij de andere, hadden ze geen paddo's meer. Dus jah... Dan maar de trein pakken he.

Toen kwam ik bij een smarthop aan waar ze gelukkig WEL verstand van zaken hebben. Want als ik die andere smartshop aankwam. En vroeg naar het wat en hoe met passiebloem en paddo's keken ze me met ogen aan alsof ik theoriën van Einstein zat uit te leggen.....

Blij teruggekomen met Equadoriaanse paddo's. Gek genoeg kreeg ik 2 porties voor 15 euro,, lijkt me een foutje van die gast. ach jah, wel een leuk foutje.
Want ik zit er sterk over te denken om deze keer ze alleen te gebruiken. Want ik wil eens doen waar IK zin in heb. ogen dicht. of open. muziek of niet. lopen of zitten. naar binnen of naar buiten. etc.

Hebben linken jullie paddo's aan de manier hoe je ze gaat nemen. Of WAT je er mee wilt doen/bereiken?
 
G

Guest

Invité
De intentie speeld inderdaad wel mee hoe je trip zich ontvouwd.

Als je lekker willen chillen zal het wel chill worden, maar als je je echt focust op diep naar binnen gaan, zal je ook zeker een diepere trip hebben.

En in je eentje kan idd wel eens bevrijdend werken, het word dan toch al meer je eigen trip en niet de trip van de groep.
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
passiebloem bij de paddo's is een zeer goede combinatie iig :) wat mij betreft. ook ervaring mee :)?

en space, ik denk dat sommige mensen gewoon heel moeilijk naar binnen trippen. Mij lukt dit goed, maar iemand waar ik vaak mee trip kan dat dus absoluut niet helaas :(
 

The-Pupil

Glandeuse pinéale
Inscrit
5 Juin 2006
Messages
100
passiebloem bij de paddo's is een zeer goede combinatie iig Smile wat mij betreft. ook ervaring mee Smile?

Tja, niet in combinatie met paddo's. Ik had ze gehaald en wilde eens kijken wat voor werken ze zonder paddo's hadden. Beetje ontspannender iets anders, maar niet echt iets om nog eens te doen. En bij die shop verkochten ze alleen 100 gram. Dit was iets te veel van het goede, want dan licht dat maar thuis te liggen. Ik heb nog wel catmint / kattekruid. Dat is redelijk goed te roken. Of thee van te zetten. Dus ik maak denk ik paddo/kattekruid thee.

Kijken of dat nog iets toevoegd. Ik zie het vrij/zaterdag wel.
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
catmint heb ik ook nog wat van, maar is naar mijn smaak veel te naar op de keel. Ook is het effect in thee niet zo duidelijk, nauwelijks een effect zou ik zeggen..

Passiebloem of skullcap echter heb ik de ervaring mee dat deze goed werken. Skullcap op zichzelf of in een theetje, passiebloem in combinatie met paddo's.

Had ook es een goede smoking blend gemaakt van: passiebloem, skullcap, catmint, salvia, en een heel klein beetje shrooms. Dit samen met wiet opgerookt...
Het effect was zeker meer dan wiet alleen. Eerst een hele sterke high, maar daarna totaal volledig zwaar stoned. We zeiden elk kwartier 3 zinnen en zwegen dan weer een kwartier...vriend van me voelde zich weggetrokken worden (als bij salvia) alleen dan pas na een half uur ofzo..

Heel sterk effect, maar ik denk iets te sterk :roll:

okeej, beetje offtopic :p maarre met catmint kan je doen maar de smaak is niet speciaal zo goed en voor de rest zal het wss weinig effect hebben...
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Space-is-the-Place a dit:
De intentie speeld inderdaad wel mee hoe je trip zich ontvouwd.

Als je lekker willen chillen zal het wel chill worden, maar als je je echt focust op diep naar binnen gaan, zal je ook zeker een diepere trip hebben.

En in je eentje kan idd wel eens bevrijdend werken, het word dan toch al meer je eigen trip en niet de trip van de groep.

Ik ben wel met je eens dat intentie enigzins je trip beinvloed, maar ik moet zeggen dat dat veel makkelijker gaat met LSD bijvoorbeeld dan met paddo's. Paddo's heb ik altijd het idee dat je nooit weet wat voor wending je trip zult nemen... The mushroom is always in control. :p

Over het verschil tussen paddo soorten: ik vind wel dat er verschillen zijn, maar dat is zoals al eerder gezegt volgens mij te wijten aan de hoeveelheid, en de verhouding psilocybine en psilocine. Mexicaanse moet je zo veel van eten dat ik liever hawaiaanse oid neem. Voor de rest is het bijna allemaal hetzelfde.
 
G

Guest

Invité
Bij paddo's onderga je echt een reis met verschillende pieken en dalen.
LSD komt op en daarna werkt het heel langzaam uit.

Bij LSD is het meer zo dat je nog tijdens de trip kan bepalen wat je kan doen, of welke kant je op wil.
Daarom moet je denk ik bij paddo's een veel duidelijker idee hebben wat je met de trip wilt doen.
Dat doelde ik meer op :D
 

glesse

Neurotransmetteur
Inscrit
20 Juil 2007
Messages
56
petfles a dit:
Mijn ervaring is dat ik van truffels wat helderder blijf van geest, en misschien daardoor ook wat meer paranoide wordt. Althans, ik krijg meer last van drukte, schaduwen etc.. Ik vind de truffels wat beangstigender, zo ziek ik vaak gezichten buiten mijn gezichtveld etc. Het beste verschil met paddo's is dat ik altijd meer patronen zie met truffels, zoals in de wolken, die worden inneens hele schilderijen. Met paddo's wordt ik waziger, meer zoals de geest van een kind, en ik zie meer kleuren en leven in mijn omgeving. Van paddo's word ik een verkenner, en blijer, van truffels meer een dromer en krijg ik het gevoel alsof ik 'bezeten' ben....

Lastig, om het verschil een naam te geven. Van truffels zie ik vaak jungleachtige beelden, en maya-achtige figuren. Van paddo's meer buitenwereldlijke visioenen, en kristal/licht overal. Ach laat ook maar :D

Misschien een beetje laat om hier nog op te reageren, maar dit is voor het eerst dat ik iemand dit verschil zo goed onder woorden heb zien brengen. Althans, ik persoonlijk kan me hier volledig bij aansluiten.... dus hoezo 'ach laat ook maar'???
Sorry voor de onderbreking!
 
Haut