Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

De Psychonaut "religie"?

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
intresting CaduceusMercurius.

Maar zoiets kost veeeel geld, en dat is in mijn ogen een riskante onderneming.

Een mogelijke oplossing (die wel veel aandacht oproept) kan zijn het kraken van een pand. Er zullen misschien veel mensen op tegen zijn, maar het kan een optie zijn om dit te proberen. Er staan veel grote gebouwen voor meer dan een jaar leeg en die tijdelijk of niet meer gebruikt worden. Deze panden kun je dus kraken, dat min of meer door de wet gedoogt word. Het vervelende hiervan is dat nadat je een pand hebt gekraakt de eigenaar de mogelijkheid krijgt om in een proces je via de rechter uit het pand te procederen. En ik moet zeggen, dit lukt in de meeste gevallen ook maar voordat de eigenaar een kortgeding kan starten moet hij/zij zich wel kunnen verantwoorden bij de rechter over waarom het pand leegstaat en waarom de krakers het pand zouden moeten verlaten. Maar door een goed pand uit te zoeken en een beetje verstand van zaken kun je de mogelijkheid krijgen om toch voor een aantal jaar gebruik te kunnen maken van een pand, wat een leuke periode kan zijn om zoiets uit te proberen. Het is niet de ideale situatie, omdat de eigenaar kan aanvoeren dat er gebruik word gemaakt van drugs in het pand, en daardoor kan het allemaal nog wel is wat sneller afgelopen zijn. Maar het is mogelijk en misschien door gebruik te maken van wat idealisme over psychedlica ook nog wat beter te verantwoorden bij de rechter.

Maar het mooiste zou natuurlijk zijn, als iemand het geld heeft, of bij elkaar kan brengen, om zo'n plan daadwerkelijk uit te voeren. Kortom erg leuk plan :)
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
tegenover mijn huis staat al een jaar of 2 een huis vrij ^^, 3kamerwoning, amsterdam zuidoost

zou lekker dichtbij zijn XD
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Hehehe, dat pand zou dus een mogelijkheid kunnen zijn..... :D Maar wel vervelend is dat je in die grootte steden, vooral in amsterdam zogenaamde kraak spreek uren hebt, die mensen ondersteunen bij het kraken van panden. En ik denk dat ze vanwege het drugsgebruik het plan zullen afkeuren, en op zich is dat nog niet zo erg. Maar ze hebben ook vaak een hekel aan wild krakers, mensen die zonder steun van het kraak spreek uur panden kraken :(

Maar aan de andere kant is amsterdam wel een goede situatie om daar zoiets te doen, omdat ze daar veel meer gewend..
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
mwah, hier in Z-O hebben we eigenlijk niet echt krakers, maar we hebben wel groepen afrikanen die met zn 10en in een huis leven en illegale koreanenhotelletjes :p? (zomaar een greep uit mijn buren)

Ik denk dat het overigens niet veel problemen zou geven hier :p...

maarre, het was meer als grapje bedoeld maar het IS natuurlijk een mogelijkheid ^^
 
G

Guest

Invité
Nee, Amsterdam lijkt me toch echt kut.
Veelste drug eeehhh druk en veelste veel drugstoeristen..

Echt kut dat het Lab er niet meer is...

We hadden in Delft het oude gebouw voor de Scheikunde propedeuse gekraakt en vervolgens een contract afgesloten met de DUWO (woningbouw) waar de TU het aan verkocht had.
Daar hebben we toch 2 jaar gezeten.

Toch best leuk, een groot gebouw van 3 verdiepingen, 2 vleugels met een monumentaal trappenhuis en een "bioscoopzaal"
(1600m2 als ik mij niet vergis)

Maaan, wat heb ik daar veel getript.
Maargoed, ik dwaal af (zucht, those good old days)

Zoiets moeten we hebben, mag ook wel wat kleiner, maar het zat op een ideale locatie, wel tussen wegen in, maar juist heel rustig, geen last van geluid van buitenaf enzo.

Misschien dat het rond Amsterdam wel te vinden is, maar omdat daar juist "zo'n krakersscene zit" heb je weer met een hele hierarchie en bureaucratische shit te maken...

Alhoewel het wel tof zou zijn.

Wat je dan alleen moet hebben is iets anders om te laten zien dan "drugsgebruik"

We kunnen er tentoonstellingen en feestjes houden, gezellig voor psychonauten en kunstliefhebbers.
Rond de psychonautenscene zijn er echt wel genoeg creatieve mensen te vinden die wel hun ding ten toon zouden willen stellen lijkt mij.

Overigens worden feestjes dan niet zo'n goed idee denk ik.
Alhoewel we er in Delft iig nog nooit problemen mee hebben gehad.
Overigens hadden we wel vergunningen aangevraagd enzo
Toch wel half legaal gedaan iig :mrgreen:
Geen drank vergunning enzo, maar wel iig de brandweer vergunning en hoeveel mensen er in paste (om dat aantal vervolgens te overschreiden.

Er komt dus wel meer bij kijken dan alleen een pand kraken...
Tis qua financien wel het chillste, maar reken dan wel dat je iemand moet hebben die waterleidingen aanlegd en de stroom regeld.
Naast het aanvragen moet het ook aangesloten/aangepast worden.

Tis wel vet ghetto maar het zou wel kunnen werken.

Alleen zou je dan eigenlijk een aantal mensen moeten hebben die er wonen om de stroom en water te betalen enzo, er is zowiezo geld nodig voor het plan.

CRAP IK WIL HET LAB TERUG!!! :cry:
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Een mogelijke oplossing (die wel veel aandacht oproept) kan zijn het kraken van een pand.
Ja, inmiddels ben ik het daar helemaal mee eens. Betaalde panden zijn alleen te bekostigen als je er een commerciële business in gaat runnen, en dat is dit natuurlijk niet.

En als de isolatie-cabines verplaatsbaar zijn, dan kunnen we gewoon zonder al te veel problemen van kraakpand naar kraakpand verhuizen. Als het maar niet een kwestie is van elke maand verkassen. Eens per 2 jaar lijkt me bijvoorbeeld niet zo'n groot probleem.

Maar ja, stromend water en electriciteit zijn wel belangrijk, dus dat moet goed geregeld worden. Behalve het kraken zelf zouden er, wat de dagelijkse gang van zaken betreft, geen illegale activiteiten moeten plaatsvinden.

Een bedrijventerrein is ideaal, daar is het 's avonds meestal erg stil, of: daar kun je 's avonds een hoop herrie maken. :D
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Caduceus, dat is werkelijk een prachtig plan.

Laats was er ook een docu over al die leegstaande kantoor panden die te huur staan. Ik geloof dat in het bedrijven park in amsterdam oost bijna 80% van de kantoren die daar gevestigd zijn leeg staan.

Die panden staan te huur omdat zodra ze de prijzen zouden verlagen van het huren, de waarde van het pand achteruit hold, iets waar heel veel bedrijven niet aan willen beginnen.

De gemeente was er eigenlijk ook niet blij mee omdat er zo'n woning nood was ect. maar ze konden er weinig aan doen voor de rest omdat het gewoon eigendom was. maar ze lieten indirect weten dat kraken een eventuele oplossing kon bieden voor de woningnood.

Als er een perfect klimaat is voor kraken dan is het nu.
In de randstad stikt het echt werkelijk van de leegstaande kantoren,
dus er is genoeg keus :D
 

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
(@CM) Er lopen hier genoeg mensen rond met kraakervaring en die zijn zeker bereid mee te helpen.

Of het klimaat voor kraken echt zo goed is betwijfel ik :cry: Het huidige kabinet heeft het er ook niet zo op toch? :roll:
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Waar heeft dit kabinet het wel op? Haha.
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Ik denk dat het eerder ligt in welke gemeente je gevestigd bent.

Pas als de media er lucht van krijgt word het in Den Haag ook gelijk populair om hun standpunt erover uit te brengen.

In het verleden zijn er genoeg kraakpanden geweest die een gezonde band hadden met de lokale gemeente.
Maar dan hangt er wel natuurlijk van af of je in een linkse of rechtse gemeente zit.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Mensen met kraakervaring zijn er zeker(heb x aantal jaar gekraakt) En ben altijd breker geweest een kraakspreekuur in overijssel, dus ik zou zeker willen ondersteunen. Elektriciteit etc is geen probleem, zolang je maar een pand hebt waar de meterkast niet uitgetrokken is :) Want stroom kan gewoon op naam gezet worden bij een elektriciteit leverancier :)

Als je lang een kraakpand wilt behouden betekent het dat je goed onderzoek moet doen naar het pand en de eigenaar, maar ook daar zou ik wel ondersteuning bij willen geven. Zelfs een advocaat zonder kosten kan nog geregelt worden ;)

Maar goed, dan moeten paddo's natuurlijk niet verboden worden, anders moet het allemaal ondergronds, en das weer zo lastig. Maar daar tegenover is het krakenv an een pand voor een derlijke paddo bestemming wel weer een mooie actie tegen het paddo verbod :D

Als paddo's niet verboden gaan worden, kun je natuurlijk altijd nog een stichting opzetten om verantwoording tegenover de rechter te kunnen afleggen. Heel veel andere kraakpanden hebben deze stichtings ook vanwege vele kunstenaars die in kraakpanden werken.

Groetjes,
Mysticwarrior
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
Om een dergelijke stichting op te zetten zou het nu de tijd zijn, voor dat paddo's definitief verboden worden...

Een stichting voor uiting van geloof....
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
thadivine a dit:
Om een dergelijke stichting op te zetten zou het nu de tijd zijn, voor dat paddo's definitief verboden worden...

Een stichting voor uiting van geloof....

Het verbod kan juist in het voordeel werken. Op het moment dat een verbod van kracht wordt. wordt er direct getornd aan de vrijheid van godsdienst. Voor sommige advocaten is het juist dan interessant om een organisatie zoals bijvoorbeeld Santo Daime, te ondersteunen of een andere organisatie die iets soortgelijks wil doen.

Caduceus, laten we op korte termijn een actieplan opzetten en dat hier plaatsen om iedereen te laten meedenken en beslissen over wat de uiteindelijke vorm gaat worden ;)

L&V
HC
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Een verbod op verkoop van paddo's, hoewel te betreuren, is nog niet echt een beroving van onze vrijheid om een mystieke reis te maken. Als de definitieve wet ook stelt dat het strafbaar is om paddo's te eten, ja, dan gaat het echt te ver. Cannabis is geen inheemse plant, maar paddestoelen groeien overal. Dan zouden er dus agenten in de bossen moeten gaan surveilleren... Ik denk niet dat politie en justitie echt moeilijk zullen gaan doen over paddo consumptie of ritueel gebruik op kleine schaal. En wat de activiteiten in het kraakpand betreft, we moeten vanaf het begin gewoon overeen komen dat we in het pand nooit gaan beginnen aan hennepkweek en "scheikunde-proefjes". Als er in het pand enkel meditatieve activiteiten plaatsvinden, zal justitie er na een paar bezoekjes nauwelijks meer naar omkijken.

Maar anyhoo, de psychonaut religie is niet afhankelijk van een specifiek psychedelicum. Als paddo's in alle opzichten verboden worden, kunnen we de sessies uitvoeren met Ayahuasca, en als dat aan banden gelegd wordt (álle DMT bevattende kruiden?! Dat zijn er héél wat!), hebben we nog Iboga, de Vliegenzwam (Soma?), enz.

Caduceus, laten we op korte termijn een actieplan opzetten
Prima! Maandagavond misschien?
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Inverband met een juridische procedure moet je echt vanaf dag èèn 100% je best doen om gelijk het juiste imago neer te zetten, zodat media, de buurt of wie dan ook daar niets anders meer op kan inbrengen. De vooroordelen moeten zoveel mogelijk worden opgeruimd, dus zet dat als èèn van de belangrijkste punten in je plan. En nogmaals, wanneer er gekraakt gaat worden ben ik 100% van de partij :) Ik vind het een super intressante uitdaging.

Nog iets, bij het opzoek gaan naar een geschikt pand kun je het beste opzoek gaan naar panden die ietsje in een vervallen staat zijn(oud pakhuis ofzo). Op deze manier verhoog je de kans dat je langer kunt blijven omdat eigenaar van panden in een goede staat direct koste wat het kost een procedure willen starten. Ik heb om die reden in mijn kraakperiode te vaak moeten verhuizen.

Groetjes,
Mysticwarrior.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Inverband met een juridische procedure moet je echt vanaf dag èèn 100% je best doen om gelijk het juiste imago neer te zetten, zodat media, de buurt of wie dan ook daar niets anders meer op kan inbrengen. De vooroordelen moeten zoveel mogelijk worden opgeruimd, dus zet dat als èèn van de belangrijkste punten in je plan.
Daar ben ik het helemaal mee eens.

Toen ik enkele weken geleden een Amerikaanse kennis schreef over het idee van een psychedelisch centrum met o.a. isolatie-cabine's, kreeg ze vlak na mijn mailtje een 'Daily Om' nieuwsbulletin getiteld "The Silent Center" binnen. Dat bulletin ging niet over psychedelica (ging over stilte in je hart vinden via meditatie), maar de synchroniciteit was opvallend, en die kennis schreef dan ook meteen terug dat "The Silent Center" een mooie naam zou zijn voor zo'n psychedelisch centrum. Het legt namelijk de nadruk op waar het om draait: in de stilte je eigen centrum vinden, de bron van alles wat we ervaren. De isolatie-cabine houdt het externe geluid buiten, de psychedelica schakelen even de herrie van intellect en ego uit. Het gaat dus om het ervaren van ware stilte, niet om het nemen van een of ander kruid. Mystiek in de ware en volledige zin van het woord.
 
Haut