Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateur.ices de drogues et de l'exploration de l'esprit

cactus

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion beun
  • Date de début Date de début

beun

Matrice Périnatale
Inscrit
8/12/05
moguh/middag!

ik wil nogal graag mescaline proberen en ben van plan om een Peruvian Torch bij azarius te bestellen, er word bij vermeld dat het een stek is, hoelang zou hij nog moeten groeien om te consumeren? of kan dat direct en hoe moetie bereid worden? en hoeveel heb je nodig voor 1 trip?

mvg tobias

Ja dat zou ik nou ook wellis willen weten :lol:

cactussen uit de trichocereus familie (san pedro, purvian torch e.d.) kunnen tot 20 a 30 cm per jaar groeien, dus na een 3 jaar zou je al een aardige cactus kunnen hebben. alleen is het altijd de vraag hoeveel je van cactus moet nemen, want de hoeveelheid van werkzame stoffen verschilt nog al eens.

Ik heb wel eens gehoord dat traditioneel bij de indianen de lengte van de onderarm (in cactus) gebruikelijk is voor een dosis. Een andere kennis (die er veel verstand van cactussen heeft, minder van trippen) houd het altijd op een kilo vers per persoon. Dit zijn beide volgens mij vrij heftige doseringen.

Denk dat er wel grote verschillen zijn in cactussen en de concentraties mescaline hierin. Een cactus die bijvoorbeel veel zon krijg en hierdoor ook veel water kan opnemen, kan in gewicht dus veel minder mescaline bevatten dan een catus die minder zon en dus minder water heeft opgenomen. Het gewicht is hier dan weer geen gelijkbare factor. Ok begrijpt iemand het nog ? ik nog amper, sorry voor het soms warrige taalgebruik. Zo werkt mijn geest nou eenmaal.

dus je bedoelt dat een cactus die buiten de zon groeit minder water opneemt en zo per gram meer mescaline bevat? maar miet een cactus niet nou juist in een warm klimaat groeien en dan veel droogte mee maken om mescaline aan te maken, dus in de zon met te weinig water?

klopt niet helemaal volgens mij?
hoe meer licht en warmte een cactus krijgt, des te hoger het alkaloiden gehalte wordt van de plant. En dan maakt het niet uit hoe groot of hoe klein het dingetje is...
In een heet,droog klimaat groeit de cactus dan wel minder snel, maar zal het mescalinegehalte hoger zijn dan die van een grotere, meer water bevattende cactus die in minder hitte en licht heeft gehad.

correct me if I'm wrong

TJa maar licht is wel gewicht , dat geld ook voor cactussen , in Nederland groeiende cactussen krijgen niet veel licht dus van de kweker ook niet veel water waardoor ze een stuk minder groeien dan cactussen met meer licht.

Er wordt veel gesproken over verhoogde concentraties van alkoloiden door bv minder water geven en zelfs beschadigen van de catus om de bv de aanval van een dier te simuleren. Dit klinkt allemaal vrij logisch maar veel wetenschappelijk bewijs is hiervoor echter nooit echt geleverd. Er is trouwens vrij weinig bekend over deze soorten en ook veel tegenstrijdige onderzoek resultaten, dus tja echt zeker kan je er niet van zijn.

Is er dan geen manier om die dingen sneller te laten groeien[onder kunstlicht ofzo]? :)

Retour