Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

boeken

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
ik vroeg mij af of er goede nederlands romans zijn waarin het sjamanisme/psychonautisme/bovennatuurlijke een belangrijke rol/hoofdrol speelt.

Dit in verband met een themawerkstuk dat ik voor school moet maken.

alvast bedankt :)

mvg
 

Paracoculi

Glandeuse pinéale
Inscrit
23 Juil 2007
Messages
136
Moet het ook van een nederlandse auteur zijn of is een vertaling ook goed? Ik weet zo snel even niks, maar ik moet wel gelijk denken aan een paar boeken van Philip K. Dick, alleen ik weet niet of die naar het nederlands vertaald zijn.
Ik zou zeker eens 'The three stigmata of Palmer Eldritch' lezen. ;)
Of natuurlijk de boeken van Carlos Castaneda, die zijn wel naar het nederlands vertaald.
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
nee het moeten echt boeken van een nederlands auteur ook zijn :oops: .
Carlos Castaneda lees ik al (gewoon buiten het werkstuk, voor mezelf), andere boeken zal ik nog wel een keertje voor mezelf ook kijken, maar ik ben opzich niet zo'n boekenlezer. Hoe interessant/spannend ook heb een beetje moeite om me door al die hele paginas heen te werken...

Ook DMT: spirit molecule (natuurlijk geen roman maar toch) ben ik al mee bezig, en hoewel heeeeel interessant, toch kom ik niet echt makkelijk verder in het boek :oops:

grttz :)
 

Paracoculi

Glandeuse pinéale
Inscrit
23 Juil 2007
Messages
136
Hmm, ik kan me wel herinneren dat ik die sprookjesboeken van vroeger best wel psychedelisch vond, maar ook die zijn niet door nederlanders geschreven voor zover ik weet...
Ik zal vanavond eens iemand bellen die veel van psychedelische boeken weet :)

Tegenwoordig lees ik ook niet meer zoveel, toen ik pas geleden voor de 2de keer DMT:tsm ging lezen kwam ik ook niet verder dan de introductie. Maar dat boek zou ik zeker uitlezen als ik jou was, gewoon er doorheen bijten ;)
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
ja ben ik zeker van plan :) ben nu pas bij blz 60 ofzo, maar ik denk dat ik in de vakantie maar eens verder ga lezen :)
 

Paracoculi

Glandeuse pinéale
Inscrit
23 Juil 2007
Messages
136
Nah die gast kon zich ook geen spiegeldelische/sjamanistische/bovennatuurlijke boeken van neerlandse auteurs bedenken, behalve Hans Plomp en Simon Vinkenoog dan. Misschien moet je daar maar wat over schrijven :?: Van Hans Plomp ken ik alleen 'Uit je bol', maar dat is niet echt een roman te noemen :)

Sorry, ik kan je niet verder helpen :(
 

Spidi

Glandeuse pinéale
Inscrit
14 Juil 2006
Messages
142
De Alchemist van Paulo Coelho is wel prachtig, maar kweet niet zeker of het dat wel precies is wat je zoekt. Wel zeker het lezen waard, je bent er heel snel door en het is niet dik.

Zeker een aanrader!
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Heb wel eerder een nederlands boek in mn handen gehad wat over een bepaalde zuid-amerikaanse stam ging die ayahuasca gebruikte. Ik kan me helaas niet meer herrineren hoe het boek heette noch de auteur. Ik weet wel dat in "uit je bol" ook nog wel wat nederlandse informatie staat omtrend shamanisme etc.

Succes met je werkstuk in ieder geval. :wink:
 

Paracoculi

Glandeuse pinéale
Inscrit
23 Juil 2007
Messages
136
Was dat toevallig 'De gewijde rijs' van Lars Faber? Ik heb het hier liggen en het gaat over ayahuasca en sjamanisme, maar ik heb ook daar alleen de introductie van gelezen. :oops:

Van de ruim 80 boeken die ik heb gekocht in de loop der jaren, heb ik er maar iets van 30 uitgelezen :?
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
thnx allemaal.

Het moeten romannen zijn, dus dingen zoals uit je bol enzo vallen zowieso al af. Ik denk dat ik wel wat met die 2 titels kan iig :)

thnx
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Peter Ten Hoopen. King Acid. Gaat over LSD in de jaren 60.
Leuk boek, weet niet of het is wat je zoekt.
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
magickmumu a dit:
Peter Ten Hoopen. King Acid. Gaat over LSD in de jaren 60.
Leuk boek, weet niet of het is wat je zoekt.
Dat is inderdaad een geweldig boek, met heel veel over LSD en de psychedelische ervaring. Vergelijkbaar van Ten Hoopen is geloof ik 'De Trancekaravaan'. Ik heb het niet gelezen, maar het schijnt ook erg goed te zijn.
 
Haut