Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Beperkingen paddo's kopen

Cheb

Neurotransmetteur
Inscrit
2 Jan 2008
Messages
96
Ikzelf vind altijd, en zeg het dan ook hardop, dat ik ontzettend geluk heb mijn de denkwijze van mijn ouders. Met name mijn moeder.
Vroeger, natuurlijk, anti-drugs opgevoed...

Doordat ik een goede vertrouwens band heb met haar en ik op school goede punten haalde, kon ik me eigenlijk alles veroorloven wat ik wilde.
Vanaf dag 1 dat ze vroeg of ik blowde heb ik gezegd; ja! logischer wijs was ze ontzet. Maar na een gedegen uitleg over het hoe en wat zag ze in wat blowen voor mij betekende.
Mijn broertje blowt ook en allebei zijn we goed op de hoogte van 'drugs' (spreekbeurten over hard en soft drugs dit ik al op vroeg op de basisschooll).
Het is simpelweg een fenominaal iets toch?!

Sindsdien is haar mening over heel veel zaken veranderd ten opzichte van drugs. Nu kan ik in de zomer lekker een plant in haar tuin laten groeien en haaft ze recent een spacecake gegeten, puur omdat ze zich wil kunnen verplaatsen in onze belevings/gevoels wereld.

mbt drugs en kinderen, ben ik nogal pedagogisch....
De geest van een kind moet zich 'puur' kunnen ontwikkelen en zoveel mogelijk laten gaan door ze dingen te laten ontdekken. Trigger de interesses van een kind, stimuleer ze en je hebt een genie.
Ik zal ze proberen voor te lichten zoveel als ik kan (da's moeilijk als ouder) en ze begeleiden hierin. Stoppen kan je ze toch niet voor 100%. Dit houdt trouwens niet in dat ik dus maar meegaand ben, hehe. Afkaderen, denk ik dan.
Mochten ze, net als ik, hun eigen psyche willen ontdekken dmv paddo's... Dat mag, maar eerst ff dat kleine koppie laten ontwikkelen ipv 3 dubbel door de war gooien.

Ik word over 4 weken 27 en elk jaar bedenk ik me weer hoeveel ik ben 'gegroeid' en hoe weinig ik wist toen ik een jaar jonger was. :roll:

Leuke quote: "De wereld is oneerlijk verdeeld.. Maar van 1 ding meent iedereen genoeg te hebben: verstand".
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Ik word over 4 weken 27 en elk jaar bedenk ik me weer hoeveel ik ben 'gegroeid' en hoe weinig ik wist toen ik een jaar jonger was. Rolling Eyes

Erg herkenbaar :) Als ik soms dingen op internet terug lees, dan schrik er soms van dat ik ooit zoiets heb kunnen schrijven/bedenken.

Groetjes,
Mysticwarrior.
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
Darko, ik snap waar je vandaan komt want toen ik 16/17 was dacht ik ook dat m'n ouders furieus zouden worden als ik ze zou zeggen dat ik blowde. Toen ik het uideindelijk vertelde heb ik het vooral aan m'n moeder goed moeten uitleggen, maar uiteindelijk zag ze in dat het niet schadelijk voor mijn sociale leven was en accepteerde ze dat. Door mezelf goed in te lezen over vooral de gevaren die er wel zijn kon ik goed laten zien dat ik er bewust en volwassen mee bezig was waardoor ze nu accepteert wat ik doe en ik er ook met haar over kan praten, wat voor mij echt heel inspirerend is.
Kortom zou ik je graag aanraden voorzichtig te beginnen (in de meeste gevallen komt dat neer op beginnen over blowen) en dan rustig aan op te bouwen in je uitleg over wat verschillende drugs doen. Misschien is het zelfs handig om een aantal onderzoeken bij de hand te houden naar de schadelijkheid van verschillende drugs.
Succes in ieder geval.
 

glesse

Neurotransmetteur
Inscrit
20 Juil 2007
Messages
56
Iemand het debat drugsbeleid aan het volgen dat nu bezig is?
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Heb deze gemist geloof ik....

Paddo's levensgevaarlijk voor kleine kinderen??? Is dit ineens een propaganda site van de Christen Unie geworden ofzo? Dit soort dingen zou ik persoonlijk graag met bronvermelding willen zien want zoals het nu wordt gebracht, is het in feite niets anders dan bijdragen aan de toch al negatieve berichtgeving van de afgelopen periode.

In bepaalde culturen waar paddestoelen sjamanistisch worden gebruikt, krijgen kinderen een eerste dosis wanneer ze ongeveer drie jaar zijn. De dosis beperkt zich doorgaans tot één paddestoel en de peuter brengt/bracht de trip door in de armen van zijn/haar moeder.

Eea is te lezen in het werk van Gordon Wasson, zoals de meeste van jullie wel weten was dat de link waardoor psilocybine de weg terug naar de westerse cultuur vond.

HC
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
In bepaalde culturen waar paddestoelen sjamanistisch worden gebruikt, krijgen kinderen een eerste dosis wanneer ze ongeveer drie jaar zijn. De dosis beperkt zich doorgaans tot één paddestoel en de peuter brengt/bracht de trip door in de armen van zijn/haar moeder.
Is dit wat Gordon Wasson beweert, en zo ja in welk boek?

Ik heb hier nog nooit over gehoord, al heb ik eerder in deze thread (of in een andere over hetzelfde onderwerp) wel een aantal voorbeelden gegeven (met links) van tradities waarin kinderen al op jonge leeftijd hun eerste psychedelische ervaring beleven. Maar volgens mij was 8 jaar oud de jongste leeftijd die ik toen kon vinden, terwijl de meeste culturen deze initiatie op 12 of 14-jarige leeftijd laten plaatsvinden.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Hij staat in de bibliotheek op je werk :)

Ik weet niet meer welke het was, ik dacht dat verzamelwerk, grote uitvoering, ode aan Wasson waar een aantal personen aan het woord komt over Wasson.

Ga er maar vanuit dat ik het niet verzin :D
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
HeartCore a dit:
Hij staat in de bibliotheek op je werk :)

Ik weet niet meer welke het was, ik dacht dat verzamelwerk, grote uitvoering, ode aan Wasson waar een aantal personen aan het woord komt over Wasson.

Ga er maar vanuit dat ik het niet verzin :D
ff heel vervelend, maar

Dit soort dingen zou ik persoonlijk graag met bronvermelding willen zien want zoals het nu wordt gebracht, is het in feite niets anders dan bijdragen aan de toch al negatieve berichtgeving van de afgelopen periode.

iets met practice what you preach?
:E
 
Haut