Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Beperkingen paddo's kopen

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Is het niet zo dat je sowieso 18 jaar of ouder moet zijn om een smartshop legaal te mogen betreden?
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Iedereen mag een smartshop betreden. Er hangt immers geen rook die je passief kunt inademen, zoals in een coffeeshop.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
CaduceusMercurius a dit:
Iedereen mag een smartshop betreden. Er hangt immers geen rook die je passief kunt inademen, zoals in een coffeeshop.

Net zoals in de Gall en Gall. :?

Heeft meer te maken met het feit dat deze middelen niet beperkt worden door de wet dan met het binnenkrijgen van rook. Dat krijg je in sommige cafe's ook (nu nog wel) waar je als zestienjarige ook zo naar binnenloopt. Of op schoolpleinen e.d.
 

glesse

Neurotransmetteur
Inscrit
20 Juil 2007
Messages
56
Hoe gaat het verder met het aankomende verbod eigenlijk? Welke stappen moeten er door de politiek nog allemaal genomen worden voorat het verbod een feit wordt?
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
En dat terwijl paddo's voor kleine kinderen zeer gevaarlijk zijn (heb ik mij laten vertellen).
Maar oke, het is (in theorie) enkel een winkel waar producten verkocht worden, net zoals de Gall & Gall.

In dat opzicht is het best logisch.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
HappyMind a dit:
En dat terwijl paddo's voor kleine kinderen zeer gevaarlijk zijn (heb ik mij laten vertellen).

Daar is discussie over mogelijk maar ik zou het ze niet zomaar laten doen.
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Voor kinderen zijn psilocybine-bevattende paddestoelen giftig.

http://www.unitydrugs.nl/index.php?page ... sub=paddos

Als dit waar is, dan lijkt het me dus niet verstandig om kleine kinderen dit soort substanties toe te dienen.

En ik vind dat kinderen op die leeftijd nog niet met dergelijke zaken bezig moeten zijn.
Kinderen horen te spelen en horen zichzelf te vermaken en te ontdekken zonder behulp van bepaalde middelen.
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
HappyMind a dit:
Voor kinderen zijn psilocybine-bevattende paddestoelen giftig.

http://www.unitydrugs.nl/index.php?page ... sub=paddos

Als dit waar is, dan lijkt het me dus niet verstandig om kleine kinderen dit soort substanties toe te dienen.

En ik vind dat kinderen op die leeftijd nog niet met dergelijke zaken bezig moeten zijn.
Kinderen horen te spelen en horen zichzelf te vermaken en te ontdekken zonder behulp van bepaalde middelen.
Ik ben het hier redelijk mee eens, als klein kind zijn er nog zoveel dingen te ontdekken zonder de psychedelica dat het mij niet nodig lijkt om ze er al mee in aanraking te brengen. Ik denk echter niet dat het echt schade toebrengt als je er al vroeg mee begint (het is meer dat ik het zie als een stap in het volwassen worden die je ergens tijdens of na je puberteit kan nemen).
 

Darko

Neurotransmetteur
Inscrit
12 Déc 2007
Messages
26
HappyMind a dit:
Houdt er wel rekening mee dat paddo's heel iets anders zijn dan een joint.
Bereid je goed voor, neem een halve dosering, zorg voor een goede lichamelijke en geestelijke conditie, zorg dat er iemand bij zit die nuchter blijft en ik raad je aan om het binnenshuis te nemen.
Als je bij iemand binnen zit, dan voelt het vertrouwd en daar is de temperatuur een stuk aangenamer dan buiten momenteel ;)

Zorg wel dat je niet gestoord wordt door ouders die opeens binnen kunnen komen en zet je telefoon uit, voor het geval je boze ex-vriendin je opeens opbelt.
Daar wordt je trip namelijk niet zo plezierig van :eek:

En dan nog iets.
Je bent nu 16 en zegt dat je goed hebt overwogen of je echt paddo's wilt doen.
Je zal waarschijnlijk het één en ander aan informatie opgezocht hebben op het internet.
Op zich geen verkeerde voorbereiding, maar hou er wel rekening mee dat je 16 bent.

Toen ik 16 was dacht ik ook altijd dat ik al zeer volwassen en verstandig afwegingen kon maken, maar als je op je 18e terugdenkt aan die tijd, dan weet je gewoon dat je in die 2 jaar een hoop hebt bijgeleerd.
Dat zal je zelf misschien ook wel ondervonden hebben.
Denk maar eens terug aan de tijd dat je 14 jaar was, had je dan ook niet vaak het gevoel dat je oud en wijs genoeg was om .... (vul zelf maar in) En hoe kijk je daar nu tegen aan?

Is niet bedoeld om je te kleineren ofzo, enkel ter informatie :wink:

Ten eerste: sorry voor mijn late reactie.. Er waren wat dingen tussen gekomen.

Ja, ik begrijp dat paddo´s wat anders zijn dan een joint. Alleen heb ik nog nooit geblowd (alleen een keer een trekje genomen) :lol: .
Ik heb inmiddels wat meer ervaring, heb nu in totaal 4 keer xtc gebruikt, en meerdere malen speed. Elke keer wel onder goede omstandigheden zodat ik geen behoefte zou opbouwen/verslaafd zou raken.

Ja, die dingen die je opnoemd heb ik ook allemaal op internet gelezen en ik zal er zeker rekening mee houden.

Ik ben ook wel aardig volwassen, toen ik 14 was een stuk minder. En dat besefte ik toen ook. Ik was altijd wel volwassener dan leeftijdsgenoten, maar sinds een jaar of 2 heb ik eindelijk een idee van mezelf dat ik echt een groot jongetje ben geworden ( :p ).

Ik heb nu vakantie en dan werk ik altijd in Amsterdam. Vanavond zou ik met iemand de stad ingaan om Paddo´s te kopen. En dan hoop ik een goede manier te vinden om ze te drogen (een manier dat me ouders het niet doorkrijgen, dus niet met een afzuiginstallatie in me kamer oid), en anders gebruik ik ze maar wat eerder.

Ook bedankt voor alle overige reacties ;)
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
Darko a dit:
HappyMind a dit:
Houdt er wel rekening mee dat paddo's heel iets anders zijn dan een joint.
Bereid je goed voor, neem een halve dosering, zorg voor een goede lichamelijke en geestelijke conditie, zorg dat er iemand bij zit die nuchter blijft en ik raad je aan om het binnenshuis te nemen.
Als je bij iemand binnen zit, dan voelt het vertrouwd en daar is de temperatuur een stuk aangenamer dan buiten momenteel ;)

Zorg wel dat je niet gestoord wordt door ouders die opeens binnen kunnen komen en zet je telefoon uit, voor het geval je boze ex-vriendin je opeens opbelt.
Daar wordt je trip namelijk niet zo plezierig van :eek:

En dan nog iets.
Je bent nu 16 en zegt dat je goed hebt overwogen of je echt paddo's wilt doen.
Je zal waarschijnlijk het één en ander aan informatie opgezocht hebben op het internet.
Op zich geen verkeerde voorbereiding, maar hou er wel rekening mee dat je 16 bent.

Toen ik 16 was dacht ik ook altijd dat ik al zeer volwassen en verstandig afwegingen kon maken, maar als je op je 18e terugdenkt aan die tijd, dan weet je gewoon dat je in die 2 jaar een hoop hebt bijgeleerd.
Dat zal je zelf misschien ook wel ondervonden hebben.
Denk maar eens terug aan de tijd dat je 14 jaar was, had je dan ook niet vaak het gevoel dat je oud en wijs genoeg was om .... (vul zelf maar in) En hoe kijk je daar nu tegen aan?

Is niet bedoeld om je te kleineren ofzo, enkel ter informatie :wink:

Ten eerste: sorry voor mijn late reactie.. Er waren wat dingen tussen gekomen.

Ja, ik begrijp dat paddo´s wat anders zijn dan een joint. Alleen heb ik nog nooit geblowd (alleen een keer een trekje genomen) :lol: .
Ik heb inmiddels wat meer ervaring, heb nu in totaal 4 keer xtc gebruikt, en meerdere malen speed. Elke keer wel onder goede omstandigheden zodat ik geen behoefte zou opbouwen/verslaafd zou raken.

Ja, die dingen die je opnoemd heb ik ook allemaal op internet gelezen en ik zal er zeker rekening mee houden.

Ik ben ook wel aardig volwassen, toen ik 14 was een stuk minder. En dat besefte ik toen ook. Ik was altijd wel volwassener dan leeftijdsgenoten, maar sinds een jaar of 2 heb ik eindelijk een idee van mezelf dat ik echt een groot jongetje ben geworden ( :p ).

Ik heb nu vakantie en dan werk ik altijd in Amsterdam. Vanavond zou ik met iemand de stad ingaan om Paddo´s te kopen. En dan hoop ik een goede manier te vinden om ze te drogen (een manier dat me ouders het niet doorkrijgen, dus niet met een afzuiginstallatie in me kamer oid), en anders gebruik ik ze maar wat eerder.

Ook bedankt voor alle overige reacties ;)
ik zou ze gewoon kopen wanneer je ze wilt gebruiken, en iig niet door omstandigheden van buiten me laten rushen. Je wilt je tijd nemen en er goed van genieten. Als je ouders er niet van mogen weten moet je het iig doen op een plaats waar ze je zowiezo niet gaan storen. Probeer er ook over te praten met je ouders.
 

Darko

Neurotransmetteur
Inscrit
12 Déc 2007
Messages
26
silv a dit:
Darko a dit:
HappyMind a dit:
Houdt er wel rekening mee dat paddo's heel iets anders zijn dan een joint.
Bereid je goed voor, neem een halve dosering, zorg voor een goede lichamelijke en geestelijke conditie, zorg dat er iemand bij zit die nuchter blijft en ik raad je aan om het binnenshuis te nemen.
Als je bij iemand binnen zit, dan voelt het vertrouwd en daar is de temperatuur een stuk aangenamer dan buiten momenteel ;)

Zorg wel dat je niet gestoord wordt door ouders die opeens binnen kunnen komen en zet je telefoon uit, voor het geval je boze ex-vriendin je opeens opbelt.
Daar wordt je trip namelijk niet zo plezierig van :eek:

En dan nog iets.
Je bent nu 16 en zegt dat je goed hebt overwogen of je echt paddo's wilt doen.
Je zal waarschijnlijk het één en ander aan informatie opgezocht hebben op het internet.
Op zich geen verkeerde voorbereiding, maar hou er wel rekening mee dat je 16 bent.

Toen ik 16 was dacht ik ook altijd dat ik al zeer volwassen en verstandig afwegingen kon maken, maar als je op je 18e terugdenkt aan die tijd, dan weet je gewoon dat je in die 2 jaar een hoop hebt bijgeleerd.
Dat zal je zelf misschien ook wel ondervonden hebben.
Denk maar eens terug aan de tijd dat je 14 jaar was, had je dan ook niet vaak het gevoel dat je oud en wijs genoeg was om .... (vul zelf maar in) En hoe kijk je daar nu tegen aan?

Is niet bedoeld om je te kleineren ofzo, enkel ter informatie :wink:

Ten eerste: sorry voor mijn late reactie.. Er waren wat dingen tussen gekomen.

Ja, ik begrijp dat paddo´s wat anders zijn dan een joint. Alleen heb ik nog nooit geblowd (alleen een keer een trekje genomen) :lol: .
Ik heb inmiddels wat meer ervaring, heb nu in totaal 4 keer xtc gebruikt, en meerdere malen speed. Elke keer wel onder goede omstandigheden zodat ik geen behoefte zou opbouwen/verslaafd zou raken.

Ja, die dingen die je opnoemd heb ik ook allemaal op internet gelezen en ik zal er zeker rekening mee houden.

Ik ben ook wel aardig volwassen, toen ik 14 was een stuk minder. En dat besefte ik toen ook. Ik was altijd wel volwassener dan leeftijdsgenoten, maar sinds een jaar of 2 heb ik eindelijk een idee van mezelf dat ik echt een groot jongetje ben geworden ( :p ).

Ik heb nu vakantie en dan werk ik altijd in Amsterdam. Vanavond zou ik met iemand de stad ingaan om Paddo´s te kopen. En dan hoop ik een goede manier te vinden om ze te drogen (een manier dat me ouders het niet doorkrijgen, dus niet met een afzuiginstallatie in me kamer oid), en anders gebruik ik ze maar wat eerder.

Ook bedankt voor alle overige reacties ;)
ik zou ze gewoon kopen wanneer je ze wilt gebruiken, en iig niet door omstandigheden van buiten me laten rushen. Je wilt je tijd nemen en er goed van genieten. Als je ouders er niet van mogen weten moet je het iig doen op een plaats waar ze je zowiezo niet gaan storen. Probeer er ook over te praten met je ouders.

Dat is natuurlijk een optie :wink: Ik zie het allemaal wel.. Komt wel goed.
Het hangt een beetje af van het schema van degene met wie ik ga, hij is wat meer ervaren en de perfecte persoon om erbij te blijven als ik het voor de eerste keer doe.

Met me ouders erover praten?.. Ik denk niet dat dat een goed idee is.. :shock:
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
^waarom niet? Zijn het christen-fundi's ofzo?
 

Darko

Neurotransmetteur
Inscrit
12 Déc 2007
Messages
26
Forkbender a dit:
^waarom niet? Zijn het christen-fundi's ofzo?

Nou, mensen die er geen verstand van hebben noemen paddo´s drugs.
En mensen die er geen verstand van hebben vinden standaard alle drugs ´slecht´. Behalve natuurlijk alcohol en tabak, dat is gewoon te koop en dus hartstikke gezond.. :roll:
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Mooie kans om de kennis over paddo's te verspreiden! :D
En technisch vallen paddo's wel onder drugs, maar dat betekent niet dat ze slecht zijn, je zou dus eerder 'drugs' moeten aankaarten. :wink: Snap dat het moeilijk is maar het is nooit goed om een barriere op te werpen tussen jou en je ouders.
 

Darko

Neurotransmetteur
Inscrit
12 Déc 2007
Messages
26
Forkbender a dit:
Mooie kans om de kennis over paddo's te verspreiden! :D
En technisch vallen paddo's wel onder drugs, maar dat betekent niet dat ze slecht zijn, je zou dus eerder 'drugs' moeten aankaarten. :wink: Snap dat het moeilijk is maar het is nooit goed om een barriere op te werpen tussen jou en je ouders.

Nou, ik heb niet heeeel veel gedaan. 4 keer XTC. 1 keer haaltje joint, 1 keer haaltje sigaret. En misschien 10 keer speed (en daarvan maar 2 keer echt.. veel/voldoende). Maar als ik het me ouders vertel worden ze wel beetje gek denk ik :roll: .

Er zit natuurlijk veel verschil in, mijn ouders zouden het niet kunnen begrijpen en me meteen in een kliniek willen dumpen. Terwijl andere ouders alle begrip kunnen hebben.

Me vriendin vind het ook niet fantastisch, maar accepteert het zolang ik het binnen de perken hou.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Darko a dit:
Er zit natuurlijk veel verschil in, mijn ouders zouden het niet kunnen begrijpen en me meteen in een kliniek willen dumpen.

Denk je dit of weet je het zeker? Ik denk dat bijna elke ouder druggebruik zou kunnen tolereren als het kind duidelijk kan maken dat hij/zij er verstandig mee omgaat.

Het blijft natuurlijk jouw keuze, maar op een gegeven moment ontkom je er niet echt aan om het te vertellen. Hoeft ook niet nu meteen, maar als je het blijft gebruiken, waarom dan niet?
 

Darko

Neurotransmetteur
Inscrit
12 Déc 2007
Messages
26
Forkbender a dit:
Darko a dit:
Er zit natuurlijk veel verschil in, mijn ouders zouden het niet kunnen begrijpen en me meteen in een kliniek willen dumpen.

Denk je dit of weet je het zeker? Ik denk dat bijna elke ouder druggebruik zou kunnen tolereren als het kind duidelijk kan maken dat hij/zij er verstandig mee omgaat.

Ik hoor hier niks anders over drugs dan dat het slecht is. En ze hebben me in het verleden, als ik uit school kwam, wel gezegd dat ik niet moest gaan blowen enzo.

Gelukkig vragen ze dat nu niet meer, al blow ik niet, Ik zou dan wel zeggen wat ik doe enzo.

Forkbender a dit:
Het blijft natuurlijk jouw keuze, maar op een gegeven moment ontkom je er niet echt aan om het te vertellen. Hoeft ook niet nu meteen, maar als je het blijft gebruiken, waarom dan niet?

Ik hoop dat ik mijn gebruik dusdanig kan beperken dat het niet nodig is. :wink: Het is nog steeds een keuze, en als ik ouder word ga ik zeker stoppen.
 

Darko

Neurotransmetteur
Inscrit
12 Déc 2007
Messages
26
silv a dit:
ik zou ze gewoon kopen wanneer je ze wilt gebruiken, en iig niet door omstandigheden van buiten me laten rushen. Je wilt je tijd nemen en er goed van genieten. Als je ouders er niet van mogen weten moet je het iig doen op een plaats waar ze je zowiezo niet gaan storen. Probeer er ook over te praten met je ouders.

Het plan is aangepast, we gaan zondag halen en eten. :p
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Het is nog steeds een keuze, en als ik ouder word ga ik zeker stoppen.

Je moet niet hoeven stoppen, je moet gewoon altijd je verstand blijven gebruiken en dit soort drugs echt hooguit maar een paar keer gebruiken.. Speed en Xtc heb je al uitgeprobeerd, stap dan op de rem en laat dat soort schadelijk spul liggen. Er zijn zoals je zelf al begrijpt genoeg middelen die wat minder schadelijk kunnen zijn, en die je ook nog is veel meer inzichten kunnen geven.

Het plan is aangepast, we gaan zondag halen en eten.

Heb jij jezelf goed ingelezen over paddo's? Misschien dat je wat aan deze informatie zult hebben: http://net.info.nl/paddo/paddo.htm

In iedergeval veel succes en wel effies een tripreport achter laten he ;)

Groetjes,
Mysticwarrior.
 

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
Gebruik ze in elk geval niet in combinatie met andere drugs en zorg dat je maag leeg is. En zorg verder voor een rustige inspirerende omgeving waar je verder niet gestoord wordt.

Ik las trouwens dat je voor de paddo's al XTC hebt gebruikt en daar ook goed over had nagedacht. Ik heb eerlijk gezegd meer vertrouwen in Paddo's dan in XTC. XTC kan schadelijk zijn, als de werkzame stof in het pilletje geen MDMA is maar iets anders (amfetamine ofzo). Zelfs als je de pil laat testen is het nog niet betrouwbaar.

Bij Paddo's: what you see is what you get. (En later what you get is what you see).

Ik sluit me aan bij wat Theo Maassen laatst zei bij Spuiten en Slikken: paddo's zouden verplicht moeten worden. :wink:

Maar goed, voor mij voorlopig geen paddo's meer. Ik heb intussen een prachtige dochter van 2 maanden oud waar ik mijn handen vol aan heb.

Ik heb wel goede herinneringen aan de paddo's. De kleine broeders zitten in mijn hart gesloten. Niet dat het zo'n euforisch lekker gevoel was ofzo. Nee, het was hard aan mezelf werken en met mezelf geconfronteerd worden. Maar ik ben er beter uit gekomen.

Als je je goed voorbereid vind ik een leeftijdsgrens niet nodig. Ik zou het erger vinden als mijn dochter 16 zou zijn en alcohol of sigaretten zou gebruiken, dan paddo's. Maar niet alle ouders weten er zoveel van, dat wil ik wel geloven.
 
Haut