Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Beginnende Filosoof-Psychonaut zoekt wijze raad..

asksatan

Neurotransmetteur
Inscrit
18 Jan 2006
Messages
22
Hi mensen,
allereerst, te gekke site! Ik heb al veel informatie gevonden en ik ben van plan om mij te begeven in de wereld van de psychedelica. Ik heb echter nog 0,0% ervaring; nog nooit gerookt, geblowd etc. Ik wil dus een beetje rustig aan beginnen. Na de site van ******* (http://www.*******.net/) te hebben doorgespit, heb ik een paar kleine dingen gevonden die mij wel interessant lijken. Ik kan hierover alleen nauwelijks nuttige reviews vinden. Toch zou ik graag wat meer informatie van de ervaringsdeskundigen willen hebben, aangezien ik m'n miskopen wil beperken :p Het betreft:
- Happy Caps: Trip-E (http://www.*******.nl/product1_2_5_trip_e.html)
- Wat meer richting het échte werk: Space Pack (http://www.*******.nl/product1_10_3_space_pack.html)
- Om te relaxen met een filmpje: Hennep thee (http://www.*******.nl/product1_5_0_hemp_tea_lemon.html)

Met paddestoelen en cacti wil ik nog eventjes wachten totdat ik wat meer ervaring heb opgedaan.
Ik heb al flink wat reading gedaan, dus ik ben vooral op zoek naar de beste manier om mijn reis te starten.. (en mijn geld niet verspil..)

Thanks!

- J.

Ps. Misschien wil er iemand zelfs mij verbeteren op mijn verdere aankopen ;)
- Boekje: The Invisible Landscape (http://www.*******.nl/productinfo.php?productmain=562&tabID=5&category=15) (de Encyclopedie heb ik al in mijn bezit :))
- Decoratie :p: Rose of Jericho (http://www.spores.nl/product1_5_0_rose_of_jericho.html)
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Dag asksatan,

welkom op het psychonautenpad. Ikzelf heb ook een soort van straight-edge (al allieerde ik mij niet met die hele beweging) periode gehad voordat ik begon met psychedelica. Ik heb geen ervaring met de happy caps, maar wel met de werkzame stoffen die erin verwerkt zijn. Ook het space pack is voor mij vreemd, al heb ik wel Salvia en LSA-zaden gebruikt. Ik denk niet dat het veel uitmaakt wat betreft sterkte of je paddo's neemt of deze capsules/Salvia/hbwr-zaden. Zeker Salvia kan hard aankomen als je nog helemaal geen ervaring met psychedelica hebt.
Paddo's zijn wat geleidelijker dan Salvia en wat makkelijker te verteren dan de zaden. Je kunt bijvoorbeeld beginnen met een halve portie paddo's in een vertrouwde omgeving met bijvoorbeeld een goede vriend of vriendin. Bereid je er goed op voor, leef er naar toe en verwacht niet te veel (dit kan het effect sterk verminderen; ook hier is de truc om een open mind te houden).
De hennepthee is misschien wel een goed idee, maar als je licht wilt trippen dan kun je net zo goed zelf wat hasj kopen en dit oplossen in melk met wat honing en kruiden. Voor meer informatie zou ik je verwijzen naar 'Uit je bol': http://www.ephedra.demon.nl/uitjebol/index.htm , dit is ook in boekvorm te krijgen voor een tientje ofzo en is een waardevolle bron van informatie over vrijwel elk psychedelicum. Ook zou je kunnen kijken op erowid.org & shroomery.org, waar veel informatie is te vinden. Hier zijn ook online boeken te lezen, zodat je even rustig kunt kijken of het wat voor je is. Besluit je toch Salvia te gaan gebruiken (uit het space pack), dan is het noodzakelijk dat je eerst de handleiding op sagewisdom.org leest: http://www.sagewisdom.org/usersguide.html .
Doe voorzichtig, je kunt beter te weinig nemen dan teveel, zeker in het begin. Trippen moet je leren, maar ik denk dat je dat zelf ook wel weet.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
hey en welkom :)
als heb zelf geen ervaring met de dingen die je wilt proberen behalve hennep thee maar daar zul je denk ik weinig van merken
maar als je echt iets met psychedelica wilt doen moet je toch echt met paddo's beginnen
zoals Forkbender ook al zegt een halve portie paddo's mexicaanse bijv
goed kauwen en zorgne dat de werkzame stoffen via de speekselklieren worden opgenomen
en dan doorslikken dit kan enigszins misselijkmakend zijn vanwege de smaak :p
je zult na 15 minuten al merken in je maag dat er iets bezig is
niets om je zorgen over te maken
na 45minuten tot een uur zul je al echt visuele dingen gaan opmerken
zoals fellere kleuren en moeilijk te concentreren op voorwerpen
daarna gaan dingen steeds meer bewegen, schaduwen zullen vervormen en een soort van eigen leven leiden en ga zo maar door :) het is moeilijk om alle effecten uit te leggen omdat elke trip anders is
3 tips die ik je kan meegeven voor een goede trip zijn:
zorg voor een goed effect dat je een nuchtere maag hebt.
zorg dat je een nuchter of ervaren persoon in de buurt hebt
en WAT ER OOK GEBEURT JE MOET NIET WILLEN DAT HET OPHOUD WANT DAT GEBEURT NIET ! eenmaal gegeten kun je er niet meer onderuit
als je dit toch gaat denken ga je je slecht voelen en misschien zelfs dood willen in de extreemste gevallen (kwil je niet bang maken hoor) :)

ik heb zelf nu zown 10 keer paddo's gedaan in anderhalf jaar
en ik heb mezelf heel goed leren kennen ook mijn diepste emoties
wat dat betreft zijn paddo's een hele goede manier om jezelf te leren kennen+ je hebt een hele leuke ervaring erbij
als je verder nog vragen hebt dan hoor ik het wel :)
suc6 met wat je ook gaat doen sorry dattik je niet kan vertellen over waar je eigenlijk om vroeg
 

$p@cebuGGs

Neurotransmetteur
Inscrit
8 Jan 2006
Messages
86
Ik heb hier een product genaamd DIONYSOS dat bevat ongeveer de zelfde ingrediënten als de genoemde Trip-E alleen ontbreken de stoffen passiebloem, niacine, vitamine B6, magnesiumstearaat, l-arginine, L-Tyrosine.Dat is al heel wat maar de basis namelijk de LSA blijft het zelfde mijn ervaring met LSA is dat dit een milde trip geeft [waarvan ik me afvraag of ik er als beginnende tripper er wel iets van gevoeld zou hebben] verder gooit het me maag altijd redelijk over hoop,al heb ik hier wel iets minder last van als ik het in capcule vorm neem.
In dat pakket zit volgens mij ook niet zoveel interessants alleen de salvia 5x is wel leuk maar zou ik een beginner niet aanraden[het is nogal mindblasting].
Ik zou een beetje op PROSTONER afgaan als ik jouw was :shock:
 

Rutger

Sale drogué·e
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
822
Wat me opvalt aan dit verhaal is dat je nog nooit gerookt of geblowed hebt.

Ik zou eerst gewoon eens een jointje roken om te kijken hoe je daar op reageerd, het mag dan niet echt psychedelisch zijn maar het geeft je wel al een verandering in realiteit zeg maar. Als je eerst paddestoelen gaat eten kan dit wel eens vrij hard aankomen. Toch blijft de state of mind natuurlijk het belangrijkst , als je er open voor staat en positief bent, heb je bijna altijd een mooie ervaring. Succes er mee , en laat ons het weten hoe het geweest is.

Oh die hennep thee is inet echt wat je zou denken wat het is, er zit geen THC in, dus voor een lekker jointje kun je het beste gewoon naar de shop gaan.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
@Rutger

Voor iemand die nog nooit geblowd heeft kan THC net zo hard aankomen als paddo's. Het is natuurlijk een heel ander gevoel wat je ervan krijgt, maar blowen is imho minder goed te doseren, zeker als je er geen ervaring mee hebt. De 'veranderingen in de werkelijkheid' waar je het over hebt zijn minimaal bij THC, terwijl ze bij paddo's groter zijn. Maar een lage dosis paddo's is zeker nog te overzien. Ik draai er een beetje om heen denk ik, maar mijn punt is dat wietgebruik je op geen enkele manier voorbereidt op een echte trip. Bovendien is wiet licht verslavend, vooral als je het gaat combineren in een joint met zeer verslavende tabak. Paddo's hebben die eigenschap niet, daar bouw je zelfs resistentie voor op, zodat je ze een paar dagen niet kunt gebruiken.
 

Rutger

Sale drogué·e
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
822
Zeker waar, waar ik meer op doel is dat als je nooit iets anders heb gebruikt heb dan alchol (ga ik nu van uit, wellicht is dit ook niet zo) lijkt een paddo ervaring me vrij heftig. Meeste mensen die ik ken die de eerste keer in aanraking kwamen met paddo's vergeleken dit met THC en waren toen al erg verrast dat het toch een stuk sterker en ingrijpender was. Voor mij is blowen niet meer zo interessant maar denk maar eens terug aan de paar eerste keren , die waren in mijn geval nog best wel ernstig. Verandering van realiteit is natuurlijk een grove uitspraak en niet helemaal waar , maar vergeleken met niets vond ik het toch wel vrij heftig.

IK wil natuurlijk niemand aanzetten in het gebruik van THC en al helemaal niet met tabak. Heb zelf 10 jaar gerookt en ben nu 2 jaar gestopt en kan het niemand aanraden, het blijft een vrij smerige bezigheid. Blowen zoals ik al zei vind ik niet zo heel interessant meer, maar heb ik ook wel een lange tijd dagelijk gedaan maar daar ben ik echt bewust mee moeten stoppen, wordt allemaal vrij nutteloos na een lange tijd.

Misschien kan ik hier ook niet echt goed wat over zeggen, ken persoonlijk niemand die van "niets" over op paddestoelen is gestapt , misschien is het wel een goed idee, ik zou zeggen tegen asksatan, laat het ons weten ik vind het interessant.
 

asksatan

Neurotransmetteur
Inscrit
18 Jan 2006
Messages
22
@ allemaal: many thanks voor alle verschafte informatie! De meeste sites/boeken waren mij al bekend, m.u.v. Shroomery; geweldige site! Ik ben er nu van overtuigd dat paddo's de beste inleiding in de psychedelica vormen. Ik heb een tamelijk heavy verleden met alcohol, dus ik ben niet helemaal onbekend met een zintuiglijke verandering van de werkelijkheid. ;) Momenteel gebruik ik inderdaad helemaal niets. Roken trekt me niet zo aan, aangezien ik veel sport (o.a. hardlopen) Maar de drinktip met de hasj vind ik zeker interessant! Misschien dat iemand wat uitgebreider op het recept in wil gaan? (via een PB) Ik ben echter nog nooit in een koffieshop geweest. Zijn er bepaalde zaken waar ik op moet letten bij de aanschaf? Ik kan uiteraard ook met een ervaren persoon meegaan als dat verstandiger is..

De Psilocybe cubensis (http://www.*******.nl/product1_2_1_psil_cubensis_freshbox.html)
staan momenteel bovenaan op mijn verlanglijstje. Ik denk dat ik voorlopig voldoende informatie heb binnengehaald om veilig een lichte trip te gaan beleven. Een trip-verslag wil ik ook wel maken. Misschien is dat voor jullie wel extra interssant, aangezien ik van 'niets' overga op paddestoelen :)

Een laatste vraag: is het ook bij een lichte dosis aan te raden om een 'watcher' in de buurt te hebben? In principe zit ik hier in een perfect rustige omgeving, zonder gevaarlijke objecten e.d. Zo lang ik rond level 1-2 blijf, lijkt het mij nl. niet echt nodig.

Nogmaals, bedankt voor de feedback!

- Jules
 

eyeless

Neurotransmetteur
Inscrit
6 Oct 2005
Messages
32
Rutger a dit:
Misschien kan ik hier ook niet echt goed wat over zeggen, ken persoonlijk niemand die van "niets" over op paddestoelen is gestapt , misschien is het wel een goed idee, ik zou zeggen tegen asksatan, laat het ons weten ik vind het interessant.
Zeer zeker. Bijna een jaar geleden heb ik mijn eerste paddotrip (in combinatie met LSA en cannabis) ondernomen, zonder dat ik daarvoor ooit iets had gerookt of gesmoord. Ik was zelfs nog niet noemenswaardig veel zat geweest. Dat was een ingrijpende ervaring, het heeft mijn mening ten aanzien van drugs en bepaalde facetten van het leven sterk doen veranderen, maar ik heb van elke seconde genoten (wat vreemd genoeg niet altijd het geval was bij latere trips). Als je er klaar voor bent, is het perfect mogelijk over te stappen van niks op paddo's.

Mijn eerste trip was met een tiental mensen, die allemaal andere ervaringen hadden op het gebied van drugs. Ikzelf was de enige die nog nooit iets had geprobeerd, maar heb het er vreemd genoeg heel goed van afgebracht - iets wat de ervaren trippers ook wat verbaasde. Er waren er paar die ervaring hadden met dingen als weed en/of cocaïne, maar die hadden een paar mindere momenten in hun trips - zelfs eentje die duidelijk een bad trip had en die werd geholpen door iemand op LSD.

Wat volgens mij vooral telt, is je ingesteldheid en de dosis. Kies de dosis hoog genoeg zodat een ingrijpende ervaring is, die je mooi kennis laat maken met het fenomeen 'trippen', maar laag genoeg om je brein niet te overdonderen. En hoe gelukkiger en geruster je bent wanneer je eraan begint, des te leuker de trip wordt.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
eyeless a dit:
Zeer zeker. Bijna een jaar geleden heb ik mijn eerste paddotrip (in combinatie met LSA en cannabis) ondernomen, zonder dat ik daarvoor ooit iets had gerookt of gesmoord. Ik was zelfs nog niet noemenswaardig veel zat geweest. Dat was een ingrijpende ervaring, het heeft mijn mening ten aanzien van drugs en bepaalde facetten van het leven sterk doen veranderen, maar ik heb van elke seconde genoten (wat vreemd genoeg niet altijd het geval was bij latere trips).

Ik ben ook vanuit het niets (nooit gedronken/gerookt/geblowd, zelfs bijna geen koffie) begonnen met paddo's. Ik raakte geinteresseerd door een aantal boeken en kreeg steeds meer de drang om het gewoon te proberen. Uiteindelijk heb ik mijn eerste trip samen met drie vrienden gedaan. Het was helemaal niet sterk, maar een zeer fijn gevoel. Daarna ben ik snel het diepe in gesprongen, zonder ooit een bad trip te hebben gehad (maar dat komt denk ik nog wel...). Later heb ik nog wel een paar keer geblowd, maar dat is het toch niet echt voor mij. Ik wordt te lijp ervan, kan nog wel goed nadenken, maar blijf toch echt op deze wereld. Met paddo's is dat anders.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
asksatan a dit:
De Psilocybe cubensis (http://www.*******.nl/product1_2_1_psil_cubensis_freshbox.html)
staan momenteel bovenaan op mijn verlanglijstje. Ik denk dat ik voorlopig voldoende informatie heb binnengehaald om veilig een lichte trip te gaan beleven. Een trip-verslag wil ik ook wel maken. Misschien is dat voor jullie wel extra interssant, aangezien ik van 'niets' overga op paddestoelen :)

De cubes zijn denk ik een GOEDE keuze. Niet te extreem, niet te flauw. Het moet wel leuk blijven. Ik zou de eerste keer zeker iemand in de buurt hebben. De eerste keer alleen trippen is van te voren eng, maar tijdens helemaal geweldig. Toch denk ik dat het goed is om te kunnen uiten wat er in je omgaat, omdat het moeilijk allemaal binnen te houden is. Misschien kun je iemand uit je vriendenkring waarschuwen dat je het gaat doen en dat als er iets is dat je dan kan bellen. Maar alleen als je het per se in je eentje wilt doen.
 

$p@cebuGGs

Neurotransmetteur
Inscrit
8 Jan 2006
Messages
86
[/quote]
Misschien kun je iemand uit je vriendenkring waarschuwen dat je het gaat doen en dat als er iets is dat je dan kan bellen. Maar alleen als je het per se in je eentje wilt doen.[/quote]

Telefoneren in een trip dat word laguh en een hoge rekening :p
 

Soko

Neurotransmetteur
Inscrit
28 Oct 2004
Messages
22
asksatan a dit:
Maar de drinktip met de hasj vind ik zeker interessant! Misschien dat iemand wat uitgebreider op het recept in wil gaan?
Hier het recept voor hasjmelk:

1: Gier een glas melk in een steelpannetje en breng dit voorzichtig aan de kook
2: Doe er een klontje roomboter bij en roer dit even door!!! Heel belangrijk, anders lost de hasj niet op.
3: Vervolgens doe je de hasj er bij. Makkelijkste is om het wat te verkruimelen, zodat het goed oplost.
4: Nu blijven roeren tot alle hasj opgelost is, en je geen klontjes meer ziet!!! Dit is erg belangrijk, het moet allemaal opgelost zijn.
5: Je kan er wat kruidnagel bij doen voor de smaak. (maar volgens mij kan je er ook gewoon cacau bij doen, en maak je hasj-chocomelk :D)
6: Nog wat door blijven roeren, en wachten totdat de melk is afgekoeld
7: De melk terugdoen in het glas, en drinken maar!

Gebruik een hoeveelheid hasj waar je normaal heel erg stoned van wordt. Je kan beginnen met 0.3 gram.
Een halve gram werkt bij mij al behoorlijk, je voelt je echt lekker high worden, maar kan wel 1 uur duren voordat het gaat werken, en nog een half uur later voel je het al heel goed. Het kan 3 tot 6 uur aanhouden.

Zo zou je ook hasjboter kunnen maken, en daar lekkere koekies van bakken ofzo :D

mzzls Soko
 

asksatan

Neurotransmetteur
Inscrit
18 Jan 2006
Messages
22
Thanks!
Ik heb laatst Marocan Candy (hasj met chocola) gemaakt (Ketama; 0.2 gr.). Ik ben hiervan echt ontzettend stoned geworden. De volgende dag was ik nog vrij loom en wilde studeren niet echt lukken. 't Was wel leuk om te zien hoe mijn gedachten konden afdwalen en het is dan ook zeker een leerzame ervaring geweest :D

Nu zie ik dat ze bij ******* het volgende product weer op vooraad hebben':
Druids Fantasy http://www.*******.nl/product1_2_5_druids_fantasy.html
Heeft iemand hier ervaring mee? Het klinkt behoorlijk aantrekkelijk, al heb ik gelezen dat LSA pas na uren begint te werken en dat je na een (lange) trip nog zeker een dag hersteltijd nodig hebt. Dat zou iets minder plezierig zijn...

Alvast bedankt voor de info!

- Jules
 

sentinall

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
192
beste asksatan,

Allereerst als je je in de wondere wereld van drugs e.d begeeft heb je een heel goedkoop boekje genaamd uit je bol (kost 12 euro: http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... _Section=1)

dit boekje is inmiddels geactualiseerd, ik ben nog in het bezit van de oude versie!

Verder wens ik je veel succes met het beginnen met psychadelica al denk ik dat je snel van de smartshop producten zult overstappen op een halve portie paddo's ;)


greetz
 

asksatan

Neurotransmetteur
Inscrit
18 Jan 2006
Messages
22
Thanks voor de tip. Toevallig is dat boekje de aanleiding geweest voor mijn interesse in psychedelica! Ik heb daarnaast nog behoorlijk wat gelezen en ik probeer nu een beetje praktijkkennis op te doen van de verschillende soorten. Paddo's staan in ieder geval op de planning! Maar voorlopig ben ik nog ff wat rond aan 't neuzen tussen de andere stofjes. Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen met Druids Fantasy!

Edit:
NOG zo'n hallucinogenic herbal: Space Cadets (http://www.herbalhighs.co.uk/space.htm)
Het trekt me sterk aan, vooral om het zo makkelijk te nemen is :) Toch heb ik er mijn twijfels bij... Please enlighten me :D

Groetjes,
Jules.
 

sentinall

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
192
hmm Druids Fantasy, nooit van gehoord

laat maar horen hoe het is!
 

MuschBusch

Glandeuse pinéale
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
138
asksatan a dit:
Thanks!
Ik heb laatst Marocan Candy (hasj met chocola) gemaakt (Ketama; 0.2 gr.). Ik ben hiervan echt ontzettend stoned geworden. De volgende dag was ik nog vrij loom en wilde studeren niet echt lukken. 't Was wel leuk om te zien hoe mijn gedachten konden afdwalen en het is dan ook zeker een leerzame ervaring geweest :D

Nu zie ik dat ze bij ******* het volgende product weer op vooraad hebben':
Druids Fantasy http://www.*******.nl/product1_2_5_druids_fantasy.html
Heeft iemand hier ervaring mee? Het klinkt behoorlijk aantrekkelijk, al heb ik gelezen dat LSA pas na uren begint te werken en dat je na een (lange) trip nog zeker een dag hersteltijd nodig hebt. Dat zou iets minder plezierig zijn...

Alvast bedankt voor de info!

- Jules

Jouw situatie doet me denken aan die van mij een tijdje terug. Ook totaal geen ervaring, kon tot voor kort zelfs nog 'vol trots' zeggen dat ik nog nooit had gerookt (geld nog wel voor cigaretten). Anyway.. Uiteindelijk won mijn nieuwschierigheid en waagde ik me aan een LSA-supplement wat Dionysus heette. Er gebeurde letterlijk niets.. echt totaal geen aanrader, wil je een fijne eerste ervaring hebben.
Later probeerde ik paddo's, en dat beviel dermate goed dat ik daar momenteel nog steeds mee bezig ben, elke keer de dosis opvoerend. Ik raad jou dan ook aan om gewoon met paddo's te beginnen wil je ervaren wat het is om te trippen, in plaats van een supplement waar de kans groot van is dat je je geld verspilt. Gewoon een niet al te hoge dosis in het begin (ook niet te laag uiteraard).
Succes :)
 

Shroomlady

Elfe Mécanique
Inscrit
8 Déc 2005
Messages
412
Space cadets bevatten een ephedrene achtig iets en is dus verboden in Nederland. Druids Fantasy is net als Dionysus op basis van LSA zaadjes (of woodrose of morning glory).

Vaak worden er voor de productie van dit soort caspules geen sterke zaden gebruikt. Het is dus beter om gewoon de zaden zelf te kopen, dan heb je meer kans op resultaat. Bovendien is het een stuk goedkoper en is er meer gebruiksinformatie over te vinden.
 

Soko

Neurotransmetteur
Inscrit
28 Oct 2004
Messages
22
Ik heb wel eens kryptonite gehad, daar zat geloof ik ook lsa in. waren capsules, werkte gewoon niet, al nam je er zes! dat soort capsule dingen zijn denk ik sterk af te raden, helemaal als niemand het kent. Als bepaalde capsules of producten wel zouden werken, zou dat snel genoeg onder de mensen bekend zijn.
 
Haut