Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Bedankt klink, kweeksets en sporen niet verboden

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
Antwoorden van minister Klink op de vragen van het Kamerlid Joldersma (CDA) over hallucinerende truffels en kweeksets (2080910170).

Vraag 1 Klopt het bericht dat hallucinerende truffels en kweeksets/sporen momenteel niet onder het paddoverbod in de Opiumwet vallen?
Antwoord 1 Ja.

Vraag 2 Wat is er bekend over de gezondheidsrisico’s van hallucinerende truffels, en zijn deze risico’s vergelijkbaar met paddo’s?

Antwoord 2 Uit onderzoek van de VWA uit 2002 is gebleken dat het totaal aan psilocine in monsters van de sclerotia van de psilocybe tampanensis (truffels) ca. 0.3% bedroeg. De andere soorten paddenstoelen die door de VWA in dit kader zijn onderzocht hadden een waarde tussen de 0.5 en 0.9%. Hieruit kan worden geconcludeerd dat truffels een lagere waarde aan hallucinogene stoffen bevatten dan paddenstoelen.

Vraag 3 Zijn deze hallucinerende truffels destijds meegenomen in de risicoanalyse van paddo’s van het Coördinatiepunt Assessment en Monitoring nieuwe drugs (CAM)? Zo nee, ziet u alsnog aanleiding onderzoek te doen naar de gezondheidsrisico’s van hallucinerende truffels?

Antwoord 3 In de risicoanalyse van het CAM is niet specifiek aandacht besteed aan de truffels. Hoewel de sclerotia (truffels) andere substanties zijn dan paddenstoelen, is de werking vergelijkbaar met die van paddenstoelen. Derhalve zie ik geen reden om een nieuwe analyse te laten uitvoeren, alleen gericht op de effecten van truffels.

Vraag 4 Heeft het niet brengen onder de Opiumwet van de kweeksets/sporen van paddo’s te maken met de toegestane hoeveelheid drugs die men voor eigen gebruik in bezit mag hebben, of zijn daar andere redenen voor?

Antwoord 4 Nee, het niet brengen van kweeksets / sporen onder de Opiumwet heeft niets te maken met deze overweging. Kweeksets bestaan uit bakjes waarin zich aarde en sporen van bepaalde soorten hallucinogene paddenstoelen bevinden. Aangezien er in deze gevallen nog geen sprake is van zwamvorming vallen sporen niet onder de definitie van paddenstoelen. Pas als de sporen uitgroeien tot paddenstoelen kunnen ze effect sorteren. Om dezelfde reden valt bijvoorbeeld maanzaad ook niet onder de werking van de Opiumwet.

Vraag 5 Ziet u reden om de kweeksets/sporen alsnog onder de werking van de Opiumwet te brengen?

Antwoord 5 Nee, gelet op het antwoord bij vraag 4 zie ik geen reden om kweeksets / sporen onder de werking van de Opiumwet te brengen.

Met het zelfkweken zullen mensen waarschijnlijk mentaal meer voorbereid een trip in gaan. De paddo verliest gelukkig zijn commerciele status en met zon lading deel je natuurlijk hier en daar wel wat uit, ik voorzie goede tijden voor het groeiende aantal psychonauten en gelijkgestemden :D :p
 

redhawk

Alpiniste Kundalini
Inscrit
18 Avr 2008
Messages
722
Klink for President!! :wink:

Toch leuk om te lezen. En aangezien het nu over het algemeen wat meer moeite kost om aan je paddenstoelen te komen, zal vooral (wat Jeniger zegt) de 'serieuze' gebruiker zich aangetrokken voelen tot het nemen ervan.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Kweeksets bestaan uit bakjes waarin zich aarde en sporen van bepaalde soorten hallucinogene paddenstoelen bevinden.
Aarde? :lol:

Maar wowwwwww wat een fantastisch nieuws!!!!!

Dat moeten we vieren!!!
 

Ed

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Août 2008
Messages
148
.....tijd voor een kweekvereniging ?

met als thema "twee kweken meer dan een" !
 

Videlic

Neurotransmetteur
Inscrit
6 Nov 2007
Messages
52
Goed nieuws! Eindelijk zegt die man wat zinnigs. Ik heb bijna alle spullen verzameld die nodig zijn om te kweken. Binnenkort tijd voor vrij maken. Zin in!

Joldersma :finga:
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
yay! dat roept om feest! een kweek vereniging is wel een leuk idee, met workshops growboxen maken :p
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Zo hoor ik 't graag. Als iemand de bereidheid in zich heeft om een kweekset gezond op te zetten geldt dat eveneens voor de mentale aspecten. Zo reduceer je pleziergebruikers tot het minimum.

Ik ga er tevens vanuit dat dit een bevestigend signaal is dat dit de laatste keer is geweest dat politiek Den Haag in ons straatje heeft lopen roeren. Zij het boek, wij de initiatie, kan ik prima mee leven.
 

Shroomlady

Elfe Mécanique
Inscrit
8 Déc 2005
Messages
412
Hoeraaaa! Eerljk gezegd had ik niet verwacht dat er nog iets positiefs zou gebeuren rond de paddo.... dus dit is echt goed nieuws :D :D
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628

Jelleb

Glandeuse pinéale
Inscrit
5 Déc 2008
Messages
226
dat ze die kweekbakjes dan maar terug in Maastricht beginne verkopen.
kvind er hier geen in de buurt :(
(tips zijn welkom :p)

xx
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Jelleb a dit:
dat ze die kweekbakjes dan maar terug in Maastricht beginne verkopen.
kvind er hier geen in de buurt :(
(tips zijn welkom :p)

xx

Ik denk dat de meesten nog een beetje voorzichtig zijn......
 

Videlic

Neurotransmetteur
Inscrit
6 Nov 2007
Messages
52
Videlic a dit:
Eindelijk zegt die man wat zinnigs.
Nou ja, bij nader inzien, zinnig...

Eigenlijk slaat het als een lul op een slagroomtaart. Alsof het er wat toe doet of het 0,3% of 0,5% psilocine bevat. Dan eet men toch gewoon wat meer? En wat te denken van al die andere paddenstoelen met niet zo veel psilocine die wel verboden zijn?

Ben er verder wel blij om, maar de logica ontgaat me.
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Jeniger a dit:
Antwoord 2 Uit onderzoek van de VWA uit 2002 is gebleken dat het totaal aan psilocine in monsters van de sclerotia van de psilocybe tampanensis (truffels) ca. 0.3% bedroeg. De andere soorten paddenstoelen die door de VWA in dit kader zijn onderzocht hadden een waarde tussen de 0.5 en 0.9%.
Uit de Shroomery magic mushroom dosage calculator: cubensis: 0.5 mg/g psilocybine en 0.079 mg/g psilocine. Tampanensis-truffels: 1.2 mg/g psilocybine, 0.1 mg/g psilocine. En volgens mij weegt een portie truffels bij de smartshop ook echt een stuk minder dan een portie mexicaanse.

Dat argument is dus weer echt compleet onjuist van Klink, hij kletst maar wat. Misschien heeft hij gedroogd materiaal ipv vers vergeleken, want truffels verliezen minder gewicht bij het drogen. Of ze hebben per ongeluk gekeken naar de stoeltjes van die soorten, ipv naar hun truffels??
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
JJJ a dit:
Uit de Shroomery magic mushroom dosage calculator: cubensis: 0.5 mg/g psilocybine en 0.079 mg/g psilocine. Tampanensis-truffels: 1.2 mg/g psilocybine, 0.1 mg/g psilocine. En volgens mij weegt een portie truffels bij de smartshop ook echt een stuk minder dan een portie mexicaanse.

Dat argument is dus weer echt compleet onjuist van Klink, hij kletst maar wat. Misschien heeft hij gedroogd materiaal ipv vers vergeleken, want truffels verliezen minder gewicht bij het drogen. Of ze hebben per ongeluk gekeken naar de stoeltjes van die soorten, ipv naar hun truffels??
Haha dat zou goed kunnen ja! Die bevatten nauwelijks psilocybine, geloof ik.

Maar wat me wel opvalt is dat de truffels die ik nu bij smartshops heb zien liggen er wel anders uit zien, misschien zijn ze ook veel minder sterk...
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Dat argument is dus weer echt compleet onjuist van Klink, hij kletst maar wat.

Na zo'n grootte fout, heeft hij denk ik ook, weinig keus he ;) :twisted:

ps: Laten we maar niet teveel praten..... Wie weet doet hij wel een dagelijks rondje psychonout :D Of komt hij tegenstanders via GOOGLE tegen. ;)
 
Haut