Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

vliegenzwam?

paddo-eyes

Matrice périnatale
Inscrit
30 Juil 2006
Messages
6
op ******* kan je gedroogde vliegenzwam kopen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb altijd gehoord dat deze erg giftig is maar mss hadden ze het dan gwn over de psychadelische effecten?
 

joscovich

Neurotransmetteur
Inscrit
18 Jan 2005
Messages
34
Ik heb ze geprobeert!
Na 10 gram niet veel effect. Na 5 gram daarna gebeurde er wat. Uiteindelijk alles op gegeten (totaal 20 gram).
Ik had het zelfde schone en rustiggevende gevoel die je ook bij psilo's kunt krijgen. Visueel gebeurde er niets al begonnen mijn gedachten naar een paar hijsen van een joint wel een beetje raar te lopen. Het was dus niet echt speciaal maar wel zeer relaxed, ik begreep gelijk de naam soma :).
Het schijnt echter dat je rond de 37,5 gram voor een echte ervaring? deze schijnt dan wel zeer overweldigend te zijn en meer op een dilirium te lijken?
Overal staat echter dat 20 gram een zware dosering is en bij verhalen op erowid staan al heftige bij met dosering van 12,5 gram? Mijn ervaring was dus niet echt bijzonder maar wel de moeite waard als je een avondje rustig wil chillen op de bank.
Ik weet alleen niet of jij dezelfde effecten zou hebben het zou best kunnen zijn dat ik wat ongevoeliger ben. Want ik had ze twee keer eerder van de smartshop met porties van 10 gram en die zeiden ook dat 20 gram echt veel was. Ik heb echter nooit wat van de 10 gram doseringen gemerkt?
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
ik heb gister 1 grote en een kleine net omgevalle amanita muscaria opgeraapt en gekookt voor 5 min in water, het water is mooi oranje. en staat in de koelkast, heb het eerder gedaan maar werd alleen wat misselijk. maar als k het nu opdrink *zou ik moeten trippen* toch? of zie k iets over t hoofd waardoor t de vorige x verkeerd ging?
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
forest a dit:
ik heb gister 1 grote en een kleine net omgevalle amanita muscaria opgeraapt en gekookt voor 5 min in water, het water is mooi oranje. en staat in de koelkast, heb het eerder gedaan maar werd alleen wat misselijk. maar als k het nu opdrink *zou ik moeten trippen* toch? of zie k iets over t hoofd waardoor t de vorige x verkeerd ging?

Het gebied waar ze groeien is belangrijk voor de werking, zelfs de specifieke plek in dat gebied. Azie en Siberie hebben potente vliegenzwammen.

Het heeft geen zin ze te plukken in Nederland aangezien de werking niet is te vergelijken met eerdergenoemde.

Edit: even wat weggehaald, had niet goed gelezen dat ze waren omgevallen :)
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
joscovich a dit:
Ik heb ze geprobeert!
Na 10 gram niet veel effect. Na 5 gram daarna gebeurde er wat. Uiteindelijk alles op gegeten (totaal 20 gram).
Ik had het zelfde schone en rustiggevende gevoel die je ook bij psilo's kunt krijgen. Visueel gebeurde er niets al begonnen mijn gedachten naar een paar hijsen van een joint wel een beetje raar te lopen. Het was dus niet echt speciaal maar wel zeer relaxed, ik begreep gelijk de naam soma :).
Het schijnt echter dat je rond de 37,5 gram voor een echte ervaring? deze schijnt dan wel zeer overweldigend te zijn en meer op een dilirium te lijken?
Overal staat echter dat 20 gram een zware dosering is en bij verhalen op erowid staan al heftige bij met dosering van 12,5 gram? Mijn ervaring was dus niet echt bijzonder maar wel de moeite waard als je een avondje rustig wil chillen op de bank.
Ik weet alleen niet of jij dezelfde effecten zou hebben het zou best kunnen zijn dat ik wat ongevoeliger ben. Want ik had ze twee keer eerder van de smartshop met porties van 10 gram en die zeiden ook dat 20 gram echt veel was. Ik heb echter nooit wat van de 10 gram doseringen gemerkt?

De effecten van de vliegezwam zijn erg apart. Mensen reageren heel verschillend op de werkzame stoffen muscimol, muscazone en iboteenzuur. Er zijn meestal 3 soorten trips die worden veroorzaakt:

- Geen enkel effect tot lichte effecten. --> Sommige mensen zijn blijkbaar niet gevoelig voor de werkzame stoffen

- Een extreem hemelse trip, vol entheogene ervaring etc.

- Een extreem helse trip... Verdere uitleg niet nodig lijkt me :p

Deze verschillende effecten zorgen ervoor dat je niet goed weet wat je kunt verwachten. Het is een middel wat alleen aan te raden is voor ervaren gebruikers.


Aan forest:

Het is beter om de zwam eerst te drogen voordat je hem gebruikt. Vliegezwammen bevatten muscarine, wat een giftige stof is die vergiftigingsverschijnselen kan veroorzaken zoals onder andere maag- en darmstoornissen.
Door de zwam te drogen verdwijnt het muscarine.
 
G

Guest

Invité
Iemand zei dat het roken ervan het meest rielekste is wat je kan doen.
En anders eten en je eigen urine drinken :mrgreen:
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
ik ben de laatste tijd bezig geweest met het zoeken en plukken van deze prachtige paddestoel..
kheb nu aardig wat gedroogd liggen... stuk of 30... er zijn er ook een heel aantal gaan rotten.. vanwege maaien enzo..
en kheb nog velletjes van een stuk of 30 paddestoelen
dus kzou best een aardig voorraadje moeten hebben om te experimenteren
Muscarine kan toch sppier of zenuwverlammend werken ofzo ?? "tijdelijk"
wat uiteraard ook spiercellen zal aantasten of doden
en iboteenzuur zou misselijkheid veroorzaken ??
ik ga binnekort ook nog een extract maken denk ik :)
 

VerusDeus

Sale drogué·e
Inscrit
6 Avr 2006
Messages
914
Wat ontzettend toevallig! Ik heb gister mijn eerste ervaring met Amanita muscaria gehad. Ik had in mijn straat een vliegenzwammetje, helemaal verstopt in een tuin zien staan. Ik heb hem eerst nog 2 dagen verder laten groeien, waarna ik hem geplukt heb. Ik wilde hem gaan drogen en bewaren tot een juist moment, totdat ik op een site belandde van een soort Amanita-cult die claimde dat hij vers juist betere effecten heeft.

Dus ik heb de hoed(met een diameter van 4cm) van het stammetje ontdaan en de sporen eruit gehaald. Vervolgens die hoed op een redelijk nuchtere maag opgegeten. Daarna ben ik gaan blowen met een vriend, en na de eerste joint al merkte ik dat die Amanita prima zijn werk deed.

Ik had de gehele avond een soort luciditeit, terwijl ik dat met blowen normaal nooit heb. En af en toe hier en daar een lichte visual, en een vrij psychedelische gedachtengang.

Ik weet niet hoe het kwam, maar die ene hoed, wat amper genoeg kan zijn, heeft mij een superavond opgeleverd vol euforie. Desondanks het helse weer :evil:

Btw: Ik kan helaas niet beweren dat het eten van een verse vliegenzwam hoed onopgemerkt blijft bij het verteringstelsel :roll: . Hoewel ik er niet echt last van heb gehad.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
het eten van 1 verse amanita is ook niet echt gevaarlijk....
je kan er misselijk van worden en kotsen misschien.. en misschien wat kramp in je spieren..
maar het kan weinig kwaad verder... maar je moet er niet veel meer gaan eten vers :)
en ik geloof best dat de trip sterker is als ze gewoon vers zijn, je wordt gewoon meer vergifigd :D
 

VerusDeus

Sale drogué·e
Inscrit
6 Avr 2006
Messages
914
Ik ben er gelukkig niet dood van gegaan :p
Het is eigenlijk best wel chill in lage dosissen, en je hoeft ze niet helemaal te drogen enzo... Maarja, ik vraag me wel af waarom ik wat voel van 1 hoed, en veel mensen van 10 gram aan amanita poeder er niet eens wat van voelen?
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
ik weet niet op welke manier muscimol werkt...
misschien heeft het net als salvia bij sommige mensen een hogere weerstand ?
en volgens mij verschilt de potentie tussen al die vliegenzwammen ook heel erg veel
 

VerusDeus

Sale drogué·e
Inscrit
6 Avr 2006
Messages
914
Er schijnt inderdaad veel potentieverschil te zijn tussen bijvoorbeeld: vliegenzwammen uit Nederland en die uit Siberië. Maarja ik hoor juist vaak dat de nederlandse erg zwak zijn.

Bovendien heb ik ook ergens gelezen dat de exemplaren die in de herfst worden geplukt minder alkaloïden bevatten dan die die in de lente worden geplukt. Nou vind ik dit wel een twijfelachtige bewering.

Het zou wel enigzins merkwaardig en toevallig zijn dat juist die ene amanita genoeg alkaloïden bevat om mij te laten trippen... Maarja aangezien de ervaring mij erg beviel, en ik toevallig nog een vliegenzwam heb gevonden, zal ik binnenkort even testen of het mischien aan mij ligt. Mischien ben ik er inderdaad gewoon gevoelig voor, en dat idee bevalt mij wel :p
 
G

Guest

Invité
Ga deze week nog Amanita poeder bestellen, om nog maar even gebruik te maken van de 10% die ik krijg omdat ik jarig ben geweest :)

Zal het report nog wel ff posten ;)
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
dit vond ik op de site http://www.drugsinfoteam.nl/v_en_a/va.php4?pagina=15

Het plukken van de Vliegenzwam is altijd gevaarlijk. Er is een grote variatie in het uiterlijk van de Vliegenzwam. De Amanita Pantherina lijkt op de vliegenzwam (Amanita Muscaria). De Pantherina brengt echter veel meer risico's met zich mee.

ik denk dat de pantherina veel meer iboteenzuur bevat en daardoor dodelijker is.

http://www.poisoncentre.be/nl/mushrooms ... herina.php

de amanieten op deze site zijn wel bruin, maar het schijnt dat je de meeste echt niet uit elkaar kan houden. beter bestellen dan zelf plukken lijkt me
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
nou aankomende vrijdag ga ik de zwammetjes die ik in de afgelopen weken heb geplukt en gedroogd zelf proberen :)
te beginnen met 1tje en na 30 -45 minuten kijke hoe het valt... of er misselijkheid is en dergelijke
en je voelt ook wel of je effecten gaat krijgen... 15 minuten nadat paddo's in mijn maag zitten voel je ook wel of het een goeie trip wordt :)
dus dit verwacht ik ook met amanita's en op basis daarvan kan ik dan nog paddestoelen bijeten of drinken dat moeten we nog ff kijken:)
kheb geen idee hoe 'lekker'amanita's zijn haha

als er iets te reporten valt :) komt dat zeker hier te staan
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
ProStoner a dit:
15 minuten nadat paddo's in mijn maag zitten voel je ook wel of het een goeie trip wordt :)
dus dit verwacht ik ook met amanita's

geen goede referentie naar mijn idee. het is trouwens geen psilocybine he.
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Meduzz a dit:
ProStoner a dit:
15 minuten nadat paddo's in mijn maag zitten voel je ook wel of het een goeie trip wordt :)
dus dit verwacht ik ook met amanita's

geen goede referentie naar mijn idee. het is trouwens geen psilocybine he.

Het duurt meestel een uur voordat je de effecten voelt, maar kan ook makkelijk 2 uur duren.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
owkej bedankt voor de tips..
maar ik denk dat ik bijna 100% zeker iets in mijn maag voel..
dat heb ik tot nu toe namelijk met elke drug die ik heb genomen nog gehad
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Volgens Erowid:

Amanitas, effect Classification: Psychedelic; Deliriant

Datura, effect Classification: Deliriant

Neem aan dat dit betekend dat je met de vliegenzwam ook een duivelse trip kunt hebben

Ik heb veel ervaringen over Amanita gelezen, maar vrijwel alle auteurs schrijven dat de heftigheid van deze shroom eigenlijk mild was, of al helemaal geen effect...
 
Haut