Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

dmt extractie vragen

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
hey, k ben vandaag begonnen met de simpelste dmx extractie die k kon vinden, k heb mn mimosa purplepink via jimjamshop, weet iemand of dat goede kwaliteit is voor dmt extractie?
dit is de tek die k gebruik (van ayahuasca-info.com);


- 100 gram vermalen Mimosa Hostilis wortelbast poeder
- ~200 ml wasbenzine of terpentine
- 150 gram NaOH (gootsteenontstopper)
- Glazen (weck)pot of HDPE plastic fles met brede opening en een inhoud van minimaal 2 liter
- Klein glazen (weck)potje (~0.5L)
- Garde
- Metalen lepel
- A4 papier
- Pipet
# Los 150 gram NaOH op in 1,5 liter water. Draag bij voorkeur een veiligheidsbril en handschoenen, de vloeistof bijt en kan bij contact met de huid brandwonden veroorzaken. Goed roeren zodat de NaOH volledig oplost.
# Als de vloeistof weer helder is kan de Mimosa langzaam worden toegevoegd. Doe dit niet in 1 keer, maar in stappen. Roer met de garde om het mimosa poeder volledig te vermengen. Laat het brouwsel na het toevoegen van 100 gram mimosa ongeveer een uur staan.
# Voeg nu 100 ml wasbenzine of terpentine toe.
# Draai de fles gedurende 5 minuten rond zijn as. Niet schudden! Laat de fles hierna enkele minuten staan en herhaal het proces nog twee keer.
# Na korte tijd zijn er twee lagen van elkaar te onderscheiden. Zuig de bovenste (heldere) laag op met een pipet en bewaar deze in een afsluitbaar potje. Er mogen geen donkere resten meekomen, dit zorgt voor vervuilingen!
# Plaats het potje in het vriesvak of een vriezer bij -7 tot -20. De vriezer moet ijs keihard kunnen bevriezen.
# Na 24 uur zullen de kristallen zichtbaar zijn en kan het potje uit de vriezer gehaald worden. Giet voorzichtig de wasbenzine af, en bewaar deze. Schraap nu met een lepeltje de kristallen uit het potje en laat ze drogen op een dubbelgevbouwen vel A4. Na enkele uren op kamertemperatuur zijn de kristallan droog genoeg. Plet eventueel samengeklonterde stukjes.
# De opbrengst van de drie potjes moet in totaal zo’n 500 a 1000 mg DMT kristallen opleveren.

mijn nafta (terpentine) die k eraf had gehaalt is niet geelig maar gewoon helder, het zou geel ofzo moeten zijn toch?
of krijg je via zo? extractie geen jungle-spice?

groeten forest
 

Jahvisions

Sale drogué·e
Inscrit
11 Nov 2006
Messages
914
nafta is geen terpentine

het hoeft niet geel te zijn als er weinig plantvetten zijn meegeextraheerd, dmt is zelf kleurloos
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
ja, maar terpentine en wasbenzine zijn wel grotendeels nafta toch?

ok, k heb niet echt opgelet bij scheikunde op school.
 

Jahvisions

Sale drogué·e
Inscrit
11 Nov 2006
Messages
914
Ja wel grotendeels , nafta is mengsel van koolwaterstoffen, wasbenzine ook maar volgens mij vaak een mengsel van meer verschillende en kan ook sneller vervuilingen hebben. Terpentine bevat ook andere stoffen maar moet wel werken. Maar grote kans dat je ten eerste meer dan nn-dmt extraheert en ten tweede meer resten na verdampen hebt. Nafta is zuiverder en geeft zuiverder product. met nafta wordt vaak petroleumether bedoeld wat de lichtere koolwaterstoffen zijn met een lager kookpunt en sneller verdampen.
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

VANOCHTEND CHRISTALLEN OP DE BODEM!!!!

maar ik was ze nog wel schoon met ammoniak, k had gelezen dat je daarmee de meeste vervuiling eraf kan wassen.
en k denk dat k de crytallen laat testen in utrecht, bij die drugstestinstelling.

de volgende keer doe k wel een moeilijkere extractie om zuiverder resultaat te krijgen, dit was een pilot zeg maar.
 

Jahvisions

Sale drogué·e
Inscrit
11 Nov 2006
Messages
914
ik snap niet precies wat je hebt gedaan met 'wasbenzine bewaren'. de vries-precipatie levert vaak een behoorlijk zuiver product op, maar als je oplossing niet verzadigd is zal waarschijnlijk hier nog dmt in opgelost zitten. Ik liet zelf eerste al mijn naphta verdampen van de extractie en deed dan vries-precipatie als recrystalisatie. Eerst alle dmt in zo weinig mogelijk warme nahpta oplossen(gewoon naphta op heet waterbad zetten,tot alles is opgelost), dan afkoelen tot kamertemperatuur, dan in de koelkast en ten slotte in de vriezer. Hoe meer tijd de kristallen hebben om te vormen des te minder vervuiling zullen ze insluiten.
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
hmmmm.....k begrijp het niet helemaal,

k heb de terpentine (wat ze bedoelen met wasbenzine) gister gewoon in één keer in de vriezer gedaan, vandaag de terpentine af gegoten, de crystallen uit het potje geschraapt en op een stukje karton uitgespreid. dat is nu een witte pasta, die volgens de tek moet drogen.
ik zal die recrystalisatie met 100% naptha nog wel doen.

maar k begrijp niet wat je bedoelt met ´'oplossing verzadigt´'. en waarom je éérst verdamp en daarna in de vriezer, en niet andersom?
 

Jahvisions

Sale drogué·e
Inscrit
11 Nov 2006
Messages
914
Als de oplossing kouder wordt zal hij minder dmt kunnen vasthouden/oplossen, waardoor de kristallen ontstaan. Wanneer je een overmaat oplosmiddel hebt en dat koud maakt en afgiet heb je grote kans dat er nog steeds dmt in het oplosmiddel zit om het niet 'verzadigd' is. Als je dit weggooit heb je dus verlies.

Wat ik dus doe is dat ik na mijn extractie eerst alles verdamp en dan in nieuw zo weinig mogelijk warm oplosmiddel alles oplost en dan langzaam ga afkoelen, dan is je oplossing dus verzadigt en zal je het verlies tot een minimum beperken.
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
ok, k begrijp t. :)

bedankt voor t advies!
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
er was nog iets wat k niet goed begrijp, overal staat dat je als je de naptha erin hebt gedaan, je de glazen pot rustig om zn as moet draaien, zonder te schudden, om emulsies te voorkomen. maar kan de NaOH dan oplossen/mengen in de nafta, of is het gewoon dat je het dan langer moet laten staan om de twee lagen te laten scheiden?

want als ik het langzaam rond draai, blijft de nafta gewoon boven en lijkt me dat er weinig dmt in kan komen, en als k het wat heftiger doe komen er wel bubbeltjes in de onderste oplossing, maar die zijn na een half uurtje weg en de nafta ziet er goed uit.
sowieso is de onderste laag zwart, en mengt het totaal niet met de nafta. of komt er wel vervuiling die k gewoon niet zie?

EDIT:
nog een vraag, als bij recrystalizatie ze zeggen dat de dmt alleen goed oplost in de nafta bij verwarming, waarom wordt het spul eerder in de tek niet verwarmt? (op het punt waar de dmt van de onderste laag naar de bovenste moet gaan)
 

Jahvisions

Sale drogué·e
Inscrit
11 Nov 2006
Messages
914
Vooral als je vaste stoffen hebt kan het zijn dat de emulsie bijna niet meer ontmengt, als je ronddraait zal het minder mengen maar bij het contactoppervlak van de twee lagen zal de dmt wel van de ene naar de andere laag gaan, je kan ook gewoon rondjes draaien op zn kop om te zorgen dat de onderste laagook boven komt.

je gebruikt bij de extractie geen warme nafta omdat de plantvetten enzo dan ook sneller hierin gaan zitten waardoor je product vuiler wordt.
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
ok ik begreep de hele tijd iets verkeerd denkk. als de mensen het over vervuiling hebben, bedoelen ze meestal vervuiling van plantaardige aard, niet van de bv NaOH of naphta.
vandaar ook dat je zei dat bij de A-B-extractie je de recrystalisatie minder nodig hebt.
 

Jahvisions

Sale drogué·e
Inscrit
11 Nov 2006
Messages
914
Klopt maar je kan ook vervuiling hebben van nafta of NaOH, maar niet zo snel, alleen als het ingesloten is in de kristallen, naoh lost niet op in nafta dus dit zal niet zo snel een probleem vormen.
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
fuck ik ben nu te spaced-out, maar k reageer nog op je reactie. k waardeer het trouwens wel zeer dat je reageert op mn topic.

:weedman:
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
ok, ik ben een beetje in de war, in de teks gebruiken ze telkens het woord emulsie, in de contekst met dat rustig heen en weer draaien. en k zocht het woord emulsie op, en dat houd in dat twee stoffen die normaal niet mengen, toch mengen door tussenkomst van een emulgator.

maar jij zegt dat NaOH niet oplost in nafta, en dat is wat ik ook dacht. maar in dat geval zou schudden geen probleem zijn, omdat de Naoh toch niet meekomt als je t lang genoeg laat staan en alleen de bovenste laag eraf haalt. dus slaat dat emulsie dan op vervuiling van plantaardige aard?

maar k heb ook gelezen dat NaOH pas verdamp bij 200 of 300 graden, dus in de praktijk zou t niet een groot probleem zijn als het wel meekwam, omdat je de DMT niet zo heet laat worden.
 

Jahvisions

Sale drogué·e
Inscrit
11 Nov 2006
Messages
914
klopt wat je zegt maar lost wel altijd wel een heel klein beetje water in de nafta op die dan wel weer NaOH bevat. Dit is verwaarloosbaar maar sommige mensen, wil gewoon zo zuiver mogelijke kristallen bijvoorbeeld voor het wegen.
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
de afgelopen twee dagen bezig met 2e poging extracteren. weer STB extractie, maar nu wel met pure naphta. maar ik krijg in twee potje bij freeze prep. een soort witte bolletjes die groeien op de bodem, en niet gelijkmatig verdeelde crystalletjes zoals in de andere. kan dit op naoh vervuiling wijzen? zou dat bij het drogen duidelijk moeten worden, in hoeverre het crystalachtig word?

ik zag ook dat er een vuiltje inzat (gewoon uit de lucht) kan het zijn dat de cristalvorming anders word, beetje princype van parels?

EDIT; o, jaat maar, k heb het bolletje eruit gehaalt en het smolt, dus k denk dat het gewoon een meegekomen waterdruppeltje was, het had geen geur ofzo
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
ok, k dacht een nieuw topic aanmaken is zonde. vd week ga k verder, nu geen STB meer,

1 gewone A/B extractie met natrium hydroxide en naphta.
1 waarbij k pickling lime (kalk) gebruik als vervanging voor naoh, en met naphta als solvent. (en waarbij k de zooi constant verwarm door de bak in een bak met warm water te zetten, waarbij k het water telkens vervang wanneer het afkoelt. ook zodat k warme naphta kan gebruiken, zodat t meer dmt kan vasthouden)
1 helemaal food-grade extractie met kalk en d-limonene.

k heb een paar vragen:

- hoe noem je in hemelsnaam fumaric acid in het nederlands, en waar kan je t halen? (omdat je d-limonene niet kan freeze-tekken toch?, en dan eerst in dmt-fumerate omzet en vervolgens wanneer je wil weer in free-base vorm)

- de pickling lime heb k besteld via internet, maar maar 75 g, dus genoeg voor één 100g MH extractie. maar hoe waar kan je bij gewone winkels in ned pickling lime halen en hoe noemen ze t dan?

-oja, k zal t nog wel even goed onderzoeken, maar k vond voor die kalk ---> naptha zowel stb als a/b extractie, maar dan gooien ze eerst wel wat gedestilleerde azijn bij de mh, maar echt koken kan niet, omdat je niet veel vocht kan gebruiken wanneer je wil dat de kalk goed zn werk kan doen. dus heeft het echt zin om a/b te doen in dit geval?

- ik heb geen ph-meter, ik zal wat ph papier bestellen dat tot 14 gaat, maar als k precies de tek volg qua hoeveelheden, kan t dan ook goed zonder ph papier of meter? want door de sterke kleur van de mh is t lastig t papier te lezen las k.

ik heb wel een paar teks als mogelijkheden voor de voor mij nieuwe extracties, maar kan iemand een speciefieke tek aanraden?
en k lees wel constant, maar als iemand zoiets heeft van: dat is handig om te weten, of: daar moet je goed op letten! is dt welkom natuurlijk.
al doende leren is prima, maar iets belangrijks over het hoofd zien kan nogal frustrerend zijn.
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
ik ben er al uit, alleen nog niet hoe fumaric acid in het nederlands genoemd word, en waar je t koopt.

k ben nu met de A/B azijn --> kalk ---> naptha ----> spice , bezig.
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
fuck, ik was blijkbaar te lui, k heb t nu ook gevonden: fumaarzuur ^_^
 
Haut