Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

amfetamine info

carlucio

Matrice périnatale
Inscrit
3 Juil 2007
Messages
6
Kan iemand me zeggen hoe of waar ik amfetamines (speed) kan kopen?
Het is niet de bedoeling om er een feestje mee te bouwen, wel om de werkdruk en stress beter aan te kunnen?
Ikzelf heb geen enkele ervaring in deze materie, misschien is er nog ander "stuff" te bekomen???

Alvast bedankt!!
 

Tetris

Glandeuse pinéale
Inscrit
5 Juin 2006
Messages
132
Voor werkdruk en stress is speed geen aanrader, krijg je alleen meer stress door.

Probeer guarana of kijk op ******* voor een ander natuurlijke stimulant.

Love and light
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
.. het ironische is dat momenteel speed makkelijker te vinden is (op trance feesten) dan efedra, dat enkele jaren geleden verboten werd

pRutS0rz daar in den haag als je het mij vraagt.
 

Lion

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Avr 2007
Messages
2 290
guarana/ginseng mengsel is nog altijd het beste voor zoiets.
Speed is zwaar af te raden.
 

Pinealjerker

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Avr 2007
Messages
456
Guarana is niet meer of minder dan een bron van caffeine. Koffie is goedkoper.

Rhodiola, Ginseng, Ashwagandha zorgen er wel voor dat je beter slaapt, overdag meer energie hebt, beter tegen stress kunt, je energieker voelt enz. Denk ook aan een goede natuurlijke multivitamine.

Speed is makkelijk aan te komen. Ik heb het nooit gebruikt en wil het nooit gaan gebruiken of zelfs proberen, maar ik merk dat het werkelijk overal te krijgen is, net als cocaine.

Besef je goed dat er planten en chemicaliën zijn die beiden 'drugs' genoemd worden, maar een volkomen tegengestelde werking hebben: er zijn drugs die je sterker aan het fysieke bestaan hechten, en er zijn drugs die je er uit helpen bevrijden. Als je voor de eerste categorie kiest, is dat natuurlijk prima. Je het het volste recht om zo diep in het materiële/ materialistische moeras weg te zakken als je zelf wilt. Zelf heb ik het gehad met deze realiteit. Ik vermijd daarom die drugs die me té makkelijk gelukkig of energiek maken.

De middelen waarvan de werking uitsluitend berust op het beïnvloeden van adrenaline, dopamine en serotonine zullen je binden aan het rad van fortuin dat we het materiële leven noemen. En in tegenstelling tot de normale spontane piekervaringen in het leven (slagen voor een examen, promotie maken, een muziekinstrument leren bespelen, verliefd worden enz.), heb je nu geleerd dat je met 20 of 50 euro op zak een avondje extase kunt kopen. En niet zomaar extase die een zelfde gevoel geeft als de normale highs van het leven, maar een die daar ver bovenuit stijgt. Je snuift een lijntje, slikt een pil door, en het leven is te gek. Geld maakt gelukkig! De ultieme illusie.

Een psychedelische trip (als gevolg van inname van paddestoelen, DMT, LSD, ibogaine) is soms extatisch, maar niet altijd. Ook cannabis maakt niet perse gelukkig. Maar deze middelen zetten je aan het denken, en staan je toe op een andere manier naar het leven te kijken, dus ook naar jezelf.
 

Lion

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Avr 2007
Messages
2 290
Paddos zorgen toch ook voor betere aanmaak van serotonine, net zoals tryptofaan(wat uit een plant wordt gehaald, maar ook een menselijk aminozuur is)...
 

Pinealjerker

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Avr 2007
Messages
456
Milde schommelingen lijken me niet zo erg. Ik had het over regelrechte (over)stimulatie.
 

Monocerotis

Neurotransmetteur
Inscrit
19 Fev 2007
Messages
46
Ik heb het gevoel dat je niet echt op de beste manier met speed begint als je deze redenen aanbrengt. Speed is redelijk verslavend, en zeker als je het gaat gebruiken voor dingen als stress/werkdruk zal het nog sneller verslavend worden en ga je eraan onderdoor.

Ik zeg niet dat je geen speed moet gebruiken, ik zou niet durven want ik doe het zelf ook wel eens, maar je moet er wel goed over nadenken.

Ik ben ook begonnen met speed om feestjes door te kunnen knallen, nu is het zo dat ik soms 's ochtends voor mijn werk wel eens wat doe omdat ik de avond ervoor weinig/slecht geslapen heb. Ik ben me bewust van het feit dat ik op een behoorlijk schuine en gladde helling beland hiermee.

Ik heb daarom nu ook besloten veeeeel minder speed te gebruiken ook al heb ik het idee dat ik een eventuele verslaving nog steeds onder controle heb.

Gewoon een paar vriendelijke woorden van wijsheid.

Even terugkomend op je vraag. Het is niet de bedoeling om hier rond te vragen naar het kopen van verschillende substanties die niet gewoon in smartshops te krijgen zijn. Het beste kun je op willekeurig GOA/Techno/D&B feestje eens iemand vragen die in de buurt van de deur staat, niet danst en een grote jas aan heeft :).
 

Lion

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Avr 2007
Messages
2 290
Lees maar eerst genoeg over de negatieve effecten van Speed.
 

Monocerotis

Neurotransmetteur
Inscrit
19 Fev 2007
Messages
46
Even vanaf de andere kant bekijkend trouwens. Een feestje bouwen op speed kan ook perfect.

Ik vind altijd dat mensen de prettige kanten van speed teveel negeren en alleen kijken naar het wakker zijn. Hierdoor krijgt de drug een slechtere naam dan hij mijns insziens hoort te hebben.

Ik vind het effect van speed best fijn. Ik ben alerter, heb meer feeling met de wereld om me heen en voel me beter geconnect ermee. Hierdoor kan ik beter reageren op mensen en hun gevoel.

Het enige is dat je moet oppassen dat je niet als een hyper aan het ratelen slaat, wat mij ook (wel eens) overkomt :).

P.S. Teveel is nooit goed maar bij speed is hoeveelheid lastiger inschatten omdat je bijvoorbeeld niet heel vaag wordt en daarom geen behoefte meer hebt aan meer. Bij speed kun je voor je het weet een aantal lijnen achter de kiezen hebben (of eigenlijk achter je neusschotje natuurlijk) en nog steeds zoiets hebben van, jah, nog 1tje kan wel. Maar op een gegeven moment leer je uit ervaring wel hoeveel je nodig hebt voor welke situaties ;).
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Bij snuiven voelde ik een warme rush door m'n lichaam gevolgd door snel om me heen kijkend en een strijdlustig gevoel van er tegen aan willen gaan. Gehaast in m'n motoriek en snel geirriteerd wanneer iets me niet zind. Scherp zicht en tijd tussen denken en ondernemen is minimaal. Ook was ik waakzaam indien er zaken opgelost moeten worden, gefocust op details, snel praten. Impulsief dingen doen soms.

Nadelen van eenmalig of enkele keren gebruik zijn overijverigheid, zweterig lichaam zoals met Xtc, gejaagd, nerveusheid, hartkloppingen, kaakspanning.

De 'starende' look kan voor anderen intimiderend overkomen, alsof de speedgebruik plots toehapt. Bij een ruzie is dat gevaar er ook zeker, controle verlies je makkelijker. Zeker in combi met drank, wat veel pep snuivers veel drinken.

Spul als stof is rotzooi, hoewel eenmalig gebruik de nadelen niet echt storend zijn, behalve evt. vermoeidheid en wat hongerig. Maar geen down gevoel zoals met Xtc.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Ik vind altijd dat mensen de prettige kanten van speed teveel negeren en alleen kijken naar het wakker zijn. Hierdoor krijgt de drug een slechtere naam dan hij mijns insziens hoort te hebben.

Persoonlijk vind ik jou best wel een kansloze pauper.

1) Speed heeft een slechte naam omdat het rotzooi is
2) Speed heeft niets met psychonauten te maken

Het enige is dat je moet oppassen dat je niet als een hyper aan het ratelen slaat, wat mij ook (wel eens) overkomt

Het enige? Man lul niet zo dom uit je nek.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
@ HC: persoonlijk vind ik dat je wel met betere argumenten mocht afkomen om de commentaar van Monocerotis zo plat af te breken.


ikzelf heb het niet zo op speed begrepen, het is wat te overhaast en is naar mijn idee te goed vergelijkbaar met veel caffeine, zodat je evengoed een nachtje op caffeine ipv speed kan doorgaan, heel wat minder ongezond trouwens.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Als je dan toch iemand schaakmat wilt zetten...

Speed jaagd je bloeddruk op
Je wordt op jezelf, maakt enkel oppervlakkig contact
Je slaap en eet ritme wordt aan banden gelegd
De nawerking duurt erg lang terwijl de high allang over is
Neiging om meer te nemen, vermoeidheid van speed wordt makkelijk weggenomen door een nieuwe snuif
Je reserves worden aangesproken op je lichaam
Regelmatige gebruikers krijgen 'jeuk', ook 's nachts onder 't slapen
Meer alcoholgebruik

Gebruik je heftig:

Paranoide, schrikreacties, uitgeblustheid, ziek voelen, maagklachten, traag denkend, agressiviteit, Huid wordt lelijk en krijgt pukkels, Gezondheid leidt eronder qua aannemende levenshouding.

Je kunt het best eens snuiven, een puntje ofzo, of twee, als je het daarbij laat is er weinig aan de hand. Ondanks het psychonautisch geen meerwaarde heeft. Afstomping v/d omgeving, geen levenslust en verlies van interesses, weinig gevoel en saamhorigheid.
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
Persoonlijk vind ik jou best wel een kansloze pauper.

1) Speed heeft een slechte naam omdat het rotzooi is
2) Speed heeft niets met psychonauten te maken

Quote:
Het enige is dat je moet oppassen dat je niet als een hyper aan het ratelen slaat, wat mij ook (wel eens) overkomt

Het enige? Man lul niet zo dom uit je nek.

Schelden is nergens voor nodig.

Op deze manier is het niet meer dan een welles-nietes over welke middelen gevaarlijker zijn dan andere. Een paar goede argumenten zouden al een stuk kunnen helpen. Naar mijn mening is het uiteindelijk niet zo belangrijk of een middel 'gevaarlijk' is of niet; het is aan het individu om te beslissen hiermee te experimenten.

En of speed niks te maken heeft met psychonauten valt te bezien. Er is namelijk helemaal geen echte definitie van 'psychonaut'. Uit de posts vind ik ook meer dan genoeg 'voorzichtig met speed' gedachte terug.
 

Jahvisions

Sale drogué·e
Inscrit
11 Nov 2006
Messages
914
Misschien beetje kort door de bocht van heartcore maar hij heeft in principe gelijk. Speed is troep, het is verslavend en behoorlijk toxisch. Leuk om keer gehad te hebben maar brengt in principe niets goed. Ik vindt het zeker niets met psychonauten te maken hebben, psychedelica gaat voor mij ook om zwaktes te laten zien en niet alleen om energie te krijgen en je ego op te krikken. Volgens mij is een psychonaut een onderzoeker van zn geest en ik snap niet hoe ik uit speed mezelf zou leren kennen of een positieve energie in mn leven brengt.
 

Stighar

Neurotransmetteur
Inscrit
5 Jan 2007
Messages
78
Ik heb een lange tijd speed gebruikt (zelfs een tijd misbruikt), het begon eigenlijk twee jaar geleden, en heeft tot een paar maanden terug geduurd. Het houdt je zeker wakker. En wanneer je lange tijd wakker bent (zeker wanneer je dan nog een jointje rookt) kan dat trippy effecten geven.
Maar het kwam zo ver dat ik het op een gegeven moment bijna dagelijks gebruikte. Je bedenkt wel voor jezelf dat het eigenlijk niet goed is, en het je lichaam sloopt, maar je blijft het gebruiken, want hoeveel maakt dat ene lijntje extra nu uit?

Ik werd dunner, mijn kleur werd bleker, mijn mondhoeken bleven maar droog worden en kapot gaan. Ik was om de twee weken ziek, verkouden, griep, koorts.
Na eerder een tijdje gestopt te zijn, had ik het weer een weekend gebruikt, ik had het immers lange tijd niet gedaan, en het leek me niet veel kwaad te kunnen doen als ik het één keertje zou gebruiken, over een lange periode. Mijn lichaam was dus weer in gezonde staat, maar ik voelde hoe mijn lichaam van dat éne weekendje afgebrokkeld was. Mijn mondhoeken waren kapot (van één keer gebruiken, het was ook maar één lijntje) en ik voelde me suf, de halve week.
In de tijd dat ik ermee gestopt ben heb ik gemerkt dat niet alleen mijn gezondheid aanzienlijk verbeterd is, maar ook mijn geheugen, en mijn concentratie.
Nu heb ik af en toe nog wel eens de neiging om wat te pakken, maar ik doe het niet. Wie spreekt er nu? De speed, of ikzelf?

Het is zwaar verslavend, op een gegeven moment ging ik mezelf erop betrappen dat ik nog bijnam, niet om de effecten, want op dat moment voelde ik niets meer van de effecten, ook al neem ik bij. Ik nam bij omdat het zo'n leuk gevoel was om wat met mijn neus naar binnen te snuiven.

Ik heb een lange weg moeten gaan om door te krijgen dat speed rotzooi is. Het enige wat ik je kan aanraden is dat je jezelf dit pad bespaart. Maar het is jouw keus, jouw pad, jouw verantwoordelijkheid.

Take care
 
G

Guest

Invité
Damn gast, heftige shit.

Maar beter dat je er vanaf ben man, het sloopt onwijs.

Kheb zelf ook wel eens speed gebruikt, maar de laatste keer voelde m'n lichaam de dag erna zo kapot en m'n lichaam deed zo'n pijn dat ik daarna heb besloten het nooit meer te doen.

Een keer een avondje is best ok, mits niet teveel en letten op je vocht en niet kijhard los, want je overschrijd zwaar je grenzen.
Maar kzou het niet doen als je gestrest bent en vermoeid.

Baaaaaad, baaaaaad idea
 

Pinealjerker

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Avr 2007
Messages
456
Ik vond Heartcore's harde taal wel gepast. En juist dat iemand als Heartcore hierover zijn stem verheft duidt erop dat dit een ernstige zaak is. Experimenteren met speed is niet OK. Tuurlijk, je mag er mee experimenteren, maar het is niet OK. Het is niet cool, het is niet nuttig, het is ongezond, en het blijft meestal niet bij een eenmalig experiment.

Psychonaut, het lijkt me voor de hand liggend dat dit "iemand die door de wereld van de psyche reist" betekent. Van psychedelische amfetaminen als Mescaline of empathogene amfetaminen als MDMA zou dat gezegd kunnen worden. Van louter stimulerende amfetaminen als speed niet.
 
Haut