Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

amfetamine info

Monocerotis

Neurotransmetteur
Inscrit
19 Fev 2007
Messages
46
Ik ken de effecten van speed, ik ben niet een "pauper" en zeker niet de domste thuis (al zeg ik het zelf). Ik weet wat de negatieve effecten van speed zijn. Ik geef alleen aan dat er ook positieve effecten aan speed zitten.

Of deze positieve effecten opwegen tegen de negatieve is aan iedereen om zelf te bepalen. Ik ben zeker niet iemand die speed verheerlijkt, maar ik ga ook de discussie niet uit de weg op het moment dat iemand (de originele poster) op deze plek ernaar vraagt.

Ik ben zeer zeker een psychonaut en geniet vele malen meer van een mooie LSD ervaring of een avond 2-CB maar ik ga niet verkondigen dat ik geen speed gebruik terwijl ik dat wel doe.

Ik kan me helemaal voorstellen hoe verkloot je kan raken van speed en Stighar zijn verhaal klinkt heel waar en als iets wat iedereen kan overkomen. Ik denk alleen van mezelf dat ik op een verantwoorde manier om kan gaan met speed en derhalve zal ik dit ook zeker blijven doen zolang ik vind dat dit kan. Ook mijn vrienden zullen echt wel gaan waarschuwen mochten ze vinden dat het niet meer kan, wat ik dan ook zeker ter harte zal nemen.

Wat ik het meest jammere vind is dat in een gezelschap/forum als dit, wat toch zou moeten bestaan uit de meest tolerante mensen die je in Nederland zou kunnen vinden, ik voor een, mijns inziens, redelijk gefundeerde mening die ik hier geef, op deze manier persoonlijk afgezeken moet worden. Ik had altijd het gevoel dat ik in dit forum alles kon zeggen wat ik dacht.

Ik neem het HeartCore in deze niet kwaad dat hij zo reageert, wellicht spreekt hier vooral een gedeelte ervaringen/gevoelens van hemzelf met betrekking tot dit onderwerp, in plaats van alleen gevoelens jegens mij persoonlijk (dit hoop ik tenminste).

@HeartCore: Helaas hebben we op de laatste psychonauten meeting nauwelijks gesproken maar als we dat wel gedaan hadden kan ik me niet voorstellen dat je zo persoonlijk gereageerd zou hebben. Misschien moeten we de volgende keer eens face2face gezellig zitten babbelen. Als therapie kunnen we misschien nog een zegeltje erbij nemen :).
 

Pinealjerker

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Avr 2007
Messages
456

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Twee weken geleden heb ik voor het eerst speed genomen. In een gezelschap van mensen die dit regelmatig doen.

Ik begrijp de redenering dat speed ook 'voordelen'' heeft, maar ik deel ze niet graag. Ik dacht, laat ik het gelijk goed proberen en ben dus ook 2 nachten niet gaan slapen. En dan eet je ook vrijwel niks, en je drinkt weinig.. Sloopbouw dat zeker. Trippy ook, want de dagen daarna moet je geest de gemiste rem-slaap inhalen en krijg je wel degelijk bepaalde inzichten. Het was ook geen slechte ervaring, maar er gaat zoveel tijd verloren.

Wat me vooral opvalt is de saaiheid die mensen onder speed delen. Niet de eerste uurtjes maar bij het doorhalen daarna. Ach, we kunnen toch niet slapen, laten we maar uren lang spelletjes spelen. En nog een keer. Leuk en aardig maar elke diepgang ontbreekt. Speed maakt je geest actief maar ook snel leeg krijg ik het gevoel.

Nou ja, ik zou liever een one night stand hebben, of een avondje xtc, of een stonede avond voor de tv met vrienden, dan een nacht lang speed.
 
G

gloob

Invité
En dan zijn er de gebruikers als mijzelf. Die weten dat speed rotzooi is maar voor wie geen enkele medicatie werkt. Dex, ritalin.. alles heeft bijwerkingen en doet niet echt wat het moet doen. Ik heb ADD en speed is het enige dat mijn geest volledig "leeg maakt".. dat de constante stroom aan gedachten stopt, die er voor zorgt dat ik dingen af maak. Ik word er niet wakker van maar juist rustig. Ik probeer het bij 1 a 2 maal in de week te houden vanwege bv. de jeuk, mijn gebit, afvlakken binnen mijn gezin.. maar ik durf te stellen dat speed ervoor heeft gezorgd dat ik normaal kan functioneren, kan werken, vader kan zijn. En dat speed een sloper is heb ik voor lief te nemen aangezien zonder geen optie meer is. Maar daar ben ik wel eens angstig voor, hoe lang je lijf dit volhoudt. Voor mij was het de eerste keer dat is speed nam gewoon magisch. Voor het eerst kon ik de aandacht ergens bijhouden, had ik gesprekken zonder dat ik "in mijn hoofd leefde" .. het heeft wel jaren geduurd voordat ik het wist te doseren tot de juiste dosis en ik heb daar bijzonder veel baat bij. Maar aangezien je aan bent gewezen op straatdealers is de kwaliteit soms wel een issue.. en zie je ook hoe het niet moet. Je ziet de echte speedjunks in no-time aftakelen, het vreet je lichaam van binnenuit echt op. Geen goedje om mee te expirimenteren wanneer je zwak in je schoenen staat. Ook mensen die zijn afgekickt kunnen na een jaar of 2 nog overkomen alsof ze knetterstrak staan, onrustig, niet in staat enigszins normaal te functioneren.
 
Haut