Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Westerse samenleving

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Ik denk dat wat deze man (Joop) laat zien, als dat allemaal wat bekender wordt en meer succes krijgt het toch meer zal zeggen voor politici.
Vooral als meer mensen zijn voorbeeld gaan volgen zal dat zeker een invloed moeten zijn.
Ik verwacht niet dat dat binnen een paar jaar verwezenlijkt kan worden, maar zolang we onszelf niet alleen in de natuur terugtrekken om daar voor onszelf fijner te gaan leven maar ook aan anderen laten zien wat er mogelijk is we toch wel iets kunnen bereiken.

Wat je over psychedelica hebt heb ik ook wel een beetje.
Ik heb er totaal geen spijt van. Maar soms had ik gewild dat ik me wat minder zorgen kon maken om mijn omgeving. :?
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Het Westerse systeem steunt op zelfreflectie, daarmee worden we alsware bestuurd. Zelfreflectie is ons aangeleerd en is geen aanwezigheid die de natuur zelf heeft geintegreerd in het bewustzijn.

Als je in alle puurheid eerlijk, zacht en empathisch het leven bewandeld in de omgangsvormen, zoals de hele primitieve mens dat ooit in ontwetendheid deed, valt een collapse je ten deel in de tegenwoordige tijd. Zou je dat doen dan zijn mensen nu al gevoeloze machines. In zekere zin zit je als moderne psychonaut dus altijd tussen twee werelden in.

Je bent je bewust van de primitiefste ontwetendheid van onze verre voorvaderen, die handelde vanuit hun hart en verder niet beter wisten. Zij zaten niet vast aan een 'check systeem' waarin constant gereflecteerd diende te worden alvorens te kunnen leven met gevoelens.

Gevoelens die tegenwoordig ook door miljarden mensen niet meer in de hoogste mate van puurheid en sensiviteit worden gevoeld en beleefd. Maar goed, dat weten ze zelf ook niet en het geloof dat intensievere bio-sensaties mogelijk zijn is er ook niet. Valt ook niet kwalijk te nemen.

Eenmaal je eigen aansluiting op zelfreflectie gezien, betekend nog niet dat je het draad hebt kunnen doorknippen. Je bent je er alleen van bewust en het doet geen pijn meer. Dat maakt het er soms niet makkelijker op, maar ik zou nooit ontwetend terug willen naar enkel die energiezuigende kant.

Maar je zult er nooit 100 vanaf komen want je herrinering aan voor je persoonlijke bevrijding lijkt mij niet schoongeveegd te kunnen worden. En je blijft je verplichtingen houden.
 

redhawk

Alpiniste Kundalini
Inscrit
18 Avr 2008
Messages
722
^
Ben ik met je eens, Brugmansia

Zat net nog ff wat te goochelen, en kwam dit stukje tekst tegen: De ontworteling van de Westerse samenleving

"Iemand die echt geworteld is heeft een duidelijke band met de natuur en met al wat leeft. Wij Westerlingen hebben dit nauwelijks of niet. De Westerse mens beschouwd alles wat leeft als zijn ondergeschikte. Of nog concreter: de Westerse mens wil gans de uiterlijke wereld onderwerpen, en weet niet eens meer dat hij zelf onderdeel is van deze natuur.
Aangezien we deel uitmaken van de natuur en in confrontatie (uitbatings- en uitbuitingszucht) leven met de natuur, leven we ook in confrontatie met onszelf. Uiteraard is dit een vorm van ontworteling, wij zijn het contact met onze eigen natuur kwijt. "
 
Haut