Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Wat is je hoogst genoten opleiding?

Wat is je hoogst genoten opleiding?

  • Basisonderwijs

    Votes: 0 0,0%
  • MAVO

    Votes: 0 0,0%
  • MBO

    Votes: 0 0,0%
  • HAVO

    Votes: 0 0,0%
  • HBO

    Votes: 0 0,0%
  • Universitair - Bachelor

    Votes: 0 0,0%
  • Universitair - Master

    Votes: 0 0,0%

  • Nombre total d'électeurs
    0

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Mainstream maatschappij ???

Je ouders willen vast niet dat je een poppetje wordt.
Volgens mij hebben je ouders liever dat je gelukkig wordt, in plaats van steen rijk.

(ik kan het mis hebben)
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Bij Hare Krishna? (Ik weet dat die een kasteel hebben in de Ardennen ,vrienden gingen er eens heen op schoolreis.)
Zoja ,kan je daar wat meer over vertellen,hoe gaat het er daar aan toe,waarom draait dat precies, ben je er dan opgestapt nu of nog steeds "lid"?
Yep, dat is het kasteel waar ik woonde. Ik kan er wel iets over vertellen wanneer ik wat meer tijd heb. Heel kort samengevat ben ik er op mijn 18e gaan wonen, en kreeg ik rond mijn 22e steeds meer twijfels over bepaalde zaken. Rond mijn 24e had ik nog wel waardering voor Indiase denkbeelden, maar had ik de Hare Krishna insteek de rug toe gekeerd. Maar op mijn 25e, in 2000, was ik helemaal klaar met India.

Maar ik viel daardoor wel in een soort spiritueel vacuum: ik had opeens niets meer om in te geloven. Mijn wereldbeeld was ineengestort, maar er was nog niets substantieels voor in de plaats gekomen. En zo modderde ik enkele jaren aan, mezelf verdiepend in spiritualiteit waar mijn ratio ook iets mee kon: heilige geometrie, astrologie en vooral vanaf 2005 een hernieuwde interesse in psychedelica, waarbij ik nu voor het eerst las over Terence McKenna enz.
 

Mara

Elfe Mécanique
Inscrit
29 Avr 2008
Messages
398
magickmumu a dit:
Je ouders willen vast niet dat je een poppetje wordt.
Volgens mij hebben je ouders liever dat je gelukkig wordt, in plaats van steen rijk.

Dat denk ik ook. Mijn ouders reageerden eerst heel erg geschrokken en boos. Maar toen begon het een beetje te zakken en nu staan ze helemaal achter mijn beslissingen.

Maarja, ze hadden eigenlijk geen keus. Mijn vader zou eerst dokter worden maar heeft op zijn 21e het roer omgegooit, is gitaar gaan spelen en is nu troubadour. Mijn moeder is pas op haar 26e gaan studeren nadat ze heel Azië en Australië had doorgetrokken... Ze is nu schildenares. Hehe... Hippie parents! :heart: them!

Wat doen jullie ouders?
 
G

Guest

Invité
Mijn pa was vroeger kok in het leger en is nu ambtenaar bij het Ministerie van Defensie bij Budget-beheer (Koninklijke uitvaarten en de trouwerij heeft hij bijvoorbeeld geregeld)
Mijn moeder stond vroeger in de showroom van de Porcelijnenfles (Delfts blauw producent) en werkt nu in een antiekzaak.
Totaal geen hippie-ouders dus.
Ze zijn ook best wel Christelijk, dus het heeft nog heel veel voeten in de aarde gehad voordat ze mijn wegen accepteerden, maar het is geniaal hoe het me hier heeft gebracht, in m'n huidige staat van zijn :D
En ze staan echt wel altijd voor me klaar.

Alleen in de periode dat ik met m'n opleidingen ben gekapt was het wel heftig, ik wilde gewoon werken, wist toch nog niet wat ik wilde.
Maar daar waren ze het niet helemaal mee eens.
Todat ze zagen dat ik gelukkig werd van in een platenzaak werken en is het best goed gekomen.
Ondertussen wacht ik nog op een intake-gesprek voor m'n Psychiatrisch Verpleegkundige opleiding en ga ik toch nog een opleiding doen ^^
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
CaduceusMercurius a dit:
Maar ik viel daardoor wel in een soort spiritueel vacuum: ik had opeens niets meer om in te geloven. Mijn wereldbeeld was ineengestort, maar er was nog niets substantieels voor in de plaats gekomen. En zo modderde ik enkele jaren aan, mezelf verdiepend in spiritualiteit waar mijn ratio ook iets mee kon: heilige geometrie, astrologie en vooral vanaf 2005 een hernieuwde interesse in psychedelica, waarbij ik nu voor het eerst las over Terence McKenna enz.

Misschien een brutale vraag; maar voor iemand van jou kaliber had ik dit niet verwacht; hoe kwam je bij het idee dat zogenoemde verre culturen iets anders of hogers te bieden hadden dan wij zelf hier in het Westen? Afgezien van het feit hoe we met elkaar om gaan binnen ons maatschappelijke model.

Een feit blijft dat van Japan tot aan de VS, van het Midden Oosten tot aan Nepal en alles daar tussen elke religie, traditatie of volks kenmerkingen dezelfde verschijningen kent.

Dans, bidden, lezen, drinken, eten, rituelen die van invulling en aankleding verschillen, maar allemaal hun fundering kennen op de onveranderde staat van bewustzijn.

De aanname om na het leven 'het licht' te zien heeft voor mij te weinig fundament om mezelf in te leggen. Of eeuwig wachten op een heilig persoon die van buiten de dampkring op aarde terugkeert. :roll:

Meditatie kan zeker iets bijdragen, maar veels te beperkt ten opzichte van het ervaren v/d volledige cirkel tijdens een climax op entheogenen.

Uit geen enkele andere cultuur dan de psychedelische heb ik ooit vernomen dat er signalen zijn waargenomen dat een individu z'n eigen aderen in z'n lichaam voelt, de opname van zuurstof in z'n hersenen voelt, de aansturing van het hart en de regelingen in de hersenen.

Fenomenen die we allen kennen maar wat voor ons op de normale staat van het bewustzijn gecensureerd is omdat we onze rol binnen de evolutie moeten nakomen.

Overigens is dit geen poging om andere manier van betreden inferieur te laten zijn ten opzichte van de psychedelische. Maar beschouw het expliciet als een constatering.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Misschien een brutale vraag; maar voor iemand van jou kaliber had ik dit niet verwacht; hoe kwam je bij het idee dat zogenoemde verre culturen iets anders of hogers te bieden hadden dan wij zelf hier in het Westen?
Ik zou je vraag graag beantwoorden, maar daar zou heel wat tijd in gaan zitten, en totdat de paddo daadwerkelijk verboden is, wil ik graag al mijn vrije tijd steken in bepaalde acties. Vooral wanneer ik achter mijn computer zit is het bewerken en online zetten van de ondertitelde Pharmacratic Inquisition even mijn prioriteit.
 

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
Brugmansia a dit:
Meditatie kan zeker iets bijdragen, maar veels te beperkt ten opzichte van het ervaren v/d volledige cirkel tijdens een climax op entheogenen.


Meditatie heeft ook niet hetzelfde doel. Je gaat denk ik voorbij aan de 'in het nu zijn'-ervaring. Monniken mediteren niet voor niets even een uurtje, maar soms dagenlang.

Zowel op spiritueel-, sociaal- als lichamelijk (denk bijv. aan de ademhaling) niveau kan je met mediatie veel bereiken wat de psychedelische ervaring niet kan. En andersom ook, zo zie ik het.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Daar heb je gelijk in.

Ik maakte die opmaak omdat het me voornamelijk ook om Caduceus ging, die gezien z'n kennis die die meedraagt het brede en diepgaande spectrum goed heeft begrepen. Vandaar m'n verbazing over z'n verhaal omtrend dat spirituele vacuum. Dus was nieuwsgierig hoe dat precies is verlopen. :)
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Vandaar m'n verbazing over z'n verhaal omtrend dat spirituele vacuum. Dus was nieuwsgierig hoe dat precies is verlopen.
Ik sloot me eigenlijk niet aan bij die beweging om te leren mediteren. Het was de radicaal andere levensstijl die me aansprak, plus het feit dat ik na een aantal succesvolle LSD trips een beetje een enge nachtmerrie had als gevolg van tegelijkertijd Datura en 3 draakjes.

De Hare Krishna sprak me heel erg aan. Reïncarnatie, vegetarisme, mantra's, Sanskriet, en ja, ook het celibataire leven sprak me aan. Ik had tijdens mijn LSD trips God leren kennen, en nu kon ik hem een naam geven, Krishna.

Ik was (vanaf mijn 16e) wel op de hoogte van onder andere Albert Hofmann, Aldous Huxley, Tim Leary, Ken Kesey and the Merry Pranksters, and basically anything related to hippy culture. But I wasn't aware of a psychedelic culture in the Netherlands that I could get in contact with. Since the Hare Krishna ...oeps Engels... Haha, zie je waar het mis ging? lol Anyway, aangezien de Hare Krishna's ook een fenomeen van de sixties waren, fascineerde deze gemeenschap me enorm. Ik ben dol op zingen, en de Hare Krishna's zingen een hoop af. Maar ja, ze zijn net als veel andere godsdiensten, tegen het gebruik van alle bewustzijnsveranderende substanties. Ik heb me tevreden aan die regel gehouden, tot ik in 1995 een half jaar op mezelf ging wonen en mezelf even wiet en LSD gunde. Zelfs een keer trippend de tempel in Amsterdam bezocht, dat was echt whoa... Maar al gauw liep ik weer de brave monnik uit te hangen.

In 1999 ging ik permanent buiten de tempelgemeenschap wonen, omdat ik gewoon niet meer in de Krishna mythe kon geloven, en het was in dat jaar dat ik mijn eerste kweekset oogste en psilocybine ervaarde: "Die kleuren!!".

voornamelijk ook om Caduceus ging, die gezien z'n kennis die die meedraagt het brede en diepgaande spectrum goed heeft begrepen. Vandaar m'n verbazing
Ik ben een manische informatiespons. Ik ben nog niet zo lang bekend met bijvoorbeeld McKenna (sinds 2006) maar heb inmiddels honderden uren naar zijn lezingen geluisterd tijdens het autorijden, afwassen enz. Ik verlaat het huis niet zonder leesmateriaal op zak. Zo ben ik in die twee a drie jaar heel veel te weet gekomen. Ik raakte in die jaren ook niet afgeleid door andere boeiende zaken zoals conspiracies, alternatieve geneeswijzen, astrologie of heilige geometrie, want daar had ik me in de jaren daarvóór al volledig in verdiept.

OK, gotta go. Was bovenstaande enigszins antwoord op je vraag? Meditatie is niet echt relevant hier, want de Hare Krishnas mediteren niet. Het is een religie met rituelen, gebeden en liederen. Stil zitten doen ze nauwelijks.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Okè, heldere uitleg. 8)

Was zelf toen ik al wel psychedelica gebruikte ook niet inhoudelijk op de hoogte van de analyses, benaderingen van Hofmann, McKenna, Huxley, Shulgin etc. Maar instinctief voelde ik wel aan dat psychedelics niet parallel lagen met welke religeuze stroming dan ook. In ieder geval niet in de huidige tijd zoals religie nu bedreven wordt. De oorspronkelijke roots misschien wel.

Als de verbale grondvesten ontbreken, kun je je ervaringen moelijk koppelen aan een identiteit en 'wegzetten'. Op dat punt is het goed dat McKenna dat vangnet en rustplatform is geworden.

Nog wel 1 ding

Met draakjes bedoel je smack neem ik aan, vandaar misschien ook de afzondering ter bescherming?
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Brugmansia a dit:
Met draakjes bedoel je smack neem ik aan
Nee, ik bedoelde blotters met daarop de afbeelding van vliegende draakjes. Destijds de sterkste die mijn leverancier had, al weet ik niet precies hoeveel mcg ze waren.
 
Haut