Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateur.ices de drogues et de l'exploration de l'esprit

Wanneer kan je spreken over een "trip"?

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion BridgeUnder
  • Date de début Date de début

BridgeUnder

Glandeuse Pinéale
Inscrit
6/5/06
Ikzelf ben net bezig met experimenteren (met Mexicans), maar tot nu toe heb ik me beperkt tot zeer lage dosissen, waarbij ik weinig tot niets heb ervaren.

Begint een trip pas met hallucinaties, of kan je reeds van een trip spreken vanaf het moment dat je "iets" waarneemt?

Volgens Van Dale heb je al een trip als je 'iets' waarneemt.
Voor mijn gevoel echter heet het dan nog geen trip. Een stoned-achtige toestand misschien eerder?
Ik zou niet weten waar ik voor mezelf de grens zou trekken.

Andere mensen nog ideeën?

trip (de ~ (m.), ~s)
1 uitstapje, reis => pleziertocht
2 tijd gedurende welke men onder invloed is van hallucinogene middelen

appendix a dit:
Ik zou niet weten waar ik voor mezelf de grens zou trekken.

Inderdaad, dat is net wat ik zou willen weten van de meer ervaren mensen hier.
Iets meer dan een lacherig en algemeen goed gevoel heb ik nog niet gehad.
Begin al vrij ongeduldig te worden, na (over het algemeen) 7 mislukte pogingen om wat visuele hallucinaties te mogen ervaren ... :)

Trippen is een heel breed begrip. De van Dale klopt niet met z'n beschrijving. Cannabis behoort namelijk ook tot de psychedelica. Op zich krijgt men daar over het algemeen geen visuals van, al is het wel mogelijk.

Ik vind een hoge hoeveelheid cannabis zonder twijfel soms erg trippy.

Trippen is relatief ;)

Op het moment dat je zelf een trip hebt, WEET je het wel meestal.
Volgens mij is het het soort specifieke onderhuidse, onaardse gevoel dat je niet direct kunt plaatsen, en eigenlijk daardoor zo bizar aanvoelt.
Ik weet niet hoe het met anderen zit maar als ik trip van sjamps voel ik me altijd enorm vrij, vrolijk en heb ik een gigantisch overzicht op mijn leven. Alsof ik in 1 x alles op een rijtje kan zetten. (nuchter dus niet :lol: kidding!)
Waanbeelden zitten er dan nog geeneens bij inbegrepen. = meer een aspect.
EN idd wiet is echt onderschat. Hoge dosis trek ik niet meer. Een half jointje is voor mij genoeg om een uur of anderhalf flink van de kaart te zijn!!! (wel echt prettig, met vlagen zelfs heftig!)

Peace! 8)

Bedankt voor de antwoorden, ik dacht eerst dat het vooral met hallucinaties te maken had.
Het is blijkbaar vrij moeilijk om precies te omschrijven, maar nu weet ik al wat meer.

Vooral met de "mexicaanse" vind ik de trip vooral bestaan uit een gevoel dat door je lichaam gaat als een soort rush. Niets is echt vergelijkbaar met dit gevoel, alsof je het kan voelen dat het door je aderen stroomt. Soms heb je het idee dat je dit ook kan zien, je handen en armen kunnen er uit gaan zien als iets vlezigs of plantachtig waarin je de nerf en structuur kan zien.

Hallucinaties vind ik geen vereiste voor trip, psilocybine geeft in hoge dosis wel vervorming van de werkelijkheid en lichte hallucinaties, denkt dat dat per persoon verschild.

Denk dat het meer een state of mind is dan een echt een verzameling factoren of symptonen.

wanneer je onbewustzijn bewuster wordt:)
ofzoiets dat is een trip

Retour